FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Elena Vesnina

Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Elena Vesnina

Bericht  Matthias 09.08.08 18:48

Elena Vesnina

Elena Vesnina Qs1o28

Russisch: Елена Веснина

Geboortedatum: 01-08-1986
Geboorteplaats: Lvov (Oekraïene)
Woonplaats: Sochi (Rusland)

Tornooizeges enkel: 0
Tornooizeges dubbel: 2 (US Open *8* - Antwerpen *8*)

Ranking enkel: 14
Ranking dubbel: 4

Hoogste notering enkel: 14
Hoogste notering dubbel: 4 (06/10/08)

Dubbelpartner: Patty Schnyder

Coach: Matthias De Moor


Laatst aangepast door Matthias op 16.01.09 13:27; in totaal 11 keer bewerkt
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 09.08.08 18:56

Vesnina maakt geslaagde comeback in Toronto

Elena Vesnina I2m5xd

De Russin Elena Vesnina maakte na een aanslepende enkelblessure, die haar zeven maanden aan de kant hield, haar comeback op het Tier-1 tornooi van Toronto. Vesnina miste haar start niet en haalde het in de eerste ronde van Justine Henin na een spannende wedstrijd. De Russische van Oekraïense afkomst won makkelijk de eerste set (6/1), maar moest de tweede nipt aan Henin laten (5/7). In de beslissende set waren beide speelsters aan elkaar gewaagd en moest een tiebreak voor de beslissing zorgen. Ook hierin ging het gelijk op, maar uiteindelijk haalde Vesnina het met 14/12. De Russin toonde zich na afloop uitermate tevreden: Ik ben ontzettend gelukkig met deze winst. Mijn doel was om één wedstrijd te winnen, maar als je dan meteen tegen Henin uitkomt, weet je dat het moeilijk zal worden. Gelukkig kon ik mijn zenuwen bewaren in die beslissende tiebreak. Hopelijk ben ik genoeg hersteld voor mijn volgende wedstrijd. In de tweede ronde treft Vesnina nu landgenote Maria Sharapova, het 8e reekshoofd in Toronto. Ik heb nog niet tegen Maria gespeeld, maar ik heb er wel al mee getraind in Fed Cup-verband. Het wordt een zware dobber, maar ik heb er toch vertrouwen in.

In het dubbelspel speelt Vesnina aan de zijde van Alexandra Stevenson. In de eerste ronde nemen ze het op tegen Daniela Hantuchova en Petra Mandula.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 19.08.08 14:24

Head 2 Head

Vesnina - Justine Henin: 1/0

1R Toronto *8*: 6/1 5/7 7/6 (12)

Vesnina - Maria Sharapova: 1/0

2R Toronto *8*: 6/3 6/3

Vesnina - Agnieszka Radwanska: 0/1

KF Toronto *8*: 5/7 6/3 3/6

Vesnina - Caroline Wozniacki: 1/0

1R US Open *8*: 6/0 6/2

Vesnina - Flavia Pennetta: 1/0

2R US Open *8*: 6/0 6/4

Vesnina - Patty Schnyder: 0/2

KF US Open *8*: 6/1 2/6 6/7 (0)
2R Moskou *8*: 6/3 3/6 6/7 (0)

Vesnina - Tatiana Golovin: 1/0

1R Moskou *8*: 6/3 7/6 (5)

Vesnina - Petra Mandula: 1/0

1R Antwerpen *8*: 5/7 7/6 (6) 6/1

Vesnina - Ashley Harkleroad: 0/1

2R Antwerpen *8*: 2/6 5/7

Vesnina - Vera Zvonareva: 1/0

1R Dubai *8*: 2/6 6/4 6/4

Vesnina - Venus Williams: 0/1

HF Dubai *8*: 5/7 6/4 6/7 (1)

Vesnina - Serena Williams: 0/1

1R Sydney *9*: 3/6 6/3 5/7

Vesnina - Nicole Vaidisova: 0/1

1R Australian Open *9*: 6/2 3/6 6/7 (4)


Laatst aangepast door Matthias op 08.10.08 20:33; in totaal 16 keer bewerkt
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 20.08.08 18:32

Ook dubbelsucces voor Vesnina

Op het Tier-1 tornooi van Toronto heeft de Russin Elena Vesnina zich nu ook in het dubbelspel geplaatst voor de volgende ronde. Eerder won ze ook haar eerste wedstrijd in het enkelspel. Vesnina haalde het met Alexandra Stevenson van het duo Daniela Hantuchova/Petra Mandula: 7/5 5/7 6/3. In de kwartfinale komen Vesnina en Stevenson uit tegen Justine Henin en Chanda Rubin.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 21.08.08 15:04

Vesnina verrast vriend en vijand

Elena Vesnina Fye97m

Elena Vesnina heeft zich verrassend geplaatst voor de kwartfinale op het Tier-1 tornooi van Toronto. De Russin versloeg haar landgenote en 8e reekshoofd Maria Sharapova in twee sets: 6/3 6/3. Dit had ik echt wel niet verwacht: Maria was torenhoog favoriet en ik voelde me niet echt super na de zware dubbelpartij van gisteren. Ik ben blij dat ik toch in de kwartfinale zit. Vesnina dankte haar overwinning ook aan de weergoden. Er stond veel wind op de baan en dat heeft Maria niet graag. Vooral haar opslag laat het dan vaak afweten en daar heb ik van kunnen profiteren. Hopelijk kan ik het fysiek nog volhouden, want er volgt alweer een zware match.

In de kwartfinale neemt Vesnina het op tegen de Poolse Agnieszka Radwanska. Het wordt hun eerste onderlinge ontmoeting.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 23.08.08 14:51

Vesnina out in enkel, door in dubbel

Elena Vesnina J0jfr5

Elena Vesnina heeft zich niet kunnen plaatsen voor de halve finales op het Tier-1 tornooi van Toronto. De Russin moest het in drie sets afleggen tegen Agnieszka Radwanska: 5/7 6/3 3/6. Het nipte verlies van die eerste set heeft me toch even van mijn stuk gebracht. Gelukkig reageerde ik goed en kon ik die tweede set nog winnen. Toen ik meteen mijn opslagspel uit handen gaf in de derde set, heb ik nog geprobeerd om terug te komen, maar tevergeefs. Radwanska was gewoon te sterk voor mij op het einde. Toch mag Vesnina terugkijken op een geslaagd enkeltornooi. Na zo'n lange blessure is het fijn om meteen de kwartfinale te halen op zo'n sterk bezet tornooi. Ik kijk met veel vertrouwen uit naar de US Open.

Het tornooi zit er nog wel niet op voor Vesnina. Met Alexandra Stevenson deed ze wat haar niet lukte in het enkelspel: de halve finale halen. In de kwartfinale won het Russisch/Amerikaanse duo met 6/1 3/6 7/5 van Justine Henin en Chanda Rubin. In de halve finale zijn Patty Schnyder en Caroline Wozniacki de volgende tegenstandsters.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 23.08.08 20:48

Toronto zit erop voor Vesnina

Elena Vesnina kan zich volop concentreren op de US Open, die volgende week van start gaat. Vesnina verloor in Toronto in de halve finale van het dubbelspel, aan de zijde van Alexandra Stevenson. Het Russisch/Amerikaanse duo werd met 4/6 4/6 uitgeschakeld door Patty Schnyder en Caroline Wozniacki.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 23.08.08 20:57

Resultaten enkelspel *8*

Toronto

1R - Justine Henin: 6/1 5/7 7/6 (12)
2R - Maria Sharapova (8): 6/3 6/3
KF - Agnieszka Radwanska: 5/7 6/3 3/6

US Open

1R - C.Wozniacki: 6/0 6/2
2R - F.Pennetta (4): 6/0 6/4
KF - P.Schnyder (6): 6/1 2/6 6/7 (0)

Moskou

1R - T.Golovin (13): 6/3 7/6 (5)
2R - P.Schnyder (2): 6/3 3/6 6/7 (0)


Antwerpen

1R - P.Mandula (13): 5/7 7/6 (6) 6/1
2R - A.Harkleroad (4): 2/6 5/7


Dubai

1R - V.Zvonareva (3): 2/6 6/4 6/4
HF - V.Williams (1): 5/7 6/4 6/7 (1)


Resultaten dubbelspel *8*

Toronto: partner Alexandra Stevenson

1R - D.Hantuchova/P.Mandula: 7/5 5/7 6/3
KF - J.Henin/C.Rubin: 6/1 3/6 7/5
HF - P.Schnyder/C.Wozniacki: 4/6 4/6

US Open: partner Patty Schnyder

1R - T.Hendler/A.Ivanovic: 6/0 7/6 (3)
KF - F.Pennetta/M.Sharapova (2): 6/0 6/0
HF - J.Capriati/A.Radwanska: 6/0 6/0
F - L.Davenport/V.Zvonareva: 0/6 6/0 7/6 (5)

Moskou: partner Patty Schnyder

1R - K.Clijsters/T.Golovin (3): 7/5 6/7 (6) 6/3
HF - M.Pierce/Y.Wickmayer: 6/7 (1) 6/3 5/7


Antwerpen: partner Patty Schnyder

1R - D.Safina/V.Williams (3): 0/6 6/0 6/4
HF - J.Capriati/A.Radwanska (Q): 0/6 7/5 6/0
F - K.Clijsters/M.Krajicek (2): 0/6 6/0 7/5


Masters: partner Patty Schnyder

1R - S.Peer/A.Rus (7): 0/6 6/0 3/6


Resultaten enkelspel *9*

Sydney

1R - S.Williams: 3/6 6/3 5/7

Australian Open

1R - N.Vaidisova (Q): 6/2 3/6 6/7 (4)

Resultaten dubbelspel *9*

Sydney: partner Patty Schnyder

1R - S.Kuznetsova/B.Mattek: 4/6 6/0 0/6


Laatst aangepast door Matthias op 08.10.08 20:34; in totaal 8 keer bewerkt
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 25.08.08 12:21

Vesnina makkelijk naar tweede ronde US Open

Elena Vesnina Wi7tsi

Elena Vesnina heeft zich zonder problemen geplaatst voor de tweede ronde op de US Open, het laatste Grand Slam tornooi van het seizoen. Haar tegenstandster in de eerste ronde, Caroline Wozniacki, kwam er niet aan te pas. Vesnina gunde de Deense tiener slechts twee spelletjes: 6/0 6/2. Zo'n makkelijke overwinning in het begin van een Grand Slam is echt wel meegenomen. Zo spaar je toch wel wat energie voor de belangrijke momenten. Alles ging heel goed vandaag, ik ben heel tevreden. Wozniacki speelde niet op niveau en dat merkte ook Vesnina op. Ja, Caroline had duidelijk geen goede dag. Misschien had ze nog last van de jetlag na haar finale in Toronto. Hoedanook, ze is een goede speelster en heeft de toekomst voor zich. In de tweede ronde neemt Vesnina het op tegen het 4e reekshoofd in New York, de Italiaanse Flavia Pennetta.

In het dubbelspel speelt de Russin aan de zijde van Patty Schnyder, een erg ervaren dubbelspeelster. In de eerste ronde spelen ze tegen Tamaryn Hendler en Ana Ivanovic.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 29.08.08 17:15

Vesnina vernedert Pennetta op US Open

Elena Vesnina 2j4pzxh

Elena Vesnina heeft zich makkelijk geplaatst voor de kwartfinale op de US Open. Vesnina veegde in de tweede ronde de vloer aan met 4e reekshoofd Flavia Pennetta. De Italiaanse kreeg een 6/0 6/4 om de oren. De wedstrijd duurde nog geen vijftig minuten. In de kwartfinale neemt de Russin het op tegen de Zwitserse Patty Schnyder, het 6e reekshoofd in Flushing Meadows en tevens haar dubbelpartner.

Met Schynder staat Vesnina ondertussen ook in de kwartfinale. De nieuwe tandem haalde het makkelijk van Tamaryn Hendler en Ana Ivanovic: 6/0 7/6 (3). In die kwartfinale wachten nu de 2e reekshoofden: Maria Sharapova en ... Flavia Pennetta.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 30.08.08 12:09

Vesnina gewipt door dubbelpartner

Elena Vesnina 8ze64y

Elena Vesnina heeft in de kwartfinale op de US Open de duimen moeten leggen tegen Patty Schnyder, het 6e reekshoofd. Vesnina startte uiterst geconcentreerd aan de wedstrijd en domineerde de rally's met haar diepe slagen. In een mum van tijd stond de 6/1 op het scorebord. Een ander spelbeeld in set twee: de Zwitserse begon meer te variëren en daar had Vesnina geen antwoord op. Schnyder trok de stand in evenwicht: 2/6. In de beslissende set viel er geen enkele break en kwam het tot een tiebreak. Hierin gaf de ervaring van Schnyder de doorslag: Vesnina kon geen enkel punt winnen en verloor uiteindelijk met 6/1 2/6 6/7 (0). In de kwartfinale van een Grand Slam verliezen in de tiebreak van de derde set doet enorm veel pijn. Nadat ik die eerste set zo makkelijk had gewonnen, zat ik al met mijn gedachten in de halve finale. Dat wordt op dit niveau genadeloos afgestraft. In de derde set kon ik me weer beter concentreren, maar in die tiebreak werd ik plots overmand door de zenuwen. Erg jammer vind ik dit.

Lang had Vesnina niet om te treuren: twee uur later kwam ze alweer de baan op, aan de zijde van Schnyder in de kwartfinale van het dubbelspel. Het Russisch/Zwitserse paar liet geen spaander heel van 2e reekshoofden Maria Sharapova en Flavia Pennetta: 6/0 6/0. Deze dubbelwinst maakt al iets goed. Het is Patty nu ook vergeven dat ze me geklopt heeft in het enkel, lachtte Vesnina de teleurstelling weg. In de halve finale nemen Vesnina/Schnyder het op tegen Jennifer Capriati en Agnieszka Radwanska.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 30.08.08 19:56

Vesnina/Schnyder naar dubbelfinale US Open

Elena Vesnina en Patty Schnyder hebben zich moeiteloos geplaatst voor de finale van het dubbelspel op de US Open. In de halve finale werden Jennifer Capriati en Agnieszka Radwanska vernederd met 6/0 6/0. Die score lieten Vesnina en Schnyder ook al optekenen in hun kwartfinale. In de finale nemen ze het op tegen Lindsay Davenport en Vera Zvonareva. Het kan Vesnina's eerste dubbeltitel op het circuit worden.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 31.08.08 17:37

Vesnina/Schnyder winnen dubbelspel op US Open

Elena Vesnina 2l9jeo

Elena Vesnina en Patty Schnyder hebben verrassend het dubbelspel gewonnen op de US Open, het laatste Grand Slam tornooi van het seizoen. Opkomend talent Vesnina en routinier Schnyder speelden voor de eerste maal samen en gingen meteen met de hoofdprijs aan de haal. De wedstrijd startte nochtans slecht voor het Russisch/Zwitserse paar: Lindsay Davenport en Vera Zvonareva, de titelverdedigers, wonnen de eerste set met 0/6. Vooral Vesnina maakte teveel fouten en was niet aanvallend genoeg aan het net. Schnyder praatte bij de kantwissel in op de Russin en dat hielp: de tweede set werd met identieke cijfers gewonnen door Elena en Patty. In de derde set vielen er geen breaks en in de tiebreak trokken Vesnina en Schnyder nipt aan het langste eind: 0/6 6/0 7/6 (5). Ik weet niet wat zeggen momenteel: ik ben zo blij dat die eerste titel binnen is, ook al is het dan maar in het dubbelspel. In die eerste set bakte ik er echt niets van, maar Patty heeft me erdoor geholpen. Ze is een geweldige speelster en ik ben blij dat ik deze titel met haar mag vieren. Dit smaakt zeker naar meer. Voor Vesnina is het inderdaad de eerste titel op het FWTA-circuit en dat al bij haar tweede tornooi. De Russin stond dit seizoen ruim zeven maanden aan de kant met een blessure, maar heeft haar ambities voor de toekomst duidelijk gemaakt.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 03.09.08 21:28

Vesnina start sterk voor thuispubliek

Elena Vesnina 30hvw3n

Elena Vesnina is na het dubbelsucces op de US Open neergestreken in eigen land. Op de Kremlin Cup in Moskou heeft de Russin zich makkelijk geplaatst voor de tweede ronde na een overwinning op 13e reekshoofd Tatiana Golovin. Vesnina rekende met 6/3 7/6 (5) af met de Française. Na die Grand Slam titel zat ik echt op rozen en dat gevoel is er nu nog steeds. Voor eigen publiek spelen is ook heel speciaal. Ze hebben me echt naar de overwinning geschreeuwd. Hopelijk steunen ze me ook in de volgende ronde, ik zal het nodig hebben. In die tweede ronde neemt Vesnina het op tegen 2e reekshoofd Patty Schnyder, de winnares van de US Open. De Zwitserse versloeg de Russin in New York in de kwartfinale. Ik ben wel uit op revanche, maar koester zeker geen kwade gevoelens tegen Patty. Ik heb er dan ook het dubbelspel op de US Open mee gewonnen. Ze is echt een sympathieke meid. Ook op het Tier-1 tornooi in de Russische hoofdstad spelen Vesnina en Schnyder samen. In de eerste ronde nemen ze het op tegen 3e reekshoofden Kim Clijsters en Tatiana Golovin.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 05.09.08 21:44

Vesnina weer tenonder tegen Schnyder

Elena Vesnina 29lhc81

Het Russisch sprookje van Elena Vesnina in Moskou heeft niet lang geduurd. Ze moest het in de tweede ronde afleggen tegen Patty Schnyder. Net als op de US Open won Vesnina de eerste set, maar kwam ze tekort in de tiebreak van de derde. Ik begin zo stilaan een Schnyder-complex te krijgen, zei de Russin teleurgesteld. Die tiebreaks tegen haar lijken wel vervloekt: twee keer heb ik er één moeten spelen en twee keer maak ik geen enkel punt. Dat noemen ze ervaring zeker ? Erg jammer dat ik niet verder geraakt ben in het tornooi. Ik was gebrand op een goed resultaat voor mijn thuispubliek.

In het dubbelspel blijft de tandem Vesnina/Schnyder overigens winnen. Door hun winst op Kim Clijsters en Tatiana Golovin in de eerste ronde in Moskou zijn ze nu al vijf wedstrijden ongeslagen. In de halve finale nemen ze het op tegen Mary Pierce en Yanina Wickmayer. Hopelijk kunnen we ons tweede tornooi op rij winnen. Dat zal zeker helpen om de nederlaag in het enkelspel te relativeren, liet Vesnina nog weten.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 07.09.08 21:17

Vesnina/Schnyder eerste maal geklopt

Elena Vesnina en Patty Schnyder zijn er niet in geslaagd de finale te halen op het Tier-1 tornooi van Moskou. De winnaressen van de US Open, die al vijf wedstrijden ongeslagen waren, moesten hun meerdere erkennen in Mary Pierce en Yanina Wickmayer: 6/7 (1) 6/3 5/7. Volgende week treedt Vesnina aan op het tornooi van Antwerpen.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 10.09.08 21:00

Vesnina stap dichter bij diamanten

Elena Vesnina 1smvis

Elena Vesnina heeft zich geplaatst voor de tweede ronde op het tornooi van Antwerpen. Na de eerste set nipt verloren te hebben tegen Petra Mandula, trok ze aan het langste eind in een spannende tiebreak van de tweede set. In de derde set stond er geen maat meer op de Russin: ze gunde het 13e reekshoofd slechts één spelletje meer. Vesnina ging breed lachend van de baan na haar 5/7 7/6 (6) 6/1 overwinning. Ik was blij om op centre court te spelen, maar ik kon mijn ogen maar niet van het diamanten racket houden, lachtte Vesnina. In die tiebreak zei ik tegen mezelf: nu ga je alles geven of je kan fluiten naar je juwelen. In de derde set liep alles vlot en kwam ik eindelijk onder stoom. De Russin, die aan een sterke comeback bezig is, wil voluit voor de winst gaan in de Scheldestad. Ik ben niet naar hier gekomen voor de knikkers, ik wil dat racket in de lucht kunnen steken. Tot zover ben ik tevreden over mijn seizoen. Ik kan pijnvrij spelen en dat is een hele opluchting. Ik heb al enkele kwartfinales gehaald in het enkelspel en die dubbeltitel op de US Open is natuurlijk de kers op de taart. Maar ik wil meer overwinningen, vooral dan in het enkelspel. Waarom niet hier, in Antwerpen ? zei Vesnina nog zelfverzekerd. In de tweede ronde neemt ze het morgen op tegen 4e reekshoofd Ashley Harkleroad.

In het dubbelspel spelen Vesnina en Patty Schnyder in de eerste ronde tegen Dinara Safina en Venus Williams, de 3e reekshoofden in het dubbeltornooi.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 12.09.08 11:52

Vesnina mag diamanten droom opbergen

Elena Vesnina 1q65qq

Elena Vesnina droomde van het diamanten racket in Antwerpen, maar die droom is in scherven gevallen na haar nederlaag in de tweede ronde. Ashley Harkleroad, het 4e reekshoofd, dicteerde de wet vanop de baseline. Enkel in de tweede set kon Vesnina af en toe een vuist maken: 2/6 5/7. Die eerste set was in een mum van tijd voorbij. Harkleroad startte uitstekend en ik geraakte maar niet in het juiste ritme. Mijn benen wilden niet mee, waardoor ik natuurlijk nooit goed bij de bal stond. De coaching op de baan tijdens de kantwissel hielp wel: Matthias zei me om de 2e opslagen zo diep mogelijk op de backhand van Harkleroad te slaan. Met succes, want zo kon ik toch beter mee in de rally's. Maar goed, het is toch maar voorbij nu. Maar volgend jaar ben ik weer present en hoop ik op meer succes, hier in Antwerpen.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 13.09.08 14:10

Vesnina/Schnyder samen naar tweede dubbelfinale

Elena Vesnina 2dln9ja

Elena Vesnina en Patty Schnyder hebben zich geplaatst voor de finale van het dubbelspel in Antwerpen. Het duo, dat eerder de US Open won, speelt zo zijn tweede finale. In de eerste ronde versloegen Vesnina en Schnyder de 3e reekshoofden, Dinara Safina en Venus Williams met 0/6 6/0 6/4. In de halve finale klopten ze met 0/6 7/5 6/0 kwalificatiespeelsters Jennifer Capriati en Agnieszka Radwanska. In de finale neemt het Russisch/Zwitserse duo het op tegen 2e reekshoofden Kim Clijsters en Michaella Krajicek. Clijsters wordt door de finale te halen de nieuwe nummer 1 in het dubbelspel: een positie die ook Schnyder in het vizier had. Patty heeft me al laten weten dat ze kost wat kost het dubbeltornooi wil winnen. Ze is gebrand om haar titel te verdedigen en dit jaar nog de nummer 1 te worden, liet Vesnina weten.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 14.09.08 11:44

Tweede tornooizege voor Vesnina/Schnyder

Elena Vesnina 301hl02

Elena Vesnina en Patty Schnyder hebben het dubbelspel gewonnen op het Tier-1 tornooi van Antwerpen. In een bizarre finale haalden de winnaressen van de US Open het met 0/6 6/0 7/5 van 2e reekshoofden Kim Clijsters en Michaella Krajicek. Ook vorig jaar won Schnyder het dubbeltornooi, nu dus aan de zijde van nieuweling Vesnina. Alweer een dubbeltitel, het gaat echt wel snel voor mij. Maar klagen doe ik niet, ik geniet van elk moment dat ik op de baan sta. Patty en ik moeten wel eens nagaan wat er telkens misloopt in die eerste set. We verliezen hem meestal met 0/6, alvorens we de situatie nog rechtzetten, lachtte Vesnina. Maar goed, de winst is binnen en dat is het enige dat telt. Een glaasje champagne en eens gaan shoppen kan er nu wel af, eindigde de Russin met een knipoog.

Na de US Open is het de tweede dubbeltitel voor Vesnina. In het enkelspel staat de teller voorlopig nog op nul.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 20.09.08 18:33

Vesnina eindigt seizoen met twee nederlagen

Elena Vesnina 2zfpp4z

Elena Vesnina heeft haar eerste seizoen op het FWTA-circuit afgesloten met twee verliespartijen. Op de Masters in Doha werd ze in het dubbelspel met Patty Schnyder al in de eerste ronde uitgeschakeld. Een grote teleurstelling, want Vesnina en Schnyder speelden erg regelmatig de voorbije weken. Boosdoeners van dienst waren Shahar Peer en diens nieuwe partner Arantxa Rus. Het Israelisch/Nederlandse duo haalde het verrassend met 6/0 0/6 6/3.

Na de vroege uitschakeling reisde Vesnina nog snel door naar het Tier-II tornooi van Dubai waar ze de halve finale haalde in het enkelspel. Na een knappe overwinning op landgenote Vera Zvonareva, moest de Russin nipt de duimen leggen tegen 1e reekshoofd Venus Williams. Vesnina kwam er in de tiebreak van de beslissende set niet aan te pas.

Tweemaal verliezen op korte tijd is natuurlijk niet prettig. Maar goed, het was maar mijn eerste seizoen op het circuit, en dan heb ik nog lange tijd in de lappenmand gelegen. Een flop was het dus zeker niet, daarom kijk ik ook al volop uit naar volgend jaar. Mijn beste herinnering ? Ongetwijfeld de US Open winnen met Patty. En ook de tweede dubbeltitel zal ik nooit vergeten. Ik hoop toch dat ik eens een enkeltornooi mag winnen, daar train je toch elke dag voor. Een grote pluim ook voor organisator Bart, hij legt de speelsters echt in de watten.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 29.09.08 22:28

Vesnina start nieuw seizoen met nederlaag

Elena Vesnina 2rokpao

Elena Vesnina is haar tweede jaar op het FWTA-circuit gestart met een nederlaag. Op het tornooi van Sydney, een voorbereidingstornooi op de Australian Open, ging de Russin in drie sets onderuit tegen nieuwkomer Serena Williams. De Amerikaanse won de eerste set (3/6), maar op ervaring kon Vesnina toch nog de tweede set binnenhalen (6/3). In de beslissende set was de jongste van de zussen Williams nipt de betere (5/7). Serena is zonder twijfel de speelster met de meeste kracht op het circuit. Ik had liever gespeeld tegen iemand die wat meer varieert, zodat ik zelf voor druk kan zorgen. Dat lukte me vandaag dus niet. In die derde set had het zelfs 6/1 kunnen zijn ofzo. Gelukkig ging Williams op de cruciale momenten in de fout. Een nipte nederlaag dus, maar ik heb echt niet het gevoel dat ik goed gespeeld heb en dat stoort me nog het meest ... Maar niet getreurd, het seizoen is nog maar net gestart en ik ben natuurlijk nog actief in het dubbelspel.

In het dubbel spelen Vesnina en Patty Schnyder in de eerste ronde tegen Svetlana Kuznetsova en Bethanie Mattek, ook al twee nieuwkomers op het circuit.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 01.10.08 15:25

Vesnina ook in dubbel onderuit

Het tornooi van Sydney zit er op voor Elena Vesnina. Na haar nederlaag in het enkelspel is de Russin nu ook met Patty Schnyder in het dubbelspel uitgeschakeld. Svetlana Kuznetsova en Bethanie Mattek haalden het met 6/4 0/6 6/0. Zo is het nieuwe seizoen niet al te best gestart voor Vesnina.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 08.10.08 20:26

Vesnina opnieuw snel onderuit

Elena Vesnina 2ekho5g

Elena Vesnina is al vroeg uitgeschakeld op de Australian Open, het eerste Grand Slam tornooi van het jaar. De Russin, 14e reekshoofd in Melbourne, verloor in de eerste ronde van kwalificatiespeelster Nicole Vaidisova. In de eerste set was er geen vuiltje aan de lucht: de jonge Tsjechische was duidelijk onder de indruk van de omstandigheden en Vesnina hoefde niet haar beste tennis boven te halen om de set binnen te halen met 6/2. In de tweede set verhoogde Vaidisova haar niveau en toonde ze de toeschouwers dat ze heel wat in haar mars heeft. Met krachtig spel dwong ze Vesnina steeds in de verdediging en dat loonde: Vaidisova won verdiend de tweede set met 3/6. In de derde set speelden beide speelsters op hun beste niveau en dat leverde schitterende punten op. Op het einde was het echter de Tsjechische die het hoofd koel hield en de tiebreak van die beslissende set kon winnen: 6/2 3/6 6/7 (4). Het is na Sydney al het tweede tornooi op rij dat Vesnina er in de eerste ronde uitgaat.

Dat ik nog niet op mijn best ben is wel duidelijk nu. Toen ik de tabel zag, werd ik al meteen ongerust. Veel van de meisjes op het circuit zijn nieuw en je weet er totaal niets vanaf: hoe spelen ze, wat zijn hun zwakke punten ... Daar heb je maar het raden naar. Mijn coach heeft het ook enorm druk nu hij vier spelers onder zijn hoede heeft, dus hij kan niet al mijn tegenstanders gaan scouten. Het is sowieso een gemiste kans, want tegen een qualifier moet je altijd winnen, zeker als je reekshoofd bent.

Dat Vesnina opnieuw een wedstrijd verliest in de tiebreak van de derde set begint haar toch te verontrusten.

Misschien moet ik ook maar een mental coach onder de arm nemen, want op de belangrijke momenten bak ik er niets van. Ik ben de tel al kwijtgeraakt van hoeveel wedstrijden ik al zo nipt verloren heb. Na de Australian Open maak ik al een balans op en ga ik op zoek naar iemand die me ook op mentaal vlak kan bijstaan.

In het dubbelspel spelen Vesnina en Patty Schnyder als 4e reekshoofden in de eerste ronde tegen Svetlana Kuznetsova en Bethanie Mattek. Toevallig de speelsters tegen wie Vesnina en Schnyder verloren in Sydney. Tijd voor revanche ?
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Matthias 16.01.09 13:22

Is Vesnina terug ?

Elena Vesnina 23nv4m

Elena Vesnina lijkt helemaal terug van weggeweest. Na een sterk debuut op het FWTA-circuit in *8* bakte de Russin er in *9* tot dusver niet veel van. Roemloze verliezen in eerste rondes stapelden zich op, zowel in het enkel- als dubbelspel. Maar dan kwam het tornooi van Wimbledon waar Vesnina verrassend de halve finale haalde. En nu, op de Sony Ericsson Open, haalde ze in de tweede ronde de onbetwiste nummer één onderuit. Kim Clijsters werd met tweemaal 7/5 geklopt. Is de oude Vesnina terug ?

Na de vele verliezen in het begin van het seizoen hebben mijn coach en ikzelf heel wat aspecten van mijn spel veranderd. Op training kon ik alles perfect uitvoeren, maar in wedstrijden liep het telkens stroef: ik kon me niet aan de nieuwe tactische richtlijnen houden waardoor ik ook technisch vaak tekort kwam. Op Wimbledon kwam dan plots alles op zijn plaats terecht en ook nu weer speel ik op hoog niveau. Het doet deugd ! Ik zou zeker mijn coach willen bedanken, omdat hij de hoop nooit heeft opgegeven. Met Korolev heeft hij een ander toptalent in huis, dus ik weet dat hij het niet altijd makkelijk heeft om alles te combineren.

In het dubbelspel hebben Vesnina en Patty Schnyder het tij nog niet kunnen keren. Na een uiterst succesvolle samenwerking in *8* hebben de twee vriendinnen dit seizoen nog niet veel moois kunnen laten zien. Een halve finale op Wimbledon is de enige uitschieter tot dusver.

Misschien moeten Patty en ik maar eens goed praten om te zien waar we naartoe willen. Ik wil zeker verder dubbelen met haar, maar er moet wel iets veranderen. Telkens verliezen is niet goed voor de moraal, ook al is het dan maar dubbelspel. Ik wil terug kunnen schitteren met haar zoals vorig seizoen.
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 35
Woonplaats : Kruibeke
Registration date : 06-08-08

Terug naar boven Ga naar beneden

Elena Vesnina Empty Re: Elena Vesnina

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum