FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA Australian Open

+15
Kitty
kken
mehor
David
Grandslamer
jochemver
olivier
Nick
kimmie
dieterk
raf
kwartel83
Dark Tiger
dries22
HawkEye
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

FWTA Australian Open - Pagina 2 Empty Re: FWTA Australian Open

Bericht  Dark Tiger 19.10.07 1:16

Damned. It's all bad today. Sad
Dark Tiger
Dark Tiger
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 293
Leeftijd : 46
Registration date : 10-12-06

http://www.liverpool-fc.be/

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  David 19.10.07 9:30

ET hupla, Hantuchova blijft maar doorgaan Very Happy
David
David
Prince Member
Prince Member

Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 47
Registration date : 07-12-06

Bericht  HawkEye 19.10.07 11:18

Petrova stopt zegereeks Hantuchova

FWTA Australian Open - Pagina 2 XMEL10601190109

Kwartfinales
Pennetta [1] d. Zvonareva [8] 1/6 7/6(0) 6/2
Petrova d. Hantuchova 7/6(10) 7/6(0)
Harkleroad d. Krajicek 6/4 6/1
Kuznetsova d. K Clijsters [2] 7/6(0) 6/0

Flavia Pennetta [1], de runner up van vorig jaar, heeft zich geplaatst voor de halve finales. Voor het vijfde grandslamtoernooi op rij slaagt ze erin om de laatste vier te bereiken. In de kwartfinales ging ex-nummer 1 Vera Zvonareva [8] in drie sets voor de bijl. Nu wacht Nadia Petrova. Die hield Daniela Hantuchova uit de halve finales. Hantuchova was al twaalf partijen op rij ongeslagen en werd tot één van de outsiders in Melbourne gerekend.

In de onderste tabelhelft werd Kim Clijsters [2] verrassend uitgeschakeld. De Russische Svetlana Kuznetsova bleek, net zoals tegen titelverdedigster Sania Mirza in de kwartfinales, te sterk voor het tweede reekshoofd. Ook Clijsters' dubbelpartner Michaella Krajicek moet het tornooi verlaten. De Nederlandse ging onderuit tegen Ashley Harkleroad.

Kwartfinales
Chakvetadze/Vaidisova d. Pennetta/Sharapova [1] 6/3 6/0
Medina-Garrigues/Schnyder [3] d. Henin/Kuznetsova 6/3 0/6 6/0
Harkleroad/Mirza [4] d. K Clijsters/Krajicek 6/3 6/0
Laine/Mandula d. Hantuchova/Pierce [2] 4/6 7/5 7/5

Flavia Pennetta en Maria Sharapova [1] gingen er verrassend uit in de kwartfinales van het dubbelspel. Slechts drie games konden ze winnen tegen Anna Chakvetadze en Nicole Vaidisova. Die ontmoeten nu Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder [3]. Die haalden het in drie sets van Justine Henin en Svetlana Kuznetsova. Ook Ashley Harkleroad en Sania Mirza [4] gaan door. Zij gunden Kim Clijsters en titelverdedigster Michaella Krajicek slechts drie games. Vorig jaar won Krajicek hier de titel met Petra Mandula. Die plaatste zich wel voor de halve finales. Samen met Emma Laine versloeg ze knap Daniela Hantuchova en Mary Pierce [2]. Als Medina-Garrigues/Schnyder [3] of Harkleroad/Mirza [4] de finale halen, stoten ze Pennetta en Sharapova van hun troon.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  kwartel83 19.10.07 12:01

Laine/Mandula Shocked

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40
Registration date : 11-12-06

Bericht  Kitty 19.10.07 13:26

moh weer halve finale Shocked team
Kitty
Kitty
Prince Member
Prince Member

Vrouw Aantal berichten : 142
Leeftijd : 43
Registration date : 08-12-06

Bericht  jochemver 19.10.07 14:22

Chakvetadze/Vaidisova yes bravo
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 31
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Bericht  David 19.10.07 14:28

Mja...Hantuchova kan niet alles winnen hé Very Happy
David
David
Prince Member
Prince Member

Man Aantal berichten : 130

Bericht  kimmie 19.10.07 22:43

Bart schreef:Kwartfinales
Pennetta [1] d. Zvonareva [8] 1/6 7/6(0) 6/2
Proficiat Flavia bravo

ben tevreden met mijn kwartfinaleplaats op de Australian Open en van de nummer 1 verliezen is geen schande hoedje af
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Registration date : 11-12-06

Bericht  Chris 19.10.07 23:05

kwartel83 schreef:Laine/Mandula Shocked
Goed hé!!! Very Happy
Chris
Chris
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 222
Leeftijd : 41
Registration date : 10-12-06

Bericht  lordfrans 20.10.07 10:15

Je ziet nu al dat die Kuznetsova heel dit circus gaat winnen. Jenny is dik teleurgesteld in haar prestaties op Australische bodem.

lordfrans
Prince Member
Prince Member

Man Aantal berichten : 117
Leeftijd : 34
Registration date : 28-04-07

Bericht  fluvia 20.10.07 16:19

Een wedstrijd waar ik echt van genoten heb.
FWTA Australian Open - Pagina 2 _41835584_pennetta_getty300

Op de Australian Open won Flavia Pennetta in de kwartfinales van het achtste reekshoofd Vera Zvonareva. Ze heeft het erover in haar column op haar website.

Dag iedereen,

Het was echt een wedstrijd waar ik van genoten heb. Goede punten volgden elkaar in snel tempo op en het aantal onnodige fouten was beperkt. Vera Zvonerava is zo'n goede speelster. Ze vecht voor elk punt en was niet voor niets nummer 1. Vera haalt het beste uit mijn spel naar boven. Ook naast de courts is Vera een supercollega!

Ik ben blij dat ik voor de vijfde opeenvolgende keer de halve finales van een grandslam haal. Vorig seizoen was ik hier verliezend finalist en in Parijs, Wimbledon en New York waren de halve finales het eindstation. Ik hoop dan ook opnieuw eens de finale te bereiken. Het zal tegen Nadia Petrova echter moeilijk worden. Ze is een beetje ondoorgrondelijk, Nadia. Een stille persoonlijkheid hier op de FWTA maar met geweldig tennispotentieel. Ik kan alleen maar mijn best doen en dan zullen we wel zien.

Australië als land ligt me wel. Toch zie ik ook uit naar het gravelseizoen. Als Italiaanse heb ik vroeger altijd getraind op gravel en het is altijd leuk om in Europa te spelen. Een omgeving die voor mij toch beter vertrouwd is. Enfin, laat ons eerst maar hopen op een mooie afloop van dit prachtige tornooi.

Ik hoor trouwens dat Maria en ik mijn nummer 1 ranking in het dubbelspel wel eens zouden kunnen verliezen. We hebben vorig jaar een topseizoen gespeeld en hopen het dit jaar nog eens over te kunnen doen. De kwaliteit van de dubbelteams neemt toe en dat is alleen maar toe te juichen. Ik wens Medina Garrigues/Schnyder en Harkleroad/Mirza veel succes in hun zoektocht naar de nummer 1 plek. De nummer 1 plek behalen is een enorm mooi moment in je carrière. Ik raad hen aan om van die gelegenheid alvast volop te genieten!

Ciao,

Flavia
xxx
fluvia
fluvia
Prince Member
Prince Member

Vrouw Aantal berichten : 106
Leeftijd : 39
Registration date : 08-12-06

Bericht  HawkEye 20.10.07 18:09

Flavia Pennetta voor tweede jaar op rij in finale
Nieuwe nummer 1 in het dubbelspel

FWTA Australian Open - Pagina 2 21238404027pennetta

Halve finales
Pennetta [1] d. Petrova 6/3 2/6 6/4
Kuznetsova d. Harkleroad 7/6(2) 7/6(2)

Medina-Garrigues/Schnyder [3] d. Chakvetadze/Vaidisova 7/6(6) 0/6 6/0
Harkleroad/Mirza [4] d. Laine/Mandula 6/1 6/4

De finale op de Australian Open gaat tussen Flavia Pennetta [1]en Svetlana Kuznetsova. Het Italiaanse nummer 1 ter wereld had geen makkelijke klant aan Nadia Petrova. De Russin verweerde zich kranig, maar kon Pennetta niet uit haar tweede opeenvolgende finale op de Aussie Open houden. Daarin ontmoet Pennetta opnieuw een Russische, nl. Svetlana Kuznetsova. Die haalde het in twee tiebreaks van de Amerikaanse Ashley Harkleroad. Er ligt tamelijk wat druk op de schouders van Pennetta. Ze stond zes weken op de eerste plaats, maar kon nog nooit een grandslamtornooi winnen. Vorig jaar werd ze zelfs in twee korte sets afgemaakt in de finale door Sania Mirza. Kuznetsova is dé verrassing van het tornooi na de knappe zeges op Mirza en Clijsters. Kuznetsova kan haar tweede titel winnen na Antwerpen vorig seizoen, Pennetta zit dicht bij een vierde titel.

In het dubbelspel plaatsten de favorietes zich voor de finale. Medina-Garrigues en Schnyder [3] klopten Chakvetadze en Vaidisova in drie sets. In de finale wachten Harkleroad en Mirza [4] die weinig problemen kenden met het nieuwe paar Laine en Mandula. Het is de tweede opeenvolgende finale voor het Amerikaans-Indische duo. Vorige week wonnen ze namelijk al in Sydney. In seizoen 5 stonden Medina-Garrigues en Schnyder al eens in de finale, maar toen waren Hantuchova en Pierce te sterk. Schnyder won in haar rijkgevulde carrière één grandslam, het allereerste ooit. Zes seizoen geleden won ze in Melbourne aan de zijde van de op pensioen gegane Els Callens. Met Callens won Schnyder maar liefst acht van haar twaalf titels. Medina-Garrigues won vier dubbeltitels, maar nog geen enkel grandslamtornooi. Harkleroad en Mirza kunnen hun negende titel boeken. Ook zij wonnen nog nooit een grandslamevent. Maar er staat nog meer op het spel... het team dat wint, neemt de fakkel over van Flavia Pennetta en Maria Sharapova. Zij nemen na 21 weken (een record) afscheid van de koppositie. Schnyder, Harkleroad en Mirza stonden al eens zeven weken op 1, Medina-Garrigues nog niet.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  krullie 20.10.07 23:14

Schnyder : "Hier sta ik dan, 6 jaar later"
FWTA Australian Open - Pagina 2 Normal_ausopen0771

Medina-Garrigues & Schnyder zijn bijzonder goed op dreef de laatste weken. Tijd dus voor een babbeltje !

Q : Een jaar geleden sprak je over afscheid nemen, en nu sta je hier in de finale !

Patty : "Ja, het is geweldig. Ik denk ook dat het symbolisch is. Ik heb al enorm veel teruggedacht aan 6 seizoenen geleden toen Els & ik hier de eerste Grand Slam wonnen. Vorig jaar wou ik afscheid nemen, maar toen beslisten Annabel en ik om er nog 1 keer voor te gaan, met als ultieme droom nog een Grand Slam te winnen.."

Q : En wie weet kan dit morgen al.. Had je dit zo snel verwacht ?
Patty : "We zijn uitstekend op dreef de laatste weken. Na de Masters was ik wel wat ontgoocheld dat de titel ons daar onglipte, maar we hebben ons er al overgezet. En kijk, we staan in de finale. "

Q : Er staat niet alleen de titel op het spel, maar ook de nummer één positie, en de kans om recordhoudster te worden met 13 dubbeltitels!
Patty : zucht "Ik weet het. Het is een unieke kans, hoe meer ik er aan denk, hoe zenuwachtiger ik word. Ik hoop maar dat Annabel me morgen kan kalmeren. Uiterlijk zie ik er misschien kalm uit, maar vanbinnen bonkt mijn hartje toch hoor Wink "

Q : Veel succes Patty, we duimen voor je ! yes yes yes
krullie
krullie
King Member
King Member

Vrouw Aantal berichten : 350
Leeftijd : 44

http://www.xaviermalissesite.be

Bericht  HawkEye 21.10.07 20:28

Svetlana Kuznetsova wint Australian Open
Medina-Garrigues en Schnyder boeken dubbelkroon

FWTA Australian Open - Pagina 2 CAEA107031710_1024x768

Finales
Kuznetsova d. Pennetta [1] 6/2 6/2
Medina-Garrigues/Schnyder [3] d. Harkleroad/Mirza [4] 7/6(5) 0/6 6/0

Proficiat bravo !

Svetlana Kuznetsova heeft de Australian Open op haar naam geschreven. In de finale was ze veel te sterk voor het nummer 1, Flavia Pennetta. Die verloor nu al voor het tweede opeenvolgende jaar in Melbourne de finale. Kuznetsova wint zo haar tweede FWTA-titel na Antwerpen vorig jaar. In de ranking maakt ze een spectaculaire sprong voorwaarts: van 24 naar 8. Pennetta blijft evenwel autoritair aan de leiding, met ruim 600 punten voorsprong op het nummer 2, Kim Clijsters.

FWTA Australian Open - Pagina 2 71fa5a400a38eg

In het dubbelspel ging de zege naar Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder. Het Spaans-Zwitserse duo versloegen Sydney-winnaressen Ashley Harkleroad en Sania Mirza. De twee winnen hun eerste Grand Slam samen. Voor Schnyder is het haar tweede grandslamoverwinning want tijdens het allereerste seizoen mocht zij hier ook zegevieren, aan de zijde van Els Callens. Medina-Garrigues telt nu vijf dubbeltitels, Patty Schnyder verbetert haar eigen record en zit nu al aan dertien (!) dubbeltitels. Kournikova, Hingis en Hantuchova volgen op twaalf titels. Medina-Garrigues en Schnyder worden ook nummer 1 ter wereld.

FWTA Australian Open - Pagina 2 Normal_zurich0216
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  krullie 21.10.07 20:32

champion sjaal team
krullie
krullie