FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ekaterina Komarova

Ga naar beneden

Ekaterina Komarova Empty Ekaterina Komarova

Bericht  mehor 16.06.08 23:49

Hier zal een voorstelling komen van Ekaterina Komarova
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 57
Woonplaats : Hengelo
Registration date : 21-06-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ekaterina Komarova Empty Re: Ekaterina Komarova

Bericht  mehor 16.06.08 23:53

"Ik ben Ekaternina Komarova uit Rusland"

Ekaterina Komarova Eika10
Komarova tijdens de trainingen te Indian Wells

INDIAN WELLS__ Iets ongebruikelijks gebeurde deze week in het seizoen van de FWTA. Een opmerkelijk duo won er hun eerste toernooi. De ene helft, Shahar Peer, had net een exhitbitie-toernooi gewonnen en de andere helft, Ekaterina Komarova, begon op Indian Wells net haar profcarrière. We organiseerden een dubbelinterview en lieten beide speelsters elkaar vijf vragen stellen. Hier het eerste deel. Peer die Komarova interviewt.

PEER: Allereerst, vertel eens iets over jezelf...
Ik ben Ekaterina Komarova en ben op 1 juni 18 jaar geworden. Ik kom uit Rusland, waar ik heel veel heb getraind en veel jeugdtoernooien heb gespeeld. Nu probeer ik langzaam aan eens bij de senioren ook leuk mee te spelen.

PEER: Hoe voelt deze overwinning?
Onwezenlijk. Ik kwam hier naar toe om ervaring op te doen en verwachtte niet dat ik gelijk een kans zou maken om het toernooi te winnen. Maar ik ben natuurlijk dolblij met dit resultaat. Ook de winstpartij in het enkel stemt mij goed, maar ik heb nog een hele lange weg te gaan en het zal lastig worden om nu dit succes vast te houden.

PEER: Wat vind je van mij?
Ik vond het heel fijn om met een al meer ervaren speelster te mogen samenspelen. Qua leeftijd passen we goed bij elkaar. Twee tieners op pad (haha) Ik ben zeer blij met de aanwijzingen die je tijdens de partij geeft en ze werkten enorm motiverend. Daarnaast ben je een goede coach en ik een prima leerling anders hadden we het toernooi natuurlijk niet kunnen winnen. (opnieuw een schaterlach)

PEER: Heb je speciale voorbereideringen gedaan?
Om eerlijk te zijn wel een beetje. Ik heb bij het jeugdtoernooi van Indian Wells meegedaan en toen veel gekeken bij de FWTA partijen. Daarnaast heb ik veel met mijn coach Mehor gepraat. Die kon met toch nuttige tips meegeven. Daarnaast was ik enkele dagen eerder hier dan dat de FWTA tour hier neerstreek. Daardoor kon ik goed wennen aan de banen hier.

PEER: Wil je de samenwerking met mijn coach Stipje verderzetten?
Daar voel ik zeker wel voor. De samenwerking met Shahar was prima en we kunnen goed met elkaar overweg. Het was bovendien een hele goede start van onze samenwerking al zal het heel moeilijk zijn om nu deze successtory voort te zetten.

PEER: Zijn er tornooien die je graag nog winnen?
Als Russische is Moskou altijd een speciaal toernooi. Die zou ik dus graag op mijn palmares willen bijschrijven. Daarnaast is elke Grand Slam een mooi toernooi om te winnen, waarbij Wimbledon natuurlijk de mooiste is. En we spelen nu mee in Miami dus dat zou ook prachtig zijn om twee op rij te winnen en dan daarna de trilogie volmaken met de winst bij de Olympische Spelen. Maar een medaille aldaar zou ook al heel knap zijn....

PEER: Ik hoop dat we nog veel plezier zullen hebben.
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 57
Woonplaats : Hengelo
Registration date : 21-06-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ekaterina Komarova Empty Re: Ekaterina Komarova

Bericht  mehor 16.06.08 23:55

"Ik ben Shahar uit het wondermooie Jeruzalem"

Ekaterina Komarova _42941243_tennis_300
Peer speelde goed in Indiana Wells


Indiana Wells zal voor Shahar Peer en Ekaterina Komarova een overgetelijk toernooi blijven. Peer pakte na de winst in een exhibitietoernooi nu een titel op een FWTA toernooi en Komarova kon zich geen beter debuut wensen. We organiseerden een dubbelinterview en lieten beide speelsters elkaar vijf vragen stellen. Hier het tweede deel. Komarova die Peer interviewt.

KOMAROVA: allereerst, vertel eens iets over jezelf...
Ik ben Shahar Peer. Ik kom uit het wondermooie Jeruzalem en draai al enkele weken mee in de FWTA. Ik ben net 21 geworden. In Jeruzalem moest ik steeds 's morgensvroeg opstaan om de bombardementen voor te zijn om te gaan trainen... We hadden ook geen tenniszalen en oefenden vaak in de lege zwembaden. Want water hadden we niet.

KOMAROVA: hoe voelt deze overwinning?
Deze overwinning in het dubbelspel voelt als een bevestiging voor al het harde werk en de overwinning te Cincinatti. Ik vond ook de samenwerking enorm plezant. Om in de finale te geraken, hebben we enkele serieuze kleppers moeten verslaan en dat zorgde natuurlijk voor een enorm tevreden gevoel.

KOMAROVA: wat vind je van mij als je dubbelpartner?
Ik heb al enige dubbelpartners versleten. Ik ben begonnen met Ana. Maar zij gaf snel op. Vervolgens heb ik enkele tornooien met Serena gespeeld, maar ook zij hield het niet lang uit. Ik denk dat het haar temperament was. Het langste heb ik uitgehouden met Agnes. Zij speelde vrij goed en ik dacht eindelijk de juiste partner gevonden te hebben. Maar toen jij voorstelde om samen te spelen na de blessures van Agnes, wist ik het al van toen ik je zag. Je straalde klasse en energie uit. En dat zie je ook in je spel. Twee jeugdige tieners op het veld. Ik vond het plezant! En al meteen een overwinning, het kon niet op.

KOMAROVA: nog aan speciale voorbereidingen gedaan?
Wel. Ik heb tijdens de lange pauze van het FWTA een exhibitietoernooi gespeeld te Cincinatti. En dat heb ik gewonnen. Het was de perfecte voorbereiding voor de rest van het seizoen. En je ziet dat het geholpen heeft. Ik hoop dan ook deze trend nog even aan te houden.

KOMAROVA: wil je de samenwerking met mijn coach Mehor verder zetten?
Tuurlijk. Mijn coach en ik hebben daar geen moment moeten over twijfelen. Ze verliep erg vlot en het loonde. Mijn coach kon ook goed overweg met de jouwe. Ik heb gehoord dat ze ons zelfs samen gaan laten trainen, als sparringpartners...

KOMAROVA: welke tornooien die je graag zou winnen...
Wel. Ik zou graag nog enkele toernooien winnen maar er zijn niet echt voorkeuren. Ik ken de toernooien ook nog niet zo goed. Ik zou graag naar volgend seizoen terug te Cincinatti spelen en misschien eens een grandslam. We zijn nog jong, alles kan nog eh.

KOMAROVA: Bedankt Shahar en ik hoop dat we nog veel partijen samen mogen winnen.
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 57
Woonplaats : Hengelo
Registration date : 21-06-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Ekaterina Komarova Empty Re: Ekaterina Komarova

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum