FWTA Wimbledon
+9
jochemver
Nick
Jan
HawkEye
dieterk
Matthias
lordfrans
kimmie
mehor
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
FWTA Wimbledon
Wimbledon
29 december 2008 tot 4 januari 2009 // Londen (GB) // Grand Slam
Jankovic - Mattek
Davenport - Cornet
Sharapova - Mirza (5)
Pierce (6) - Hantuchova (WC)
Bovina - Azarenka
Harkleroad - Vesnina
Peer - Safina (3)
Zvonareva (4) - Williams S.
Hendler (WC) - Chakvetadze
Tanasurgarn - Wickmayer
Zheng - Williams V. (7)
Krajicek (8) - Wozniacki
Pavlyuchenkova - Bondarenko (WC)
Vaidisova - Monami
Kirilenko - Schnyder (2)
Doubles Main Draw
Eerste ronde
Mirza/Harkleroad (1) - Jankovic/Vaidisova
Bovina/Bondarenko - Bartoli/Williams S.
Peer/Wozniacki - Pierce/Monami
Azarenka/Cornet - Schnyder/Vesnina (4)
Safina/Williams V. (3) - Sharapova/Hendler
Pavlyuchenkova/Tanasugarn - Davenport/Zvonareva
Wickmayer/Mattek - Hantuchova/Kirilenko
Chakvetadze/Zheng - Clijsters/Krajicek (2)
29 december 2008 tot 4 januari 2009 // Londen (GB) // Grand Slam
Stuur je punten voor maandag 29 december naar mehor
Jankovic - Mattek
Davenport - Cornet
Sharapova - Mirza (5)
Pierce (6) - Hantuchova (WC)
Bovina - Azarenka
Harkleroad - Vesnina
Peer - Safina (3)
Zvonareva (4) - Williams S.
Hendler (WC) - Chakvetadze
Tanasurgarn - Wickmayer
Zheng - Williams V. (7)
Krajicek (8) - Wozniacki
Pavlyuchenkova - Bondarenko (WC)
Vaidisova - Monami
Kirilenko - Schnyder (2)
Doubles Main Draw
Eerste ronde
Mirza/Harkleroad (1) - Jankovic/Vaidisova
Bovina/Bondarenko - Bartoli/Williams S.
Peer/Wozniacki - Pierce/Monami
Azarenka/Cornet - Schnyder/Vesnina (4)
Safina/Williams V. (3) - Sharapova/Hendler
Pavlyuchenkova/Tanasugarn - Davenport/Zvonareva
Wickmayer/Mattek - Hantuchova/Kirilenko
Chakvetadze/Zheng - Clijsters/Krajicek (2)
Laatst aangepast door mehor op 05.01.09 19:21; in totaal 3 keer bewerkt
mehor- God
- Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07
Re: FWTA Wimbledon
Zes speelsters hebben aangegeven te zijn gestopt. Ze waren de afgelopen periode ook al niet meer te bewonderen op de tour. Het gaat om Vera Dushevina, Kirsten Flipkens, Martina Hingis, Amelie Mauresmo, Anastacia Myskina en Flavia Pennetta. Ook Rossanna de los Rios en Ana Ivanovic hebben aangeven te verdwijnen van de tour. Daar staat de komst van Elenea Dementieva (alweer 2 weken geleden), Tamaryn Hendler en Alona Bondarenko (vorige week) en Daniela Hantuchova tegenover. De laatste drie zullen voor Wimbledon een Wild Card krijgen en rechtstreeks worden toegelaten tot het hoofdtoernooi.
Het staat alle speelsters die geen vaste dubbelpartner meer hebben vrij een nieuwe dubbelpartner te zoeken. Indien je met een nieuwe dubbelpartner gaat samenspelen geef dit dan in de PM duidelijk aan. Ik zal het koppel dan toevoegen aan de lijst met vaste dubbels.
Het staat alle speelsters die geen vaste dubbelpartner meer hebben vrij een nieuwe dubbelpartner te zoeken. Indien je met een nieuwe dubbelpartner gaat samenspelen geef dit dan in de PM duidelijk aan. Ik zal het koppel dan toevoegen aan de lijst met vaste dubbels.
mehor- God
Vera is diep ongoocheld in al de speelsters die er de brui aan geven
Hoe halen ze dat toch in hun hoofd om te stoppen...
kunnen ze niet tegen hun verlies, trainen ze niet genoeg meer, willen ze gewoon niet hogerop geraken...
Later moeten ze dan ook niet klagen wat ze gemist hebben en ik zie al die comebacks ook niet direct gebeuren, dood-doodjammer...
En Vera & Caroline, die tennissen dolgraag voort
Hoe halen ze dat toch in hun hoofd om te stoppen...
kunnen ze niet tegen hun verlies, trainen ze niet genoeg meer, willen ze gewoon niet hogerop geraken...
Later moeten ze dan ook niet klagen wat ze gemist hebben en ik zie al die comebacks ook niet direct gebeuren, dood-doodjammer...
En Vera & Caroline, die tennissen dolgraag voort
kimmie- God
- Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06
Punten sturen tot 17 u!!!! Diegene die vanaf nu tot 17 u nog insturen, stuur zowel naar LORDFRANS als MEHOR!!!!!
lordfrans- Prince Member
- Aantal berichten : 117
Leeftijd : 34
Registration date : 28-04-07
Inschrijvingen zijn afgesloten! Er zijn juist 32 speelsters ingeschreven
lordfrans- Prince Member
- Aantal berichten : 117
Registration date : 28-04-07
Draws gepost. Precies 32 speelsters en 16 koppels. Heb weer enigszins moeten puzzelen om enkele koppels samen te voegen. Heb Hantuchova gekoppeld aan Kirilenko. Daarnaast zijn Bovina/Bondarenko en Sharapova/Hendler als vast koppel genoteerd.
Twee speelsters zagen hun vaste dubbelpartner geen punten insturen en vormen daardoor samen een koppel.
Twee speelsters zagen hun vaste dubbelpartner geen punten insturen en vormen daardoor samen een koppel.
mehor- God
In het dubbelspel moeten Azarenka en Vesnina meteen tegen mekaar Maar dan toch 1 van mijn speelsters in de kwartfinale
Matthias- King Member
- Aantal berichten : 345
Leeftijd : 36
Registration date : 06-08-08
Kim Clijsters heeft enorm hard zitten trainen om haar titel hier de komende week te kunnen verdedigen. Door haar winst in Roland Garros is de druk weg, haar seizoen is nu al geslaagd. Dat kan alleen maar in haar voordeel spelen. Wimbledon voor een derde keer op rij winnen zou een droom zijn Yanina daarentegen hoopt gewoon dat het op Wimbledon iets beter zal verlopen dan op Roland Garros waar ze in de eerste ronde verloor.
dieterk- God
- Aantal berichten : 960
Registration date : 08-12-06
Wimbledon
De speelsters die vorige week in de halve finale stonden hebben de eerste ronde gemakkelijk overleefd. De als eerste geplaatste Kim Clijsters begon enigszins moeizaam, maar in de tiebreak trok ze de eerste set eenvoudig naar zich toe. In de tweede set liet ze zich echter uit haar concentratie halen. Door flitsende camera's op de tribune verloor ze de vierde game en keek ze tegen een 1-3 achterstand aan die ze niet meer goed kon maken tegen Marion Bartoli, die op de pre-masters ook al verloor in drie sets van Clijsters. De derde set was Clijsters echter weer bij de les en daarmee werd de tweede ronde gehaald. Ook Wickmayer haalde de tweede ronde. De winnares van de Pre-masters probeert eindelijk eens een goed grandslamtoernooi te spelen en liet in de eerste ronde tegen Tanasugarn zien dat ze een kanshebber is om de hegemonie van haar ploeggenote Clijsters op Wimbledon te doorbreken.
Ook Sania Mirza ging door naar ronde 2. De nummer 5 van de plaatsingslijst liet in de laatste twee toernooien al zien dat ze meer is dan een dubbelspeelster alleen. Tegen Maria Sharapova was dit niet anders. In twee sets werd de weg naar ronde 2 gevonden. Ook de winnares van Rosmalen, Tamaryn Hendler, bereikte de tweede ronde. Nadat ze geen punt afstond in de tiebreak van de eerste set was de weg naar de tweede ronde eenvoudig. Chakvetadze pakte nog wel drie games, maar kon het de jonge Belgische niet meer lastig maken op de opslagbeurten van Hendler.
Toch was het niet voor alle favorieten een goed toernooi. Zo kon Patty Schnyder opnieuw niet overtuigen. De Zwitserse die in het verleden 17 dubbelspeltitels haalde, net als op Roland Garros, de tweede ronde niet. De in vorm zijnde Maria Kirilenko was verantwoordelijk voor de eliminatie van de nummer 2 van de plaatsingslijst.
Ook Dinara Safina was na een ronde alweer klaar. De Russische pakte nog met speels gemak de eerste set, maar zag toen een uiterst gemotiveerde Shahar Peer de twee volgende sets winnen. Grootste verrassing was waarschijnlijk echter de winst van de Chinese Jie Zheng, die de nummer 7 van de plaatsingslijst Venus Williams versloeg. Jie Zheng is meestal veroordeeld tot het spelen van kwalificaties en komt vaak niet langs ronde 1, maar in dit toernooi toonde ze aan meer dan een sterke dubbelspeelster te zijn.
Jie Zheng blij na de zege op Venus Williams
Singles
Eerste ronde
Clijsters (1) d. Bartoli 7/6(1) 3/6 6/2
Mattek d. Jankovic 7/6(9) 1/6 6/1
Cornet d. Davenport 1/6 7/6 (3) 6/2
Mirza (5) d. Sharapova 6/4 6/1
Pierce (6) d. Hantuchova (WC) 3/6 6/3 7/6(0)
Azarenka d. Bovina 6/4 6/1
Vesnina d. Harkleroad 7/6(2) 0/6 6/1
Peer d. Safina (3) 0/6 6/0 7/6(3)
Williams S. d. Zvonareva (4) 2/6 7/5 6/3
Hendler (WC) d. Chakvetadze 7/6(0) 6/3
Wickmayer d. Tanasurgarn 7/5 1/6 6/2
Zheng d. Williams V. (7) 7/6 (2) 4/6 7/5
Krajicek (8) d. Wozniacki 7/6(0) 7/6(5)
Pavlyuchenkova d. Bondarenko (WC) 2/6 6/2 7/6(3)
Vaidisova d. Monami 6/7(1) 7/6(4) 7/6(4)
Kirilenko d. Schnyder (2) 2/6 6/4 7/5
De speelsters die vorige week in de halve finale stonden hebben de eerste ronde gemakkelijk overleefd. De als eerste geplaatste Kim Clijsters begon enigszins moeizaam, maar in de tiebreak trok ze de eerste set eenvoudig naar zich toe. In de tweede set liet ze zich echter uit haar concentratie halen. Door flitsende camera's op de tribune verloor ze de vierde game en keek ze tegen een 1-3 achterstand aan die ze niet meer goed kon maken tegen Marion Bartoli, die op de pre-masters ook al verloor in drie sets van Clijsters. De derde set was Clijsters echter weer bij de les en daarmee werd de tweede ronde gehaald. Ook Wickmayer haalde de tweede ronde. De winnares van de Pre-masters probeert eindelijk eens een goed grandslamtoernooi te spelen en liet in de eerste ronde tegen Tanasugarn zien dat ze een kanshebber is om de hegemonie van haar ploeggenote Clijsters op Wimbledon te doorbreken.
Ook Sania Mirza ging door naar ronde 2. De nummer 5 van de plaatsingslijst liet in de laatste twee toernooien al zien dat ze meer is dan een dubbelspeelster alleen. Tegen Maria Sharapova was dit niet anders. In twee sets werd de weg naar ronde 2 gevonden. Ook de winnares van Rosmalen, Tamaryn Hendler, bereikte de tweede ronde. Nadat ze geen punt afstond in de tiebreak van de eerste set was de weg naar de tweede ronde eenvoudig. Chakvetadze pakte nog wel drie games, maar kon het de jonge Belgische niet meer lastig maken op de opslagbeurten van Hendler.
Toch was het niet voor alle favorieten een goed toernooi. Zo kon Patty Schnyder opnieuw niet overtuigen. De Zwitserse die in het verleden 17 dubbelspeltitels haalde, net als op Roland Garros, de tweede ronde niet. De in vorm zijnde Maria Kirilenko was verantwoordelijk voor de eliminatie van de nummer 2 van de plaatsingslijst.
Ook Dinara Safina was na een ronde alweer klaar. De Russische pakte nog met speels gemak de eerste set, maar zag toen een uiterst gemotiveerde Shahar Peer de twee volgende sets winnen. Grootste verrassing was waarschijnlijk echter de winst van de Chinese Jie Zheng, die de nummer 7 van de plaatsingslijst Venus Williams versloeg. Jie Zheng is meestal veroordeeld tot het spelen van kwalificaties en komt vaak niet langs ronde 1, maar in dit toernooi toonde ze aan meer dan een sterke dubbelspeelster te zijn.
Jie Zheng blij na de zege op Venus Williams
Singles
Eerste ronde
Clijsters (1) d. Bartoli 7/6(1) 3/6 6/2
Cornet d. Davenport 1/6 7/6 (3) 6/2
Mirza (5) d. Sharapova 6/4 6/1
Pierce (6) d. Hantuchova (WC) 3/6 6/3 7/6(0)
Azarenka d. Bovina 6/4 6/1
Vesnina d. Harkleroad 7/6(2) 0/6 6/1
Peer d. Safina (3) 0/6 6/0 7/6(3)
Williams S. d. Zvonareva (4) 2/6 7/5 6/3
Hendler (WC) d. Chakvetadze 7/6(0) 6/3
Wickmayer d. Tanasurgarn 7/5 1/6 6/2
Zheng d. Williams V. (7) 7/6 (2) 4/6 7/5
Krajicek (8) d. Wozniacki 7/6(0) 7/6(5)
Pavlyuchenkova d. Bondarenko (WC) 2/6 6/2 7/6(3)
Vaidisova d. Monami 6/7(1) 7/6(4) 7/6(4)
Kirilenko d. Schnyder (2) 2/6 6/4 7/5
Laatst aangepast door mehor op 30.12.08 21:35; in totaal 1 keer bewerkt
mehor- God
Tweede ronde enkel en eerste ronde dubbel morgen tussen 17.00 en 18.00 uur.
mehor- God
Azarenka & Vesnina door naar de 2e ronde, totaal onverwacht Goed zo meisjes !
Matthias- King Member
challenge eerste set Mattek!
Jan- Senior Member
- Aantal berichten : 95
Leeftijd : 37
Registration date : 10-12-06
The member 'Jan' has done the following action : Challenge
'HawkEye' :
De lijnrechters hadden het niet goed gezien. De bal bleek toch in te zijn.
De uitslag wordt daardoor:
'HawkEye' :
De lijnrechters hadden het niet goed gezien. De bal bleek toch in te zijn.
De uitslag wordt daardoor:
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
Mijn 2 speelsters er al direct uit
kimmie- God
- Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06
Gooo Kirilenko en Krajicek!!!!!!!!!
Nick- God
- Aantal berichten : 833
Registration date : 07-12-06
Hendler: De bitches moeten weer gaan bitchen!
Opeens kregen we een berichtje van de jonge Tamaryn Hendler. Ik wil eenmalig een column schrijven voor jullie krant. Waarover zou dit dan gaan? Nou, ze wilde het hebben over de veranderingen op de tour. We hebben er niet direct mee ingestemd om het te publiceren, maar als ze haar stuk inleverde zouden we ernaar kijken en hier is het dan.
Ik wil het vandaag hebben over de veranderingen op de tour. Er zijn goede veranderingen en slechte veranderingen. Zo is er een nieuw systeem ingevoerd voor de toernooien, naar mijn idee een goede verandering want zo krijgen nieuwelingen meer kans om een grotere hoeveelheid wedstrijden te spelen.
Ook een goede verandering was de Player's Excellence Bonus die persoonlijkheden op de tour de mogelijkheid gaf om dit ook op de baan tot een betere prestatie te laten leiden. Jammer genoeg is deze verandering weer ongedaan gemaakt. En wat moeten we denken van het toevoegen van een tweede speelster voor iedere coach. Allemaal leuk en aardig zodat de coaches wat meer te doen hebben, maar hebben we er ook maar 1 persoonlijkheid meer voor gekregen?
Daar wil ik het nou eens wat meer over hebben. Ik heb het idee dat er geen echte persoonlijkheid meer is op de tour, niet richting de pers en medespeelsters dan. Vroeger hadden we die geweldige Hingis en Kournikova. Of wat te denken van de pupillen van Grandslamer, die konden er vaak ook wat van (al was het soms op een beetje puberale manier). Mandula was vroeger ook een icoon op de tour, maar dan in de positievere manier.
Alhoewel positiever? Hoe leuk was het om eens te lezen over wat Hingis nu weer gedaan had. Of over die hond die Mauresmo vermoord zou hebben. Er zijn geen bitches meer op de tour, althans ze laten niks meer van zich horen. Er is niemand meer die zelfs wat te klagen heeft over de outfit van de ballenjongens en dat ook zo ver kan doordrijven dat men er een week over kan praten.
Er zijn er al weinig die naar buiten treden via de pers, maar die houden het ook op het ouderwetse babbeltje over de prestaties. Ik snap ook wel dat je blij bent als je gewonnen hebt en dat je dan hoopt dat je een toernooi wint, daarvoor kan ik ook naar de resultaten kijken. Daar hoef ik niet een heel artikel over te lezen.
Ik zeg niet dat iedereen het kan, zoals Geoffry zijn speelster met zijn schrijfkwaliteiten een stem gaf. Het enige wat ik vraag is om het te proberen, want er zal heus wel iemand zijn die het kan, maar dan moet je het wel doen. Het is zoals bij tennis, tegen een slechtere tegenstander ga je spontaan onder je niveau spelen en tegen een goede tegenstander kun je (tot een zekere mate) ineens boven je niveau uit stijgen.
Laat de bitches weer bitchen, laat de schrijfkwaliteiten weer de boventoon voeren op de tour en niet de hegemonie van Kim Clijsters. Ik hoop dat niemand zich persoonlijk beledigd voelt hierdoor, maar zie het als opbouwende kritiek (misschien op een beetje een negatieve manier gegeven, maar ik denk dat mensen dan sneller wakker zullen worden). Probeer ook jouw speelster een bitch te laten worden en kom erachter dat het erg leuk kan zijn als er relletjes zijn, maar houd het wel bij rellen tussen de speelsters en niet tussen de coaches (en de tourbaas)!
Tammy
Opeens kregen we een berichtje van de jonge Tamaryn Hendler. Ik wil eenmalig een column schrijven voor jullie krant. Waarover zou dit dan gaan? Nou, ze wilde het hebben over de veranderingen op de tour. We hebben er niet direct mee ingestemd om het te publiceren, maar als ze haar stuk inleverde zouden we ernaar kijken en hier is het dan.
Ik wil het vandaag hebben over de veranderingen op de tour. Er zijn goede veranderingen en slechte veranderingen. Zo is er een nieuw systeem ingevoerd voor de toernooien, naar mijn idee een goede verandering want zo krijgen nieuwelingen meer kans om een grotere hoeveelheid wedstrijden te spelen.
Ook een goede verandering was de Player's Excellence Bonus die persoonlijkheden op de tour de mogelijkheid gaf om dit ook op de baan tot een betere prestatie te laten leiden. Jammer genoeg is deze verandering weer ongedaan gemaakt. En wat moeten we denken van het toevoegen van een tweede speelster voor iedere coach. Allemaal leuk en aardig zodat de coaches wat meer te doen hebben, maar hebben we er ook maar 1 persoonlijkheid meer voor gekregen?
Daar wil ik het nou eens wat meer over hebben. Ik heb het idee dat er geen echte persoonlijkheid meer is op de tour, niet richting de pers en medespeelsters dan. Vroeger hadden we die geweldige Hingis en Kournikova. Of wat te denken van de pupillen van Grandslamer, die konden er vaak ook wat van (al was het soms op een beetje puberale manier). Mandula was vroeger ook een icoon op de tour, maar dan in de positievere manier.
Alhoewel positiever? Hoe leuk was het om eens te lezen over wat Hingis nu weer gedaan had. Of over die hond die Mauresmo vermoord zou hebben. Er zijn geen bitches meer op de tour, althans ze laten niks meer van zich horen. Er is niemand meer die zelfs wat te klagen heeft over de outfit van de ballenjongens en dat ook zo ver kan doordrijven dat men er een week over kan praten.
Er zijn er al weinig die naar buiten treden via de pers, maar die houden het ook op het ouderwetse babbeltje over de prestaties. Ik snap ook wel dat je blij bent als je gewonnen hebt en dat je dan hoopt dat je een toernooi wint, daarvoor kan ik ook naar de resultaten kijken. Daar hoef ik niet een heel artikel over te lezen.
Ik zeg niet dat iedereen het kan, zoals Geoffry zijn speelster met zijn schrijfkwaliteiten een stem gaf. Het enige wat ik vraag is om het te proberen, want er zal heus wel iemand zijn die het kan, maar dan moet je het wel doen. Het is zoals bij tennis, tegen een slechtere tegenstander ga je spontaan onder je niveau spelen en tegen een goede tegenstander kun je (tot een zekere mate) ineens boven je niveau uit stijgen.
Laat de bitches weer bitchen, laat de schrijfkwaliteiten weer de boventoon voeren op de tour en niet de hegemonie van Kim Clijsters. Ik hoop dat niemand zich persoonlijk beledigd voelt hierdoor, maar zie het als opbouwende kritiek (misschien op een beetje een negatieve manier gegeven, maar ik denk dat mensen dan sneller wakker zullen worden). Probeer ook jouw speelster een bitch te laten worden en kom erachter dat het erg leuk kan zijn als er relletjes zijn, maar houd het wel bij rellen tussen de speelsters en niet tussen de coaches (en de tourbaas)!
Tammy
Wimbledon
Nadat de tweede ronde in het enkel en de eerste ronde van het dubbel is gespeeld blijkt dat nog drie speelsters op mogen gaan voor de dubbel. De titelverdedigster in het enkelspel en het dubbelspel van vorig jaar Kim Clijsters is een van de speelsters die nog kans maakt op deze dubbel, die ze vorig jaar dus ook won. Zowel in het enkel als in het dubbel moest ze ervoor werken, zonder in grote problemen te komen. In het enkelspel werd Mattek in twee sets verslagen, terwijl samen met Krajicek de kwartfinale in drie sets werd bereikt.
Ook Anastasia Pavlyuchenkova zit nog in beide toernooien. In het enkelspel wist de Russische Michaela Krajicek te verrassen. De nummer 8 van de plaatsingslijst won nog wel de eerste set maar zag Pavlyuchenkova in de tweede set sterk terugkomen. In de derde waren de dames aan elkaargewaagd, waardoor de tiebreak de beslissing moest geven. Ook in het dubbelspel werd slecht begonnen. In no time werd de eerste set gewonnen door Davenport en Zvonareva. In de tweede set kwamen Davenport en Zvonareva snel op 3-0 voor, maar daarna wist Pavlyuchenkova een return te slaan die de gemoederen hoog liet opwaaien. De Russische raakte de bij het net staande Davenport vol op de borst. Davenport was aanvankelijk boos op Pavlyuchenkova en wilde dat het punt naar hen ging. Pavlyuchenkova gaf echter aan dat ze niet bedoeld had de Amrikaanse te raken. Nadat de rust was teruggekeerd kon de partij verder. Vanaf dat moment kwamen het Amerikaans/Russische koppel niet meer voor in het spel en werden er negen games op rij gewonnen door Pavlyuckenkova en Tanasugarrn.
De derde speelster die nog voor de dubbel kan gaan is Maria Kirilenko. In de eerste ronde in het enkel wist de Russische al Patty Schnyder te verslaan en nu werd Nicole Vaidisova aan de zegekar gebonden. In het dubbelspel werd Kirilenko aan nieuweling Hantuchova gekoppeld. Het bleek een goede zet, want het sterke koppel Wickmayer/Mattek werd in twee sets verslagen.
Door de uitschakeling van het als eerste geplaatste koppel Sania Mirza en Ashley Harkleroad is voor het eerst in lange tijd weer een race om de eerste plaats aan de gang. Kim Clijsters, Mary Pierce en Patty Schnyder maken allen kans om de eerste plaats van het koppel over te nemen. Alle drie zulen dan ook in de kwartfinale moeten winnen. Schyder en Clijsters moeten zelfs de finale halen om de eerste plek over te kunnen nemen, die Clijsters dan ook nog eens moet winnen.
Clijsters, Pavlyuchenkova en Kirilenko gaan nog voor de dubbel
Singles Main Draw
Tweede ronde
Clijsters (1) d. Mattek 7/6(1) 7/5
Cornet d. Mirza (5) 1/6 7/6(0) 6/2
Azarenka d. Pierce (6) 6/3 7/5
Vesnina d. Peer 6/0 0/6 7/5
Williams S. d. Hendler 3/6 7/6(0) 6/4
Zheng d. Wickmayer 7/5 7/6(10)
Pavlyuchenkova d. Krajicek (8) 3/6 6/3 7/6(4)
Kirilenko d. Vaidisova 6/4 2/6 7/5
Doubles Main Draw
Eerste ronde
Jankovic/Vaidisova d. Mirza/Harkleroad (1) 0/6 6/4 6/1
Bovina/Bondarenko d. Bartoli/Williams S. 7/5 1/6 6/1
Pierce/Monami d. Peer/Wozniacki 7/6(3) 7/5
Schnyder/Vesnina (4) d. Azarenka/Cornet 6/0 0/6 6/2
Safina/Williams V. (3) d. Sharapova/Hendler 7/5 7/6(4)
Pavlyuchenkova/Tanasugarn d. Davenport/Zvonareva 0/6 6/3 6/0
Hantuchova/Kirilenko d. Wickmayer/Mattek 7/6(4) 6/2
Clijsters/Krajicek (2) d. Chakvetadze/Zheng 0/6 6/1 7/5
Nadat de tweede ronde in het enkel en de eerste ronde van het dubbel is gespeeld blijkt dat nog drie speelsters op mogen gaan voor de dubbel. De titelverdedigster in het enkelspel en het dubbelspel van vorig jaar Kim Clijsters is een van de speelsters die nog kans maakt op deze dubbel, die ze vorig jaar dus ook won. Zowel in het enkel als in het dubbel moest ze ervoor werken, zonder in grote problemen te komen. In het enkelspel werd Mattek in twee sets verslagen, terwijl samen met Krajicek de kwartfinale in drie sets werd bereikt.
Ook Anastasia Pavlyuchenkova zit nog in beide toernooien. In het enkelspel wist de Russische Michaela Krajicek te verrassen. De nummer 8 van de plaatsingslijst won nog wel de eerste set maar zag Pavlyuchenkova in de tweede set sterk terugkomen. In de derde waren de dames aan elkaargewaagd, waardoor de tiebreak de beslissing moest geven. Ook in het dubbelspel werd slecht begonnen. In no time werd de eerste set gewonnen door Davenport en Zvonareva. In de tweede set kwamen Davenport en Zvonareva snel op 3-0 voor, maar daarna wist Pavlyuchenkova een return te slaan die de gemoederen hoog liet opwaaien. De Russische raakte de bij het net staande Davenport vol op de borst. Davenport was aanvankelijk boos op Pavlyuchenkova en wilde dat het punt naar hen ging. Pavlyuchenkova gaf echter aan dat ze niet bedoeld had de Amrikaanse te raken. Nadat de rust was teruggekeerd kon de partij verder. Vanaf dat moment kwamen het Amerikaans/Russische koppel niet meer voor in het spel en werden er negen games op rij gewonnen door Pavlyuckenkova en Tanasugarrn.
De derde speelster die nog voor de dubbel kan gaan is Maria Kirilenko. In de eerste ronde in het enkel wist de Russische al Patty Schnyder te verslaan en nu werd Nicole Vaidisova aan de zegekar gebonden. In het dubbelspel werd Kirilenko aan nieuweling Hantuchova gekoppeld. Het bleek een goede zet, want het sterke koppel Wickmayer/Mattek werd in twee sets verslagen.
Door de uitschakeling van het als eerste geplaatste koppel Sania Mirza en Ashley Harkleroad is voor het eerst in lange tijd weer een race om de eerste plaats aan de gang. Kim Clijsters, Mary Pierce en Patty Schnyder maken allen kans om de eerste plaats van het koppel over te nemen. Alle drie zulen dan ook in de kwartfinale moeten winnen. Schyder en Clijsters moeten zelfs de finale halen om de eerste plek over te kunnen nemen, die Clijsters dan ook nog eens moet winnen.
Clijsters, Pavlyuchenkova en Kirilenko gaan nog voor de dubbel
Singles Main Draw
Tweede ronde
Clijsters (1) d. Mattek 7/6(1) 7/5
Cornet d. Mirza (5) 1/6 7/6(0) 6/2
Azarenka d. Pierce (6) 6/3 7/5
Vesnina d. Peer 6/0 0/6 7/5
Williams S. d. Hendler 3/6 7/6(0) 6/4
Zheng d. Wickmayer 7/5 7/6(10)
Pavlyuchenkova d. Krajicek (8) 3/6 6/3 7/6(4)
Kirilenko d. Vaidisova 6/4 2/6 7/5
Doubles Main Draw
Eerste ronde
Jankovic/Vaidisova d. Mirza/Harkleroad (1) 0/6 6/4 6/1
Bovina/Bondarenko d. Bartoli/Williams S. 7/5 1/6 6/1
Pierce/Monami d. Peer/Wozniacki 7/6(3) 7/5
Schnyder/Vesnina (4) d. Azarenka/Cornet 6/0 0/6 6/2
Safina/Williams V. (3) d. Sharapova/Hendler 7/5 7/6(4)
Pavlyuchenkova/Tanasugarn d. Davenport/Zvonareva 0/6 6/3 6/0
Hantuchova/Kirilenko d. Wickmayer/Mattek 7/6(4) 6/2
Clijsters/Krajicek (2) d. Chakvetadze/Zheng 0/6 6/1 7/5
Laatst aangepast door mehor op 31.12.08 19:14; in totaal 1 keer bewerkt
mehor- God
goed bezig pavke !! sorry davenport voor die bal
spijtig voor chakvedatze en zheng
spijtig voor chakvedatze en zheng
Laatst aangepast door wout op 31.12.08 19:17; in totaal 1 keer bewerkt
wout- Mixed Tour Director
- Aantal berichten : 148
Leeftijd : 30
Registration date : 28-09-08
pavlyuchenkova, chakvedatze en wout wensen iedereen een gelukkig nieuwjaar
Laatst aangepast door wout op 02.01.09 12:01; in totaal 1 keer bewerkt
Dit is wss de laatste keer dat ik hier kijk dit jaar dus ook van mij een gelukkig nieuwjaar voor allen.
Gr. Jochem
Gr. Jochem
jochemver schreef:Dit is wss de laatste keer dat ik hier kijk dit jaar dus ook van mij een gelukkig nieuwjaar voor allen.
Gr. Jochem
tzelfde
x
ma_ve- Junior Member
- Aantal berichten : 46
Leeftijd : 32
Registration date : 26-10-08
Vesnina & Azarenka in de kwartfinale van een Grand Slam Dat ik dat nog mag meemaken Proficiat meisjes ! Nu moeten ze tegen mekaar, dat is wel minder Maar goed, één van mijn speelsters zal sowieso in de halve finale staan
Prettig nieuwjaar iedereen !
Prettig nieuwjaar iedereen !
Matthias- King Member
Wimbledon
Patty Schnyder is nog steeds in de race om de nummer 1 positie in het dubbelspel over te nemen. In een rechtstreeks duel met concurrente Mary Pierce werd een van de twee concurrentes voor die plek verslagen. Schnyder en Vesnina speelden een wisselvallige wedstrijd tegen Pierce en Monami. In drie sets wist het Zwitzers/Russische koppel echter de halve finale te bereiken.
Ook Kim Clijsters werd uitgeschakeld om de nummer 1 plaats in te nemen. De Belgische ging met Michaela Krajicek onderuit tegen Hantuchova en Kirilenko die op Wimbledon voor het eerst samenspelen. Hantuchova en Kirilenko treffen nu Pavlyuchenkova en Tanasugarn die Dinara Safina en Venus Williams in een spannende partij versloegen. Schyder/Vesnina treffen Elena Bovina en Alona Bondarenko die hun goede vorm uit Rosmalen meegenomen hebben.
In het enkelspel blijft Kim Clijsteresa op koers om voor de derde keer op rij Wimbledon te winnen. De Belgische versloeg in drie sets Alize Cornet. In de halve finale treft ze Elena Vesnina die in een mooie partij won van ploeggenote Victoria Azarenka. De andere halve finale gaat tussen Pavlyuchenkova en Zheng, die daarmee aantonen meer te kunnen dan dubbelen.
Schnyder nog in de race voor de nummer 1 positie
Singles Main Draw
Kwartfinale
Clijsters (1) d. Cornet 7/5 3/6 6/3
Vesnina d. Azarenka 6/3 1/6 6/2
Zheng d. Williams S. 6/3 3/6 7/5
Pavlyuchenkova d. Kirilenko 6/3 3/6 7/6(5)
Doubles Main Draw
Kwartfinale
Bovina/Bondarenko d. Jankovic/Vaidisova 6/2 0/6 6/1
Schnyder/Vesnina (4) d. Pierce/Monami 6/0 0/6 7/6(0)
Pavlyuchenkova/Tanasugarn d. Safina/Williams V. (3) 0/6 6/0 7/6(0)
Hantuchova/Kirilenko d. Clijsters/Krajicek (2) 7/5 7/5
Patty Schnyder is nog steeds in de race om de nummer 1 positie in het dubbelspel over te nemen. In een rechtstreeks duel met concurrente Mary Pierce werd een van de twee concurrentes voor die plek verslagen. Schnyder en Vesnina speelden een wisselvallige wedstrijd tegen Pierce en Monami. In drie sets wist het Zwitzers/Russische koppel echter de halve finale te bereiken.
Ook Kim Clijsters werd uitgeschakeld om de nummer 1 plaats in te nemen. De Belgische ging met Michaela Krajicek onderuit tegen Hantuchova en Kirilenko die op Wimbledon voor het eerst samenspelen. Hantuchova en Kirilenko treffen nu Pavlyuchenkova en Tanasugarn die Dinara Safina en Venus Williams in een spannende partij versloegen. Schyder/Vesnina treffen Elena Bovina en Alona Bondarenko die hun goede vorm uit Rosmalen meegenomen hebben.
In het enkelspel blijft Kim Clijsteresa op koers om voor de derde keer op rij Wimbledon te winnen. De Belgische versloeg in drie sets Alize Cornet. In de halve finale treft ze Elena Vesnina die in een mooie partij won van ploeggenote Victoria Azarenka. De andere halve finale gaat tussen Pavlyuchenkova en Zheng, die daarmee aantonen meer te kunnen dan dubbelen.
Schnyder nog in de race voor de nummer 1 positie
Singles Main Draw
Kwartfinale
Clijsters (1) d. Cornet 7/5 3/6 6/3
Vesnina d. Azarenka 6/3 1/6 6/2
Zheng d. Williams S. 6/3 3/6 7/5
Pavlyuchenkova d. Kirilenko 6/3 3/6 7/6(5)
Doubles Main Draw
Kwartfinale
Bovina/Bondarenko d. Jankovic/Vaidisova 6/2 0/6 6/1
Schnyder/Vesnina (4) d. Pierce/Monami 6/0 0/6 7/6(0)
Pavlyuchenkova/Tanasugarn d. Safina/Williams V. (3) 0/6 6/0 7/6(0)
Hantuchova/Kirilenko d. Clijsters/Krajicek (2) 7/5 7/5
Laatst aangepast door mehor op 04.01.09 15:43; in totaal 4 keer bewerkt
mehor- God
Bravo Elena Victoria neemt het je niet kwalijk Veel succes tegen Kim, het wordt een zware dobber
Ze staat ook knap in de halve finale v/h dubbelspel Kortom, een al meer dan geslaagd tornooi na een erg zwak seizoen !
Ze staat ook knap in de halve finale v/h dubbelspel Kortom, een al meer dan geslaagd tornooi na een erg zwak seizoen !
Matthias- King Member
pavlyuchenkova
super gwn !!!
super gwn !!!