FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belgian Girl Kim Clijsters

Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 24.12.06 17:59

VOETBAL, TURNEN & TENNIS

Vader Lei is voetbalinternational en moeder Els Belgisch turnkampioene, maar Kim kiest voor tennis. Op 6-jarige leeftijd begint ze competitietennis te spelen in Tennisdel Genk. Bart Van Kerckhove is haar coach van 1992 tot 1996. Hij ziet de 11-jarige Kim Belgisch kampioene bij de miniemen worden en is zo overtuigd van haar groot talent dat hij voor een bak bier wedt dat ze ooit tot de top-10 van de wereld zal behoren.

TENNISSCHOOL

In 1996 trekt Kim naar de tennisschool van de Vlaamse Tennis Vereniging (VTV) in Wilrijk (Antwerpen). De unieke combinatie studie-toptennis geeft talentvolle jongeren de gelegenheid om internationaal op het voorplan te treden. Op het VTV-tenniscentrum leert ze trainer Carl Maes kennen. Maes begeleidt haar op buitenlandse stages en tornooien en zal haar coach zijn van 1996 tot juni 2002.

WTA-DEBUUT IN ANTWERPEN

Kim boekt successen in de grandslams bij de junioren en wordt in 1998 de jongste nationale A-kampioene ooit (15 jaar). Ook in ITF-tornooien, de opstap naar de WTA-Tour, doet ze het erg goed. In mei 1999 is het dan zover. Kim maakt in Antwerpen haar debuut in de WTA-Tour. Ze sneuvelt pas in de kwartfinale tegen 1ste reekshoofd Sarah Pitkowkski.

ONZE KIM

Kim vindt blindelings haar weg in de WTA-Tour. Door haar enthousiasme, spontaniteit en sportiviteit maakt Kim zich in een mum van tijd wereldwijd geliefd bij elke tennisliefhebber én bij haar collega-tennissters. De waardering neemt alleen maar toe wanneer Kim ook bij grote sportieve successen in de Grand Slams en op de Masters gewoon zichzelf blijft. Gewoon "onze Kim", zeggen ze in België.


Belgian Girl Kim Clijsters Foto




Naam
Clijsters

Voornaam
Kim

Bijnamen
Killing Kim, Kim Kong

Nationaliteit
Belg

Geboortedatum
8 juni 1983

Geboorteplaats
Bilzen, België

Woonplaats
Bree, België

Lengte
1.74 m (5'8 1/2'')

Gewicht
68 kg (150 lbs.)

Greep
Rechtshandig
(dubbelhandige backhand)

Vader
Lei Clijsters

Moeder
Els Vandecaetsbeek

Zus
Elke Clijsters (° 1985)

Racket
Babolat Pure Drive

Kledij
Fila Heritage Collection

Schoenen
Fila Reformation International

Palmares

Totaal aantal titels enkelspel: 10

Roland Garros, Brussel Pre-Masters *5*, US Open *6*, Rome, Bangkok Pre-Masters, Wimbledon, Los Angeles, Antwerpen, Masters *7*,Wimbledon*8*

Totaal aantal titels dubbelspel:5

Antwerpen, Wimbledon *5* (met Ivanovic), New Haven, US Open *6*,Wimbledon*8* (met Krajicek)

8th season

Huidige ranking enkel: 1
Hoogste ranking enkel: 1 (28 weken)
Huidige ranking dubbel: 3(met Michaella Krajieck)
Hoogste ranking dubbel: 3

Sydney

R1: Kuznetsova d. K Clijsters [1] 2/6 6/2 7/6(1)

Australian Open

R1: Wickmayer [WC] d. Clijsters [1] 7/5 7/5

Charleston

R1: V Williams d. Clijsters [1] 0/6 6/2 6/3

Boedapest

R1: K Clijsters [1] d. Capriati [Q] 6/2 3/6 6/3
R2: Golovin d. K Clijsters [1] 6/3 7/6(0)

Berlijn

R1: Clijsters [1] d. Petrova [Q] 6/7(3) 7/6(4) 6/2
R2: Harkleroad d. Clijsters [1] 6/4 6/0

Rome

R1: Clijsters [1] d. Cibulkova 6/3 6/4
R2: Golovin d. Clijsters [1] 6/2 0/6 6/3

Roland Garros

R1: Clijsters [1] d. Hantuchova 6/2 1/6 7/5
R2: Clijsters [1] d. Knapp [WC] 6/2 0/6 6/4
QF: Clijsters [1] d. Capriati [WC] 6/2 0/6 6/3
SF: Pennetta [11] d. Clijsters [1] 6/4 6/0

Pré Masters

R1: Wickmayer [12] d. Clijsters [1] 6/7(4) 7/6(6) 7/6(5)

Wimbledon

R1:Clijsters [1] d. Knapp [Q] 6/0 3/6 6/3
R2:Clijsters [1] d. Kuznetsova [13] 7/6(6) 4/6 6/1
QF:Clijsters [1] d. Pennetta [5] 6/2 4/6 7/6(2)
SF:Clijsters [1] d. Krajicek [14] 6/2 4/6 7/6(2)
F:Clijsters [1] d. Henin 6/2 4/6 7/6(4)

Clijsters won Wimbledon voor de tweede opeenvolgende keer en mocht ook in het dubbel samen met Krajicek juichen.

Indian Wells

R1:Clijsters [1] d. Sharapova 5/7 7/6(5) 7/6(0)
R2:Clijsters [1] d. Rubin 6/2 2/6 6/3
QF:Clijsters [1] d. Hantuchova 6/2 0/6 6/4
SF:Knapp d. Clijsters [1] 6/4 6/0

Miami

R1:Clijsters [1] d. Mauresmo 1/6 6/0 7/6(0)
R2:Safina d. Clijsters [1] 7/6(0) 5/7 7/6(1)

Olympische spelen

R1:bye
R2:Clijsters [BEL-1] d. Hendler [BEL] 7/6(0) 7/6(4)
QF:Peer [ISR] d. Clijsters [BEL-1] 6/3 0/6 6/1

Toronto

R1:Clijsters[1]-Bye
R2:Safina d. Clijsters [1] 6/3 0/6 6/1

Us Open

R1:Clijsters[1]-bye
R2:V Williams d. Clijsters [1] 7/6(1) 6/4

Moskou

R1:Clijsters[1]-bye
R2:Opgave Clijsters


Laatst aangepast door dieterk op 06.09.08 16:39; in totaal 7 keer bewerkt
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 24.12.06 18:01

Kim is a dancer!!!

De Belgische Kim Clijsters scheert de laatste weken geen hoge toppen meer op de FWTA tour, na een goed begin is de Belgische zowel in het enkel als in het dubbel op een dwaalspoor geraakt.... De reden vragen wij ons allemaal af, wel we stuurden in Parijs een undercoveragent los op de altijd sympathieke Breese en dit is het resultaat:

zondag 17 december 2006 9 uur :

De Breese komt aan op de luchthaven in Parijs. Gelukkig zoals altijd geeft ze een paar handtekeningen aan haar fans en stapt daarna de taxi in richting Roland Garros!

zondag 17 december 2006 11 uur

De Breese heeft juist de parijse banen een beetje geinspecteerd, maar van trainen is er nog niets terecht gekomen. Ondertussen zijn bijna alle FWTA speelsters hard aan het trainen, maar ons Kim begeeft zich naar het spelersrestaurant

zondag 17 december 2006 13.00 uur:

Kim verlaat het restaurant en heeft blijkbaar Serena proberen te verslaan tijdens een eetwedstrijd (natuurlijk tevergeefs). Elke stap dat ze zet kost de Breese ongeloofelijk moeite en op een bepaald moment spring haar broek werkelijk open. Schaamteloos wandelt Clijsters verder: "iemand iets gezien?"

zondag 17 december 2006 16.00 uur:

Kim is volop bezig met shoppen in de Parijse hoofdstad. Wij dachten dat het was voor de playersparty, maar blijkbaar is ons Kim veel meer van plan dan enkel naar de spelersparty te gaan. Momenteel heeft ze al twee toevallige voorbijgangers opgetrommeld om al haar kledij te dragen en ze lijkt niet van plan te stoppen

zondag 17 decmeber 2006 18.00 uur:

Kim Clijsters gaat moe gewinkelt haar hotel binnen, met ondertussen al 10 "slaafjes" bij haar. Ondertussen wandelt ook Justine het hotel binnen, moe getraint zoals anders maar nog steeds bezig met haar sport. Terwijl Kim rustig op de lift wacht moet Juju van haar persoonlijke beul Carlos om de 5 treden 5 sit-ups doen! "Ach uitsloofster" zien we Kim denken. Wanneer de verdieping twee boven de lift verschijnt komt ook Amelie binnen gewandelt, zij is gaan joggen in het Parijse stadspark en wordt momenteel achtervolgd door een troep lesbische die allemaal hun hondjes achter zich aanslepen! Juist op het moment dat Momo de trap wilt opsurten komt de lift van Kim aan, de Francaise ziet haar kans, duwt Clijsters op de grond en neemt de lift en kan zo ontsnappen aan haar harem! Kim is vreselijk kwaad en roept heel het hotel bijeen...

Zondag 17 december 23.00 uur:

Kim verlaat samen met een paar vriendinnen het hotel om een stapje in het nachtleven te zetten. In een hippe Parijse club lijkt Kim alle overbodige calorieen die ze vandaag tot zich heeft genomen terug te verbruiken. Nog nooit hebben we de Breese zo zien tekeer gaan. Terwijl iedereen moe begint te worden geeft Kim zich volledig op het nummer Rhythem is a dancer!!! Ook nog aanwezig in de club: mediageile Hingis die volop probeert om de aandacht van Kim weg te halen door à la Tania Dexters rond een paal te dansen. Iets minder opvallend zien we Penetta in een hoekje zitten;de Italiaanse is nog volop bezig om haar blog te schrijven.


Zo dat is wat onze privédetectieve ons vandaag wist te melden, we hopen in alle geval dat Kim ook op de baan zal laten zien wat ze vandaag in de discotheek heeft laten zien. Een ding staat vast Kim is definitely a dancer!

Belgian Girl Kim Clijsters Large_224335
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 24.12.06 18:02

Wie is hier een tennisreincarnatie?

Kim Clijsters zit totaal onverwacht in de kwartfinale van Roland Garros. Kim, die het gravel een beetje schuwt doordaat het extra belastend is voor haar gewrichten won geen enkele match in de voorbereiding op de tweede grand-slam van het jaar. Maar hier klopte de Belgische al twee toptien speelsters en dat dankzij haar hevige fans die afgezakt zijn naar de lichtstad! Ook morgen tijdens haar match tegen Dinara Safina zal het een heus Belgisch feest worden. Bovendien zit er nog steeds een Belgische finale in, want aan de andere kant van de tabel heeft Justine Henin-Hardenne ook de kwartfinales gehaald. Wordt het een clash tussen de twee meest besproken Belgische speelsters?

"Jah ik voel me momenteel zeer goed. Misschien was het wel goed dat ik er telkens zo vroeg uitlag op de voorbereidingstornooien. Nu voel ik me fris en heb van niets last en dat is wel zeer uitzonderlijk als ik op gravel speel!"

Wat vindt je van de uitspraak van La Hingis. Na het verlies van Kournikova noemde de Swiss Miss jou een tennisreincarnatie!

"Wauw, dat Martina dat woord zelfs kon uitspreke Very Happy (heel de perszaal lacht). Ja wat wil je als je ganse dagen met Zero brain Kournikova optrekt!
En trouwens wie is hier een tennisreincarnatie!? Dat mens heeft duidelijk weer een grote mond op, nu ze even terug goed aan het spelen is! Heb je haar al eens goed bekijken! Ze denkt echt de ster te zijn van de FWTA, maar grote mond, zwake opslag. Zelfs mijn boma slaat harder!"

Nu wacht Dinara Safina wat denk je van haar?

"Gevaarlijke tegenstander. Dinara kan een zeer goede dag hebben, waarbij ze bijna constant tegen 90 percent serveert, als dat morgen het geval is wordt het moeilijk. Serveert ze tegen 89 percent dan maak ik kans, grapje he (en alweer weet Kim de hele perszaal te doen lachen). Nee seriues nu, het wordt een zware partij maar met de hulp van mijn fans is alls mogelijk!

Veel succes morgen Clijsters!

Dankje!

Belgian Girl Kim Clijsters 20066620544
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 24.12.06 18:03

Echt niet verwacht

Een glunderende Kim op de persconferentie nar haar kwartfinale match tegen Dinara Safina. In de tweede set leek Kim de strijd te gaan verliezen, maar mede danzkij haar talrijke fans kon de Belgische het tij keren en toch nog met de overwinning gaan lopen. De tweede set won ze inde tie-break en in de derde set ging Safina fysiek ten onder. Een jammere zaak voor de Russin, maar de Belgen zijn eens zo blij! Door de uitschakeling van Justine Henin-Hardenne is Kim nog de enige Belgische in het tornooi, hopenlijk kan ze de verwachtingen inlossen. In alle geval zal morgen de Court Philippe Chatrier weer zwart-geel-rood gekleurd zijn. In die halve finale neemt Kim het op tegen haar dubbelpartner Steffe Graf.

Proficiat Kim, dit is de eerste keer dat je een halve finale bereik en dan nog wel op een grand-slam!

"En dan nog wel in Roland Garros op gravel, mijn minst favoriete ondergrond. Nee dit had ik echt niet verwacht. Ik kom alle jare met tegenstrijdige gevoelens naar Parijs. Aan de ene kant speel ik hier graag, doordat het hier zwart ziet van de Belgen, maar anderzijds sta ik meestal snel terug in Belgie. Ook dit jaar was ik naar hier gekomen met het idee hier een ronde of twee te spelen en dan terug naar huis te keren. Maar mij hoor je niet klagen hoor"

Vandaag was Dinara Safina het slachtoffer, wat vond je van haar niveau?

"In het begin serveerde ze tegen 90 percent ej en ja dan is er niet veel aan te beginnen. Maar in de tweede set begon ze te twijfelen en ja dan zag ik mijn kans op een halve finale plaats. In de derde set ging ik erop en erover en jah dan was het dada Dinara (lacht)"

Nu volgt je dubbelpartner Steffi Graf, wat denk je van die match?

"Steffe is aan een sterk tornooi bezig, maar ik zin op revanche. In antwerpen heeft ze mij verslagen voor eigen publiek! Dit zal ze geen twee keer doen zenne! Natuurlijk gun ik haar de overwinning ietsje meer dan andere speelsters maar nee op het veld wil ik tegen haar even hard winnen dan tegen een ander. Zij is door de onderlinge ontmoeting de favoriete, maar dat was deze week iedereen tege mij dus jah (gniffelt).

Wij hopen dat je vandaag je eerste grand-slam finale gaat behalen Kim

Dank je

Belgian Girl Kim Clijsters _1378586_clijsters300
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 24.12.06 18:05

All I want for Christmas is Roland Garros!

Intro als Kim de perszaal binnenstapt:


I don't want a lot for Christmas
There is just one thing I need
I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree
I just want to win
More than you could ever imagine
Make my wish come true
All I want for Christmas is Roland Garros!!!

Proficiat Kim, je speelt morgen je eerste grand slam finale. Wat een prestatie!

"Dank je! Ik kan het zelf maar moeilijk geloven hoor. Wie had dat gedacht ik in de finale van Roland Garros. Bovendien is tornooidirecteur Bart mij juist komen zeggen dat ik mag deelnemen aan de pre Masters, die bovendien in mijn eigenste Belgie georganiseerd worden! Echt fantastisch dat ik momenteel tot de 8 beste speelsters van het seizoen behoor."

Was het niet moeilijk om Steffi te verslaan? Het kon gezien haar ouderdom haar laatste kans zijn op een major titel!

"Onderschat Steffi maar niet hoor, zij gaat nog wel een tijdje mee! Natuurlijk is het niet leuk je dubbelpartner te verslaan, maar op zo een moment ben je gewoon bezig met de match en denk je niet na wie er tegenover je staat!"

Morgen tegen de Swiss Miss Martina, wat denk je daarover?

"Haha Martina over een oude doos gesproken. Ze noemde mij in het begin van de week nog een tennisreincarnatie! Wel we zullen morgen eens zien ej wat deze tennisreincarnatie in haar mars heeft. Ik heb zeker kans tegen de Zwitserse,zoals ik eerder deze week al zei is haar zwakke plek de opslag. Straks nog even trainen tegen mijn boma, die haar opslag is van dezelfde kwailteit (en alweer laat Kim de hele perszaal glunderen)."

Ook de Belgen waren vandaag weer massaal aanwezig! Momenteel is iedereen nog tickets aan het zoeken op de zwarte markt en zelfs het vorstenpaar zal morgen aanwezig zijn!

"Amai de zwarten markt. Ik dacht dat de mensen op deze tijd van het jaar enkel naar kerstmarkten gingen. Ik ben echt wel populair eh (lacht)! Nu seriues, het is inderdaad fantastisch dat een hele natie met je meeleeft. Morgen ga ik gewoon genieten, vanaf het moment dat ik de Court Philiphe Chatrier opwandel tot ik de laatste bal geslagen heb, wat de uitslag ook moge zijn! Tof dat ook de koning en de koningin een bezoekje brengen, Martina zou nogal stoefen als zij koninklijk bezoek zou krijgen. Ach ja laat ze maar denken dat zij de ster is van de FWTA, ik weet beter!"

Morgen is het kerstavond Kim, mogen we weten wat jij wenst voor Kerstmis?

I don't want a lot for Christmas
There is just one thing I need
And I don't care about the presents
Underneath the Christmas tree

I don't need to hang my stocking
There upon the fireplace
Santa Claus will make me happy
With the trophy on Christmas eve

We hopen dat je droom uitkomt Kim en anders OH OH OH a Merry Christmas!

Oh, bedankt! Wat zijn jullie reporters toch lieve mensen, jullie ook a merry Christmas toegewenst!

Belgian Girl Kim Clijsters 1820563

Kim na haar winst in de halve finale

Belgian Girl Kim Clijsters Christmas-tree-rockefeller-center


Als het van Kim afhangt ligt onder deze boom de trofee van Roland Garros!
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 24.12.06 19:04

En of Kim a Dancer is!!!!

Bij het begin van deze grand-slam had de Vlaamse Tennisfederatie zich vragen gesteld met het niveau van Belgian Girl Kim Clijsters. Daarom hadden ze een privé-dedective op haar afgestuurt, maar die wist op het einde van de dag maar één ding mee te delen: KIM IS A DANCER! De VTV was lastig dat de privédedective enkel dat was te weten gekomen, maar de mens had zijn job wel zeer goed gedaan. Het bewijs zagen we vandaag op de Court Philippe Chatrier: Kim danste zich samen met alle Belgen naar haar eerste grand-slam overwinning!


In het begin enkel maar droevige gezichten op het center court van de Open Franse tenniskampioenschappen. La Swish Bitch nam een wervelende start en stond in een mum van tijd 5-0 voor. Maar dan gebeurde er iets wat niemand verwachte: Albert II, koning der Belgen, stond recht en riep enorm hard. Allé Kim, vive toi-meme ( een uitspraak die La Hingis eerder deze week over zichzelf deed). De Zwitserse kon met deze uitspraak niet lachen en vroeg om da koning te verwijderen van het veld. Toen de Belgen dit hoorde was heel Parijs te klein!!! Niemand zou het toe laten dat Martina de koning der Belgen van het veld stuurt. De scheidsrechter ging niet in op het voorstel van Martina en liet de wedstrijd verder gaan. Vanaf dit moment speelde Kim bevrijd en stoomde ze door naar 7-5 setwinst! In de tweede set ging het niet goed, Kim leek al haar energie in de come-back gestoken te hebben met een baggle in de tweede set tot gevolg. Maar in de derde set speelde Kim misschien wel het beste tennis dat ze ooit gespeeld heeft, het eerste matchpunt bij een 5-1 stand was het goeie. Kim viel op de grond en bleef zo even liggen. Alle Belgen sprongen recht (inclusief het vorstenpaar) en riepen in koor Vive la Belgique. Kim stond op(de tranen in haar ogen) en liep naar het net waar ze La Hingis een hand schudde. Een tennisreincarnatie ej hoorde we Kim nog mompelen tege La Hingis, die op het punt stond in te storten! Was dit de zwanenzang van de Zwitserse of blijft ze verder de bitch uithangen?

Dit is een kort stuk uit de toepsraak van Kim Clijsters:

"WAUW! Wie had dit ooit gedacht, dat ik hier met de Coup Suzanne Lenglen zou staan. Dit is het hoogtepunt uit mijn nog jonge carrière, een grand-slam winnen in de achtertuin van mijn thuisland. Wat wil een mens nog meer vlak voor Kerstmis? Daarom wil ik de kerstman bedanken voor dit mooie cadeau! Ook jullie, al mijn fans, bedankt voor mij gedurende deze week naar de overwinning te schreeuwen! Zonder jullie stond ik hier nu niet! Ook Albert, ferm bedankt! Als jij die stunt niet had uitgezet, stond ik hier misschien niet. Ik bedankt ook mijn familie en mijn coach, die er altijd zijn voor mij en tot slot wil ik toch Martina ook feliciteren. Ze deed in het begin van de week wel een uitspraak naar mijn adres, die ik niet in dank heb aangenome. Maar nu ben ik dat vergeten, ik heb wraak kunnen nemen. Toch wil ik jullie er op wijzen dat zij voor haar leeftijd niet slecht speelt (heel center court lacht)! Zo en nu ga ik naar Brussel waar ik de Pre Masters mag spelen. Gewoonweg fantastisch!"

Hierna kreeg Kim de trofee overhandigt van koning Albert. Ze zette onmiddellijk een vreugdedans in en heel Parijs deed mee. Ergens in een hoekje van Court Philippe Chatrier zagen we een privédedective gniffelen, hij had zijn werk goed gedaan!

Belgian Girl Kim Clijsters R_kim_vt


Kimeke Kimeke wat doe je nu!


Belgian Girl Kim Clijsters Large_224335

En alweer zet Kim een dans in!
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 29.12.06 18:29

Kim de hartenkoningin!

Wie blijft er onberoerd bij? Niemand! Als Kim Clijsters lacht dan smelt het hele publiek! Sinds haar winst in Roland Garros is de Belgische populairder dan ooit, bovendien versloeg ze deze week de Belgische nummer 1 Kirsten Flipkens! Een overdracht van de fakkel? In alle geval heeft het meisje uit Bree het hart van iedereen gestolen: tijdens de match riepen meerdere mensen: Komaan Kim ons hartenkoningin. De Breese kon met moeite een lachje onderdrukken!

Proficiat Kim, alweer een halve finale na je prachtprestatie in Parijs!

"Dank je! Ik speel momenteel met vertrouwen en ja dat zal je waarschijnlijk zien op het veld. Toch begint de vermoeidheid door te wegen hoor! Na een grand-slam is iedereen moe en ik ben dan nog eens tot het einde meegeweest. Bovendien speel ik hier ook dubbel met Graf en ook daar staan we in de halve finale ! Fantastisch toch! Tijdens mijn match tegen Radwanska ben ik in de derde set dan ook niet meer voluit gegaan, ik wist dat ik geplaatst was door mijn winst in de tweede set. Ik kan me toch beter sparen voor morgen niet?

In de halve finale neem je het op tegen Henin, Rubin of jawel Hingis! Enige voorkeur?

"Gewoon qua affiche zou ik Henin opteren! Het zou tof zijn voor het publiek moesten ze een Belgische halve finale krijgen eh! Maar tegen Rubin heb ik ook nog nooit gespeeld dus dat zie ik ook wel zitten. Martina daarentegen kom ik liever niet tegen! Ik vrees dat ze mij nog liever zal vermoorden dan mij te laten winnen. Nadat ze van mij verloor in Parijs, loopt ze me bijna letterlijk omver in de spelersgangen. Ach laat ze maar weer de bitch uithangen, als ik morgen van haar zou verliezen is het nog geen ramp ej ! Ik heb de grandslam titel en zij dan een plaats in de finale van de pre-masters. Ik leg de nadruk op het woord PRE (lacht)

Wat ga je vandaga nog doen op je vrije dag?

"Ik ga nog wat rondlopen in Brussel. Dan word ik constant aangevallen door allemaal lieve kinderen die een handtekening van mij willen. Ja de tol van de beroemdheid eh! Maar ik geef ze met plezier, je ziet die kinderen dan echt stralen. En de lach van een kind doet een mens nog meer smelten dan de lach van mijzelf Razz"

Belgian Girl Kim Clijsters Pop_clijsters_young16
Kim Clijsters die gesigneerde ballen naar haar vele fans gooit
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 05.04.08 14:52

No hope, no love, no glory,happy endings gone forever more!

Het zal iedereen al wel opgevallen zijn, het gaat dezer dagen niet goed met Kim Clijsters! Het huidige nummer 1 die vorig jaar het ganse seizoen domineerde is nog maar een schim van zichzelf. Er gaan verschillende geruchten de ronde, volgens de ene zou Kim herstellen van een pijnlijke liefdesbreuk, volgens andere zou ze momenteel een mentale burn out hebben. Wij spraken na lang nog eens met de Belgische oogappel.

Dag Kim Clijsters, dit is al lang geleden!

"Ja inderdaad, ik heb de laatste weken de pers proberen te mijden maar besef nu dat het niet fair is tenopzichte van mijn fans om niets te laten horen."

Je hebt dit seizoen nog geen enkel keer de kwartfinale gehaald van een tornooi in het enkel!

"Ik weet het, het gaat niet goed met mij! Mijn vertrouwen is helemaal zoek, als ik op het veld sta vraag ik me soms zelfs af waaar ik in godsnaam mee bezig ben. Waarom speel ik dit spelletje nog?No hope, no love, no glory,happy ending is gone for ever more!"

Heb je een verklaring voor deze slechte resultaten?

"Ik heb een serieuse mentale opdoffer gehad door in de eerste ronde van de Aussie Open te verliezen. Ik had mij volop op die grandslam gefocust en ik speel daar ook enorm graag. Ik wist wel dat mijn voorbereiding niet zo optimaal was geweest maar dat kwam vooral omdat ik nog vermoeid was van het voorbije seizoen. Toch had ik erop gerekent dat ik die eerste paar matchen op ervaring zou winnen en eens je in die halve finales staat speel ik gewoon op adrenaline en dan lukt veel. Vanaf toen ging het gewoon bergaf met mijn spel!"

Volgens sommige zou ook een liefdesbreuk er voor iets tussen zitten. Klopt dat?

"Daar ga ik niet op antwoorden, ik hou mijn privéleven graag wat afgeschermd!"

Het dubbel lukt nochtans wel dit seizoen!Heb je hiervoor een verklaring?

"Ja, dat is vooral te danken aan Michaella! Ze speelt erg goed tegenwoordig zoals ze deze week ook laat zien in Rome. Ik hoop dat zij mij opvolgt als winnares!"

Volgende week wacht Roland Garros, de grandslam waar het 3 seizoen geleden allemaal begon voor jou. Hoe hoog schat je je kansen om daar goed te presteren?

"Niet hoog natuurlijk! Maar ik ben altijd blij om terug te keren naar Parijs, ik heb daar al heel veel emoties beleefd. Zoals je zelf zei won ik daar mijn eerste grandslam en vorig jaar werd ik daar ook terug nummer 1."

We duimen alvast voor jou

"Bedankt"

Belgian Girl Kim Clijsters Xin_5205023010047703153313
Kim Clijsters zoals we ze vaak zien dit seizoen op de courts:één en al twijfel
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 11.04.08 1:06

If you tought it, it better be what you want

Kim Clijsters zit in de kwartfinale van Roland Garros. Een hele prestatie voor de Belgische die de laatse weken in een dip zat. Toch blijft de nummer 1 nuchter en weet ze dat er nog veel werk aan de winkel is.

Dag Kim! Proficiat met je kwartfinale!

"Dank u! Het komt wel een beetje onerwacht,gezien mijn prestaties van de voorbije weken. Maar ik klaag niet het gaat al terug wat beter. Maar jullie doen juist dat ik dit tornooi al gewonnen heb omdat ik in de kwartfinale sta, vorig seizoen vonden jullie dit de normaalste zaak van de wereld. "

Hoe ver zie je jezelf nog geraken?

"Het kan goed morgen goed gedaan zijn. Jennifer is nieuw op de tour en maakt volop gebruik van haar wildcard! Zo een speelsters hebben niets te verliezen en zeker niet tegen de nummer 1. Maar ik denk dat de moeilijkste partij mijn eventuele halve finale zal zijn. Wickmayer en Pennetta heb ik vandaag zien spelen en ze halen een enorm hoog niveau. Misschien nog iets te hoog voor mij momenteel. Ook Anastacia lijkt aan de andere kant van de tabel erop gebrand om haar titel te verlengen."

We weten dat Roland Garros niet echt jou doel was dit seizoen, maar wat dan wel?

"Dat ga ik nog niet aan jullie neus hangen(lacht), maar heb wel één hoofddoel dit seizoen en daar heb ik lang over nagedacht. En if you tought it, it better be what you want! Maar ik zou zo i zo graag de masters halen op het einde van het seizoen dat is altijd één van mijn doelen!"

Wij wensen je voor te beginnen al veel succes morgen in je kwartfinale Kim.

"Dank u!"


Belgian Girl Kim Clijsters _39115670_clijsters300x300ap
Een gebeten Clijsters in Parijs
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 21.04.08 0:52

Op bezoek bij de Finse nummer 1: Emma Laine!

Dag Emma! Vorig jaar was je revelatie van het seizoen en nu sta je al op nummer 2. Je lost dus duidelijk de verwachtingen in. Geen last van druk?

Veel last van druk heb ik niet. Ik heb namelijk nog niet echt veel te verdedigen van vorig jaar. Ik kende vorig jaar een slecht begin en heb daardoor nog niet veel te verdedigen gehad en heb nu dus redelijk vrij aan de toernooien kunnen beginnen. De echte druk zal komen als ik meer te verdedigen heb zoals mijn verloren finale op de US OPEN. Daar zal ik wel enige stress ondervinden maar das iets voor later. Nu kan ik nog relax spelen en zonder veel na te denken aan het toernooi beginnen.
Naast het feit dat ik niet veel punten te verdedigen heb wordt ik ook op persoonlijk vlak goed bijgestaan door mijn vriend John Isner (FATP-speler) die ook op een goed jaar tijd bovenaan de tennisrankings staat. Samen kunnen we praten over ons leven op de baan en kunnen we op verschillende andere manieren ons met andere dingen bezighouden. Maar daar ga ik niet dieper op ingaan.

De kans is groot dat jij de nieuwe nummer 1 wordt, is dat altijd één van jouw doelen geweest?

Ik ben iemand dat nooit op de feiten zal vooruit lopen en ben nu dus nog steeds de nummer 2 van de wereld. Maar zelfs van een top 2 plaats had ik zelfs nog niet kunnen dromen. Met een plaats in de top 5 waren mijn verwachtingen al ingelost en nu sta ik zelfs tweede. Best verrassend hé...

Maar nu ik op de tweede plaats sta zal ik ook proberen om de eerste plaats in mijn handen te krijgen. En zoals je zelf al zegt is de kans realistisch om de eerste plaats over te nemen al zal ik dan wel enkele ronde moeten overleven op de Pre-Masters in het mooie FINLAND en op het toernooi van Wimbledon. Indien ik evengoed presteer als Kim Clijsters is dit ook al goed want Clijsters is in beide toernooien zelfs de titelverdedigster en heeft dus enorm veel punten te verdedigen en kan dus enkel evengoed doen of verliezen terwijl ik evengoed kan doen en winnen. Dus ik sta er iets beter voor, maar we mogen niet uit het oog verliezen dat Kim nog een enorme voorsprong heeft en stillaan terug in vorm aan het komen is en dus niet te onderschatten valt. Ik hoop dat het in ieder geval een spannende strijd zal worden.


Tot kort nog een klein vraagje: Olympische spelen of Us Open?

Als ik in topvorm zou zitten zou ik ze allebei moeten kunnen winnen. Maar als ik er echt maar 1 mag kiezen dan kies ik toch resoluut voor de Olympische Spelen. Het is een toernooi dat slecht om de 4 jaren georganiseerd wordt en waar ik nog niet aan heb kunnen deelnemen.

Aan de US OPEN nam ik vorig seizoen al deel en verloor slechts in de finale van Davenport. Tevens won ik daar het gemengd dubbelspel dus ik heb mijn grandslamoverwinning op de US OPEN al beet. Daarom mag je mij de Olympische Spelen geven.

Een Olympische medaille zou voor mij een hele eer zijn dat ik aan mijn vaderland kan schenken. Ik krijg in de vaderlandse pers al enorm veel aandacht en met een olympische medaille kan ik de aandacht ook eens op mijn vaderland leggen want FINLAND is een enorm mooi land .


Belgian Girl Kim Clijsters Emma+Laine
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 21.04.08 1:00

Got a good hand but no poker face!

Belgische nummer 1 Kim Clijsters begon deze week niet zo fantastisch aan het nieuwe seizoen. Ze verloor, net zoals vorig jaar trouwens, in de eerste ronde van het tornooi van Syndey. Beul van dienst was Svetlana Kuznetsova van wie Kim vorig jaar verloor in Melbourne. Toch is er volgens de Belgische geen rede tot paniek!

Dag Kim, deze week verloren in de eerste ronde! Dat is toch al heeel lang geleden.

"Ja, inderdaad maar ik had dan ook altijd een vrijstelling vroeger in de eerste ronde. Doordat er dit seizoen echter veel speelsters zijn bijgekomen moet ik ook in de eerste ronde aan de bak. Het was inderdaad wel even aanpassen. En als je dan een tegenstandster als Kuznetsova tegenover je krijgt, dat is niet de minste ej. Dus ik maak me nog geen zorgen!"

Mits dit het eerste tornooi van het nieuwe seizoen is willen we even polsen naar je verwachtingen.

"Wel ja, ik heb deze winter net zoals vorige weer enorm hard zitten trainen! Maar ik besef natuurlijk dat het bijna niet te doen is om het even goed te doen dan vorig seizoen, laat staan beter! Ik zal dit seizoen dan ook een flinke val maken op de ranglijst, maar daar ben ik op voorbereid. Als ik op het einde van dit seizoen nog top 20 ben, dan ben ik tevreden."

Van nummer 1 naar top 20, dat is toch een groot verschil!

"Ja, maar dat heeft alles te maken met het aantal punten die ik te verdedigen heb. Vanaf nu ga ik nog gewoon voor de titels, die ranglijst doet er niet meer toe!"

Denk je dat je dit seizoen goed genoeg zal zijn om een tornooi te winnen?

"Eum, got a goot hand but no poker face dus ik zal maar eerlijk zijn: tuurlijk denk ik dat!!!! En liefst van al de olympische spelen, daar kijk ik nu al naar uit!"

Wij ook Kim, maar nu eerst succes in Melbourne!

"Dank u!"
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 28.04.08 20:05

I want some new challenges

Het was deze week weer niet raak voor Kim Clijsters. Ze ging er als titelverdedigster uit in de eerste ronde van de pré masters. Raar want na haar halve finale plaats in Parijs had iedereen gedacht dat de Belgische helemaal terug was.

Dag Kim! Alles goed?

"Kon beter natuurlijk! Als titelverdedigster eruit vliegen in de eerste ronde is een pijnlijke zaak. Het enige positieve is dat ik echt niet slecht gespeeld heb hoor. We spelen drie keer een tie-break en dan speelt ook de factor geluk mee en dat is iets wat ik dit seizoen niet heb!"

Dus je ziet terug beterschap in je spel?

"Ja, al gaat het allemaal wat traag.Weet je I just need some new challenges. Ik ben op het moment in mijn carrière gekomen dat ik mij de vraag begin te stellen "wat nu?"! Als je zoals mij bijna alles hebt gewonnen dat er te winnen valt (Kim won al 3 grandslams,een heel aantal tier I en tier II tornooien en de Masters) en al meer dan 20 weken op nummer 1 staat dan is het ergens normaal vind ik dat je nog weinig uitdagingen hebt. Volgens mijn coach is dit gewoon een periode waar ik door moet!"

Maar het is toch niet dat je wilt stoppen?

"Nee nee, jullie zijn nog niet van mij af! (lacht) Daarvoor speel ik veel te graag tennis. Ik ga zeker nog 2 seizoen door, maar ik eens ik zie dat het moeilijk wordt voor mij om mee te strijden om titels weet ik dat de tijd gekomen is om te stoppen. Dat is nog niet het geval, ik maak gewoon een moeilijke periode mee!"

In alle geval nog veel succes in de komende tornooien!

"Dank u!"

Belgian Girl Kim Clijsters 1307_2
Kim zat tijdens de finale van de Pré Masters mee in de commentatorenbox.
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 03.05.08 10:30

It's my life

Kim Clijsters staat in de dubbel halve finale van de pré masters! De Belgische doet het opvallend beter in het dubbel dan in het enkel dit seizoen. We hadden een kort gesprek met de huidige nummer 1.

Dag Kim, voor de zoveelste keer dit seizoen speel je een halve finale in het dubbelspel,tevreden?

"Tuurlijk ben ik tevreden, al zou ik liever die resultaten oo in het enkelspel behalen. Nee het klikt gewoon erg goed tussen Michaella en mij dus is het logisch dat dat zich op het veld ook vertaalt naar goede resultaten. Ik hoop dat we hier de eindoverwinning kunnen wegkapen!"

Volgende week volgt dan Wimbledon, waar je je titel te verdedigen hebt. Kijk je er al naar uit?

"Eigenlijk niet (lacht)! Als je kijkt hoe ik tegenwoordig speel, weet je nu al dat het een verloren zaak is om mijn titel hier te komen verdedigen! Ach ja, we nemen het zoals het komt, ik heb de laatste weken beseft dat een tennismatch verliezen niet het einde van mijn leven betekent (lacht)!"

Het klinkt percies dat je gewoon naar Wimbledon gaat om wat te tennissen maar dat je helemaal niet gaat voor te winnen. Leef je nog wel voor het tennis?

"Ik leef toch zoals ik wil zeker, it is my life! De laatste weken hebben mij doen inzien dat er ook andere dingen in het leven zijn dan tennis! Het stopt niet met een partij meer of minder te winnen."

We wensen je toch veel succes Kim in Londen!

"Dank u!"

Belgian Girl Kim Clijsters 34JDGMJ605HE0005

Kim Clijsters met beste vriendin Caroline Maes tijdens een bezoek aan de zoo! "Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan tennis!"
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 20.06.08 16:49

The summer is magic!

Kim Clijsters raakte deze week in Miami niet verder dan de tweede ronde. Dinara Safina bleek na 3 spannende sets te sterk voor de nummer 1. Volgende week speelt Kim in Peking de Olympische spelen, maar zelf kijkt ze vooral uit naar haar welverdiende zomervakantie!

Dag Kim, niet teleurgesteld met je vroege uitschakeling?

"Ja verliezen is nooit leuk, maar ik heb dat al leren relativeren. Ik heb al zo veel gewonnen, ik heb niets meer te bewijzen. Bovendien zijn er dit seizoen meer speelsters die mij het vuur aan de schenen kunnen leggen. Vorig jaar was dat maar weinig het geval."

Volgende week speel je in Peking om een goude medaille binnen te halen voor je vaderland. Kijk je er naar uit?

"Toch wel!!! Dit zijn mijn eerste olympische spelen en ik denk dat het toch een heel andere sfeer gaat zijn dan een gewoon FWTA tornooi. Maar ik ga er vooral van genieten want binnen 4 jaar zal ik er hoogst waarschijnlijk niet meer bij zijn."

Na de olmympische spelen heb je dan eindelijk je verdiende zomervakantie heb je al plannen?

"Ja fantastisch ej, ik kijk er echt naar uit! Enkel zal ik op regelmatige basis moeten blijven trainen want daarna volgt al snel de Us Open en dan zou ik er toch graag staan. Plannen heb ik nog niet echt gemaakt, waarschijnlijk ga ik naar één of ander eiland ver weg van de rest van de wereld. Anders herkennen ze mij overal en ik ben nu eenmaal niet zo mediageil als Miss Sharapova."

Veel succes volgende week Kim!

"Dank u!"

Belgian Girl Kim Clijsters S_061030_Clijsters2-20061030-173423

Een ontspannen Kim op de persconferentie
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 20.06.08 16:53

Can't we pause the game?

Kim Clijsters staat in de halve finale van Indian Wells. Na een slechte seizoensstart lijkt de Belgische stilaan terug naar haar niveau van vorig seizoen toe te groeien. Toch moest Kim deze week van Maria Sharapova vernemen dat ze saai zou zijn...

Dag Kim, hoe gaat het ermee?

"Op sportief vlak prima! Ik speel terug met vertrouwen en dat zie je op de baan. Het feit dat ik mijn titel op Wimbledon heb kunnen verdedigen heeft mij moed gegeven. Het was nochtans niet makelijk want er was enorm veel druk. Als titelverdedigster zijn alle ogen op je gericht, bovendien kon ik mijn eerste plaats verliezen. Maar ik ben kalm gebleven en je ziet het is gelukt (lacht)."

Op sportief vlak zeg je, heb je dan persoonlijke problemen?

"Problemen is een groot woord natuurlijk. Maar er zijn de laatste 2 dagen dingen gezegd waar ik me niet goed bij voel. Eerst heb ik moeten vernemen van Maria dat ik saai zou zijn! Ik vind dat erg om van haar te moeten horen! Madam trekt verdorie 5 keer op een heel seizoen haar mond open en dat zit dan van een ander te zeggen dat ze saai zijn? Weet je wat? Maria zou misschien beter eens meer bezig zijn met haar tennis en wat minder met wat de andere speelsters doen.En altijd dat gekreun soms zou ik echt even het game willen pauseren zodat mijn oren een beetje kunnen bekomen"

Ze heeft eveneens gezegd dat FWTA zijn ondergang tegmoet gaan als jij op nummer 1 blijft.

"Ja nog zo een enorm snuggere opmerking, misschien toch ook eens testen of Maria niet aan de coke zit? Wat zou ik de ondergang van de FWTA betekenen? Het feit dat ik al lang op nummer 1 sta zou juist een motivatie moeten zijn voor de andere speelsters om nog harder te trainen en er nog meer voor te gaan!"

Maar volgens Ivanovic zou je dan weer voorgetrokken worden door de FWTA organisatie.

"Daar ga ik niet echt op reageren, enkel dat Anna beter zou moeten weten. Als ex dubbelpartner zou ze moeten weten dat dat niet zo is. Welk voordeel heeft de organisatie als ik veel win? Inderdaad geen enkel!!! Ik train gewoon enorm hard en ben echt gemotiveerd."

Tot slot nog een korte reactie op de twijfel die Laine heeft. Insiders suggereren dat het einde van haar carrière al in zicht is.

"Ja dat zou ik enorm spijtig vinden! Emma is een talentrijke speelster en als er iemand mij als nummer 1 gaat opvolgen is het waarschijnlijk zij. Ze heeft momenteel gewoon een mindere periode maar juist dan moet je doorbijten! Kijk maar naar mij, tot voor Roland Garros was ik nog nergens in de kwartfinale geraakt."

Bedankt voor dit interview Kim en veel succes morgen tegen Knapp

"Bedankt"


Belgian Girl Kim Clijsters Clijsters

Kim signeert haar eerste boek
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 16.07.08 17:08

Don't want to stay just want to get away...

Kim Clijsters is eindelijk terecht. Na haar vroege uitschakeling in Peking leek de nummer 1 van het toneel verdwenen. De schandalen en de slechte prestaties van de laatste weken op de tour leken haar teveel geworden. Onze reporter vond de Belgische in het Turkse Bodrum en kon een kort intervieuw met haar bemachtigen.

Dag Kim! Eindelijk gevonden we dachten dat je van de aardbol verdwenen was.

"Wel dat was ook mijn bedoeling. Ik ben toe aan vakantie, het is me allemaal wat teveel geworden. Het verlies van Emma Laine, de verdenkingen aan het adres van organisator Bart, mijn niveau van het tennis dat de wensen over laat. Na het verlies in de halve finale van het dubbel besloot ik het eerste vliegtuig te nemen naar Turkije."

Maar train je dan nog ondertussen of heb je het tennis momenteel helemaal afgezworen?

"I just party all the time!!!! Ik heb al heel mijn leven zoveel moeten opofferen voror het tennis, het wordt ook eens tijd dat ik begin te leven. Dus neen ik ben momenteel helemaal niet bezig met tennis. Misschien dat ik mij binnenkort, als ik uitgefeest ben, terug inschrijf voor een exhibitietornooi. We zien wel wat de toekomst brengt."

Je lijkt een mentale burn-out door te maken, we hopen dat na het verlies van Emma en Anastacia we ook niet de derde top 3 speelster gaan verliezen.

"Zo ver zal het wel niet komen! Ik heb altijd gezegd dat ik nog minstens 2 seizoenen wil spelen en dat ben ik ook van plan. Ik wil enkel op een hoogtepunt stoppen en niet blijven aanmodderen. Momenteel voel ik dat ik, als het tennisplezier aanwezig is, nog steeds met de beste meekan!"

Tot binnenkort dan! En een goede vakantie!

"Dat zal er niet aan ontbreken!"

Belgian Girl Kim Clijsters _41472722_fedclij_getty_416x300

Kim Clijsters had wel tijd om de trofee te ontvangen omdat ze vorig seizoen afsloot als nummer 1.
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 06.09.08 16:40

It is not easy to be me

Het is lang rustig geweest rond nummer 1 Kim Clijsters. Ten eerste is er de lange zomerpauze van de FWTA tijdens dewelke Kim had gekozen om op de achtergrond te blijven en ten tweede het feit dat haar coach de voorbije maand andere verplichtingen had. Maar nu heeft de Belgische ervoor gekozen om terug uit de schaduw te stappen en haar rol als nummer 1 waar te maken. Maar voor hoe lang nog??

Dag Kim! Eindelijk nog eens een interview!

"Ja inderdaad! Het is wel zeer lang geleden nu, maar ik had die pauze echt even nodig. Gewoon weg van alles en iedereen maar vanaf nu ben ik weer helemaal ter uwe beschikking (lacht)"

Ondertussen gaat het wel niet zo goed met je tennis. Jouw uitschakeling in de tweede ronde van de Us Open legde hier nog maar eens de nadruk op.

"Weet je, it is not easy to be me. Ik ben ondertussen al 28 weken nummer 1 waarvan 26 op één rij en dat begin ik stilaan wel te voelen. Elke week die stress van het moeten presteren en als je dan eens vroeg verliest dan wordt het in alle kranten voorpagina nieuws. (zucht) Maar wat doe je eraan?

Terug meer trainen, andere taktieken gebruiken. Zoek afwisseling!

"Dat is eerlijk gezegd moeilijk, als je net zoals mij al bijna alles bereikt hebt wat je kan bereiken dan komt er een moment dat je zegt waarom doe ik het nog allemaal. Vooral de lange rustpauze in de zomer heeft mij dat doen inzien. Trainen probeer ik dan ook te beperken tijdens de vakanties zodat ik geen degout krijg van het tennis.

Klopt het dan dat je aan stoppen denkt?

"Dat is nog zo iets! Het gaat even wat minder en iedereen zit te schrijven dat ik aan stoppen denk. Volgens mij is dat omdat ze het stilaan welletjes vinden dat ik nog steeds nummer 1 ben. Moest ik stoppen dan maak ik plaats voor een nieuw talent en dat heb ben de mensen liever."

Maar nu heb je nog niet op onze vraag geantwoord.

"Wel ik heb hierover zitten nadenken de laatste weken en ik stop binnen 2 seizoenen, dat staat zo i zo vast. Maar als ik voel dat mijn goesting in tennis tegen dan helemaal over is dan zal ik waarschijnlijk vroeger stoppen.

Veel succes Kim in Moskou
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 12.09.08 1:54

The winner takes it all

Kim Clijsters speelt in Antwerpen deze week een thuismatch. Bovendien is de Belgische titelverdedigster in de diamanten stad, maar het contrast met vorig seizoen is groot...

Welkom Kim, blij om terug even in het land te zijn?

"Tuurlijk, hier spelen is één van de hoogtepunten in het jaar. Maar de druk hier is zeker zo groot als de druk tijdens een grandslam. De mensen komen naar hier speciaal voor mij dus dan hopen ze ook dat ik elke match win."

Vorig jaar is dat je gelukt, denk je dat je je titel kan verlengen?

"Dat zal moeilijk worden, ik heb een zwaar jaar achter de rug. Bovendien heb ik de laatste weken enorm last van mijn rug. De rust die ik vorige week heb genomen heeft mij wel goed gedaan maar ik ben nog niet 100 procent fit."

Wat zijn jouw verwachtingen dan?

"Ik hoop zo ver mogelijk te geraken maar uiteindelijk doet dat er niet toe. Het enige wat telt is winnen: the winner takes it all!!"

Ondertussen is bekend gemaakt dat er grote veranderingen gaan zijn vanaf volgend seizoen. Hoe sta jij hier tegenover?

"Ik vind het een fantastisch initiatief! Nu er zo i zo meer speelsters op het circuit komen zal het nog zwaarder worden om tornooien te winnen en misschien vind ik hierdoor terug mijn liefde voor tennis."

Maar eerst nog dit seizoen afwerken,veel succes Kim!

"Bedankt"


Belgian Girl Kim Clijsters 9583793
Het Kim Clijsters bobble head,te koop op de Diamond Games
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  dieterk 13.09.08 18:57

Op de koffie met Michaella


Dag Michaella! Dat is al heel lang geleden! Hoe gaat het ermee?

"Alles gaat goed voor het moment. Ik heb de laatste tijd een klein dipje gehad. Ik had relatieproblemen, een kleine blessure, motivatieproblemen en zelfs financiële problemen. Maar nu sta ik er weer volledig en ben ik klaar voor alles."

Volgende week word je partner Kim nummer 1, het moet toch pijn doen dat je die plaats niet kan delen met haar?

"Eerst en vooral gun ik Kim het volledig. Zij is doorheen de jaren een echte boezmevriendin geworden van me en ik weet welke opofferingen ze moet maken om op dat niveau te draaien. Ze heeft dus alles aan zichzelf te danken. Natuurlijk vind ik het jammer dat ik niet naast haar aan de top sta. Ik had problemen met de inschrijving voor 1 bepaald tornooi en daarom kon ik niet deelnemen. Kim trok zich nog terug uit het dubbelspel zodat we konden blijven gelijk lopen qua punten maar ze kreeg toch een bepaald aantal punten gewoon door haar inschrijving. Dusja ik vind het wat jammer maar Kim verdient die nummer 1 plaats. Een meisje met zoveel talent heb ik nog niet vaak gezien op de tour en ik draai al een eindje mee."

Kim begint stilaan te voelen dat ze al een aantal seizoenen meedraait in het circuit en lijkt tennismoe te zijn. Hoe lang denk jij nog mee te dingen voor de overwinningen?

"Kim draait op een ander nieavu dan ik. In het dubbel zijn we absolute toppers en dat is ook al zwaar. Beeld je dan eens in dat zij al heel het seizoen op de nummer 1 plaats staat inclusief een aantal weken in het vorig seizoen. Dat eist zijn tol na een eind. Ik heb er wel zin in, na mijn dipje heb ik de zin weer te pakken gekregen. Er is nog een zwart gat op mijn palmares en dat is Roland Garros in het dubbel. Ik heb dan alle GS gewonnen in het dubbel en dat zou ik toch een prestatie vinden. Nu ben ik ook goed bezig hier in Antwerpen en dat heeft natuurlijk ook een boost. Hier doe ik het altijd goed. Ik ben hier ook graag want Antwerpen is een niet ver van mijn huis in Nederland. In je eigen bed slapen doet je altijd goed. Of misschien is het mijn mama haar eten (lacht).
In het enkel heb ik ook nog ambities maar ik blijf met mijn voeten op de grond. Als het gebeurt des te beter en anders ja, ik heb een mooie carrière gehad waar veel meisjes op jaloers zijn. Ik blijf zo ie zo nog een eindje meedraaien. Meisjes, jullie zijn nog niet van me af (lacht)"
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Woonplaats : Tienen
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Belgian Girl Kim Clijsters Empty Re: Belgian Girl Kim Clijsters

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum