FWTA Australian Open
+14
jochemver
Sharke
kwartel83
kken
konijntje
dries22
Tijnie
Grandslamer
mehor
Kitty
Gunter
WesleyNobels
kimmie
HawkEye
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
FWTA Australian Open
Australian Open
3 tot 9 maart 2008 // Melbourne (AUS) // Grand Slam
Hingis [WC] - Zakopalova
Radwanska - Sharapova
Q - Davenport [8]
Mandula [3] - Q
Q - Schnyder
Harkleroad - Mirza
Q - Zvonareva [6]
Pennetta [5] - Knapp [WC]
Krajicek - Stevenson
Q - V Williams
Mauresmo [WC] - Pierce [4]
Laine [7] - Q
Safina - Petrova
Q - Kuznetsova
Hantuchova - Myskina [2]
Singles Qualifying Draw
Eerste ronde
Capriati [1] - Srebotnik
Henin [2] - Hendler
Medina-Garrigues [3] - Peer
Ivanovic [4] - Cibulkova
Golovin [5] - Szavay
K Bondarenko [6] - Rubin
Maes [7] - S Williams
Doubles Main Draw
Eerste ronde
Harkleroad/Mirza [1] - Clijsters/Krajicek
Capriati/Radwanska - Safina/V Williams
Cibulkova/Hantuchova - Q
Kuznetsova/Myskina - Davenport/Zvonareva [4]
Medina-Garrigues/Schnyder [3] - Petrova/Zakopalova
Pierce/Wickmayer - Henin/Szavay
Hendler/Maes - Golovin/Stevenson
Laine/Mandula - Pennetta/Sharapova [2]
Doubles Qualifying Draw
Eerste ronde
Ivanovic/Peer [1] - Rubin/S Williams
Knapp/Mauresmo - K Bondarenko/Srebotnik [2]
Hingis [WC] - Zakopalova
Radwanska - Sharapova
Q - Davenport [8]
Mandula [3] - Q
Q - Schnyder
Harkleroad - Mirza
Q - Zvonareva [6]
Krajicek - Stevenson
Q - V Williams
Laine [7] - Q
Safina - Petrova
Q - Kuznetsova
Hantuchova - Myskina [2]
Singles Qualifying Draw
Eerste ronde
Capriati [1] - Srebotnik
Henin [2] - Hendler
Ivanovic [4] - Cibulkova
Golovin [5] - Szavay
K Bondarenko [6] - Rubin
Maes [7] - S Williams
Doubles Main Draw
Eerste ronde
Cibulkova/Hantuchova - Q
Doubles Qualifying Draw
Eerste ronde
Laatst aangepast door Bart op 09.03.08 16:15; in totaal 2 keer bewerkt
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
Re: FWTA Australian Open
Players Excellence Bonus
Tamaryn Hendler, Lindsay Davenport en Emma Laine zijn de Excellent Players voor de Australian Open. Zij mogen 10 bonuspunten inzetten en kunnen die combineren met de gewone bonuspunten (max. 15).
Venus Williams en Kim Clijsters moeten nog één artikel schrijven. Dan krijgen zij ook de bonus.
HawkEye- HawkEye
Points to Defend
.
Singles . Doubles
BONDARENKO Kateryna 0 . 0
CAPRIATI Jennifer 56 . 56
CIBULKOVA Dominika 0 . 0
CLIJSTERS Kim 162 . 162
DAVENPORT Lindsay 90 . 56
GOLOVIN Tatiana 0 . 0
HANTUCHOVA Daniela 162 . 162
HARKLEROAD Ashley 292 . 456
HENDLER Tamaryn 0 . 0
HENIN Justine 56 . 56
IVANOVIC Ana 0 . 0
KNAPP Karin 0 . 0
KRAJICEK Michaella 162 . 162
KUZNETSOVA Svetlana 650 . 162
LAINE Emma 56 . 292
MAES Caroline 0 . 0
MANDULA Petra 90 . 292
MAURESMO Amélie 0 . 0
MEDINA-GARRIGUES Anabel 56 . 650
MIRZA Sania 90 . 456
MYSKINA Anastasia 56 . 56
PEER Shahar 0 . 0
PENNETTA Flavia 456 . 162
PETROVA Nadia 292 . 56
PIERCE Mary 56 . 162
RADWANSKA Agnieszka 90 . 56
RUBIN Chanda 0 . 0
SAFINA Dinara 56 . 56
SCHNYDER Patty 56 . 650
SHARAPOVA Maria 56 . 162
SREBOTNIK Katarina 0 . 0
STEVENSON Alexandra 56 . 56
SZAVAY Agnes 0 . 0
WICKMAYER Yanina 0 . 0
WILLIAMS Serena 0 . 0
WILLIAMS Venus 90 . 56
ZAKOPALOVA Klara 90 . 56
ZVONAREVA Vera 162 . 56
HawkEye- HawkEye
wat een hitte in het mooie Australië
Vera gaat nog even genieten van haar favoriete diertjes: de koala's ze is zelfs uitgenodigd om ze te voederen
maar...er moet natuurlijk ook getraind worden, jawel
Vera gaat nog even genieten van haar favoriete diertjes: de koala's ze is zelfs uitgenodigd om ze te voederen
maar...er moet natuurlijk ook getraind worden, jawel
kimmie- God
- Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06
Wil wil dubel spelen met Knapp?
WesleyNobels- Junior Member
- Aantal berichten : 13
Leeftijd : 35
Registration date : 26-02-08
Williams met vertrouwen in Melbourne
MELBOURNE, Australia - Serena Williams kreeg de afgelopen week weinig lovende commentaar op haar verrassende comeback op de FWTA-tour. De Amerikaanse werd eerder vergeleken met een goeie, sappige hamburger dan met een professionele tennisspeelster. Zelf ligt ze niet wakker van die kritiek. Williams verscheen met een pak zelfvertrouwen op de persconferentie.
SW: "Die commentaren raken met niet. Ik hoop dat ik ze volgende week lik op stuk kan geven, als ik hier met de trofee sta te pronken. Dat ze mijn verlies tegen Bondarenko zo opblazen is laag bij de grond. Het was pas mijn eerste wedstrijd sinds ik terug ben op de tour, dan is het toch normaal dat je niet meteen je beste tennis speelt.
Momenteel voel ik me al een pak beter en fitter, maar ik heb vooral wedstrijdritme nodig. Ik ben er echter zeker van dat ik, mits een gunstige loting, het hier ver kan schoppen. Ik weet wat ik kan en wat de andere meisjes kunnen en dan is - met alle respect - het verschil snel gemaakt.
Waarom zijn de mensen gewoon niet blij dat ze mij terughebben op de tour? Want geef toe, zo'n knappe verschijning als ik krijgt het publiek niet genoeg te zien..."
MELBOURNE, Australia - Serena Williams kreeg de afgelopen week weinig lovende commentaar op haar verrassende comeback op de FWTA-tour. De Amerikaanse werd eerder vergeleken met een goeie, sappige hamburger dan met een professionele tennisspeelster. Zelf ligt ze niet wakker van die kritiek. Williams verscheen met een pak zelfvertrouwen op de persconferentie.
SW: "Die commentaren raken met niet. Ik hoop dat ik ze volgende week lik op stuk kan geven, als ik hier met de trofee sta te pronken. Dat ze mijn verlies tegen Bondarenko zo opblazen is laag bij de grond. Het was pas mijn eerste wedstrijd sinds ik terug ben op de tour, dan is het toch normaal dat je niet meteen je beste tennis speelt.
Momenteel voel ik me al een pak beter en fitter, maar ik heb vooral wedstrijdritme nodig. Ik ben er echter zeker van dat ik, mits een gunstige loting, het hier ver kan schoppen. Ik weet wat ik kan en wat de andere meisjes kunnen en dan is - met alle respect - het verschil snel gemaakt.
Waarom zijn de mensen gewoon niet blij dat ze mij terughebben op de tour? Want geef toe, zo'n knappe verschijning als ik krijgt het publiek niet genoeg te zien..."
Gunter- Senior Member
- Aantal berichten : 85
Registration date : 07-12-06
De tabellen:
Martina Hingis probeert comeback
Een opvallende naam in de hoofdtabel van het enkelspel op de Australian Open. Ex-nummer 1 Martina Hingis heeft hard getraind en wil opnieuw haar kans wagen. Hingis beslist na Melbourne of ze verder gaat op de tour
Martina Hingis bezit, samen met huidig nummer 1 Kim Clijsters, het record qua aantal enkeltitels. Hingis won in haar carrière één grandslamtitel in het enkelspel. Dat gebeurde zes seizoenen geleden hier in Melbourne. In het dubbelspel won ze samen met Anna Kournikova twaalf dubbeltitels. Een grandslamtitel ontbreekt nog op haar palmares in het dubbelspel. In Melbourne speelt ze geen dubbel.
Bart schreef:Australian Open
Hingis [WC] - Zakopalova
Radwanska - Sharapova
Q - Davenport [8]
Mandula [3] - Q
Q - Schnyder
Harkleroad - Mirza
Q - Zvonareva [6]
Krajicek - Stevenson
Q - V Williams
Laine [7] - Q
Safina - Petrova
Q - Kuznetsova
Hantuchova - Myskina [2]
Singles Qualifying Draw
Eerste ronde
Capriati [1] - Srebotnik
Henin [2] - Hendler
Ivanovic [4] - Cibulkova
Golovin [5] - Szavay
K Bondarenko [6] - Rubin
Maes [7] - S Williams
Doubles Main Draw
Eerste ronde
Cibulkova/Hantuchova - Q
Doubles Qualifying Draw
Eerste ronde
Martina Hingis probeert comeback
Een opvallende naam in de hoofdtabel van het enkelspel op de Australian Open. Ex-nummer 1 Martina Hingis heeft hard getraind en wil opnieuw haar kans wagen. Hingis beslist na Melbourne of ze verder gaat op de tour
Martina Hingis bezit, samen met huidig nummer 1 Kim Clijsters, het record qua aantal enkeltitels. Hingis won in haar carrière één grandslamtitel in het enkelspel. Dat gebeurde zes seizoenen geleden hier in Melbourne. In het dubbelspel won ze samen met Anna Kournikova twaalf dubbeltitels. Een grandslamtitel ontbreekt nog op haar palmares in het dubbelspel. In Melbourne speelt ze geen dubbel.
HawkEye- HawkEye
Henin, Golovin naar hoofdtabel
Laatste kwalificatieronde
Srebotnik d. Capriati [1] 6/1 6/4
Henin [2] d. Hendler 7/5 1/6 6/4
Peer d. Medina-Garrigues [3] 6/3 1/6 6/2
Cibulkova d. Ivanovic [4] 6/2 2/6 6/3
Golovin [5] d. Szavay 7/5 2/6 6/3
Rubin d. K Bondarenko [6] 6/2 6/7(0) 7/6(5)
S Williams d. Maes [7] 7/5 7/6(1)
Srebotnik d. Capriati [1] 6/1 6/4
Peer d. Medina-Garrigues [3] 6/3 1/6 6/2
Cibulkova d. Ivanovic [4] 6/2 2/6 6/3
Golovin [5] d. Szavay 7/5 2/6 6/3
Rubin d. K Bondarenko [6] 6/2 6/7(0) 7/6(5)
S Williams d. Maes [7] 7/5 7/6(1)
HawkEye- HawkEye
godver
Kitty- Prince Member
- Aantal berichten : 142
Leeftijd : 43
Registration date : 08-12-06
Kitty schreef:godver
U bedoelt de Gererofmeerde Ouden van Dagen VEReniging??
mehor- God
- Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07
Bart schreef:Henin, Golovin naar hoofdtabel
Justine Henin plaatst zich voor hoofdtabel!
Ooit werd ze gezien als beste van de wereld, met haar geweldige backhand en degelijk voetenwerk kon Justine zichzelf tillen naar grote hoogte. Wanneer je iemand 3 seizoenen zou zeggen dat deze topper weer van voor af aan moest beginnen in seizoen 8, werd als een grote gek gezien. Toch heeft de gek van toen, de waarheid van nu voorspelt. Justine Henin was gedwongen tot kwalificatie, met schaamrode wangen liep ze court 21 op en liet ze een handje vol belgen zien dat ze het nog wel kon: Tennissen. Ze speelde tegen een toptalent uit eigen land, het was geen hoogstaand duel met veel fouten van beiden kanten. In set 2 leek het zelfs nog helemaal fout te gaan voor de franstalige, toch kon ze met haar ervaring de match naar zich toe trekken: Henin in ronde 1!
Henin: " Het is moeilijk, als je al 2x met de franse cup in parijs stond te schitteren en nu opeens kwalificatie tennis moet gaan spelen maar het is niet anders. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik Tamaryn kon verslaan. Het ging niet makkelijk, maar dit was dan ook niet mijn beste tennis. Ik speel nog wel als een topper, wanneer ik er voor kan zorgen dat ik een paar rondes kan overleven kan ik mezelf weer opwaarderen naar een topspeelster. Ik ben een diesel, kom vroeg op gang maar kan schitteren op het eind. Dat bleek ook vandaag, ik won namelijk nipt in 3 sets. Het lachtertje van vorig jaar, word de ster van dit jaar... geloof me maar!"
Grandslamer- God
- Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06
Mooi, in iedergeval het hoofdtoernooi gehaald.
Tijnie- Senior Member
- Aantal berichten : 53
Leeftijd : 31
Registration date : 25-01-08
Peer vecht zich naar de Hoofdtabel
Een vreugdekreet na haar overwinning
MELBOURNE, Australië --- De Israëlische Shahar Peer (FWTA 31) heeft zich na 3 sets geplaatst voor de hoofdtabel van de Australian Open. Haar jammerlijke tegenstandster was de Spaanse Anabel Medina-Garrigues. De eerste set ging gelijk op tot Peer bij 3-3 een breakpoint verzilverde en haar eigen opslag behield. Ze haalde de eerste set binnen na ijverig weerwerk van de Spaanse met 6-3. In de tweede set trok Medina-Garrigues aan het langste eind. Ze won hem met 1-6. De derde set leek weer gelijk op te gaan tot Peer een laatste keer alles gaf en met 6-2 de overwinning claimde. Een eerste reactie: "Goh, ik ben echt blij. Mijn eerste keer op de hoofdtabel van een grandslam. De wedstrijd was spannend maar ik wist gewoon dat ik moest winnen. Anabel speelde schitterend, maar ja, ik was net iets beter. Waarschijnlijk gaat het bij een volgende wedstrijd het voordeel voor haar zijn. Ik weet het niet. Maar ik ben zo gelukkig. De hoofdtabel. Man man man." Aldus een gelukkige Shahar Peer. (CS)
Een vreugdekreet na haar overwinning
MELBOURNE, Australië --- De Israëlische Shahar Peer (FWTA 31) heeft zich na 3 sets geplaatst voor de hoofdtabel van de Australian Open. Haar jammerlijke tegenstandster was de Spaanse Anabel Medina-Garrigues. De eerste set ging gelijk op tot Peer bij 3-3 een breakpoint verzilverde en haar eigen opslag behield. Ze haalde de eerste set binnen na ijverig weerwerk van de Spaanse met 6-3. In de tweede set trok Medina-Garrigues aan het langste eind. Ze won hem met 1-6. De derde set leek weer gelijk op te gaan tot Peer een laatste keer alles gaf en met 6-2 de overwinning claimde. Een eerste reactie: "Goh, ik ben echt blij. Mijn eerste keer op de hoofdtabel van een grandslam. De wedstrijd was spannend maar ik wist gewoon dat ik moest winnen. Anabel speelde schitterend, maar ja, ik was net iets beter. Waarschijnlijk gaat het bij een volgende wedstrijd het voordeel voor haar zijn. Ik weet het niet. Maar ik ben zo gelukkig. De hoofdtabel. Man man man." Aldus een gelukkige Shahar Peer. (CS)
Gast- Gast
Nummer 1 en titelverdedigster meteen uitgeschakeld
Eerste ronde
Wickmayer [WC] d. Clijsters [1] 7/5 7/5
Hingis [WC] d. Zakopalova 6/2 6/3
Sharapova d. Radwanska 6/2 0/6 6/2
Peer [Q] d. Davenport [8] 7/5 0/6 6/2
Mandula [3] d. Srebotnik [Q] 5/7 7/6(0) 7/6(0)
Schnyder d. S Williams [Q] 7/6(5) 2/6 6/2
Harkleroad d. Mirza 6/7(3) 7/6(6) 7/6(4)
Rubin [Q] d. Zvonareva [6] 6/7(0) 7/6(5) 7/6(0)
Pennetta [5] d. Knapp [WC] 6/3 2/6 7/5
Stevenson d. Krajicek 7/6(3) 7/6(3)
Henin [Q] d. V Williams 6/4 1/6 7/6(4)
Mauresmo [WC] d. Pierce [4] 2/6 6/2 7/6(5)
Laine [7] d. Golovin [Q] 7/6(4) 6/0
Petrova d. Safina 0/6 6/0 7/6(1)
Cibulkova [Q] d. Kuznetsova 6/3 0/6 7/5
Hantuchova d. Myskina [2] 0/6 6/0 7/6(0)
De eerste ronde kostte 'het leven' voor verschillende toppers. Nummer 1 Kim Clijsters ging onderuit tegen Yanina Wickmayer. Titelverdedigster Svetlana Kuznetsova, vorige week nog de winnares in Sydney, verloor van qualifier Dominika Cibulkova die nu haar landgenote en dubbelpartner Daniela Hantuchova ontmoet. Hantuchova was te sterk voor het nummer 2, Anastasia Myskina. Ook Mary Pierce [4], Vera Zvonareva [6] en Lindsay Davenport [8] mochten hun boeltje pakken.
Eerste kwalificatieronde
Rubin/S Williams d. Ivanovic/Peer [1] 6/3 6/4
Knapp/Mauresmo d. K Bondarenko/Srebotnik [2] 1/6 6/3 6/1
Knapp/Mauresmo d. Rubin/S Williams 0/6 6/0 6/2
Eerste ronde
Wickmayer [WC] d. Clijsters [1] 7/5 7/5
Hingis [WC] d. Zakopalova 6/2 6/3
Sharapova d. Radwanska 6/2 0/6 6/2
Peer [Q] d. Davenport [8] 7/5 0/6 6/2
Mandula [3] d. Srebotnik [Q] 5/7 7/6(0) 7/6(0)
Schnyder d. S Williams [Q] 7/6(5) 2/6 6/2
Harkleroad d. Mirza 6/7(3) 7/6(6) 7/6(4)
Rubin [Q] d. Zvonareva [6] 6/7(0) 7/6(5) 7/6(0)
Pennetta [5] d. Knapp [WC] 6/3 2/6 7/5
Stevenson d. Krajicek 7/6(3) 7/6(3)
Laine [7] d. Golovin [Q] 7/6(4) 6/0
Petrova d. Safina 0/6 6/0 7/6(1)
Cibulkova [Q] d. Kuznetsova 6/3 0/6 7/5
Hantuchova d. Myskina [2] 0/6 6/0 7/6(0)
De eerste ronde kostte 'het leven' voor verschillende toppers. Nummer 1 Kim Clijsters ging onderuit tegen Yanina Wickmayer. Titelverdedigster Svetlana Kuznetsova, vorige week nog de winnares in Sydney, verloor van qualifier Dominika Cibulkova die nu haar landgenote en dubbelpartner Daniela Hantuchova ontmoet. Hantuchova was te sterk voor het nummer 2, Anastasia Myskina. Ook Mary Pierce [4], Vera Zvonareva [6] en Lindsay Davenport [8] mochten hun boeltje pakken.
Eerste kwalificatieronde
Rubin/S Williams d. Ivanovic/Peer [1] 6/3 6/4
Knapp/Mauresmo d. K Bondarenko/Srebotnik [2] 1/6 6/3 6/1
Knapp/Mauresmo d. Rubin/S Williams 0/6 6/0 6/2
Laatst aangepast door Bart op 05.03.08 20:07; in totaal 1 keer bewerkt
HawkEye- HawkEye
Bart schreef:Nummer 1 en titelverdedigster meteen uitgeschakeld
Eerste ronde
la première victime
Madame Henin heeft haar eerste slachtoffer al uitgekozen, toen ze met moeite de kwalificatie ronde had gewonnen tegen landgenote Hendler was nu hardhitter Venus Williams aan de beurt. Venus, ex topper, speelde goed tennis maar kwam fysiek gezien te kort. Justine Henin had ook vandaag wisselend succes, in de eerste set liet ze venus fouten maken door steeds naar haar forehand te slaan. Toen Venus dit eenmaal door had, kwamen de kloppen naar Justine's forehand en ook haar service werd stevig aangepakt. Toch liet Justine zich niet van de wijs brengen, ze verloor weliswaar de 2e set met ruime cijfer { 6-1 }, in de derde set haalde ze haar niveau terug en in een spannende tie-break won ze de wedstrijd: Game, set and match Henin!
[Q] Dit was al een stuk beter dan gisteren, viel er een druk van je af door je kwalificatie?
Henin: Dat niet zozeer, er was vandaag zeker wel een druk omdat ik wist dat ik van haar kon winnen. Ik ben goed in het hedendaagse tennis en Venus Williams minder. Haar slagen waren in het begin wel even wennen, want het is wel een overgang van een kwalificatie naar het echte werk op de hoofdtabel. Ik speelde gewoon mijn spel en het bleek dat ik de beste was. Ik moet zeggen dat ik verdient gewonnen heb en dat doet me deugd.
[Q] Mauresmo is je volgende tegenstandster, zij won al eens van je op je zo geliefde Roland Garros..
Henin: De Mauresmo van toen is niet meer de Mauresmo van nu en ik ben ook niet meer de Justine Henin-Hardenne van toen. Ik ben Justine Henin geworden, er kan zoveel gebeuren in een korte tijd dat ik me er niet meer druk over maak dat ik misschien 6 seizoenen geleden van Mauresmo verloren heb. Morgen is een nieuwe strijd, nieuwe match en ik weet zeker dat ik een kans heb om te winnen. Ik moet nou niet te hoog in gaan zetten want wie weet wint ze wel. Ik weet in ieder geval dat ik een kans heb en dat ik er alles aan zal doen om die kans waar te maken!
[Q] Justine, Bonne chance!!
Henin: Merci beaucoup!
Grandslamer- God
- Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06
Tweede toernooi op rij van Laine verloor, begint een angstgegner te worden :p
Tijnie- Senior Member
- Aantal berichten : 53
Leeftijd : 31
Registration date : 25-01-08
Chanda
dries22- God
- Aantal berichten : 551
Leeftijd : 40
Registration date : 08-12-06
Yanina Wickmayer stunt!!
Yanina Wickmayer speelt in Melbourne nog maar de tweede grand slam uit haar nog jonge FWTA-carrière. Toch wist de jonge opkomende Belgische al meteen landgenote en nummer één ter wereld, Kim Clijsters, te verslaan.
Yanina verbaasde in Melbourne vriend en vijand toen ze het nummer één ter wereld naar huis stuurde op de eerste grand slam van het jaar. Ook voor zichzelf was het een grote verrassing om al zo snel dat hoge niveau aan te kunnen.
Yanina wat heb je gedaan om die wedstrijd te winnen?
Yanina: Goh, ik weet niet, ik heb eigenlijk gewoon gedaan wat ik moest doen. Dat is hard en agressief spelen en vooral mijn eigen spel blijven spelen. Ik heb geprobeerd niet te veel mee te gaan in het spel van Kim, maar om mijn eigen wetten op te leggen, en het bleek te lukken. Ik heb moeten vechten voor elke bal en elk punt, maar het heeft zijn vruchten afgeworpen
Aldus een overgelukkige Yanina Wickmayer. De Antwerpse had zelfs maar twee sets nodig om Kim Clijsters uit haar droom te halen. Wat een start voor een jong tennistalent!
Yanina: [i]Ik besef dat dit nu perspecieven opent voor de toekomst, maar ik blijf met mijn twee voetjes op de grond staan. In de volgende ronde tegen Martina denk ik dat ik zeker mijn kansen heb, maar ik ben nuchter genoeg om te weten dat zij pakken meer ervaring heeft dan ikzelf. Er zijn nog veel dingen in mijn spel waar ik nog aan kan werken en dat ga ik in de toekomst ook zeker doen. Ik kan alleen maar proberen om mijn beste tennis te spelen en dan zien we wel.
Zoals Yanina al zei, speelt ze in de tweede ronde tegen de Zwitserse Martina Hingis. Hingis keert net terug op de tour na een lange periode van afwezigheid. Het is dus volledig afwachten welk niveau zij zal halen.
konijntje- Junior Member
- Aantal berichten : 49
Leeftijd : 41
Registration date : 09-12-06
"Het is oorlog": Venus Williams is woest op Henin
Vandaag was er opschudding op het eerste grand slam van het jaar. Verschillende toppers gingen er al in de eerste ronde onderuit. Onder de slachtoffers bevond zich ook Venus williams. Ze verloor in drie sets van Henin.
Ik weet niet hoe het is gebeurd. Ik voelde mij nog zo goed vandaag. In sydney had ik ook al een mooie prestatie neergezet. Maar dit had echt niet verwacht. Hopelijk kunnen we in het dubbelspel wel nog mooi voor de dag komen.
Henin gaf toen straks een interview na haar overwinning. Ze zij dat ze verdiend had gewonnen van jou en dat jij een ex topper bent. wat vind je ervan?
Schandalig gewoon dat een kwalificatiespeelster dat over mij durft te zeggen. Hallo ik ben de nummer tien van de wereld. Mijn hoogste positie sinds dat ik met mijn trainer kken samen werk. En zal nog zeker verder stijgen hoor. Ik ben er gewoon woest van dat zulke meisjes die een of twee wedstrijdjes winnen onmiddelijk menen dat ze alles zijn. De volgende keer dat tegen haar speel sla ik haar van het veld. het is oorlog. Onthou dat maar. Zo iets laat ik niet over mij zeggen. Ik eis op zijn minst Excuses
Je zus is ook terug op de tour. Ze verloor net als jou in de eerste ronde. Heerst er een williams vloek in australië?
Natuurlijk niet. Mijn zus moet is nog niet helemaal onder stoom. Let maa op. binnen de korste keren staan we samen op nummer een en twee.
Vandaag was er opschudding op het eerste grand slam van het jaar. Verschillende toppers gingen er al in de eerste ronde onderuit. Onder de slachtoffers bevond zich ook Venus williams. Ze verloor in drie sets van Henin.
Ik weet niet hoe het is gebeurd. Ik voelde mij nog zo goed vandaag. In sydney had ik ook al een mooie prestatie neergezet. Maar dit had echt niet verwacht. Hopelijk kunnen we in het dubbelspel wel nog mooi voor de dag komen.
Henin gaf toen straks een interview na haar overwinning. Ze zij dat ze verdiend had gewonnen van jou en dat jij een ex topper bent. wat vind je ervan?
Schandalig gewoon dat een kwalificatiespeelster dat over mij durft te zeggen. Hallo ik ben de nummer tien van de wereld. Mijn hoogste positie sinds dat ik met mijn trainer kken samen werk. En zal nog zeker verder stijgen hoor. Ik ben er gewoon woest van dat zulke meisjes die een of twee wedstrijdjes winnen onmiddelijk menen dat ze alles zijn. De volgende keer dat tegen haar speel sla ik haar van het veld. het is oorlog. Onthou dat maar. Zo iets laat ik niet over mij zeggen. Ik eis op zijn minst Excuses
Je zus is ook terug op de tour. Ze verloor net als jou in de eerste ronde. Heerst er een williams vloek in australië?
Natuurlijk niet. Mijn zus moet is nog niet helemaal onder stoom. Let maa op. binnen de korste keren staan we samen op nummer een en twee.
kken- King Member
- Aantal berichten : 235
Registration date : 16-04-07
Tijnie schreef:Tweede toernooi op rij van Laine verloor, begint een angstgegner te worden :p
Laine wint ook alleen maar van Golovin
kwartel83- God
- Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40
Vera
zo slecht
zo slecht
kimmie- God
Wickmayer nu ook te sterk voor ex-nummer 1 Hingis
Tweede ronde
Wickmayer [WC] d. Hingis [WC] 2/6 7/5 7/6(0)
Sharapova d. Peer [Q] 3/6 7/6(6) 7/5
Schnyder d. Mandula [3] 6/3 0/6 6/2
Harkleroad d. Rubin [Q] 7/6(10) 3/6 6/2
Stevenson d. Pennetta [5] 7/6(3) 7/6(3)
Mauresmo [WC] d. Henin [Q] 7/6(5) 6/2
Laine [7] d. Petrova 6/0 7/6(5)
Cibulkova [Q] d. Hantuchova 6/1 1/6 7/6(11)
Yanina Wickmayer maakt gretig gebruik van haar wild card. Nadat ze nummer 1 Kim Clijsters uitschakelde, ging ze nu ook voorbij Martina Hingis. Hingis maakte haar comeback op het hoogste niveau en liet hier al een goede indruk na, maar vandaag kwam ze op het fysische vlak nog te kort. Van de drie overgebleven reekshoofden na de eerste ronde, blijft er nog ééntje over, nl. Emma Laine uit Finland. Zij klopte de halve finaliste van vorig jaar Nadia Petrova. Petra Mandula en Flavia Pennetta gingen er allebei uit, net als ex-nummer 1 Chanda Rubin die zich kwalificeerde voor de hoofdtabel.
Eerste ronde
Clijsters/Krajicek d. Harkleroad/Mirza [1] 0/6 6/0 7/6(3)
Safina/V Williams d. Capriati/Radwanska 6/1 3/6 6/1
Cibulkova/Hantuchova d. Knapp/Mauresmo [Q] 6/3 0/6 6/3
Davenport/Zvonareva [4] d. Kuznetsova/Myskina 6/1 6/3
Petrova/Zakopalova d. Medina-Garrigues/Schnyder [3] 0/6 6/1 6/0
Pierce/Wickmayer d. Henin/Szavay 7/6(10) 6/3
Golovin/Stevenson d. Hendler/Maes 6/1 0/6 6/2
Laine/Mandula d. Pennetta/Sharapova [2] 6/3 6/0
In het dubbelspel blijft nog maar één topper over, nl. Lindsay Davenport en Vera Zvonareva. Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder zullen hun titel dus niet verlengen in Melbourne. Ook de nummers 1 en 2 gingen er vroegtijdig uit.
Tweede ronde
Wickmayer [WC] d. Hingis [WC] 2/6 7/5 7/6(0)
Sharapova d. Peer [Q] 3/6 7/6(6) 7/5
Schnyder d. Mandula [3] 6/3 0/6 6/2
Harkleroad d. Rubin [Q] 7/6(10) 3/6 6/2
Stevenson d. Pennetta [5] 7/6(3) 7/6(3)
Mauresmo [WC] d. Henin [Q] 7/6(5) 6/2
Laine [7] d. Petrova 6/0 7/6(5)
Yanina Wickmayer maakt gretig gebruik van haar wild card. Nadat ze nummer 1 Kim Clijsters uitschakelde, ging ze nu ook voorbij Martina Hingis. Hingis maakte haar comeback op het hoogste niveau en liet hier al een goede indruk na, maar vandaag kwam ze op het fysische vlak nog te kort. Van de drie overgebleven reekshoofden na de eerste ronde, blijft er nog ééntje over, nl. Emma Laine uit Finland. Zij klopte de halve finaliste van vorig jaar Nadia Petrova. Petra Mandula en Flavia Pennetta gingen er allebei uit, net als ex-nummer 1 Chanda Rubin die zich kwalificeerde voor de hoofdtabel.
Eerste ronde
Clijsters/Krajicek d. Harkleroad/Mirza [1] 0/6 6/0 7/6(3)
Safina/V Williams d. Capriati/Radwanska 6/1 3/6 6/1
Davenport/Zvonareva [4] d. Kuznetsova/Myskina 6/1 6/3
Petrova/Zakopalova d. Medina-Garrigues/Schnyder [3] 0/6 6/1 6/0
Pierce/Wickmayer d. Henin/Szavay 7/6(10) 6/3
Golovin/Stevenson d. Hendler/Maes 6/1 0/6 6/2
Laine/Mandula d. Pennetta/Sharapova [2] 6/3 6/0
In het dubbelspel blijft nog maar één topper over, nl. Lindsay Davenport en Vera Zvonareva. Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder zullen hun titel dus niet verlengen in Melbourne. Ook de nummers 1 en 2 gingen er vroegtijdig uit.
HawkEye- HawkEye
die zege geeft vertrouwen amai, na het enkelverlies tegen Chanda moest die partij in het dubbel gewonnen worden, en zo geschieddeBart schreef:Davenport/Zvonareva [4] d. Kuznetsova/Myskina 6/1 6/3
dikke voor Lindsay
kimmie- God
Sorry dubbelpartnertje!Bart schreef:
Tweede ronde
Eerste ronde
Gewonnen in het dubbel
Sharke- Junior Member
- Aantal berichten : 40
Leeftijd : 38
Registration date : 23-02-08
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» FWTA Australian Open
» FWTA Australian Open
» FWTA Australian Open