FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA Wimbledon

+9
Koalaflesje
raf
jochemver
mehor
dieterk
kimmie
Grandslamer
Dark Tiger
HawkEye
13 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

FWTA Wimbledon - Pagina 2 Empty Re: FWTA Wimbledon

Bericht  HawkEye 27.06.07 15:30

raf schreef:
Bart schreef:@MaSha: Rosmalen was ook een Tier II...

Hmmm... nu dacht ik toch echt vorige week ergens gelezen te hebben dat dat een tier I was.

Vreemd.

Maar mag een persoonlijkheid zoals Maria Sharapova ook eens een klein foutje maken?

Maar natuurlijk Very Happy
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  HawkEye 27.06.07 19:47

Toppers door, Dechy out

FWTA Wimbledon - Pagina 2 Full_getty-72447115wj123_australian_op_10_54_04_pm

Eerste ronde
Golovin [1] d. Krajicek 1/6 7/5 7/6(2)
Davenport [10] d. Petrova 0/6 6/3 6/0
Mandula d. Hingis [14] 2/6 7/6(7) 6/2
Mirza [6] d. Hantuchova 7/5 6/4

In het eerste kwart verloor enkel Martina Hingis als reekshoofd. De Hongaarse ex-nummer 1 Petra Mandula bleek in drie sets de betere. Golovin blijft ongeslagen na een driesetter tegen Krajicek. Nu wacht met Lindsay Davenport een echte test. Davenport won de voorbije twee weken telkens van de nummer 1. Zet de trend zich verder? Ook Sania Mirza, winnares van de Australian Open, mag een ronde verder.

Zvonareva [4] d. Ivanovic [WC] 7/5 2/6 6/4
Mauresmo [13] d. Maes [Q] 4/6 7/5 7/6(1)
Rubin [9] d. Harkleroad 6/1 0/6 7/5
K Clijsters [7] d. Radwanska 6/3 6/3

Geen verrassingen in het tweede kwart. Vooral de makkelijke zege van Kim Clijsters op Agnieszka Radwanska viel op. Clijsters werd weinig krediet gegund en liet zichzelf ook vaak negatief uit over haar vorm. Daar is blijkbaar niets mis mee, en maar goed ook want ex-nummer 1 en Wimbledonkampioene van vier jaar geleden, Chanda Rubin, staat haar op te wachten. Ook Vera Zvonareva en Amélie Mauresmo gaan door.

Chakvetadze [WC] d. Dechy [5] 6/2 1/6 7/5
Sharapova [15] d. Schnyder 6/0 0/6 7/5
V Williams [WC] d. Medina-Garrigues [16] 7/6(5) 6/2
Pennetta [3] d. Paszek [Q] 4/6 6/3 6/2

Toch enkele verrassingen in het derde kwart, en dat van de hand van de wild cards. Chakvetadze speelt nog maar haar eerste tornooi, maar bewijst dat ze goed met de druk om kan. Ze klopte de Franse nummer vijf ter wereld, Dechy. Nu wacht landgenote Sharapova die Schnyder klopte. Ook Venus Williams, die een wild card kreeg, mag verder na een vlotte zege op de Spaanse Medina-Garrigues. Pennetta, als derde in Wimbledon, begon niet zo best maar had het daarna toch vrij simpel.

Kournikova [8] d. Zakopalova 7/5 6/1
Wickmayer d. S Williams [11] 0/6 6/0 7/6(1)
Myskina d. Safina [12] 1/6 6/4 6/3
Stevenson [2] d. Pierce [WC] 6/3 6/7(0) 6/3

De verrassing in dit kwart is toch wel de uitschakeling van Klara Zakopalova, vermoedelijk de enige ongeplaatste speelster waarvan het meest verwacht werd. Anna Kournikova speelde als vanouds en dat heeft ons Klara geweten. Nu wacht Wickmayer die Serena Williams eruit bonjourde. Titelverdedigster Stevenson was even in paniek nadat ze een 5-2 voorsprong in de tweede set zag verloren gaan, maar redde het en speelt nu tegen Myskina.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  Koalaflesje 27.06.07 19:50

raf schreef:

Hmmm... nu dacht ik toch echt vorige week ergens gelezen te hebben dat dat een tier I was.

Vreemd.

Maar mag een persoonlijkheid zoals Maria Sharapova ook eens een klein foutje maken?

je had goed gelezen zenne, er stond bij de draw dat Rosmalen Tier I was

Koalaflesje
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 215
Leeftijd : 40
Registration date : 12-12-06

Bericht  HawkEye 27.06.07 20:19

Koalaflesje schreef:
raf schreef:

Vreemd.

je had goed gelezen zenne, er stond bij de draw dat Rosmalen Tier I was

I remember. Stevenson dacht het ook en toen dat ik ging kijken had ik dat idd zo gezet, was foutje van mij..
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  Grandslamer 27.06.07 20:52

Maar Golovin ging alleen naar Rosmalen omdat het in Nederland was, ze kwam niet voor de punten. Ze deed dit niet voor de punten want ze wist helemaal niet dat ze kans had op de nummer 1 plek

De overwinning in Ronde 1 komt morgen nog een verslagje Wink
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Man Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06

Bericht  jochemver 28.06.07 9:48

Grandslamer schreef:Maar Golovin ging alleen naar Rosmalen omdat het in Nederland was
Dat vind ik nog eens een reden!!!!!
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 31
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Bericht  dieterk 28.06.07 10:04

Kim Clijsters na haar match tegen Radwanska:

"Ik kan het zelf maar moeilijk geloven dat ik er nog inzit! Ik speelde vandaag beter dan ik had verwacht, misschien is er nog hoop voor de komende weken. Ik zal in elk geval te kort komen tegen Rubin, zij is in vorm en ik probeer stilaan terug mijn oude niveau te halen. Deze match komt iets te vroeg voor mij, maar ik ben al blij niet weer verloren te hebben in de eerste ronde."
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06

Bericht  Nick 28.06.07 10:26

Voor de 2de keer op rij tegen eerste reekshoofd, dan is het niet onlogisch dat je verliest
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34
Registration date : 07-12-06

Bericht  mehor 28.06.07 12:51

Chakvetadze begint uitstekend

Anna Chakvetadze heeft in haar allereerste wedstrijd op de FWTA tour direkt gewonnen. In een lange partij over drie sets won ze van niemand minder dan Natalie Dechy, die als 5e geplaatst was.

FWTA Wimbledon - Pagina 2 53324937

Na de wedstrijd gaf Chakvetadze aan zeer opgelucht te zijn: "Het is altijd moeilijk om voor het eerst op zo'n podium te mogen acteren. Als je dan ook nog een geplaatste speelster treft maakt dat het alleen maar lastiger, maar ik ben dolblij dat ik de eerste partij gewonnen heb."

FWTA Wimbledon - Pagina 2 Picture

Chakvetadze mag nu uitkomen tegen landgenote Maria Sharapova. "Opnieuw een goede speelster als tegenstandster, maar ik heb zeker kansen om van haar te winnen. Als je van Dechy kan winnen kan je dat ook van Sharapova al ga ik er nog niet vanuit dat de match al in mijn voordeel is beslist." Chakvetadze had geen commentaar op het feit dat Sharapova nogal uitgesproken is in haar mening: "Sorry daarvoor loop ik nog niet lang genoeg in deze tour rond om daar iets op te zeggen. Ik kan alleen zelf aangeven dat ik het liefst het racket laat spreken."
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

Bericht  jochemver 28.06.07 13:46

mehor schreef:
Chakvetadze begint uitstekend

Na de wedstrijd gaf Chakvetadze aan zeer opgelucht te zijn: "Het is altijd moeilijk om voor het eerst op zo'n podium te mogen acteren. Als je dan ook nog een geplaatste speelster treft maakt dat het alleen maar lastiger, maar ik ben dolblij dat ik de eerste partij gewonnen heb."
Alsof het zo bijzonder is dat je als niet-geplaatste een geplaatste speelster treft. Als in elke wedstrijd 1 geplaatste en 1 niet-geplaatste speelster zit. Laughing
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Bericht  HawkEye 28.06.07 17:25

Davenport heeft iets met nummers 1

FWTA Wimbledon - Pagina 2 _41259085_davenport

Tweede ronde
Davenport [10] d. Golovin [1] 3/6 6/2 7/5
Mirza [6] d. Mandula 7/6(5) 7/5
Zvonareva [4] d. Mauresmo [13] 6/1 0/6 7/6(3)
Rubin [9] d. K Clijsters [7] 6/2 0/6 6/3

Sharapova [15] d. Chakvetadze [WC] 7/6(10) 5/7 6/4
Pennetta [3] d. V Williams [WC] 6/3 0/6 7/6(5)
Wickmayer d. Kournikova [8] 2/6 7/6(1) 6/2
Stevenson [2] d. Myskina 6/1 6/3

Lindsay Davenport heeft voor de derde opeenvolgende week de maat genomen van de nummer 1 in het enkelspel. In Roland Garros klopte ze Clijsters, in Rosmalen was ze te sterk voor Stevenson en nu is Golovin aan de beurt. Golovin blijft virtueel op 1, maar dan mogen Pennetta en Zvonareva niet de hlave finales bereiken. Davenport ontmoet nu Aussie Open-kampioene Mirza. Een andere kwartfinale is die tussen ex-kampioenes Zvonareva en Rubin. In de onderste tabelhelft spelen dubbelpartners Pennetta en Sharapova tegen elkaar. Titelverdedigster Stevenson had geen enkel probleem met Myskina en ontmoet nu Wickmayer.

Eerste ronde
Davenport/Zvonareva d. Hantuchova/Pierce [1] 6/1 2/6 6/4
Paszek/S Williams [8] d. Petrova/Zakopalova 7/5 0/6 7/6(1)
Medina-Garrigues/Schnyder [5] d. K Clijsters/Krajicek 0/6 6/4 6/1
E Clijsters/Henin d. Harkleroad/Mirza [3] 7/5 0/6 7/5

Golovin/Stevenson [4] d. Maes/V Williams [Q] 6/2 0/6 6/2
Rubin/Safina [7] d. Dechy/Kuznetsova 6/0 0/6 6/4
Mandula/Wickmayer d. Hingis/Kournikova [6] 0/6 7/6(1) 6/0
Pennetta/Sharapova [2] d. Mauresmo/Myskina 6/0 0/6 6/3
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  kimmie 28.06.07 18:47

Bart schreef:Davenport heeft iets met nummers 1

Tweede ronde
Davenport [10] d. Golovin [1] 3/6 6/2 7/5

Zvonareva [4] d. Mauresmo [13] 6/1 0/6 7/6(3)

Eerste ronde
Davenport/Zvonareva d. Hantuchova/Pierce [1] 6/1 2/6 6/4
eindelijk gewonnen in het dubbel van de nummer 1 FWTA Wimbledon - Pagina 2 Partytim
Lindsay en Vera ook goed bezig in enkel win
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06

Bericht  Grandslamer 28.06.07 19:57

Tati Sad Jammer Sad
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Bericht  jochemver 29.06.07 11:30

Grandslamer schreef:De overwinning in Ronde 1 komt morgen nog een verslagje Wink
Ik wacht
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Bericht  HawkEye 29.06.07 12:22

Droomkwartfinales in Wimbledon
Spanning troef: Zvonareva én Pennetta nu virtueel op 1!

FWTA Wimbledon - Pagina 2 292
Davenport had meer verwacht

Kwartfinales
Mirza [6] d. Davenport [10] 7/5 7/5
Zvonareva [4] d. Rubin [9] 7/6(4) 7/6(12)
Pennetta [3] d. Sharapova [15] 2/6 6/3 7/6(0)
Stevenson [2] d. Wickmayer 6/1 5/7 7/6(0)

De vier finalistes op het Heilige Gras zijn stuk voor stuk top 10-speelsters. Enkel Tatiana Golovin ontbreekt om de beste vier in de halve finales te hebben. Maar Sania Mirza maakt dat 'verlies' ruimschoots goed. De winnares van de Australian Open versloeg in twee sets Lindsay Davenport en ontmoet nu ex-kampioene Vera Zvonareva. Het nummer vier te wereld versloeg in twee tiebreaks een andere ex-kampioene, nl. Chanda Rubin.
In de onderste tabelhelft wordt het smullen van de partij tussen titelverdedigster Stevenson en derde reekshoofd Pennetta. Pennetta versloeg knap dubbelpartner Sharapova terwijl Stevenson de maat nam van de jonge Belgische Wickmayer.

Op de virtuele ranking verliest Tatiana Golovin de nummer 1 al na één weekje. Vera Zvonareva of Flavia Pennetta zal haar aflossen. Beide speelsters tellen nu virtueel 2483 punten en alles zal afhangen van hun resultaat in de eindfase van het tornooi. Wie het beste presteert, wordt nummer 1. Stevenson kan niet opnieuw op 1 komen omdat ze vorig jaar het tornooi won.

Kwartfinales
Davenport/Zvonareva d. Paszek/S Williams [8] 2/6 6/0 6/3
Medina-Garrigues/Schnyder [5] d. E Clijsters/Henin 1/6 6/1 6/0
Golovin/Stevenson [4] d. Rubin/Safina [7] 1/6 6/0 6/2
Pennetta/Sharapova [2] d. Mandula/Wickmayer 6/0 0/6 6/1

Nadat ze hun enkelpartij gespeeld hebben, mogen Pennetta en Stevenson nog eens elkaar bekampen in het dubbelspel. Golovin/Stevenson versloeg knap outsiders Rubin en Safina terwijl Wickmayer en Mandula ten prooi vielen aan tweede reekshoofden Pennetta en Sharapova. Die laatsten worden sowieso maandag de nummers 1. In de andere tabelhelft staan Davenport en Zvonareva tegen de afscheidnemende Medina-Garrigues en Schnyder.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  olivier 29.06.07 14:17

Opnieuw de nr 1 verslagen! banaan Wel jammer om dan te stranden in de volgende ronde ...

Halve finale dubbel, yihaaaa!! bounce
olivier
olivier
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42

Bericht  krullie 29.06.07 20:19

Patty kan nog winnen Very Happy
Halve finale dubbel banaan
krullie
krullie
King Member
King Member

Vrouw Aantal berichten : 350
Leeftijd : 44

http://www.xaviermalissesite.be

Bericht  kimmie 29.06.07 23:10

Bart schreef:Droomkwartfinales in Wimbledon
Spanning troef: Zvonareva én Pennetta nu virtueel op 1!

Kwartfinales
Mirza [6] d. Davenport [10] 7/5 7/5
Zvonareva [4] d. Rubin [9] 7/6(4) 7/6(12)

Kwartfinales
Davenport/Zvonareva d. Paszek/S Williams [8] 2/6 6/0 6/3
Vera voelt haar terug geweldig goed op het heilig gras...één jaar naartoe geleefd en het loont alvast flower aan de zijde van Lindsay voelt ze haar ook in haar sas en dat merk je zo banaan zeker na de uitschakeling van onze zwarte beesten Mary en Daniela geek

Jammer dat Lindsay'ke verloor van Sania Crying or Very sad
kimmie
kimmie
God
God

Bericht  HawkEye 30.06.07 18:50

Ex-winnaressen Zvonareva en Stevenson in finale

FWTA Wimbledon - Pagina 2 T1_stevenson_ap_01FWTA Wimbledon - Pagina 2 Zvonareva_vera_d

Halve finales
Zvonareva [4] d. Mirza [6] 6/0 0/6 7/6(4)
Stevenson [2] d. Pennetta [3] 6/3 6/3

Medina-Garrigues/Schnyder [5] d. Davenport/Zvonareva 0/6 6/3 7/6(0)
Pennetta/Sharapova [2] d. Golovin/Stevenson [4] 7/6(0) 1/6 7/5

Vijf jaar geleden won Vera Zvonareva in Wimbledon haar eerste titel. Daarna ging het bergaf met de carrière van de Russin, maar vorig seizoen kwam ze opnieuw boven water met drie titels: Miami, Montreal en de Masters. Dit seizoen bereikte ze voor het eerst de eerste plaats op de wereldranglijst, maar die moest ze al na één week afgeven aan Alexandra Stevenson. Stevenson werd vijf jaar geleden het allereerste nummer 1 ter wereld door het tornooi van Sydney te winnen. Daarna ging ze op pensioen, maar maakte vorig jaar een succesvolle comeback. Ze won Wimbledon en de US Open en heroverde de nummer 1-positie. En morgen staan deze twee ervaren dames tegenover elkaar in de finale van Wimbledon in de hoop om het prestigieuze tornooi een tweede keer te mogen bijschrijven op hun palmares.

In de halve finales was Zvonareva te sterk voor Australian Open-winnares Sania Mirza. In de tiebreak van de derde set kwam de Indische 4/0 voor toen Zvonareva een remonte inzette. Stevenson had een pak minder moeite met 'choker' Flavia Pennetta. Het werd 6/3 6/3. Pennetta kon weer maar eens nummer 1 worden als ze beter deed dan Zvonareva. Dat gebeurde niet, en dus wordt de Russische opnieuw de beste van de wereld, wat er ook gebeurt in de finale morgen.

In het dubbelspel kenden de enkelfinalisten minder succes. Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder zijn toe aan hun laatste Wimbledon en dat verdient een extra 'effort'. Het duo was in drie sets te sterk voor Zvonareva en Davenport. Flavia Pennetta nam, samen met Maria Sharapova, revanche voor haar verloren halve finale in het enkelspel. Stevenson en Golovin dropen af in drie sets.

Schnyder kan haar dertiende dubbeltitel binnenrijven. Ze bezit nu al, samen met Hingis en Kournikova, het record van twaalf titels. Het zou haar tweede grandslamoverwinning zijn nadat ze vijf jaar geleden met Callens op de Australian Open zegevierde. Medina-Garrigues kan haar vijfde titel winnen. Als Pennetta en Sharapova winnen, zitten ze aan acht dubbeltitels en ontbreekt enkel nog de Australian Open op hun palmares. Het duo is maandag wel opnieuw nummer 1.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  krullie 30.06.07 19:29

Bart schreef:
Schnyder kan haar dertiende dubbeltitel binnenrijven. Ze bezit nu al, samen met Hingis en Kournikova, het record van twaalf titels. Het zou haar tweede grandslamoverwinning zijn nadat ze vijf jaar geleden met Callens op de Australian Open zegevierde. Medina-Garrigues kan haar vijfde titel winnen.
I'm truly shocked Shocked
krullie
krullie
King Member
King Member

Vrouw Aantal berichten : 350
Leeftijd : 44

http://www.xaviermalissesite.be

Bericht  HawkEye 01.07.07 11:21

Stevenson wint voor 2de opeenvolgende keer

FWTA Wimbledon - Pagina 2 1astepic131

Finales
Stevenson [2] d. Zvonareva [4] 5/7 6/2 6/3
Pennetta/Sharapova [2] d. Medina-Garrigues/Schnyder [5] 6/0 0/6 6/3

gefeliciteerd Proficiat aan de winnaars! excellent

Alexandra Stevenson heeft haar Wimbledontitel met succes verdedigd. Ze klopte in de finale een andere ex-winnares, nl. Vera Zvonareva. Zvonareva won set 1 met 7/5, maar moest daarna duidelijk haar meerdere erkennen in de Amerikaanse. Zvonareva stijgt wel op de rankings naar de eerste plaats. Stevenson zakt, ondanks de winst, van twee naar vier. Voor Stevenson is het haar vierde enkeltitel. Van die vier titels zijn er drie grandslamtitels. Ze is de eerste speelster uit de geschiedenis die een grandslamtitel succesvol verdedigt.

Ook in het dubbelspel ging de zege naar de tweede reekshoofden. Flavia Pennetta en Maria Sharapova versloegen Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder in drie sets. Voor het Italiaans-Russische duo is het de achtste dubbeltitel, de derde dit seizoen. Ze wonnen nu al drie grandslamtornooien. Enkel de Australian Open ontbreekt nog.

FWTA Wimbledon - Pagina 2 21238404027pennettaFWTA Wimbledon - Pagina 2 Bfd545c5-1faf-4d7a-88f1-ebb8df8e5e16
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  dieterk 01.07.07 12:09

Proficia aan de winnaars
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36

Bericht  Kitty 01.07.07 12:43

dju Sad

Proficiat winnaars yes
Kitty
Kitty
Prince Member
Prince Member

Vrouw Aantal berichten : 142
Leeftijd : 43

Bericht  Grandslamer 01.07.07 12:51

ALEXANDRA!! affraid Very Happy Very Happy

Goed man!! Very Happy

Golovin/Stevenson de beste Very Happy Gravel & Gras Very Happy
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Bericht  kimmie 01.07.07 13:42

Bart schreef:
Stevenson wint voor 2de opeenvolgende keer

Finales
Stevenson [2] d. Zvonareva [4] 5/7 6/2 6/3
Pennetta/Sharapova [2] d. Medina-Garrigues/Schnyder [5] 6/0 0/6 6/3

Alexandra Stevenson heeft haar Wimbledontitel met succes verdedigd. Ze klopte in de finale een andere ex-winnares, nl. Vera Zvonareva. Zvonareva won set 1 met 7/5, maar moest daarna duidelijk haar meerdere erkennen in de Amerikaanse. Zvonareva stijgt wel op de rankings naar de eerste plaats. Stevenson zakt, ondanks de winst, van twee naar vier. Voor Stevenson is het haar vierde enkeltitel. Van die vier titels zijn er drie grandslamtitels. Ze is de eerste speelster uit de geschiedenis die een grandslamtitel succesvol verdedigt.
Proficiat Alexandra banaan

een titel verlengen op een grandslam is altijd moeilijk, dus chapeau voor u om toch 2x te winnen op het heilige gras (ook al is het van mij, Vera tongue )

ikzelf ben supercontent met mijn nieuwe nummer 1 plaats...niet gedacht dat het zo snel ging gaan king ik loop hier nu ff fier rond door de wandelgangen I love you

ook een dikke proficiat aan Flavia en Maria hoedje af
kimmie
kimmie
God
God

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud