FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alizé Cornet

Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Alizé Cornet

Bericht  Gast 15.09.08 16:27

Alizé Cornet

Alizé Cornet 946a34650f83bf35107a29fov0

Geboortedatum: 22-01-1990
Geboorteplaats: Nice (Frankrijk)
Woonplaats: Nice (Frankrijk)

Tornooizeges enkel: 0
Tornooizeges dubbel: 0

Ranking enkel: 19 (938pnt)
Ranking dubbel: 23 (1012pnt)

Hoogste notering enkel: 19
Hoogste notering dubbel: 19

Dubbelpartner: Victoria Azarenka

Coach: Cédric Suttels


Laatst aangepast door stipje op 16.02.09 3:51; in totaal 14 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 15.09.08 16:28

Resultaten enkelspel

Sydney R1

Australian Open QF

Vina del Mar R1

Madrid R1

Rome R1

Roland Garros QF

Ordina Open R1

Wimbledon QF

Pacific Life Open R1

Sony Ericsson Open QF

Rogers Cup R2

US Open R1

China Open R1

Kremlin Cup R2

Dutch Open R2

Resultaten dubbelspel

Sydney F

Australian Open QF

Ponte Vedra Beach R1

Madrid QF

Rome QF

Roland Garros R1

PreMasters Trophy R1

Wimbledon R1

Pacific Life Open R1

Sony Ericsson Open R1

Rogers Cup SF

US Open R1

China Open QF

Proximus Diamond Games R1


Laatst aangepast door stipje op 20.02.09 16:35; in totaal 27 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 15.09.08 16:30

Head 2 Head Enkel

Match-statistieken: gewonnen (11) vs. verloren (17)

Radwanska (0-2)

Sydney R1: 6/3 2/6 6/4

Kremlin Cup R2: 7/6(0) 2/6 6/3

Dushevina (1-0)

Australian Open Quallies: 5/7 7/6(0) 7/6(3)

Mirza (2-0)

Gewonnen

Australian Open R1: 0/6 7/6(2) 6/2

Wimbledon R2: 1/6 7/6(0) 6/2

Bartoli (1-2)

Gewonnen

Australian Open R2: 0/6 6/4 6/2

Verloren

Roland Garros QF: 6/3 1/6 7/5

Pacific Life Open R1: 7/6(0) 3/6 6/4

Mandula (0-1)

Australian Open QF: 6/2 7/6(9)

Hingis (0-1)

Vina del Mar R1: 7/6(0) 2/6 6/3

Vesnina (0-1)

Madrid R1: 6/3 7/5(2)

Wozniacki (0-1)

Rome R1: 7/5 2/6 6/3

Monami (1-1)

Gewonnen

Roland Garros R1: 1/6 6/1 7/6(4)

Verloren

Rogers Cup R2: 6/1 7/5

Peer (1-1)

Gewonnen

Roland Garros R2: 7/6(11) 6/7(6) 7/6(6)

Verloren

Dutch Open R2: 6/7(6) 7/6(6) 7/6(10)

Chakvetadze (1-1)

Gewonnen

Sony Ericsson Open R2: 1/6 6/2 7/6(2)

Verloren

Ordina Open R1: 6/1 0/6 6/4

Davenport (2-0)

Gewonnen

Wimbledon R1: 1/6 7/6 (3) 6/2

Dutch Open R1: 7/6(3) 7/6(0)

Clijsters (0-1)

Wimbledon QF: 7/5 3/6 6/3

Zheng (1-0)

Sony Ericsson Open R1: 1/6 6/2 7/6(0)

Wickmayer (0-1)

Sony Ericsson Open QF: 7/5 0/6 6/2

Zvonareva (1-0)

Rogers Cup R1: 0/6 6/4 6/1

Schnyder (0-2)

Verloren

US Open R1: 7/6(5) 7/6(4)

China Open R1: 7/6(5) 7/6(4)

Hendler (1-0)

Kremlin Cup R1: 0/6 6/1 7/6(0)


Laatst aangepast door stipje op 20.02.09 16:37; in totaal 36 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 15.09.08 16:30

Head 2 Head Dubbel

Match-statistieken: gewonnen (10) vs. verloren (15)

Peer/Rus (1-0)

Sydney R1: 0/6 6/2 6/1

Safina/V Williams (2-1)

Gewonnen

Sydney QF: 0/6 6/3 6/2

Rome R1: 6/3 1/6 6/3

Verloren

Sony Ericsson Open R1: 6/2 1/6 7/5

Domachowska/Monami (1-0)

Sydney SF: 0/6 6/1 6/3

Davenport/Zvonareva (1-2)

Verloren

Sydney F: 6/0 7/6(5)

PreMasters R1: 6/2 6/4

Gewonnen

Rogers Cup R1: 0/6 6/4 6/1

Bartoli/S Williams (1-1)

Gewonnen

Australian Open R1: 2/6 6/3 6/4

Verloren

Ponte Vedra Beach R1: 6/3 6/3

Clijsters/Krajicek (0-2)

Verloren

Australian Open QF: 6/3 3/6 7/6(4)

US Open R1: 7/5 0/6 6/1

Krajicek/Radwanska (1-0)

Madrid R1: 6/3 6/4

Pavlyuchenkova/Tanasugarn (0-2)

Verloren

Madrid QF: 2/6 7/6(6) 6/2

Roland Garros R1: 2/6 6/2 7/6(2)

Jankovic/Vaidisova (0-1)

Rome QF: 7/6(4) 7/5

Chakvetadze/Zheng (0-2)

Verloren

PreMasters R1: 6/3 1/6 6/3

Pacific Life Open R1: 6/3 2/6 6/3

Harkleroad/Mirza (0-3)

Verloren

PreMasters R1: 6/2 6/2

China Open QF: 6/1 1/6 7/6(1)

Proximus Diamond Games R1: 6/1 6/2

Schnyder/Vesnina (0-1)

Wimbledon R1: 6/0 0/6 6/2

Vaidisova/Williams V. (1-0)

Rogers Cup QF: 3/6 6/3 7/6(9)

Sharapova/Hendler (1-1)

Verloren

Rogers Cup SF: 6/1 0/6 7/5

Gewonnen

Dutch Open QF: 0/6 6/2 6/3

Bovina/Bondarenko (1-0)

China Open R1: 1/6 6/3 6/3


Laatst aangepast door stipje op 20.02.09 19:28; in totaal 27 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 05.10.08 13:19

Sydney, een betere entree kan men zich niet wensen

Alizé Cornet 610x
Alizé met de zilveren schaal die ze won te Sydney

SYDNEY __ Waar Shahar Peer nog de tweede ronde van het enkeltornooi behaalde, moest Alizé Cornet al in de eerste ronde het speelveld verlaten. Ze had zichzelf niets te verwijten. Het was immers haar eerste tornooi in het WTA-circuit en ze kon zelfs een set mee naar huis nemen. Agnieszka Radwanska versloeg Alizé met 6/3 2/6 6/4 waardoor Alizé bewees dat ze wel degelijk haar mannetje kan staan tussen alle profs als frivool meisje. De laatste set liet ze weliswaar door de zenuwen over aan Radwanska. Maar daar zal aan gewerkt worden. Het gerucht gaat immers de ronde dat Suttels een mental coach heeft laten aanrukken om zijn spelers/speelsters te bewapenen tegen stress en zenuwen.

Door haar vroege verlies in het enkel kon Alizé zich volledig concentreren op het dubbel wat ze meer dan goed gedaan heeft. In de eerste ronde versloeg ze samen met een andere nieuwkomer, Victoria Azarenka, Shahar Peer en Aranxta Rus. Shahar Peer had vorig seizoen al meermaals bewezen dat ze kon presteren in het dubbel. Het zou dus een moeilijke match worden. Maar gesteund door Azarenka werd het een spannende driesetter (0/6 6/2 6/1). In de kwartfinale waren Dinara Safina en Venus Williams er aan voor de moeite. Weeral in een driesetter verloren zij van de latere finalisten met 0/6 6/3 6/2. Alizé en Victoria moesten wel 2 spelletjes prijsgeven maar trokken dus uiteindelijk aan het langste eind. In de halve finale versloegen ze Dominique Monami en Marta Domachowska weeral in een driesetter (0/6 6/1 6/3). De finale wachtte. En dat het géén gemakkelijke opgave zou zijn om ze te winnen stond al vast. Vera Zvonareva en Lyndsay Davenport hebben in het dubbelspel een faam van jewelste. Hen kloppen zou eeuwige roem opleveren. Maar was het niet dezelfde Zvonareva die eerder op het tornooi Shahar Peer het enkelspel uitkegelde? Coach Suttels kreeg het al benauwd bij het zien van de tegenstanders en kon alleen maar hopen dat zijn jongste poulain de moed niet zou verliezen en zou laten zien wat ze waard was. Ze had, als nieuwkomer, toch niets te verliezen. Uiteindelijk gingen ze eervol onderuit in 2 sets (6/0 7/6(5)). Maar we konden wel spreken van een geslaagd dubbeltornooi.

Nog één zaak: aan die eerste set zal moeten gewerkt worden, dames. Misschien is de mental coach toch geen slecht idee...


Laatst aangepast door stipje op 26.10.08 15:29; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 10.10.08 23:36

"Woorden doen me niks, Myskina!"

Alizé Cornet 363501-2088821-458-238

MELBOURNE __ Het was drummen voor een plaatsje bij de persconferentie van Alizé Cornet. De jonge Franse werd namelijk geviseerd door Anastasia Myskina. De laatste weken maakte Cornet namelijk furore door in Sydney het de dubbelfinale te bereiken én op de Australian Open in het enkel de kwartfinales te halen nadat ze uit de kwalificaties kwam. Door haar jeudigheid kan ze niet zwijgen over haar triomfen, en als dit dan de oren van Myskina bereikt (die niet uit de kwalificaties geraakte, nvdr) dan is er natuurlijk stof tot discussie en leidt frustratie maar al te vaak tot nietszeggende uitspraken die het sportieve van het tennis zeker en vast niet ten goede komen. Menig journalist was dan ook aanwezig om de mening van Alizé aan te horen.

"Ik weet niet waar Myskina het haalt. Ik kom goed overeen met mijn medespelers. De meeste zijn ook vriendelijk tegen mij. En ze zijn me allemaal proficiat komen wensen met het behalen van de finale in het dubbelspel, incluisief Myskina. Waarom ze dan nu zo'n uitspraken doet? Ik weet het niet zo goed. Als je me nu vraagt om Myskina in een paar woorden te beschrijven, wel, hier zijn ze dan: Arrogant, gemaakt en hypocriet. Ik ga nu niet met modder beginnen gooien maar als je mij raakt, bijt ik terug. Ik kan het gemakkelijk van me afzetten. Sommigen denken dat ik me zou laten doen omdat ik de jongste ben, maar ik heb véél meegemaakt al en dat heeft me gehard. Myskina zal mogen opletten wanneer we tegen elkaar spelen. Het zal een strijd op het heetst zijn. Let maar op."

Terug naar de sportieve prestaties. Alizé versloeg in de eerste ronde van de kwalificaties Vera Dushevina. Het was meteen de spannendste match uit de kwalificaties (5/7 7/6(0) 7/6(3)). Dushevina haalde de eerste set binnen na een uur. De volgende twee sets gingen naar Cornet, die het telkens afmaakte in de tiebreak. In de eerste ronde was het Sania Mirza die haar boeltje kon inpakken. Opnieuw waren er drie sets voor nodig doordat Cornet haar start compleet miste (0/6 7/6(2) 6/2) maar haar gelukkig herpakte en na een tiebreak in de tweede set overtuigend ook de derde set pakte. De tweede ronde werd een clash tussen Franse nieuwkomers. Marion Bartoli sloeg de ene na de andere bal terug het net over en maakte het Cornet knap lastig. Maar uiteindelijk ging de match opnieuw in drie sets naar Cornet die opnieuw haar start miste (0/6 6/4 6/2). In de kwartfinales tenslotte was het Petra Mandula die Cornet haar Australisch avontuur beëindigde. De afgang die Myskina voorspelde kwam er niet. Cornet redde haar eer door tot het uiterste te gaan in de tiebreak maar uiteindelijk toch het onderspit moest delven (6/2 7/6(9)).

De afspraken met de MentalCoach liggen alvast. Hopelijk zal Cornet haar start beter leren nemen. In het dubbeltornooi wordt er véél verwacht van Victoria Azarenka en Cornet die misschien deze keer wel de finale kunnen winnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 24.10.08 2:30

"Bedankt Venus en Dinara!"

Alizé Cornet Cornet_rg2_re

MELBOURNE __ De opluchting was groot bij Alizé Cornet. Eindelijk was het dubbeltornooi begonnen. Een tornooi waar véél van af hing. Ze moest en zou winnen. Enkel en alleen maar om te bewijzen dat de uitspraken van Anastasia Myskina haar niets deden! Helemaal niets. Samen met Viktoria Azarenka speelde ze in drie sets (2/6 6/3 6/4) Marion Bartoli, ook een française, en Serena Williams naar huis. Het was voor de Williams-zusjes een dag van winnen en verliezen want oudere zus Venus ging wel een ronde verder. Venus Williams versloeg samen met Dinara Safina de oponente van Cornet. Myskina ging na een spannende match uiteindelijk toch wel de boot in met haar dubbelpartner Maria Kirilenko.

"Jammer dat de vloer niet werd geveegd met dat Russische temperament," klonk het bij Alizé, "Hopelijk heeft ze nu door dat het hier op de FWTA niet enkel gaat om nonsens uitkramen maar ook om sportieve prestaties. Ik ben Venus en Dinara ongeloofelijk dankbaar dat ze zo hard voor mijn eer gevochten hebben. Tijdens de laatste punten naderde mijn hartslag toch zijn limieten. Hoe Dinara de match afmaakte, vond ik geniaal. Ik hoop dat Anastasia nog lang mag rondlopen met het merkteken van een tennisbal op haar voorhoofd. Schitterend. Ik hoop dat ze nu geleerd heeft uit haar acties en ik verwacht een dezer dagen haar excuses die ik natuurlijk zal aanvaarden."

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 26.10.08 14:59

Australian Open, stranden in de kwartfinales?!?

Alizé Cornet 1181316241

MELBOURNE __ Nadat ze vol vreugde een persconferentie had gegeven nadat zij de eerste ronde van het dubbeltornooi had overleefd (en Anastasia Myskina niet), moest Alizé Cornet het in de kwartfinales opnemen tegen Kim Clijsters en Michaela Krajicek. Zou ze samen met Viktoria Azarenka de kwartfinales overleven? Of zou ze net als in het enkel daar stranden met de halve finale en de finale in het zicht? Het was wederom een spannende match. Drie sets later waren het wel Clijsters en Krajicek die aan het langste eind hadden getrokken. Ze hadden de eerste set gewonnen en de tiebreak in de derde. Het was weeral net niet, net zoals ze in het enkel de tiebreak verloren had van Petra Mandula. De eindstand tenslotte was 6-3 3-6 7-6(4). Jammer. Maar ze boekt duidelijk vooruitgang. En de finales zullen wel komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 31.10.08 20:15

"Hopelijk blijft het bij dit dipje..."

Alizé Cornet Tennis-Alize-Cornet_960328

PONTE VEDRA BEACH / VINA DEL MAR __ Deze week viel er niet veel glorieus te vertellen over Alizé Cornet. In Vina Del Mar verloor ze in de eerste ronde van Martina Hingis met 7/6(0) 2/6 6/3. Hoewel ze voor de overwinning vocht, was de Zwitserse net iets te sterk voor Cornet. Ook in het dubbelspel werd de tweede ronde niet gehaald. Samen met Viktoria Azarenka verloor ze van Marion Bartoli en Serena Williams in Ponte Vedra Beach. Azarenka en Cornet hadden er al van gewonnen in de eerste ronde van de Australian Open. Maar deze keer verloren ze in twee sets, 6/3 6/3 werd het.

"Na tweemaal in de kwartfinales te staan in de Australian Open en de finale gehaald te hebben in Sydney, is dit wel een zware dobber die ik moet verwerken. Hopelijk blijft het bij dit dipje en kom ik snel terug op niveau. Als voorbereiding op het volgende tornooi worden er een hele resem trainingen gepland met Shahar Peer, die het momenteel zeer goed doet. A la prochaine." klonk het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 07.12.08 16:43

Ik ben voor het systeem van Hawk Eye

Alizé Cornet H-3-1194505-1211041693

MADRID __ Ze had van de tussentijdse vakantie genoten. Het Spaanse weertje lag haar wel. Maar nu was het weer presteren geblazen op de vele tenniscourts die nog zouden volgen dit seizoen. Alizé Cornet had wat goed te maken na de vroege uitschakeling in Vina del Mar / Ponte Vedra Beach. In de eerste ronde stond de jonge Française tegenover Elena Vesnina. In de eerste set startte Alizé veel belovend en na enkele minuten stond ze al 0-3 voor. Maar jammer genoeg herpakte Vesnina zich en won ze de set met 6/3. Alizé had geen enkel meer gewonnen en met dit in het achterhoofd begon ze aan de tweede set. Daar ging ze goed mee tot 5/5. Toen haalde Vesnina een versnelling boven, brak ze Alizé mentaal en won ze zo de match met 6/3 7/5. Volgende keer beter Alizé, krachten verdelen.

Was het zelfde verhaal voor Alizé Cornet geschreven in het dubbel? Of zou Viktoria Azarenka het herschrijven? Dat zouden we te weten komen tijdens de eerste match waar het duo uitkwam tegen Michaella Kraijcek en Agnieszka Radwanska. Vier jeugdige spelers vochten voor een ticket voor de tweede ronde. Twee sets later (6/3 6/4) hadden Azarenka en Cornet dit ticket veroverd en stonden ze in de kwartfinales. Daar kwamen ze uit tegen Anastasia Pavlyuchenko en Tamarine Tanasugarn. Nooit eerder stonden beiden duo's tegenover elkaar en het was dus een match die alle kanten uit kon gaan. De eerste set wonnen Azarenka en Cornet vrij vlot maar doordat ze een paar matchballen in de tiebreak van de tweede set niet benut hadden, zonk de moed hen in de schoenen waardoor ze de derde set ook verloren (2/6 7/6(6) 6/2). Jammer dat er in het FWTA-circuit niet gechallenged kan worden, want Cornet én haar coach waren er zeker van dat de bal in was terwijl de lijnrechter out riep maar eigenlijk wees naar haar exvriendje dat haar de dag ervoor bedrogen had met een niet nader genoemde tennisspeelster...

Een korte reactie: "Ik weet niet wat de lijnrechter bezielde om die bal "out" te verklaren. Iedereen kon zien dat hij in was. En dat alleen maar doordat haar exvriendje in de tribune kwam zitten vlak voor haar. Ik heb wel medelijden met haar, ik zou ook woest worden moest mijn vriendje mij met die bepaalde speelster bedriegen. Zo rot voor haar. Maar mij daardoor straffen? Nee, dat is niet fair. Ik pleit dus voor het gebruik van Hawk Eye in het FTWA-circuit. Waarom zouden de mannen mogen challengen en de vrouwen niet?"

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 14.12.08 22:29

"Mijn niveau was niet zo hoog"

Alizé Cornet AlizeCornet0001

ROME __ Het was niet echt haar week. In Rome geraakte Alizé Cornet niet voorbij Caroline Wozniacki, de dubbelpartner van Shahar Peer. Een break was genoeg om de eerste set te verliezen. Alizé herpakte zich en won de tweede set. Maar in de derde set brak ze fysiek en mentaal (7/5 2/6 6/3). Weeral geraakte ze niet verder dan de eerste ronde. Blijven werken Alizé. Het zal je ooit wel eens lukken.

In het dubbelspel won ze in de eerste ronde samen met Viktoria Azarenka van Dinara Safina en Venus Williams. In drie sets ging het Russisch-Amerikaans front ten onder (6/3 1/6 6/3). In de kwartfinales verloren ze echter van Jelena Jankovic en Nicole Vaidisova. Twee sets later was het tornooi in Rome voorbij. Een korte reactie: "Ik moet harder trainen zodat ik mijn niveau kan opkrikken. Deze week was het echt niet hoog genoeg. Ik had op zen minst de tweede ronde in het enkel willen halen. Ik ben blij dat mijn dubbelpartner Viktoria het wel goed deed in het enkel."

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 29.12.08 18:34

Alizé: top in eigen land

Alizé Cornet 65479_cornetcelebutopia11_122_420lo

ROLAND GARROS __ Het was haar eerste deelname aan Roland Garros en de Fransen hadden hoge verwachtingen voor Alizé Cornet. De jonge Franse maakte dit jaar haar debuut op de FWTA. Waar ze vorig jaar nog vanuit de tribunes naar haar idolen keek, stond ze dit jaar zelf op het veld. In de eerste ronde kwam ze uit tegenover de Belgische Dominique Monami. Alizé, die nog niet gewend was geraakt aan de hoeveelheid supporters die haar naam riepen, nam een valse start en moest de eerste set al snel aan Monami afstaan. Maar ze herpakte zich en joeg Monami van de ene kant van het veld naar de andere kant. In de derde en beslissende set kon alles nog gebeuren. Het ging gelijk op totdat Alizé van het thuisvoordeel genoot en mede door de steun van de duizenden supporters pakte ze de tiebreak, de set en zo ook de match (1/6 6/1 7/6(4)). Ze mocht naar de tweede ronde. In die tweede ronde kwam ze uit tegen Shahar Peer, de Israëlische waar ze samen mee traint, waar ze zowat alles naast het veld mee deed. Het werd een strijd op het scherp van de snee. Drie sets later en drie tiebreaks later maakte Alizé het prachtig af nadat Shahar scherp had verdedigd en tot bijna in de tribune was gesprongen (7/6(11) 6/7(6) 7/6(6)). Beide dames vlogen elkaar in de armen en keuvelden nog na. Shahar kon zich nu op het dubbel concentreren. Alizé ging weer een ronde verder en kwam zo in de kwartfinales terecht. Daar stond ze tegenover een andere Franse, Marion Bartoli. Het publiek wist niet goed voor wie het moest supporteren en besloot dan maar om beide meisjes aan te moedigen. Er zou alvast één Franse in de halve finale staan. Drie sets later was het Marion Bartoli die aan het langste eind trok. Ze had net een breakpunt gepakt en kon zo makkelijk uitserveren (6/3 1/6 7/5). Alizé werd onthaald op een staand applaus en nam zo afscheid van het enkeltornooi.

In het dubbelspel geraakte Alizé Cornet niet voorbij Tamarine Tanasugarn en Anastasia Pavlyuchenko. Samen met Viktoria Azarenka was ze goed gestart en wonnen ze de eerste set. Maar de tweede set ging overtuigd naar de tegenpartij. De derde set werd beslecht in een tiebreak die door de tegenstanders gewonnen werd (2/6 6/2 7/6(2)). Het was over en uit in Parijs voor Alizé. Maar samen met Azarenka neemt ze volgende week deel aan de PreMasters, een tornooi voor de beste 8 duo's. Een hele eer voor de jonge meiden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 29.12.08 18:47

Dipje in een belangrijke week

Alizé Cornet Ten_a_cornet_580

EASTBOURNE / ROSMALEN __ De PreMasters stonden deze week op het programma. Alizé Cornet werd geselecteerd om er het dubbel te spelen samen met Viktoria Azarenka. Ze behoren namelijk tot de top 8 van de dubbelteams. In hun poule waren ze op papier kansloos. Enkel hun match tegen Lyndsay Davenport en Vera Zvonareva konden ze winnen. In hun eerste match werden ze verslagen door Jie Zheng en Anna Chakvetadze. Het werd 6/3 1/6 6/3. In de tweede match kwamen ze uit tegen Ashley Harkleroad en Sania Mirza. Deze bewezen dat de nummer 1 positie waardig waren en maakten brandhout van Cornet en Azarenka. De score bewees opnieuw dat de meisjes nog wat ervaring missen (6/2 6/2). Nu waren ze al uitgeschakeld voor de volgende ronde en werd hun match tegen Lyndsay Davenport en Vera Zvonareva een match om de eer. De laats genomenden maakten duidelijk dat ze niet te onderschatten waren en zo verloren Azarenka en Cornet ook hun laatste match (6/2 6/4). Beter voorbereid zijn voor de Masters, dames!

In het enkel werd Alizé Cornet in de eerste ronde al verslagen door Anna Chakvetadze op het tornooi te Rosmalen. Het werd 6/1 0/6 6/4 waardoor Alizé tijd genoeg kreeg om zich voor te bereiden op Wimbledon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gast 02.01.09 17:38

Cornet weeral in de kwartfinales van een grandslam

Alizé Cornet Newsmlmmd.780b4a74ef6d1fda526352fe09f70b3a.4e1.2_1214249082038b

WIMBLEDON __ Het lijkt wel alsof ze op de grandslams net dat beetje beter kan tennissen. We hebben het hier over Alizé Cornet, kwartfinaliste van Roland Garros, die nu ook potten brak op Wimbledon totdat ze stuitte op Kim Clijsters. Het zag er nochtans allemaal veelbelovend uit. In de eerste ronde versloeg ze Lyndsay Davenport. De Amerikaanse had Alizé zwaar onderschat en werd overdonderd. Ze dacht dat de wedstrijd al binnen was toen ze in de tweede set 5-1 voorstond. Maar Alizé kwam terug en vocht voor wat ze waard was. Ze won de tiebreak en de wedstrijd (1/6 7/6 (3) 6/2). In de tweede ronde was Sania Mirza het volgende slachtoffer van Alizé. Het scenario van de match was haast hetzelfde als de vorige. Alizé stond 1 set achter, kwam in moeilijkheden, verwerkte een paar matchballen en sloeg terug (1/6 7/6(0) 6/2). Alles leek in orde, ze stevende af op een finale. Maar helaas voor Alizé was er ook Kim Clijsters die de finale wou halen. Clijsters versloeg Alizé in drie sets. Deze keer had ze een betere start genomen maar het mocht niet baten. De spreidstand van Kim heeft het haar geflikt. De bal die Kim in de slotfase van de eerste set had teruggespeeld had een winner voor Alizé moeten zijn maar Kim kon er nog aan (7/5 3/6 6/3).

In het dubbelspel kwam ze samen met Victoria Azarenka uit tegen Patty Schnyder en Elena Vesnina, twee geduchte tegenstanders die samen heel gevaarlijk kunnen zijn. Drie sets later was het over en uit voor Alizé en Viktoria (6/0 0/6 6/2). Helaas, Wimbledon zat er op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alizé Cornet Empty Re: Alizé Cornet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum