FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Victoria Azarenka

Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Victoria Azarenka

Bericht  Matthias 14.09.08 12:25

Victoria Azarenka

Victoria Azarenka Fz962q

Russisch: Виктория Азаренка

Geboortedatum: 31-07-1989
Geboorteplaats: Minsk (Wit-Rusland)
Woonplaats: Scottsdale (Verenigde Staten)

Tornooizeges enkel: 0
Tornooizeges dubbel: 0

Ranking enkel: 22
Ranking dubbel: 20

Hoogste notering enkel: 22 (06/10/08)
Hoogste notering dubbel: 20 (06/10/08)

Dubbelpartner: Alizé Cornet

Coach: Matthias De Moor


Laatst aangepast door Matthias op 05.10.08 19:52; in totaal 1 keer bewerkt
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Re: Victoria Azarenka

Bericht  Matthias 14.09.08 12:26

Resultaten enkelspel *9*

Sydney

1R - Jelena Jankovic: 7/6 (0) 2/6 6/3
2R - Ashley Harkleroad (4): 4/6 2/6

Australian Open

1R - Mary Pierce (5): 6/2 5/7 3/6

Resultaten dubbelspel *9*

Sydney: partner Alizé Cornet

1R - S.Peer/A.Rus: 0/6 6/2 6/1
KF - D.Safina/V.Williams (3): 0/6 6/3 6/2
HF - M.Domachowska/D.Monami: 0/6 6/3 6/1
F - L.Davenport/V.Zvonareva (4): 0/6 6/7 (5)

Australian Open: partner Alizé Cornet

1R - M.Bartoli/S.Williams


Laatst aangepast door Matthias op 08.10.08 20:57; in totaal 7 keer bewerkt
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Re: Victoria Azarenka

Bericht  Matthias 14.09.08 12:26

Head 2 Head

Azarenka - Jelena Jankovic: 1/0

1R Sydney *9*: 7/6 (0) 2/6 6/3

Azarenka - Ashley Harkleroad: 0/1

2R Sydney *9*: 4/6 2/6

Azarenka - Mary Pierce: 0/1

1R Australian Open *9*: 6/2 5/7 3/6


Laatst aangepast door Matthias op 08.10.08 20:58; in totaal 3 keer bewerkt
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Re: Victoria Azarenka

Bericht  Matthias 29.09.08 22:49

Azarenka winnend van start

Victoria Azarenka 2zowx7q

Victoria Azarenka heeft haar allereerste wedstrijd op het FWTA-circuit winnend afgesloten. De negentienjarige Wit-Russische versloeg op het tornooi van Sydney een andere nieuwkomer, Jelena Jankovic. In de eerste set waren beide speelsters aan elkaar gewaagd en kwam het tot een tiebreak. Daarin was Azarenka duidelijk de betere. Met harde opslagen en winnende forehands gunde ze de Servische geen enkel punt. In de tweede set liep het minder vlot: Jankovic begon beter te spreiden en liet Victoria meters maken. Dat loonde, want de Servische won de set met 2/6. Azarenka liet het hoofd echter niet hangen en brak in het begin van de beslissende set meteen de opslag van Jankovic. Dat kunstje deed ze op het einde van de set nog eens over. Met een forehandwinner cross trok ze het laken definitief naar zich toe: 7/6 (0) 2/6 6/3.

Ik ben blij dat die eerste wedstrijd erop zit. Ik was enorm zenuwachtig in de kleedkamer, maar tijdens de opwarming viel al de druk plots van me af. In die tiebreak had ik het geluk wel aan mijn zijde: enkele forehands vielen net binnen de lijnen. In de tweede set kwam ik er vrijwel niet aan te pas, maar dat was volledig de verdienste van Jelena. Gelukkig kon ik het tij nog keren in de derde set. Wat verwacht Azarenka eigenlijk van haar eerste seizoen ? Blessurevrij blijven is mijn grootste bekommernis. Ik verwacht nog niet dat ik meteen een enkeltitel ga winnen, daar moet ik eerst ervaring voor opdoen. In het dubbelspel hoop ik stiekem wel op succes. Met Alizé (Cornet, nvdr) moet dat eigenlijk ook wel lukken. We zijn samen opgegroeid en kennen elkaar door en door.

Ook in Sydney dubbelen de twee vriendinnen samen. In de eerste ronde treffen ze Shahar Peer en Arantxa Rus.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Re: Victoria Azarenka

Bericht  Matthias 01.10.08 15:45

Winst en verlies voor Azarenka

Victoria Azarenka Zn36gm

Victoria Azarenka is op het tornooi van Sydney uitgeschakeld in de tweede ronde. Tegen 4e reekshoofd Ashley Harkleroad kwam de Wit-Russische duidelijk te kort: 4/6 2/6. Azarenka kon in het begin van de eerste set mee met de Amerikaanse, maar moest daarna de rol lossen.

In het begin ging het inderdaad goed. Ik serveerde sterk en kon Harkleroad daarmee uit verband spelen, maar toen ze mijn service eenmaal beter begon te lezen, werd het heel moeilijk. Beter leren variëren is wat me te doen staat de volgende weken.

Toch is het tornooi nog niet voorbij: met Alizé Cornet plaatste Azarenka zich voor de kwartfinale van het dubbelspel. De nieuwkomers versloegen in de eerste ronde na een slechte start Shahar Peer en Arantxa Rus: 0/6 6/2 6/1. In de kwartfinale nemen ze het op tegen 3e reekshoofden Dinara Safina en Venus Williams.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Re: Victoria Azarenka

Bericht  Matthias 03.10.08 18:42

Azarenka/Cornet naar halve finale

Victoria Azarenka en Alizé Cornet hebben zich in Sydney geplaatst voor de halve finale van het dubbelspel. De tieners versloegen in de kwartfinale 3e reekshoofden Dinara Safina en Venus Williams. Net als in hun eerste partij gingen ze slecht van start, maar konden ze de wedstrijd alsnog winnen in drie sets: 0/6 6/3 6/2. In de halve finale neemt het Wit-Russische/Franse paar het op tegen Marta Domachowska en Dominique Monami.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Re: Victoria Azarenka

Bericht  Matthias 04.10.08 16:52

Azarenka debuteert met finale

Victoria Azarenka 2cype8i

Victoria Azarenka heeft zich met Alizé Cornet geplaatst voor de dubbelfinale in Sydney. Voor beide speelsters was het hun debuut op het FWTA-circuit, maar dat ze indruk gemaakt hebben staat nu al vast. Toch liep het in de halve finale (alweer) niet van een leien dakje: Marta Domachowska en Dominique Monami wonnen de eerste set met 0/6. Het was al de derde keer op rij dat Azarenka en Cornet geen enkel spelletje konden winnen in die eerste set. Maar net als in hun voorgaande partijen trokken ze de wedstrijd nog relatief makkelijk naar zich toe: 0/6 6/1 6/3.

Ik weet ook niet hoe het komt dat we altijd kansloos onderuit gaan in die eerste set, zei Azarenka. Meestal zijn het spannende games, maar trekken we altijd nipt aan het kortste eind. Naarmate de wedstrijd vordert, maken we steeds minder fouten. Hopelijk kunnen we dat in de finale ook doen, want makkelijk wordt het niet.

In die dubbelfinale wachten inderdaad kleppers van formaat: 4e reekshoofden Lindsay Davenport en Vera Zvonareva.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Re: Victoria Azarenka

Bericht  Matthias 05.10.08 19:49

Azarenka/Cornet missen ervaring in finale

Victoria Azarenka 9r4yu9

Victoria Azarenka en Alizé Cornet zijn er niet in geslaagd hun eerste dubbeltitel te winnen. In de finale van Sydney kwamen ze tekort tegen routiniers Lindsay Davenport en Vera Zvonareva: 0/6 6/7 (5). Ondanks het verlies toonden de tieners zich toch tevreden over hun samenwerking en het eerste tornooi van het nieuwe seizoen.

Als je in de finale staat, wil je natuurlijk altijd winnen. In de eerste set bakten we er deze keer echt niets van, dat zullen de zenuwen zijn zeker ? In de tweede set ging het beter, maar kwamen we in de tiebreak snel een minibreak achter. Die achterstand konden we niet meer goedmaken. Jammer, maar we halen toch maar meteen de finale in ons eerste tornooi samen. Dat is enkel maar hoopvol voor de toekomst.

Volgende week staat voor Azarenka de Australian Open, het eerste Grand Slam tornooi van het jaar, op het programma.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Re: Victoria Azarenka

Bericht  Matthias 08.10.08 20:53

Azarenka haalt het niet Down Under

Victoria Azarenka Kp1l2

Victoria Azarenka is er niet in geslaagd haar eerste wedstrijd op een Grand Slam tornooi winnend af te sluiten. De jonge Wit-Russische werd wel niet verwend met de lottrekking: met de ervaren Mary Pierce, het 5e reekshoofd in Melbourne, zou het alvast geen makkelijke match worden. Toch ging Azarenka goed van start: ze zette de Française onder druk en was steeds de baas in de rally's. Met aanvallend tennis ging de eerste set, toch wel enigszins verrassend, naar het opkomend talent: 6/2. Ook in de tweede set deed Azarenka niet onder voor Pierce, maar bij 5/6 ging het mis. Victoria kon enkele kansen op een tiebreak niet benutten en dat brak haar zuur op. Pierce forceerde de break en dus ook een derde set: 5/7. Het nipte verlies van die tweede set zinderde nog even na bij Azarenka en de Française liep al snel uit tot 0/3. Die ene break kon Vika niet meer rechtzetten: na een goede wedstrijd stapte ze toch als verliezer van de baan: 6/2 5/7 3/6.

Net als in de dubbelfinale in Sydney miste ik de nodige ervaring, vooral op het einde van die tweede set. Als ik daar die ene volley niet mis, kon ik een tiebreak spelen en wie weet hoe die was afgelopen ... Maar ja, dat zijn allemaal vijgen na Pasen. Op het einde van de dag heb ik verloren en dat is het enige wat telt. Ik ga nu nog wat plezier maken met Alizé in het dubbelspel en misschien valt er daar nog wel iets te rapen.

In het dubbelspel zijn Azarenka en Cornet de 8e reekshoofden. In de eerste ronde spelen ze tegen Marion Bartoli en Serena Williams.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Victoria Azarenka Empty Re: Victoria Azarenka

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum