FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nicolas Kiefer

Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Nicolas Kiefer

Bericht  Gast 01.03.08 16:00

EDIT: Voor het nieuwe seizoen gaat er een nieuwe pagina aangemaakt worden waar alle nieuwtjes en weetjes van Nicolas terecht zullen komen...

mag ik u voorstellen
Image hosted by servimg.com
Herr
NICOLAS KIEFER

VERBLIJFPLAATS: Sieverhausen
GEBOORTEDATUM: 05/07/1977
GEBOORTEPLAATS: Holzminden
LENGTE: 182cm
GEWICHT: 82kg
COACH: Cédric *Stipje*

FATP Single
Huidige ranking: 17 (1360pnt)
Sidney: R1 (na Quallies)
Australian Open Melbourne: R2
Monte Carlo: QF
Barcelona: QF
Rome: R2
Hamburg: R2
London: R2
Pacific Life Open: R2
Montreal: R2 (na Quallies)
Cincinatti: R1
US OPEN: R1
Masters Madrid: R2
Davidoff Swiss Indoors: R1
Parbis Masters Parijs: R1
Mons: R2


FATP Double
Huidige ranking: 23 (2245pnt)
Dubbelpartner: Novak Djokovic
Image hosted by servimg.com
Sidney: QF (na Quallies)
Australian Open Melbourne: SF
Monte Carlo: QF
Barcelona: R1
Rome: R1
Hamburg: Quallies
Roland Garros: R1
London: R1 (na Quallies)
Pacific Life Open: Quallies

Dubbelpartner: Tommy Haas
Image hosted by servimg.com
Montreal: SF
Cincinatti: F
US Open: QF
Masters Madrid: R1
Davidoff Swiss Indoors: R1
Parbis MAsters Paris: R1
Masters: Blauwe groep


Laatst aangepast door stipje op 28.09.08 16:12; in totaal 41 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Op naar Melbourne

Bericht  Gast 01.03.08 16:25

Image hosted by servimg.com
Het tornooi in Sidney was een verademing om aan het seizoen te beginnen. Spijtig van de vroege uitschakeling, hoewel ik de Qually Champ was Wink en samen met Djoko vorm ik toch wel een superteam. Hopelijk breiden we er een nieuw succes aan toe op de Australian Open te Melbourne... Dat zou schitterend zijn. Ik kijk er naar uit.
Bis Bald
Nicolas

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Stern, 03/03/08

Bericht  Gast 03.03.08 18:31

EEN MOEILIJKE OPGAVE, METEEN TEGEN HET 1° REEKSHOOFD
Image hosted by servimg.com

MELBOURNE. Bij het zien van de wedstrijdtabel werd de Duitser Nicolas Kiefer compleet gek. Hij werd immers uitgeloot om te spelen tegen het 1ste reekshoofd, de Belg Xavier Malisse. We vroegen hem om een kleine reactie.

Stern: Nicolas, waarom zo'n reactie?

Nicolas: Wel, zo snel op het seizoen al tegen het eerste reekshoofd spelen. Dat is niet iedereen gegeven. Ok, na mijn vroege nederlaag te Sidney heb ik me wel even goed kunnen trainen, maar toch. Xavier is echt sterk op de Australian Open en ik had toch graag enkele ronden overleefd.

Stern: Geef je het dan al op?

Nicolas: Nee, verre van. Ik ben een Duitser, en Duitsers geven nooit op. Ik zal het Xavier zo moeilijk mogelijk maken. En dan zien we wel. Vaak speelt Xavier wel goed, maar omdat hij zich soms niet kan inhouden op het mentale af, gaat zijn spel er dan van lijden... We zullen wel zien.

Stern: En wat als je dan toch wint?

Nicolas: Dan zal het een glaasje champagne worden, of nee, een glaasje water, want dan moet ik nog een match spelen... De vreugde zal dan groot zijn. Niet ieder reekshoofd speel je zomaar naar huis.

Stern: En het dubbel? Vlot dat wat?

Nicolas: Djoko en ik raken hoe langer hoe meer op elkaar ingespeeld en we amuseren er ons mee. Het is plezant, en daar doen we het voor. Maar mijn grootste krachten steek ik toch wel in het enkelspel. Maar ja, als ik er dan snel uitga liggen zal ik toch wel alles op alles zetten op het dubbel. Wir sehen...

Stern: Vielen Dank und viel Erfolg!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Australian Open R1

Bericht  Gast 04.03.08 22:09


Dat wordt champagne...
Image hosted by servimg.com
Opdracht volbracht voor Nicolas Kiefer

MELBOURNE, Australia -- De Duitser Nicolas Kiefer heeft vandaag het eerste reekshoofd, de Belg Xavier Malisse verslagen. Voor deze helse opdracht had hij 5 sets nodig. Meer dan 4u deden ze erover. Het werd een helse titanenstrijd. Commentaar van de overwinnaar van de match.

Over set 1 "Set 1 ging gelijk op. Maar doordat ik 2 keer door de opslag van Xavier ging kon ik de set naar mij trekken. Ik voelde op dat moment dat het een lange dag zou worden. Maar over het werkelijke einde had ik niet kunnen dromen."

Over set 2 "Zoals set 1 ging deze set gelijk op met het verschil dat Xavier kon aanhouden. Naar het einde van de set toe was dat ene breakpuntje dat ik had net voldoende om de doorslag te geven. De wedstrijd was binnen, zo dacht ik. Al zou het knokken worden in de 3e set."

Over set 3 "Wat ik voorspelde, is dan ook effectief gebeurd. In deze set hebben we het oog om oog, tand om tand gespeeld. Xavier trok wel aan het langste eind in de tiebreak. Had ik die ene matchbal maar kunnen verzilveren..."

Over set 4 "Deze set wil ik het liefst zo snel mogelijk vergeten. Mijn tennis sloeg op niks. Ik miste de gemakkelijke balletjes en sloeg continu buiten. Het stond dan ook snel 0-6. Met recht verdiend, Xavier!!"

Over set 5 "Als ik de match wou winnen, dan moest het nu gebeuren. Ik heb geprobeerd mijn beste tennis naar boven te halen en dat is me ook gelukt. Ik heb Xavier alle hoekjes van het veld laten zien. Hij bleef aanklampen tot 2-2, maar daarna heb ik een versnelling hoger gespeeld."

Over de match "Deze match was één van mijn beste. Met ups en downs. Nu wacht me een mentaal zware match, tegen mijn dubbelpartner Novak. Dat de beste moge winnen. En voor de pers, het is een glaasje water geworden... Tennis ist schwer!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Sidney, artikel

Bericht  Gast 05.03.08 21:22

Een beetje laat, maar toch...

Wimpie schreef:Kiefer kwalificatiekampioen

Nicolas Kiefer R70466_195864
Kiefer staat op de hoofdtabel in enkel en dubbel

Kwalificatieronde

Christophe Rochus def. Robin Haase 3/6 6/7(1) 7/6(9) 7/6(1) 6/3
Nicolas Kiefer def. Tomas Berdych 6/0 7/6(4) 6/1

Kwalificatieronde Doubles

Nicolas Kiefer/Novak Djokovic def. Christophe Rochus/Robin Haase 7/6(4) 6/4 7/6(1)

Match-up
Nicolas Kiefer [Q] - Cosmin Cotet
Christophe Rochus [Q] - Michael Llodra [WC]
Richard Gasquet/Steve Darcis - Nicolas Kiefer/Novak Djokovic [Q]

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Re: Nicolas Kiefer

Bericht  Gast 09.03.08 15:17

Wimpie schreef:Titelverdediger en publiekslieveling uitgeschakeld

De eerste dag van de Australian Open zorgde meteen voor opschudding bij de mannen. Titelverdediger Xavier Malisse werd genadeloos uitgeschakeld door nieuwkomer Nicolas Kiefer. De Duitser heeft zijn moeilijke opdracht tot een goed einde gebracht. Of het een glaasje champagne of water wordt, is nog niet zeker, maar een feestje zal er zeker zijn. In de tweede ronde krijgt hij dubbelpartner Novak Djokovic tegenover zich.
Een tweede verrassing kwam van Stanislas Wawrinka, hij klopte thuisspeler Lleyton Hewitt nadat die twee matchpunten had in de vierde set. Het publiek was teleurgesteld, maar de Australiër is onherroepelijk uitgeschakeld. In de tweede kwart hebben reekshoofden John Isner en Hicham Arazi het wel gehaald. HawkEye inroepen is trouwens voor niemand mogelijk, er werden geen dice-breaks gespeeld.

Nicolas Kiefer 200px-Xavier_Malisse_at_the_2005_Australian_Open
Vorig jaar kampioen, nu uitgeschakeld in de eerste ronde

Eerste Ronde Singles

Nicolas Kiefer def. Xavier Malisse [1] 6/3 7/5 6/7(3) 0/6 6/2
Novak Djokovic def. Tomas Berdych 7/6(1) 3/6 6/1 3/6 7/6(4)
Cosmin Cotet def. Richard Gasquet 7/5 6/1 1/6 7/6(4)
Stanislas Wawrinka def. Lleyton Hewitt [8] 6/1 1/6 1/6 7/6(4) 6/3

John Isner [7] def. Robin Haase 1/6 2/6 6/3 6/2 6/0
Gael Monfils def. Christophe Rochus 6/2 3/6 7/5 7/6(1)
Michael Llodra def. Roger Federer 6/1 7/5 1/6 6/3
Hicham Arazi [3] def. David Ferrer 7/5 1/6 2/6 7/6(1) 6/0

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Re: Nicolas Kiefer

Bericht  Gast 20.03.08 21:55

stipje schreef: Kiefer verslaat Australian Open Winnaar Isner

Image hosted by servimg.com

BARCELONA _ De Duitser Nicolas Kiefer (FATP 30) heeft in de 2e ronde van de Open Seat te Barcelona John Isner verslagen. De nummer 2 van de wereld, en tevens de laatste winnaar van de Australian Open, werd bijna vernederd. Gelukkig kon de man de eer een beetje redden en de derde set naar zich toe te trekken met 0-6. We vroegen Nicolas Kiefer om commentaar bij deze opmerkelijke wedstrijd

Hoe was de voorbereiding voor deze wedstrijd?

Wel, zoals je ziet dit jaar ben ik nog niet veel verder geraakt dan de 2e ronde in het enkelspel. Daardoor had ik een beetje schrik. Ook doordat het tegen de nr2 van de wereld is en John echt wel een deftige speler is die je graag het vuur aan de schenen legt... En toch, ik weet het niet, waarschijnlijk had ik mijn lucky day... hoewel mijn coach zegt dat het door mijn kunnen is :p

Vertel eens wat over de match

Ja, de eerste twee sets heb ik snel naar mij toegetrokken. Tweemaal 6-1. Het is niet iedereen gegeven omdat te doen tegen John. Ik heb dan ook alles op alles gezet. Veel dropshots, afwisselend met breed baselinespel zodat John alle lijnen heeft gezien. Maar dan kwam er weer het bekende 3e set gevoel.

Ja, je leek de pedalen even kwijt te zijn...

Echt eh. Ik wist niet wat me overkwam. Waarschijnlijk liep ik te veel op wolkjes. John heeft me duidelijk terug de grond ingeboord. 0-6, ik heb geen enkel spelletje gewonnen. Een set die ik liever rap vergeet. Gelukkig heb ik mijn hoofd niet laten hangen. Ik ben Duitser voor iets, Duitsers zijn vechters, ze geven nooit op. Das ist toll! John en ik waren gewaagd aan elkaar en het kwam snel op 3-3. Maar in het 7e spelletje heb ik de bal naar mij toegehaald. En even later trok ik aan het langste eind van het touw en speelde ik gewoon de nr2 naar huis. John heeft er wel alles aangedaan. 5 matchpunten had ik nodig... wat een vechter. Dat siert hem!

Maar in het dubbel ben je nu al uitgeschakeld...

Ja, als je alles moet geven in het enkel... Maar volgende keer zal ik mijn krachten weer spreiden. Novak en ik vormen echt een goed team...

Nog veel succes in het tornooi

Danke schön!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Re: Nicolas Kiefer

Bericht  Gast 26.04.08 16:04

stipje schreef: Kiefer kijkt terug op de Queen's Club
Image hosted by servimg.com
Kiefer na zijn nederlaag tegen Joachim Johansson

LONDON__ We spreken de Duitser te Wimbledon, waar hij volop aan het trainen is. Op de Queen's Club // Stella Artois Championships verloor hij in de tweede ronde van Joachim Johansson in het enkel. In het dubbel werd hij na de kwalificaties overleefd te hebben uitgeschakeld door zijn DavisCup-buddy Tomas Berdych en zijn partner Roger Federer.

Nicolas, hier staan we weer. Wat vond je van het tornooi?
Ik vond het een zeer geslaagd resultaat. Ik ben aan een zeer constant seizoen bezig en weet steeds de eerste ronde te overleven. In het dubbel gaat het ook steeds beter en geraken we bijna iedere keer op de hoofdtabel. Mijn coach is tevreden over mij... en ik ook over hem. We gaan dan ook de samenwerking verderzetten naar volgend seizoen toe.

Je verloor van Joachim Johansson in 4 sets, had je niet kunnen winnen?
Tegen Joachim ben ik inderdaad uit de startblokken gevlogen. Het stond al snel 0-6. Maar Joachim is een vechter. Dat heb ik wel gemerkt. Ik had in de volgende 2 sets moeten doorzetten maar kwam net iets te kort zodat hij ze met 7-5 en 7-6 (0) naar zich toe kon trekken. En toen heb ik de moed verloren en wist ik niet meer waar ik het had. Vandaar de 6-0 van de laatste set. Maar die wedstrijd ben ik al vergeten. Met goede moed train ik nu om iets te laten zien in Wimbledon

Johansson verloor in de kwartfinales van James Blake, die nu in de finale staat. Had je van hem kunnen winnen?
James is aan een sterk seizoen bezig. Maar een overwinning op Joachim had me zeker genoeg vertrouwen gegeven om het op zijn minst te proberen tegen James. Als ik wil, kan ik iedere tegenstander aan, maar vaak kunnen zij mij net iets te goed aan.

Hoe staat het in de Davis Cup?
Zoals je ziet heb ik daar het dubbel gewonnen met mijn maatje Tomas. En zo brachten we de stand op 2-2. Ik hoop dat de match van morgen heil brengt en dat we er een geslaagde campagne van kunnen maken. Ik supporter natuurlijk! Tomas moet morgen spelen, en Tommy zal het moeten afmaken. Hij zal onder zware druk staan. Maar als er iets is dat Tommy kan is onder druk presteren. Ik duim!

Wij en het hele Duitse volk duimen mee. En nog veel succes op Wimbledon

Bedankt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Re: Nicolas Kiefer

Bericht  Gast 29.07.08 15:07

stipje schreef: Kiefer TV-vedette in heel Europa
Image hosted by servimg.com

BRUSSEL__ Gisteren werd onder grote belangstelling het nieuwe reclamefilmpje voor de Deutsche Bank voorgesteld. Ze breken met alle voorheen gemaakte filmpjes met doffe bankdirecteuren in grijze kostuums en opteerden plots voor een Duitse vedette. De keuze voor die vedette was niet zo moeilijk aangezien deze week in onze nationale hoofdstad de Duitser Nicolas Kiefer in The Clash of Banks gesponsord wordt door de Deutsche Bank.

In het filmpje zien we een leeg tennisveld met een kleine jongen die de ballen over het net slaagt maar zielig genoeg komen de ballen niet terug. Tot plotseling er wel een bal terugkomt en de ogen van de jongen heel groot worden wanneer hij ziet dat zijn tennisidool Kiefer aan de andere kant staat. "Darfst du mit mir spielen" klinkt het in de Duitse versie (in België gedubt door niemand minder dan Timo Descamps). De jongen knikt moedig en weldra wordt er zwaar getennist om dan af te sluiten met de welbekende nieuwe slogan van de Deutsche Bank:
"De Deutsche Bank: de enige bank met interactie"

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Re: Nicolas Kiefer

Bericht  Gast 15.09.08 18:31

stipje schreef: Arazi: "Draag iedere dag een verse boxershort"

Naar aanleiding van de overwinning van Hicham Arazi te Parijs wou Nicolas Kiefer, die hiermee ook een gooi wil doen naar een PEB, hem interviewen...

KIEFER: Hoe voelt het om het voorlaatste tornooi winnend af te sluiten?

ARAZI: Een tornooi winnen voelt altijd zalig aan... Met als extra kers op de taart dat het tegen de huidige nummer 1 is. De jacht is open! Want die eerste plaats zou ik graag terug veroveren. Maar een eindwinst in een tornooi staat voor mij nog ietsje hoger aangeschreven dan die nummer 1.

KIEFER: Hoe ben je aan de top geraakt?

ARAZI: Veel trainen en een positieve ingesteldheid. Je moet op de baan komen met een mentaliteit van: Wie kan mij hier in Godsnaam kloppen? NIEMAND! Ook al sta je 6-0 / 5-0 (40-0) achter, je moet blijven gaan voor dat volgende punt. De goede relatie met mijn manager... en de perfecte zorgen van mijn personal trainer hebben zeker ook ertoe bijgedragen dat ik al een tijdje bij de top behoor.

KIEFER: Voel je jezelf favoriet voor de Masters?

ARAZI: Zeker! Ik ben de nummer 2 van de wereld. In bloedvorm en uiterst gemotiveerd om een vervolg te breien aan mijn overwinningen in Parijs. Ik ben voor niemand bang! Wie mij wil kloppen zal in de vorm van zijn leven moeten zijn. Mijn dubbelpartner Stanislas Wawrinka & de "nu nog" nummer 1 Isner, lijken me de zwaarste concurrenten. Maar het gevaar kan natuurlijk van alle kanten komen. We zijn niet voor niets de Top 8 van de wereld dit jaar...

KIEFER: Heb je een bepaald ritueel voor je aan een wedstrijd begint?

ARAZI: Goh, eigenlijk niet. Ik ben zo niet bezig met allerhande bijgeloof en rituelen. Ik stap met plezier op de witte lijnen. Draag iedere dag een verse boxershort. Kom met links of rechts het terrein op. Een kruisteken maak ik enkel en alleen voor het slapen gaan... Alles hangt van jezelf af. Mentaliteit en vorm van de dag. Ik ben wel een grote fan van Tai Chi... Rust en zelfbeheersing zijn belangrijk in het tennis... mijn dagelijkse oefeningen helpen mij daarbij.

KIEFER: Hoe ga jij je voorbereiden op het komende seizoen?

ARAZI: Eerst een welverdiende vakantie en dan vlieg ik er terug in met mijn coach. Joggen op het strand van Casablanca bij zonsopgang is één van mijn favoriete bezigheden.
Hard en standvastig trainen zijn de ingrediënten van een goede carriere.


KIEFER: En nog veel succes op de Masters en met het komende seizoen!

ARAZI: Bedankt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nicolas Kiefer Empty Re: Nicolas Kiefer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum