FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA Australian Open

+10
kimmie
Matthias
Fre7***
dieterk
wout
snowball3
mehor
olivier
Jan
HawkEye
14 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

FWTA Australian Open - Pagina 2 Empty Re: FWTA Australian Open

Bericht  de rat 09.10.08 19:40

Myskina uitgeschakeld in de kwalificaties???? Hoe is dat mogelijk?????? Ach ja volgende week beter. Smile

de rat
Junior Member
Junior Member

Man Aantal berichten : 34
Leeftijd : 39
Registration date : 09-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  kimmie 09.10.08 22:08

Caroline is best tevreden over deze week: Patty uitschakelen was mooi (te mooi misschien)
Petra speelde uitstekend tennis, daar was niets tegen te beginnen Sad
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06

Bericht  de rat 10.10.08 0:44

Wat zou het zalig zijn moest Cornet in de volgende ronde op haar gezicht gaan. Myskina kan haar nu al niet hebben:

"Dat is zo een typische trien die denkt dat ze het is omdat ze de kwartfinale van een grandslam haalt. Zelfs moest ze dit tornooi winnen (en ik hoop dat ze dat niet doet) komt ze nog niet aan mijn hielen. Zielig geval en dan nog maar te zwijgen van haar coach..."

Straffe uitspraken van de ex nummer 2 die een (tot nu toe mislukte) comeback maakt op de tour.

FWTA Australian Open - Pagina 2 Ygh22320

de rat
Junior Member
Junior Member

Man Aantal berichten : 34

Bericht  Gast 10.10.08 4:53

De coach van Cornet wil even zeggen dat deze uitspraken helemaal niet ter zake doen... Cornet is nog maar pas in het profcircuit én heeft al een dubbelzege op zak ...
Laten we dan maar hopen dat Myskina de bal vaak genoeg misslaat en terug naar Rusland kan gaan...

Gast
Gast

Bericht  Matthias 10.10.08 10:09

stipje schreef:De coach van Cornet wil even zeggen dat deze uitspraken helemaal niet ter zake doen... Cornet is nog maar pas in het profcircuit én heeft al een dubbelzege op zak ...
Laten we dan maar hopen dat Myskina de bal vaak genoeg misslaat en terug naar Rusland kan gaan...

Nt overdrijven daar Laughing Maar ook de coach van Vesnina en Azarenka vindt zulk gedrag ontoelaatbaar op het circuit ...
Matthias
Matthias
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 345
Leeftijd : 36
Registration date : 06-08-08

Bericht  HawkEye 10.10.08 11:48

Dubbelspel wordt volgende week gespeeld wave
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  HawkEye 10.10.08 18:12

Nicole Vaidisova imponeert Down Under

FWTA Australian Open - Pagina 2 350a5de2e54d9ee69749542vm6

Kwartfinales
Clijsters [1] d. Krajicek [7] 6/1 7/5
Vaidisova [Q] d. Mauresmo [Q] 4/6 7/6(2) 7/5
Ivanovic [16] d. Davenport [9] 5/7 7/6(5) 7/5
Mandula [13] d. Cornet [Q] 6/2 7/6(9)
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  mehor 10.10.08 18:43

Bart schreef:Dubbelspel wordt volgende week gespeeld wave

Yes ik heb speelsters die de tweede week halen...... Geheel onverwacht...... duimen
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

Bericht  Fre7*** 10.10.08 19:30

Ivanovic2de tornooi op rij in de halve finales Smile

speelde de echte Ana maar ook terug zo goed Sad

Fre7***
God
God

Man Aantal berichten : 893

Bericht  Gast 10.10.08 19:55

Jammer dat FWTA niet werkt met het systeem van dicebreak... Anders had er mss iets meer in gezeten! Veel succes aan Mandula! En bedankt voor de spannende 2e set! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  krullie 10.10.08 21:13

Vaidisova heeft het naar haar zin op de FWTA-tour Cool
krullie
krullie
King Member
King Member

Vrouw Aantal berichten : 350
Leeftijd : 44
Registration date : 07-12-06

http://www.xaviermalissesite.be

Bericht  Gast 10.10.08 23:00

"Ik ben nog niet in vorm"

FWTA Australian Open - Pagina 2 Cns_shahar_peer_wideweb__470x339,0

MELBOURNE __ Ze was ontroostbaar. De eerste ronde in Sydney in het dubbel en de tweede ronde in het enkel. En nu op de Australian Open zelfs niet in de tweede ronde geraken. Aan alles twijfelde ze. Had ze wel de juiste kleren aangedaan? Waren haar schoenen niet te klein? Misschien het haar eens anders doen? Niets was nog zeker. De stilte van Shahar Peer na een vraag van een journalist was pakkend. Iedere keer opnieuw, die stilte. Gelukkig was er nog haar coach die haar door dik en dun steunt en die haar naar het einde van de persconferentie kon opbeuren. Ze eindigde dan ook met de woorden "Ik ben nog niet in vorm" en beloofde dat er hard getraind zou worden en dat ze vanaf het volgende tornooi kan rekenen op mental coach Willems, die ook al eerder Ernests Gulbis onder zijn hoede nam.

In de eerste ronde kwam Shahar Peer, die rechtstreeks was geplaatst voor de Australian Open uit tegen de Franse qualifier Amélie Mauresmo. Op papier zou dit een eenvoudige match worden en wachtte de tweede ronde al. Maar het liep anders uit voor de Israëlische. Na de eerste set gewonnen te hebben, moest ze de tweede en derde afstaan nadat ze telkens een break achterstond. Ze zou uiteindelijk 1u45 op de baan staan om dan naar de kleedkamers af te druipen na een 2/6 6/4 6/4 uitslag. Hopelijk slaagt ze er in het dubbelspel, dat volgende week gespeeld wordt, wel in om samen met Aranxta Rus een paar matchten te winnen... We duimen alvast.

Laatst aangepast door stipje op 26.10.08 13:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast 10.10.08 23:37

"Woorden doen me niks, Myskina!"

FWTA Australian Open - Pagina 2 363501-2088821-458-238

MELBOURNE __ Het was drummen voor een plaatsje bij de persconferentie van Alizé Cornet. De jonge Franse werd namelijk geviseerd door Anastasia Myskina. De laatste weken maakte Cornet namelijk furore door in Sydney het de dubbelfinale te bereiken én op de Australian Open in het enkel de kwartfinales te halen nadat ze uit de kwalificaties kwam. Door haar jeudigheid kan ze niet zwijgen over haar triomfen, en als dit dan de oren van Myskina bereikt (die niet uit de kwalificaties geraakte, nvdr) dan is er natuurlijk stof tot discussie en leidt frustratie maar al te vaak tot nietszeggende uitspraken die het sportieve van het tennis zeker en vast niet ten goede komen. Menig journalist was dan ook aanwezig om de mening van Alizé aan te horen.

"Ik weet niet waar Myskina het haalt. Ik kom goed overeen met mijn medespelers. De meeste zijn ook vriendelijk tegen mij. En ze zijn me allemaal proficiat komen wensen met het behalen van de finale in het dubbelspel, incluisief Myskina. Waarom ze dan nu zo'n uitspraken doet? Ik weet het niet zo goed. Als je me nu vraagt om Myskina in een paar woorden te beschrijven, wel, hier zijn ze dan: Arrogant, gemaakt en hypocriet. Ik ga nu niet met modder beginnen gooien maar als je mij raakt, bijt ik terug. Ik kan het gemakkelijk van me afzetten. Sommigen denken dat ik me zou laten doen omdat ik de jongste ben, maar ik heb véél meegemaakt al en dat heeft me gehard. Myskina zal mogen opletten wanneer we tegen elkaar spelen. Het zal een strijd op het heetst zijn. Let maar op."

Terug naar de sportieve prestaties. Alizé versloeg in de eerste ronde van de kwalificaties Vera Dushevina. Het was meteen de spannendste match uit de kwalificaties (5/7 7/6(0) 7/6(3)). Dushevina haalde de eerste set binnen na een uur. De volgende twee sets gingen naar Cornet, die het telkens afmaakte in de tiebreak. In de eerste ronde was het Sania Mirza die haar boeltje kon inpakken. Opnieuw waren er drie sets voor nodig doordat Cornet haar start compleet miste (0/6 7/6(2) 6/2) maar haar gelukkig herpakte en na een tiebreak in de tweede set overtuigend ook de derde set pakte. De tweede ronde werd een clash tussen Franse nieuwkomers. Marion Bartoli sloeg de ene na de andere bal terug het net over en maakte het Cornet knap lastig. Maar uiteindelijk ging de match opnieuw in drie sets naar Cornet die opnieuw haar start miste (0/6 6/4 6/2). In de kwartfinales tenslotte was het Petra Mandula die Cornet haar Australisch avontuur beëindigde. De afgang die Myskina voorspelde kwam er niet. Cornet redde haar eer door tot het uiterste te gaan in de tiebreak maar uiteindelijk toch het onderspit moest delven (6/2 7/6(9)).

De afspraken met de MentalCoach liggen alvast. Hopelijk zal Cornet haar start beter leren nemen. In het dubbeltornooi wordt er véél verwacht van Victoria Azarenka en Cornet die misschien deze keer wel de finale kunnen winnen.

Gast
Gast

Bericht  HawkEye 11.10.08 10:10

Vaidisova en Ivanovic spelen finale in Melbourne

FWTA Australian Open - Pagina 2 610x

Halve finales
Vaidisova [Q] d. Clijsters [1] 0/6 6/3 6/3
Ivanovic [16] d. Mandula [13] 7/6(3) 7/6(4)

Nicole Vaidisova en Ana Ivanovic spelen zondag voor het eerst in hun carrière een grandslamfinale. Voor Ivanovic was dat wel te verwachten. De Servische heeft al wat ervaring en werd door velen bestempeld als hét nieuwe talent van de tour. Vorige week was ze nog halve finaliste in Sydney. En ook in Melbourne maakt ze het voorlopig helemaal waar. In de halve finale was ze in twee tiebreaks sterk dan ex-nummer 1 Petra Mandula uit Hongarije.

Voor Nicole Vaidisova is deze grandslamfinale een complete verrassing. Pas sinds vorige week heeft ze de overstap naar 'de groten der aarde' gemaakt en als qualifier baande ze zich een weg naar de finale. In de halve finale werd ze in set 1 vernederd door Kim Clijsters, nog steeds het nummer 1 ter wereld. Vaidisova kwam daarna veel beter in de partij en won nog vrij vlot met 6/3 6/3.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  dieterk 11.10.08 11:14

The end?

Kim Clijsters is er niet goed van. Ze was nog twee wedstrijden verwijdert van haar grote droom Crying or Very sad De vraag is of de Belgische dit te boven gaat komen... Toch wil ze langs haar coach laten weten dat Nicole de verdiende winnaar was!

FWTA Australian Open - Pagina 2 _41116414_kim270
Komt Kim deze nederlaag nog te boven?
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06

Bericht  krullie 11.10.08 12:19

Vaidisova : "Hiermee neem ik revanche voor Patty"

FWTA Australian Open - Pagina 2 R594821969

Nicole Vaidisova was superblij met haar eerste Grand Slam finale :
"Ik ben nieuw op de tour en sta hier nu al in de finale ! Dat had ik nooit verwacht. Allereerst wil ik mijn coach bedanken, en ook Patty Schnyder die me deze week super gesteund hebben. Beiden hebben ze al heel wat ervaring op de tour, en dat heeft me zeker geholpen".

Schnyder speelde op de Masters een spannende finale tegen Clijsters om de titel en de nummer 1 plaats. Heeft zij je tips kunnen geven ?
"Natuurlijk, ze kent Kim's spel door en door. Ik ben blij dat ik vandaag een beetje "revanche" kunnen nemen heb voor Patty. Al is dat natuurlijk niet slecht bedoeld, want Kim is echter een toffe speelster ! Ik begrijp dat ze nu ontgoocheld is, maar volgende week zal ze er wel opnieuw staan!"

Wat zijn je verwachtingen voor de finale ?
"Ik ga proberen om niet al te veel stress te hebben, vandaag verloor ik de eerste set met 0/6 en daarna heb ik me serieus moeten herpakken. In de finale moet ik een betere start maken om een kans te hebben. Maar ik ga er toch ook proberen van te genieten"

Veel succes Nicole !!
krullie
krullie
King Member
King Member

Bericht  Fre7*** 11.10.08 17:23

Road to the Finals...

Nicole VAidisova en Ana Ivanovic spelen morgen de finale van het eerste grand slam tornooi van het nieuwe seizoen. Voor beide speelsters is dit een primeur en dus komt er sowieso een nieuwe winnares in deze editie van de Australische kampioenschappen.

Top side of the draw:

Nicole Vaidisova's verhaal is bekend en kort. Ze is nieuw op de tour en kwam vanuit de kwalificaties helemaal door tot in de finale. Voor haar is dit vanzelfsprekend een hele opsteker en een verdiende prestatie.

FWTA Australian Open - Pagina 2 Post111166734878yr6
Nicole op training down under

Op haar weg naar de finale kruistte ze volgende speelsters:

Vaidisova [6] d. Müller 5/7 7/5 7/6(12)

Vaidisova [Q] d. Vesnina [14] 2/6 6/3 7/6(4)
Vaidisova [Q] d. Domachowska 1/6 7/5 6/3
Vaidisova [Q] d. Mauresmo [Q] 4/6 7/6(2) 7/5
Vaidisova [Q] d. Clijsters [1] 0/6 6/3 6/3

Geen twijfel mogelijk deze meid is in topvorm en zal ook in de finale geen angst voor een sterke 3-setter koesteren en zal er zeker volledig klaar voor zijn. 15 sets naar de finale en talloze uren op de baan maken van haar meteen een speelster om het ganse seizoen rekening mee te houden.

Bottom side of the draw:

Het verhaal van Ana Ivanovic ligt een beetje anders. Ze zit er al een tijdje bij op de FWTAtour maar kon nog nooit een indruk nalaten bij de fans of andere coaches. Sinds ze niet eens op de tabel verscheen op Wimbledon haalde ze 6 keer de hoofdtabel op een tornooi waarin ze 3 keer de 2 de ronde wist te bereiken. ( Miami, US Open en Moskou) De andere tornooien ging ze er steeds meteen uit. (Antwerpen, Toronto en Indian Wells)

FWTA Australian Open - Pagina 2 0,,5836428,00
Op weg naar de finale in Sydney dolgelukkig met meer dan 1 overwinning op rij

Haar weg naar de finale:

Ivanovic [16] d. De Los Rios [Q] 7/5 7/6(6)
Ivanovic [16] d. Kuznetsova [Q] 7/6(6) 6/0
Ivanovic [16] d. Davenport [9] 5/7 7/6(5) 7/5
Ivanovic [16] d. Mandula [13] 7/6(3) 7/6(4)

Ana schakelde 2 qualifiers uit en 2 hoger geplaatste speelster maar in tegenstelling tot Nicole heeft ze nog geen topreekshoofd op haar weg tegen gekomen wat in het voordeel van Nicole kan liggen.
Ze is nu wel goed op dreef want haalde vorige week in Sydney ook al de finale voor het eerst in haar carrière en de honger naar een eerste titel is zo groot zat ze zeker alles op alles zal zetten. Met slechts 1 verloren set en 9 gespeelde sets in totaal en een match minder in de benen lijkt ze de beste kaarten op dit vlak wel voor te hebben.
De verwachtingen lijken ook wat hoger te zijn voor Ivanovic als laatste geplaatste seed en dus zal ze moeten rekenen op de ervaring die ze al iets langer heeft dan Vaidisova en zo proberen haar zenuwen onder controle te krijgen. Ze rekent ook op alle steun van de fans.

Fre7***
God
God

Bericht  olivier 11.10.08 17:47

So close! Crying or Very sad
olivier
olivier
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42
Registration date : 11-12-06

Bericht  Chris 12.10.08 1:30

Een mooi tornooi voor Petra Mandula! Very Happy

Jammer dat Martina Müller al in de kwalificaties tegen finaliste Vaidisova moest, het werd toch spannend maar dat is een kleine troost...
Chris
Chris
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 222
Leeftijd : 41
Registration date : 10-12-06

Bericht  HawkEye 13.10.08 23:18

Ivanovic nieuwste Grand Slam-kampioene

FWTA Australian Open - Pagina 2 Ivanovic_13766t

Finale
Ivanovic [16] d. Vaidisova [Q] 6/2 7/6(6)

bravo

Ana Ivanovic is de nieuwe Australian Open-kampioene. De Servische, als zestiende geplaatst, klopte in de finale de Tsjechische qualifier Nicole Vaidisova, gecoacht door Melissa die ook al 's werelds nummer 2 Patty Schnyder onder haar hoede heeft. Ivanovic had enkel in set 2 moeite met de Tsjechische revelatie.

FWTA Australian Open - Pagina 2 Ivanovic_ana_victory_narrowweb__300x365,0

Op de ranking, die op 27 oktober verschijnt, springt Ivanovic van 19 naar 14. Vaidisova maakt een sprong van 25 naar 19. Kim Clijsters vergroot haar voorsprong op Patty Schnyder. Ze staat 713 punten voor op Schnyder en maar liefst 1054 op nummer 3 Pierce. Dinara Safina wordt vierde.

FWTA Australian Open - Pagina 2 Tennis09_gallery__289x400
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  krullie 13.10.08 23:31

Zo'n close 2e set ! Proficiat Ana bravo
krullie
krullie
King Member
King Member

Bericht  Fre7*** 14.10.08 12:00

wahahahaa Mijn eerste tornooizege en meteen een Grand Slam Very Happy ben zoooo blij Smile

Fre7***
God
God

Bericht  HawkEye 15.10.08 19:03

Sorry mensen, heb het ontzettend druk!
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  Gast 16.10.08 1:43

Bart schreef:Sorry mensen, heb het ontzettend druk!

Géén probleem Bart Very Happy Meer trainingen dus, en meer gesprekken met de Mental Coach

Gast
Gast

Bericht  HawkEye 23.10.08 19:56

Amper vier reekshoofden overleven eerste ronde

FWTA Australian Open - Pagina 2 26f0ab86270a624e41ebe44611855f7f-getty-77848959rb025_pacific_life_
Enkelkampioene Ivanovic start ook sterk in het dubbelspel

Laatste kwalificatieronde
Ivanovic/Mauresmo [1] d. De Los Rios/Dushevina 6/3 7/6(0)
Kirilenko/Myskina d. Jankovic/Vaidisova [2] 6/1 0/6 7/6(0)
Hingis/Müller d. Srebotnik/Wozniacki [3] 6/7(6) 7/6(9) 7/6(6)
Flipkens/Kanepi d. Pavlyuchenkova/Tanasugarn [4] 6/2 7/6(2)

Eerste ronde
Harkleroad/Mirza [1] d. Domachowska/Monami 7/5 6/1
Hingis/Müller [Q] d. Pierce/Mandula [5] 7/5 3/6 7/5
Flipkens/Kanepi [Q] d. Peer/Rus [7] 2/6 6/4 6/4
Kuznetsova/Mattek d. Schnyder/Vesnina [4] 6/3 0/6 6/0

Ivanovic/Mauresmo [Q] d. Davenport/Zvonareva [3] 0/6 6/2 6/4
Safina/V Williams [6] d. Kirilenko/Myskina [Q] 5/7 7/5 7/6(5)
Azarenka/Cornet [8] d. Bartoli/S Williams 2/6 6/3 6/4
Clijsters/Krajicek [2] d. Capriati/Radwanska 7/6(2) 6/1
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud