FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA Charleston

+10
krullie
kken
Wimpie
kwartel83
de rat
kimmie
Chris
jochemver
olivier
HawkEye
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

FWTA Charleston - Pagina 2 Empty Re: FWTA Charleston

Bericht  Pieter 27.10.07 18:23

Nadia Petrova is vermoeid

Q: Hoe gaat het met je, Nadia?

Al bij al goed. Ik heb al schitterende weken achter me liggen, met als hoogtepunt natuurlijk de halve finale op de Australian Open. Ik denk niet dat ik me ooit zo goed gevoeld hebt. En als je ziet dat enkel de nummer 1 van de wereld mij kan stoppen, dan ben je goed bezig.

Q: Deze week wou het niet lukken?

Goh, de reis van Melbourne naar Charleston woog toch wel door hoor in mijn laatste match. De vermoeidheid kroop echt in mijn benen. Eigenlijk zou ik niet moeten starten hebben, want 's ochtends had ik de moed niet om op te staan. Ik heb dan de knop gewoon omgedraaid en mijn best gedaan. In het dubbel wou het deze week ook niet lukken. Ik heb dat ook gezegd aan Klara.

Q: We staan nu aan het begin van de graveltoernooien. Dat zint je wel?

Ja, gravel is zowat mijn favoriete ondergrond. Mijn spel is soms subliem op gravel, maar het ontbrak me meestal aan kracht om de vele driesetters te winnen. In het tussenseizoen heb ik daar speciaal op getraind en ook op hardcourt, en je ziet het, het loont de moeite.

Q: Je hebt vorig jaar een aantal uitschieters gekend, maar je hebt toen gezegd dat je nooit de lijn kon doortrekken. Ben je bang dat dit weer zo zal zijn?

Ergens toch wel. Het is niet echt fijn om enkele fantastische weken (denk aan Indian Wells en de Summer Games) te moeten combineren met absolute rotmomenten. Ik hoop dat het dit jaar niet zo zal zijn, maar dat weet je nooit op voorhand natuurlijk.

Q: Tot slot, wat zijn je doelen dit jaar?

Uiteraard wil ik goed presteren op de Grand Slams en hoop ik me te kwalificeren voor de masters, zowel in het enkel als in het dubbel. Verder hoop ik mijn titel te kunnen verdedigen in Indian Wells.

We wensen je veel succes!
Pieter
Pieter
Junior Member
Junior Member

Man Aantal berichten : 38
Leeftijd : 33
Registration date : 07-12-06

http://www.facebox.nl/Pieter_TheFudge

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  fluvia 27.10.07 19:06

Ik supporter voor Maria!

FWTA Charleston - Pagina 2 152435

Dag iedereen!

Het enkeltornooi in Charleston zat er jammer genoeg snel op voor mij. Anastacia Myskina speelde heel erg goed. Het seizoen is alzo erg wisselvallig begonnen voor mij. Eerste rondes in Sydney en in Charleston maar dan wel de finale op de Australian Open. Ik moet dringend wat meer regelmaat zien te vinden. Dat is altijd mijn sterkste punt geweest en heeft me ook gebracht tot waar ik nu sta.

In het dubbelspel gaat het beter. Samen met Maria Sharapova sta ik toch weer in de halve finales. Het verlies van de nummer 1 postie heeft ons niet in een crisis doen belanden. In tegendeel zefs: we zijn meer dan ooit gemotiveerd om op elk tornooi goed voor de dag te komen.

Maria doet het trouwens in het enkel hier ook erg goed. Ze speelt bij momenten geweldig tennis en is misschien ook erg onderschat hier op het circuit. De wedstrijd tegen Sania Mirza was de beste en spannendste wedstrijd van dit nog prille seizoen denk ik. Ik ga alvast voor haar supporteren tijdens haar wedstrijd tegen Patty Schnyder.

Ciao,

Flavia
xxx
fluvia
fluvia
Prince Member
Prince Member

Vrouw Aantal berichten : 106
Leeftijd : 39
Registration date : 08-12-06

Bericht  HawkEye 27.10.07 22:33

Sharapova en Schnyder delen de zeges

FWTA Charleston - Pagina 2 _41244864_schnyder

Halve finales
Schnyder d. Sharapova 7/6(0) 7/6(9)
Zvonareva [6] d. Radwanska 6/2 1/6 7/5

Pennetta/Sharapova [3] d. Medina-Garrigues/Schnyder [1] 2/6 6/3 7/5
Harkleroad/Mirza [2] d. Henin/Kuznetsova 6/2 0/6 6/0
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  HawkEye 28.10.07 11:12

Zvonareva voor het eerst succesvol op gravel

FWTA Charleston - Pagina 2 73867505AL023_Family_Circle041319_1024x768

Finales
Zvonareva [6] d. Schnyder 7/6(0) 7/5
Pennetta/Sharapova [3] d. Harkleroad/Mirza [2] 2/6 6/3 7/5

Proficiat bravo !!!

Vera Zvonareva heeft in Charleston haar zesde FWTA-titel gewonnen. De Russische versloeg in de finale de ervaren Patty Schnyder in twee spannende sets. Zvonareva wint voor het eerst een graveltitel. Schnyder loopt een tweede titel mis. Zvonareva wordt nummer twee ter wereld, Schnyder stijgt zes plaatsen naar de vijftiende positie.

Het dubbelspel ging naar Flavia Pennetta en Maria Sharapova. Vorige week moest dat duo hun nummer 1-positie na een record aantal van 21 weken aan Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder afgeven. Dat duo versloegen ze in de halve finales, in de finale gingen Ashley Harkleroad en Sania Mirza voor de bijl. Het Amerikaans-Indische duo miste dit jaar nog geen enkele finale. Het is al de elfde dubbeltitel voor Pennetta en Sharapova die in de rankings op de 5de plaats blijven kamperen.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  kimmie 28.10.07 13:16

Vera feest klappen

apetrots op deze fantastische zege op gravel. De energie die ze nu uitstraalt is onbeschrijfelijk en zet zich héél het jaar door whoepie laat dit een begin zijn van vele zeges love
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06

Bericht  snowball3 28.10.07 14:15

Sania maakt de balans op

FWTA Charleston - Pagina 2 C_7_sania2__0412

Dag Sania, we zitten alweer op het gravel, hoe is het seizoen tot nu toe gegaan?

Bwa het gaat wel, Ik was heel erg teleurgesteld bij mijn verlies in Australië. Ik had zo lang uitgekeken naar Sydney en de Australian open maar ik heb mijn goede vorm er niet kunnen laten zien in het enkelspel. Vooral de verloren partij tegen Svetlana zindert nog na. Maar ze was in de tie-breaks gewoon sterker.

In het dubbelspel heb je nu op elke tornooi al de finale gehaald. Wordt dit terug een topjaar voor jou en Ashley?

Goh we hebben eigenlijk elk jaar al een topjaar gehad hè. We zijn altijd in de top-10 aanwezig dus dan mag je niet klagen. Toch had ik zeer graag de titel op de Australian open gewonnen. Het zou een mooie troost geweest zijn. Het is nu onze derde grand-slamfinale die we verliezen, het wordt tijd om er eens eentje te winnen.

Heb je nu nog specifieke doelen voor dit jaar?

Ik zou heel graag in de top 10 blijven in het enkelspel maar ik besef dat dit moeilijk gaat worden. Ik sta nu op de 10de plaats dus... In het dubbelspel moeten we resoluut terug voor de 1ste plek gaan. En daar wil ik minimum nog 5 weken op staan dit jaar. Nog een paar tornooitjes winnen en dan zal het wel goed zijn zeker. Nu op naar Warschau, daar goed presteren zodat ik goed scoor op de punten voor beste gravelspeelster!
snowball3
snowball3
Prince Member
Prince Member

Man Aantal berichten : 111
Leeftijd : 39
Registration date : 10-12-06

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud