FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

+10
Chris
Pieter
dieterk
mehor
fluvia
raf
krullie
Grandslamer
jochemver
HawkEye
14 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  HawkEye 16.09.07 18:25

jochemver schreef:
Bart schreef:
raf schreef:Geweldig!

Ik had nooit verwacht om te winnen. Dank aan alle puntengevers.

(Bart, ik vind het wel jammer dat ik niet voor hetzelfde land kan sturen voor de volgende editie.)

Daar kan ik weinig aan doen hé Wink

Snel zijn is de boodschap
Wat dacht je dat de helft al gekozen was toen jij het hier op het forum plaatste. Wink

Maximum 5 landen waren toen al weg, niet overdrijven wave
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Woonplaats : No
Registration date : 29-10-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  jochemver 16.09.07 18:35

Bart schreef:
jochemver schreef:
Bart schreef:
raf schreef:Geweldig!

Ik had nooit verwacht om te winnen. Dank aan alle puntengevers.

(Bart, ik vind het wel jammer dat ik niet voor hetzelfde land kan sturen voor de volgende editie.)

Daar kan ik weinig aan doen hé Wink

Snel zijn is de boodschap
Wat dacht je dat de helft al gekozen was toen jij het hier op het forum plaatste. Wink

Maximum 5 landen waren toen al weg, niet overdrijven wave
Ook goed, niet zo opgelet, maar UK behoort tot die eerste 5 in ieder geval. Razz
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 30
Woonplaats : Venlo
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  Gast 16.09.07 20:40

Uk 1 keer 12, Mexico 2 keer 12. Lijkt mij dan wel logischer dat Mexico wint ... Ook omdat 8 Mexico boven Uk verkiezen, en 6 Uk amper boven Mexico.

Verder bedankt aan Malta en Libanon voor de 12 voor mijn Zweeds nummerke Smile

En als Zweeds 3e kan worden in de Lage landen, laat dat meteen een aansporing zijn naar iedereen om in de land van herkomst ook af en toe eens in te zenden ... Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  mehor 16.09.07 21:29

nootsen schreef:En als Zweeds 3e kan worden in de Lage landen, laat dat meteen een aansporing zijn naar iedereen om in de land van herkomst ook af en toe eens in te zenden ... Very Happy

Ik doe niet anders......... Toevallig deze keer eens voor een Engelstalig nummer gekozen om aan te tonen dat er ook in het Engels wordt gezongen in Croatie. Ik feliciteer de UK met de winst. Maar wil ook Finland complimenteren met de hoge positie....
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 57
Woonplaats : Hengelo
Registration date : 21-06-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  Gast 16.09.07 21:57

nootsen schreef:Uk 1 keer 12, Mexico 2 keer 12. Lijkt mij dan wel logischer dat Mexico wint ...

bij het echte songfestival is dit ook de regel. Mochten er aan beide landen evenvaak 12 punten gegeven zijn, dan wordt er gekeken naar wie de meeste keer 10 punten gekregen heeft.
maar ik weet nit of hier dezelfde regels gelden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  HawkEye 16.09.07 22:00

paka1987 schreef:
nootsen schreef:Uk 1 keer 12, Mexico 2 keer 12. Lijkt mij dan wel logischer dat Mexico wint ...

bij het echte songfestival is dit ook de regel. Mochten er aan beide landen evenvaak 12 punten gegeven zijn, dan wordt er gekeken naar wie de meeste keer 10 punten gekregen heeft.
maar ik weet nit of hier dezelfde regels gelden.

Toch niet. Eerst wordt er gekeken naar meest aantal landen dat punten gaf, als dat hetzelfde is worden de 12, 10, 8... punten met elkaar vergeleken Smile
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Woonplaats : No
Registration date : 29-10-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  Gast 17.09.07 1:04

Bart schreef:Voor de eerste keer een ex aequo aan de top! En dan is er de regel die zegt dat het land dat van het meest aantal landen punten kreeg, wint.
Euh, waar haal je dat ???

Ik zie dat niet in de regels staan, en in het echt geldt dat wie de meeste keren een 12 kreeg, dan wint. Bovendien kreeg de UK van Mexico een 10 en andersom slechts een 6 of 7.

Allee ja, niet dat ik wil mopperen met mijn "slechts" tweede plaats. Maar heb toch mijn twijfels bij deze beslissing, dat wil ik wel effe kwijt. Smile

Verder vind ik de UK een zeer verdiende winnaar. 'k Had het anders zeker geen 10 punten gegeven, awa ! Exclamation

Maar had ik dit vooraf geweten, dan had ik toch maar de 10 aan Libanon geschonken, en de 8 aan de UK, zoals ik het eerst had staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  Gast 17.09.07 1:10

Father Vic schreef:en in het echt geldt dat wie de meeste keren een 12 kreeg, dan wint.
Dit heb ik blijkbaar al een poosje verkeerdelijk zo aangenomen, want wat zie ik nu op http://en.wikipedia.org/wiki/Voting_at_the_Eurovision_Song_Contest :

"Rules up to 2007 were, the first tie-breaker is to count the number of countries who assigned any points to each entry in the tie."
("If there is still a tie, the second tie breaker is to count the number of countries who assigned twelve points to each entry in the tie.")

En nog meer viel ik uit de lucht toen ik merkte dat die regel dit jaar blijkbaar veranderde :
"For the 2007 contest, the winner in a tie-break situation, would had been the country sang first due to the advantage of singing later on. Whether this will be the case for 2008 is yet to be confirmed."

Nu ja, die regel van "up to 2007" dateert volgens mij ook maar van nog niet al te lang terug, hoor. Want verder op die pagina kan je ook lezen dat in 1991 nog het aantal 12-punters de doorslag moest geven. Dus wellicht is da ook nog maar een zeer recente wijziging geweest.

Maar 't voornaamste is, dat als je echt de officiële regels wil volgen, dat je dan in feite de laatste nieuwe regel (zie het in vet gedrukte) dient te volgen. Aangezien het lied van Mexico als 8e en dat van de UK pas als 9e aan bod kwam, is in feite toch mijn Mexico winnaar van het 8e forumfestival. Very Happy Razz

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  Gast 17.09.07 1:25

paka1987 schreef:mag ik vragen op welk forum dat dan is? misschien is het ook wel wat voor mij om daar eens mee te doen.
www.gpro.se/forum -> rubriek Silly Games -> zoeken op GPROvision

Maar wellicht nog interessanter is dat je op http://www.esnips.com/web/GPROvision een bestandje GPROvision History kunt downloaden met de songs die totnogtoe (eerste drie edities) werden ingezonden, met hun uitslag erbij. Sommige links zijn inmiddels jammer genoeg wel al van Youtube gehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  HawkEye 17.09.07 8:11

Father Vic schreef:
Father Vic schreef:en in het echt geldt dat wie de meeste keren een 12 kreeg, dan wint.
Dit heb ik blijkbaar al een poosje verkeerdelijk zo aangenomen, want wat zie ik nu op http://en.wikipedia.org/wiki/Voting_at_the_Eurovision_Song_Contest :

"Rules up to 2007 were, the first tie-breaker is to count the number of countries who assigned any points to each entry in the tie."
("If there is still a tie, the second tie breaker is to count the number of countries who assigned twelve points to each entry in the tie.")

En nog meer viel ik uit de lucht toen ik merkte dat die regel dit jaar blijkbaar veranderde :
"For the 2007 contest, the winner in a tie-break situation, would had been the country sang first due to the advantage of singing later on. Whether this will be the case for 2008 is yet to be confirmed."

Nu ja, die regel van "up to 2007" dateert volgens mij ook maar van nog niet al te lang terug, hoor. Want verder op die pagina kan je ook lezen dat in 1991 nog het aantal 12-punters de doorslag moest geven. Dus wellicht is da ook nog maar een zeer recente wijziging geweest.

Maar 't voornaamste is, dat als je echt de officiële regels wil volgen, dat je dan in feite de laatste nieuwe regel (zie het in vet gedrukte) dient te volgen. Aangezien het lied van Mexico als 8e en dat van de UK pas als 9e aan bod kwam, is in feite toch mijn Mexico winnaar van het 8e forumfestival. Very Happy Razz

De startvolgorde speelt hier zeker géén rol, aangezien je het niet zoals op tv als één show te verwerken krijgt.

UK is the winner Smile
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Woonplaats : No
Registration date : 29-10-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  Gast 17.09.07 18:35

Allee dan, 'k leg er mij bij neer. Cool

Maar misschien geen slecht idee om de regel bij ex-equo de volgende keer te vermelden. Doe ik in GPROvision ook, en vermijdt toch twijfel en discussie. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het Forumfestival - Valletta, Malta |8| - Pagina 3 Empty Re: Het Forumfestival - Valletta, Malta |8|

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum