FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kim Clijsters werkt aan comeback

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kim Clijsters werkt aan comeback Empty Kim Clijsters werkt aan comeback

Bericht  jochemver 26.03.09 15:31

Het is dan eindelijk officieel. Kim Clijsters gaat haar comeback maken. banaan

www.kimclijsters.be schreef:
Kim start tweede carrière 26-03-2009

Kim zal in augustus haar rentree maken in drie officiële tornooien: de US Open en de WTA-tornooien van Cincinnati en Toronto. Voordien zijn er enkele exhibitiewedstrijden gepland. Kim speelt één maal in België, op de Diamond Games 'nieuwe formule' die plaatsvinden in Antwerpen van 10 t.e.m. 13 december.

Kim begon het jaar met zin om opnieuw systematisch te trainen en stelde zich enkele exhibitiematchen als doel om naartoe te werken. De honger bleek al gauw groter dan gedacht en ze voelde zich uitstekend bij het doorgedreven trainingswerk. Dat deed haar besluiten te bekijken wat haalbaar zou zijn, in combinatie met haar gezinsleven.

Op 10 augustus zal Kim in Cincinnati haar eerste officiële wedstrijd spelen sinds haar afscheid op 3 mei 2007. De week erna start ze op het tornooi van Toronto. Op 31 augustus maakt ze haar rentree op de US Open, het tornooi dat ze in 2005 won.


"Het begon heel onschuldig met me goed te willen voorbereiden voor die galawedstrijd in Wimbledon. Dat beviel me zo dat ik na een tijdje aan het trainen was zoals vroeger en dan komt gewoon de honger naar meer," vertelt Kim. "Ik beschouw het als een tweede carrière, niet als een comeback. Ik zit nu immers in een heel andere situatie waarin een dag niet 24u rond tennis draait. We zullen wel ondervinden hoe ik zelf, Jada en de rest van mijn omgeving hierop zal reageren."

Op 17 mei speelt Clijsters haar eerste wedstrijden, tijdens A Centre Court Celebration, de officiële inhuldiging van het uitschuifbare dak op Wimbledon. In juni volgt een exhibitiematch in Rosmalen, in juli twee in de Verenigde Staten. Na de officiële tornooien in augustus maakt ze een eerste balans op.

DIAMOND GAMES ANTWERPEN

Van 10 t.e.m. 13 december zal Kim Clijsters in elk geval opnieuw in België te zien zijn, op de vernieuwde versie van de Diamond Games. Dat is voortaan een invitatietornooi met acht absolute topspeelsters, in de Lotto Arena in Antwerpen. Meer details over de vernieuwde Diamond Games volgen in de loop van april.

Voorlopig programma (uitbreiding nog mogelijk)
17 mei:
Wimbledon: A Centre Court Celebration: exhibitiewedstrijd tegen Steffi Graf en dubbelmatch met Tim Henman tegen Steffi Graf en Andre Agassi

14 juni:
Rosmalen: Ordina Open: exhibitiewedstrijd tegen Michaella Krajicek

21 juli:
Saint Louis: WorldTeam Tennis Pro League met Saint Louis Aces tegen Springfield Lasers

22 juli:
Philadelphia: WorldTeam Tennis Pro League met Saint Louis Aces tegen Philadelphia Freedoms

10-16 augustus:
WTA Cincinnati: Western & Southern Financial Group Women's Open

17-23 augustus:
WTA Toronto: Rogers Cup

31 augustus - 13 september:
New York: US Open

10 - 13 december:
Diamond Games, Lotto Arena, Antwerpen

Bron: www.kimclijsters.be
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 30
Woonplaats : Venlo
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kim Clijsters werkt aan comeback Empty Re: Kim Clijsters werkt aan comeback

Bericht  mehor 26.03.09 17:02

Voor zover ik heb begrepen wil Kim weer mee gaan doen, maar wil ze in het seizoen periodes inlassen om haar rol als moeder ook te voldoen. Ze zal dus geen volledig programma gaan spelen. Maar het is leuk dat ze terugkeert al zal het lastig worden om weer zo te gaan domineren als enkele jaren terug.

Het is wel een trend aan het worden om terug te keren. Eerst Hingis die terugkeerde en vervolgens ook de returns van Dokic en Seles (en wellicht mis ik er nog een paar), maar de vraag is of het niveau weer bereikt kan worden van weleer en wat er gebeurt als dit niveau niet gehaald wordt.
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 57
Woonplaats : Hengelo
Registration date : 21-06-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum