FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Roland Garros: Flavia Pennetta's blog.

Ga naar beneden

Roland Garros: Flavia Pennetta's blog. Empty Roland Garros: Flavia Pennetta's blog.

Bericht  fluvia 17.12.06 15:21

Flavia Pennetta's Blog:

Zondag: een korte voorafbeschouwing op Roland Garros.

Bonjour!

Het tweede grandslam tornooi staat voor de deur. Morgenavond wordt Roland Garros officieel geopend tijdens een ceremonie waarop ook de verschillende draws bekend gemaakt zullen worden.

Deze ganse week ben ik jullie blogster. Ik ga trachten elke dag tussen de trainingen en wedstrijden door jullie op de hoogte te houden van het reilen en zeilen hier op Roland Garros. Een tornooi waar ik zelf enorm van hou: het franse publiek, de atmosfeer, het gravel, ...

Alle speelsters zijn van de partij en elk van ons wil o zo graag de coup Suzanne Lenglen maar slechts eentje van ons krijgt hiertoe de gelegenheid. De afgelopen weken en vooral de laatste dagen werd hierover al druk gespeculeerd onder spelers en coaches. Een aantal namen kwamen de hele tijd terug en worden door iedereen dus beschouwd als favorieten.

In de eerste plaats Karolina Sprem. Zij is bij de meesten de torenhoge favoriete voor de titel. Als Karolina iets echt wil dan gaat ze er ook volledig voor. Ze kan zich als geen ander focussen op een doel en ze is duidelijk terug fit. Haar knappe eindzege in Berlijn bewees dat.

Ook Martina Hingis wordt genoemd als kanshebster. Ze doet het dit jaar weer erg goed en met haar tactisch spel kan ze het iedere topspeelster moeilijk maken.
Onder de outsiders voor de titel komen ook steeds dezelfde namen terug: Nathalie Dechy, Steffi Graf en Maria Sharapova zouden volgens veel speelsters weleens voor de verrassing zorgen.

Zelf hoop ik het natuurlijk ook goed te doen. Dit jaar verloopt het in het enkel erg wisselvallig dus een goede prestatie op een van de grandslams is zeker welkom. In het dubbel gaat het dit jaar daarentegen beter dan ooit. Samen met Maria Sharapova hebben we zonet in Rome de titel kunnen vieren. We wonnen van Serena en Venus Williams met 6/7(0) 6/4 7/6(13). Erg close dus. De opluchting en het geluk na de wedstrijd waren dus erg groot.

Morgenavond zal ik aanwezig zijn op de openingsceremonie als 'players representative'. Een functie waarin mijn tenniscollega's mij deze week in hebben verkozen. Een players representative is het aanspreekpunt voor de organisatie, de tourdirectie, de media en de fans. Ik vind dat een belangrijke functie en wil ze dan ook graag goed doen.

Zo meteen vertrek ik met mijn coach, mijn dubbelmaatje Maria en enkele kennissen naar Parijs. We logeren in het officiële spelershotel, net zoals de meeste collega's. Van daaruit zal ik jullie dan ook de komende dagen op de hoogte houden.

Nu ga ik echter afronden maar morgen horen jullie dus meer van mij.
Tot dan!

Vanwege Flavia,
xxx
fluvia
fluvia
Prince Member
Prince Member

Vrouw Aantal berichten : 106
Leeftijd : 39
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Roland Garros: Flavia Pennetta's blog. Empty Re: Roland Garros: Flavia Pennetta's blog.

Bericht  fluvia 18.12.06 22:02

Flavia Pennetta's blog:

Maandag: Openingsceremonie en bekendmaking draws.

Bonjour iedereen,

Zoals beloofd heb ik vandaag ook weer een verslagje klaar voor jullie allemaal. Deze namiddag vond de openingsceremonie en de bekendmaking van de draws plaats. Genoeg om over te vertellen dus. Maar eerst wil ik nog even terug naar gisterenavond.

Gisterenavond 21u00: La pub du peuple.

Gisterenavond ging ik nietsvermoedend een luchtje scheppen. Op 100 meter van het spelershotel lag een leuk danscafeetje "La pub du peuple". Ik zag de coach van Martina Hingis in het inkomhalletje. Dus ik ging hem goeiedag zeggen en hij zei me dat Martina ook binnen was.

Eens binnen kon ik mijn ogen niet geloven. Ik zag Martina Hingis in een nogal compromitterende houding aan een paal hangen. Alle ogen waren op haar gericht. Ook Kim Clijsters was aanwezig in "La pub du peuple". Kim vertelde me dat ze aan de franse wijn had gezeten en zich voluit wou amuseren vanavond. Ik had nooit gedacht dat Kim zo'n party-animal zou zijn.

Enfin, ik heb me aan een rustige tafeltje gezet met mijn laptop en het spektakel eventjes van op afstand aanschouwd. Jammer genoeg heb ik geen foto's kunnen nemen van Martina aan de paal en Kim aan de wijn. Ik had namelijk mijn digitale camera, een canon ixus 5.0 megapixel 3.0 optische en 3.0 digitale zoom met rode-ogen functie (*) niet op zak. Mijnen kodak lag nog thuis. Omstreeks 22u ben ik teruggegaan naar het spelershotel dus ik weet ook niet hoe het beide dames nog is vergaan gisterenavond.

Vandaag 14u00: De openingsceremonie.

Als players representative heb ik vanmiddag een actieve rol opgenomen tijdens de officiële openingsceremonie. Ik heb een speech gegeven over een actueel thema dat alle speelsters hier op de tour bezighoudt. De titel van mijn speech was "De noodzaak en consequenties van de commerciële en structurele marketingsinteresse voor de mondialisering en financiering van het moderne vrouwentennis". Iedereen was onder de indruk.

Achteraf was een receptie voorzien. De franse president Jacques Chirac kwam eventjes met me praten en was lovend over mijn speech. C'était vraiment merveilleux, zei hij. Ex-tennisspeler Yannick Noah wenstte me veel succes in dit tornooi en hij gaf me advies voor het trekken van de draws later die avond. Hij zei "Flavia, goed schudden met de ballen voor dat je ze eruit neemt". Zulk advies van een oud-kampioen is altijd handig. Een uurtje later was het zover.

Vandaag 17u00: De trekking van de draws.

Ik had 2 trommels vol met ballen voor me staan. Eén trommel met de namen van de reekshoofden en een andere trommel met de rest. Eerst gebeurde de plaatsing van de reekshoofden op de draw. De eerste naam die ik trok was die van Karolina Sprem: dé grote favoriete bij uitstek. Daarna trekte ik mezelf. Erg vreemd is dat.

Al gauw raakte zo het hele speelschema volgezet. We verwelkomen deze week ook 2 nieuwe speelsters op de tour: Elena Dementieva en Gisela Dulko. Ik heet hen dan ook als players representative van harte welkom in naam van alle speelsters.

Terug naar de draws. Mij lijkt me de bovenste helft van het speelschema de zwaarste. Ik ben zelf niet echt blij met mijn eigen loting. In de eerste ronde tref ik Anna Chakvetadze. Ik heb schrik van haar, ook al ben ik hier het zesde reekshoofd. Volgens mijn dubbelpartner Maria Sharapova is Anna Chakvetadze een echt jankerke op de tour. We zullen zien maar ik onderschat haar niet!

Ik heb een heel aantal leuke wedstrijden getrokken voor de eerste ronde. Zo moet party-animal Kim Clijsters het opnemen tegen Anna Kournikova. En treft Martina Hingis thuisspeelster Tatiana Golovin. Dé favoriete bij uistek Karolina Sprem moet zich waarschijnlijk voorbij de beide zussen Williams zien te meppen. Dat worden interessante persconferenties na de wedstrijden want ik heb de indruk dat ze niet de beste vriendjes met elkaar zijn.

De loting voor het dubbelspel en de kwalificaties werden gedaan door respectievelijk Yannick Noah en Jacques Chirac. Na mijn trekking feliciteerde tourdirecteur Bart me voor de manier waarop ik met zijn ballen heb gerammeld (en daardoor voor een interessant speelschema heb gezorgd). Eigenlijk zou hij Yannick Noah daarvoor moeten bedanken want het was zijn goed advies.

Morgen trek ik de stad in en volg ik ook enkele van de eerste wedstrijden. Ook hier zal ik een verslagje van maken. Althans als jullie dat zien zitten.

Tot jullie dienst,
jullie player representative!

Flavia,
xxx

(*) Het vermelden van mijnen kodak, een canon ixus 5.0 megapixel 3.0 optische en 3.0 digitale zoom met rode-ogen functie, kwam op vraag van mijn dubbelmaatje Maria Sharapova die zopas een sponsorcontract met de beste kodakmaker ter wereld heeft getekend. Als tegenprestatie krijg in nu van Maria de canon ixus 900 Ti met maar liefst 10.0 megapixel en digitale teleconverter en safety zoom.
fluvia
fluvia
Prince Member
Prince Member

Roland Garros: Flavia Pennetta's blog. Empty Re: Roland Garros: Flavia Pennetta's blog.

Bericht  fluvia 20.12.06 0:32

Flavia Pennetta's blog:

Dinsdag: Training en Cityhoppin'.

Bonjour,

Comment ca va? Met mij in ieder geval goed. Ik heb weer een verslagje klaar over de gebeurtenissen van vandaag. Laten we er maar meteen aan beginnen hé:

Vandaag 09u15: Training en een kadootje.

Vandaag vroeg uit de veren want de eerste training staat op het programma. Omstreeks 09u00 kom ik gepakt aan op mijn oefenterreintje op Roland Garros. Le court Suzanne Lenglen lag er nog verlaten bij. Ik begin mijn training dan ook vroeger dan de meeste andere speelsters.

Rond 10u00 stapt ook mijn dubbelmaatje Maria Sharapova de baan op. We zijn twee totaal verschillende persoonlijkheden maar het klikt op een of ander manier toch erg goed tussen ons. We oefenen verschillende spelsituaties. We spelen in de eerste ronde tegen het duo Flipkens/Wickmayer.

Maria staat bekend voor haar uitgesproken meningen en kan het niet zo goed vinden met Kirsten Flipkens. Volgens Maria heeft Kirsten het imago van een lavabo. Nu ikzelf zou zoiets nooit durven schrijven of zeggen. Het is wel zo dat Kirsten zich minder en minder laat horen op de verschillende publieke fora. En dat is jammer want ze is tenslotte de numero uno binnen onze sport.

De training zit rond 11u45 erop en Maria komt aandraven met een kadootje. Het is ne kodak (*). Bij deze nogmaals bedankt Maria. Een ideaal cadeau aangezien ik mijnen kodak thuis had laten liggen. Nu kan ik dus opnieuw trekken. En ja, aan tourdirecteur Bart beloof ik bij deze dat ik hem ook nog persoonlijk kom trekken.

Vandaag 13u30: Cittyhoppin'.

Vrije namiddag. Dit is de namiddag waarop de standaard, blonde, stereotypische, ééndimensionele, lichtzinnige types van speelsters (denk aan type Anna Kournikova) doen wat ze het liefst doen. Ze pakken de metro en stappen allemaal uit op de Champs Elysées om alle grote modehuizen al gillend binnen te vallen om dan uiteindelijk met een draak van een jurk terug te komen en te stoefen op de players party deze avond. Ik niet dus.

Neen, ik ben gaan cityhoppen. Ik ben me eerst een leuk scootertje gaan huren waarmee ik doorheen Parijs ben getrokken. Ook Maria was natuurlijk van de partij. Met mijnen nieuwe kodak (*) heeft zij een fotootje van mezelf op de scooter gemaakt. De foto staat hieronder afgebeeld. Echt ontspannend zo'n ritje op de scooter onder de Arc de Triomphe door, langs de Seine, voorbij het Louvremuseum,... Parijs is een schitterende stad om te cityhoppen: bijna even mooi als Rome.

Vlak voor de kathedraal Notre Dame kwamen we een collegaspeelster tegen. Serena Williams vertelde ons dat ze erg geboeid was door de Disneyfilm 'Belle en het Beest'. Het was haar lievelingsfilm. Ze wou heel graag de toren van de kathedraal beklimmen. Enkel dan zou Serena zich kunnen vereenzelvigen zoals haar lievelingspersonage Quasimodo. Waarop Maria aan Serena antwoordde: "Blijf dan maar staan waar je nu staat en bespaar je de trappen".

We hadden echter geen tijd om verder over de film door te keuvelen met Serena want onze scooters moesten rond 17u30 terug binnengebracht worden.

Vanavond vindt de playersparty plaats en ik zal er natuurlijk aanwezig zijn. Morgenavond krijgen jullie dan opnieuw een verslagje nadat mijn eerste wedstrijden afgelopen zijn. Hopelijk kijken jullie er naar uit. Ik alvast wel.

Tot dan!

Flavia,
xxx

(*) Onderstaande foto is er eentje van mij op mijn scooter tijdens het cityhoppen. Deze foto is gemaakt met een canon ixus 900 Ti met maar liefst 10.0 megapixel en digitale teleconverter en safety zoom. Met dank aan Maria Sharapova aangezien ik mijn eigen kodak, een canon ixus 5.0 megapixel 3.0 optische en 3.0 digitale zoom met rode-ogen functie, thuis vergeten ben.

Roland Garros: Flavia Pennetta's blog. 548423967_small
fluvia
fluvia
Prince Member
Prince Member

Bericht  fluvia 21.12.06 2:02

Flavia Pennetta's blog:

Woensdag: Wiezen en eerste wedstrijd.

Bonjour,

Roland Garros is vandaag echt gestart. Alle eerste rondepartijen in het enkel zijn vandaag gespeeld. Over mijn belevenissen van vandaag heb ik het zo meteen. Nu eerst nog even over de player's party van gisterenavond.

Gisterenavond 20u00: Player's Party.

Altijd leuk zo'n player's party. Al was het wel een heel erg drukke bedoening daar gisterenavond. Iets te druk voor mij zelfs.

Voor de gelegenheid had ik een mooi zilverkleurig jurkje aangetrokken. Volgens mijn dubbelmaatje Maria Sharapova straalde ik echt en ze kon het dan ook niet laten om een foto te nemen met mijnen kodak (*). Hieronder staat de foto afgebeeld.

Als player's representative moest ik aan de inkom tussen president Jacques Chirac en tourdirecteur Bart gaan staan om alle genodigden een handje te geven.

Martina Hingis had een gast meegenomen. Ik heette hen allebei welkom. Martina vroeg mij of ik al ergens een paal had gezien. Waarop ik haar antwoordde: "als je goed kijkt en zoekt, vind je er wel eentje".

Ook alle andere speelsters waren van de partij maar ik ben weer in gesprek gegaan met Jacques Chirac. Hij vroeg me wat ik vond van de "invloed van de gemonopoliseerde machtssituatie van het vrouwentennis binnen het algemene sportklimaat en de politieke, financiele en economische consequenties hiervan op het franse beleid". Jacques en ik konden er uren over blijven doorpraten. We waren ook bij de laatsten om de player's party te verlaten. Rondstreeks 06u30 lag ik in bed.

Vandaag 12u00: Middagmaal

Het middagmaal was ruim en in buffetvorm. Al was het voor mij mijn ontbijt aangezien ik net een kwartiertje wakker was. Ik heb me dan ook beperkt tot een appeltje. Tijdens het eten kwam Martina Hingis naar me toe gestormd. Ze fluisterde me in mij oor: "Ik heb ze gevonden gisterenavond". Ik vroeg daarop: "Wat bedoel je?". Waarop Martina weer in mijn oor: "Dé paal". En vervolgens liep ze met een brede smile tot over haar oren het spelersrestaurant uit.

Vandaag 13u30: Wiezen.

Tussen het middagmaal is er altijd zo'n dood moment en Maria vroeg of ik met haar wilde kaarten. Ik zei dat ik enkel wiezen kende en dat je voor dat spel met z'n vieren moet zijn. Maria riep onmiddellijk keihard 'свободно двигаться о части механизма doorheen de spelerslounge. Onmiddellijk stonden Anna Kournikova en Vera Zvonareva aan onze kaarttafel.

In het eerste spelletje haalden Vera en ik onze slagen binnen. In het tweede spelletje ging Anna Kournikova solo slim. Dat eindigde natuurlijk in misère voor haar. In het laatste spelletje begon Vera Zvonareva plots enorm hard te trekken met haar handen onder de tafel.

Waarop Maria keihard met haar been schopte. "Au!" riep Lindsay Davenport "Au! Je stampt in mijn buik. Dat mag je niet doen." Lindsay kwam met een tweede stel kaarten van onder de tafel gekropen en Vera verliet meteen de tafel om een gynaecoloog erbij te roepen. Beide speelsters trokken zich samen met de gynaecoloog terug in in achterkamertje van de spelerslounge.

Vandaag 16u00: Eerste wedstrijd.

Op court 1 stond ik oog in oog met Anna Chakvetadze, ook bekend als het jankerke volgens Maria. Anna won van mij met 6/3 en 6/4. Ik speelde geen beste partij maar geen excuses Chakvetadze was gewoonweg beter vandaag. Toch had ik als reekshoofd gehoopt om op 1 van de 2 hoofdterreinen te mogen spelen. Iets waar ik tourdirecteur Bart zeker over ga aanspreken als ik hem ga trekken deze week. Als player's representative vind ik dat elk reekshoofd het recht heeft om op een showcourt te spelen.

Maar bon, gedane zaken nemen geen keer. Het is niet door court 1 dat ik heb verloren. Waarom dan wel?

Ben ik te lang bezig geweest met het schrijven van de verslagjes? Hebben die blog te veel energie van mij gekost? Heeft mijn functie als player's representative mij belemmerd in mijn sportieve aspiraties? Heeft de voorbereiding van mijn speech "De noodzaak en consequenties van de commerciële en structurele marketingsinteresse voor de mondialisering en financiering van het moderne vrouwentennis" mijn training verstoord. Ben ik te lang met Jacques Chirac op de player's party gebleven? Heb ik te lang geslapen? Is een appeltje als ontbijt en middagmaal voor een eerste ronde wedstrijd niet het goede recept voor winst?

Genoeg vragen om nog een antwoord op te geven. Maar dat zal voor morgen zijn.

Tot dan!

Fluvia,
xxx

Roland Garros: Flavia Pennetta's blog. Sexyflavia02

(*) Dit ben ik in mijn jurk voor de player's party. Ook deze foto is getrokken met een canon ixus 900 Ti met maar liefst 10.0 megapixel en digitale teleconverter en safety zoom. Omdat ik mijnen kodak, een canon ixus 5.0 megapixel 3.0 optische en 3.0 digitale zoom met rode-ogen functie, thuis vergeten ben. En Maria me dus de canon ixus 900 Ti met maar liefst 10.0 megapixel en digitale teleconverter en safety zoom als cadeau heeft gegeven.
fluvia
fluvia
Prince Member
Prince Member

Bericht  fluvia 22.12.06 1:47

Flavia Pennetta's blog.

Donderdag: Depressie in het vrouwencircuit en dubbelspel.

Bonjour!

Vandaag ga ik het eens voor de verandering kort(er) houden. Ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat het schrijven van zo'n blog elke dag enorm veel energie verbruikt. Zoiets vreet echt aan mijn lichaam en dat is me in mijn eerste ronde partij in het enkelspel zuur opgebroken. Maar bon, ik zal je toch nog vertellen wat er vandaag gebeurd is.

Vandaag 11u00: Depressie in het vrouwencircuit?

Een uurtje voor het middagmaal was het drummen in de spelerslounge. Vandaag zijn nog veel partijen af te werken en iedereen wil als eerste in de rij staan voor het buffet.

Steffi Graf, voor de meeste speelsters een echte moederfiguur, kwam me waarschuwen. "Schrijf alsjeblief niets over Patty Schnyder in je blogs", zei ze me. Waarop ik vroeg waarom niet? Steffi vertelde me dat Patty in een dipje zit omdat ze dit jaar zo weinig wedstrijden heeft gewonnen tot nu toe. Volgens Steffi was Patty een depressie nabij. En indien ik haar in mijn blog zou vermelden en dus in de mediaspotlights zou brengen, zou dat voor Patty de druppel kunnen zijn die de emmer kan doen overlopen.

Dus heb ik Steffi beloofd om niets negatiefs over Patty te schrijven. Ook al omdat ik Patty Schnyder wel kan apprecieren. Ze doet al lang mee maar behoort niet echt meer tot de meisjes die voortdurend in de spotlights staan. Nu ik hoor daar ook niet bij hoor maar Patty trekt zich dat wel aan. Misschien moeten we ons allemaal eens bezinnen over pesterij op ons circuit. Een thema dat ik als player's representative wel wil opnemen om een duidelijk antipestbeleid te gaan voeren op het circuit in de toekomst. Hiermee wil ik, by the way, niet gezegd hebben dat Patty wordt gepest hé.

Vandaag 15u: Eerst dubbelpartij.

In onze eerste dubbelpartij stond ik samen met Maria Sharapova tegenover een interessant duo. Kirsten Flipkens speelde niet op haar beste niveau vandaag. Maria speelde die zwakte ook erg uit. Telkens als zij en Kirsten vlak bij elkaar stonden siste ze: sst sst sst. Ik vroeg Maria tijdens een break waarom ze dat deed. Ze antwoordde: "Ik laat weten wat ik vind van haar. Kirsten Flipkens heeft het imago van een lavabo en een lavabo doet sst sst sst".

Ook Yanina Wickmayer stond op de baan met Flipkens. Yanina is een braaf meisje en ze speelt niet slecht. Toch voel ik aan dat Flipkens in het dubbel veel beter zou kunnen, mocht ze een andere dubbelspeelster hebben. Maar aan de andere kant is het ook weer erg nobel van Kirsten om een onbekend landgenootje van haar te ondersteunen binnen dit circuit.

Enfin, we wonnen de wedstrijd met 6/0 0/6 en 6/0. In de volgende ronde wachten ons met Chanda Rubin en Dinara Safina moeilijkere tegenstandsters. Maar daarover morgen meer.

Tot dan!

Flavia,
xxx
fluvia
fluvia
Prince Member
Prince Member

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: