FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI

+8
dieterk
boyke
Fre7***
mehor
Jan
krullie
kwartel83
Wimpie
12 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI - Pagina 3 Empty Re: Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI

Bericht  mehor 27.09.08 14:20

Wimpie schreef:
mehor schreef:
Dat wordt dan bij deze gedaan....... Isaev vraagt een challenge aan....

The call stands correct

Isaev heeft geen gelijk gekregen, en verliest daarmee zijn laatste wedstrijd in het dubbelspel. Het eerste reekshoofd Roddick/Paes doet morgen een gooi naar zijn eerste Masters titel.

Andy Roddick/Leander Paes [1] def. Artem Isaev/Paradorn Shrichaphan [8] 7/6(6) 6/0 0/6 6/1

Isaev zal dan bij de finale aanwezig zijn en het duo Coria/Isner supporten. Niet dat ik Roddick het niet gun hoor, maar het andere koppel is gewoon sympatieker en heeft Isaev een geweldig afscheidscadeau gegeven.
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI - Pagina 3 Empty Re: Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI

Bericht  kwartel83 27.09.08 22:50

Isner is blij in de twee finales van de Masters te staan. Natuurlijk hoopt hij morgen de twee titels binnen te halen maar hij weet dat Xavier Malisse niet te onderschatten is.

Isner voor Nr 1 in enkel en dubbel Very Happy

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40
Registration date : 11-12-06

Bericht  HawkEye 28.09.08 10:23

Go XA4!!! banaan banaan banaan
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  Wimpie 28.09.08 14:46

Isner is de beste

John Isner is de man van het seizoen. Vorig jaar nog de revelatie van het jaar, dit jaar een eerste Grand Slam, de nummer 1 ranking en nu ook de dubbelslag op de Tennis Masters Cup. In de enkelfinale tegen Xavier Malisse kwam hij al vlug twee sets voor te staan. Toch kwam de Belgische winnaar van de US Open terug en dwong een vijfde set af. Isner had hier echter op gerekend. Met twaalf spelletjes op rij, had hij Malisse in slaap gewiegd om dan genadeloos toe te slaan. Met 6/2 maakte Isner er een eind aan, goed voor een tweede titel van het seizoen.
De dubbelfinale was een herhaling van een besproken groepswedstrijd. Guillermo Coria en John Isner wonnen van Leander Paes en Andy Roddick, na een dice-break in de derde set. Roddick en Paes deden echter geen moeite om HawkEye in te roepen, ze waren immers zeker van groepswinst. Hierdoor plaatsten Coria en Isner zich voor de halve finale, dankbaar is het Argentijns-Amerikaanse duo niet. In de finale vochten ze voor wat ze waard waren, en opnieuw bracht Isners tactiek de doorslag. In de vijfde set walsten Coria en Isner over hun tegenstanders, waardoor Isner zich kroonde tot heerser van de Tennis Masters Cup én de huidige FATP in het algemeen. De jonge Amerikaan zet hier immers enkele records op de tabellen. Een overzichtje:
  • Isner is de tweede speler na Raemon Sluiter in seizoen *2* die de dubbelslag wint op de TMC
  • Isner is de tweede speler na Kristof Vliegen in seizoenen *2*3* die zijn dubbeltitel succesvol verdedigt met een andere partner
  • Isner is de derde speler na Rainer Schuettler in seizoen *7* en Nikolay Davydenko in seizoen *9* die het seizoen eindigt op nummer 1 in het enkel en het dubbelspel
  • Isner is de eerste speler die het seizoen alleen eindigt op nummer 1 in het dubbelspel

Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI - Pagina 3 610x

Het feestseizoen is daarmee aan zijn einde gekomen. De feestpunten, de Olympische Spelen en de Clash of Times maakten het seizoen tot één van de mooiste ooit. Met dit 10de seizoen eindigt ook een tijdperk van de FATP. Vanaf nu zullen deelnemers twee spelers coachen, bovendien hangt er een reële prijs aan vast voor de beste van het seizoen. De organisatie probeert hiermee het spelplezier te kunnen verhogen en het enthousiasme van de deelnemers te kunnen behouden en verbeteren. Ik wil iedereen nog bedanken voor hun trouwe inzet dit seizoen en ik kijk er naar uit om er een nieuw seizoen bij te doen. Ik hoop jullie allemaal terug te zien in Sydney volgende week!

Finale Singles

John Isner [1] def. Xavier Malisse [5] 6/1 6/0 0/6 0/6 6/2

Finale Doubles

Guillermo Coria/John Isner [5] def. Andy Roddick/Leander Paes [1] 0/6 6/3 6/1 0/6 6/0
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Man Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06

Bericht  kwartel83 28.09.08 21:42

Mooie afsluiter van een "moeilijk" jaar

Het 10de FATP seizoen is vandaag op zijn einde gekomen en daardoor is dit het ideale moment om samen met John Isner terug te blikken over het afgelopen seizoen.

Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI - Pagina 3 610x

ENKELSPEL

John Isner begon het seizoen op een 7de plaats en steeg na kwartfinale in SYDNEY en winst op de AUSTRALIAN OPEN naar de 3de plaats en kreeg de nummer 1 positie in het verschiet. In MONTE CARLO kreeg hij zelfs de kans, om in een onderling duel met de andere kanshebber voor de eerste plaats, Hicham Arazi, de eerste plaats over te nemen. Hij verloor echter de halve finale en moest wachten tot na het toernooi van de US OPEN om zich 's werelds beste te kunnen noemen. Sindsdien verloor hij deze positie niet meer en verstevigde deze positie zelfs nog door op de MASTERS de titel te behalen. Met 4990 punten vestigde hij een nieuw FATP-record want niemand scoorde ooit meer.

R1 (0): /
R2 (2): RG, Barcelona
1/4 (5): Sydney, Queens, WIMBLEDON, Indian Wells, Madrid
1/2 (8): Monte Carlo, Rome, Miami, Montreal, Cincinnati, Olympische Spelen, US OPEN, Basel
RU (2): Hamburg, Parijs
W (2): AUSTRALIAN OPEN, TMC

Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI - Pagina 3 Legg.Mason-20070803-3766

DUBBELSPEL

Dankzij winst op de Masters (seizoen 9) mocht Isner , gedeeld met Nikolay Davydenko, als de nummer 1 aan het nieuwe seizoen beginnen. Met zeges op de AUSTRALIAN OPEN, het graveltoernooi van ROME en WIMBLEDON verstevigde hij zijn (gedeelde) plaats op de wereldranglijst.

Aan de vooravond van het toernooi van MONTREAL kwam er toch een scheur in het succesvolle duo Davydenko/Isner. Het duo splitste naar aanleiding van de dood van Emma Laine, FWTA-speelster en de toenmalige vriendin van John Isner. Bart zou bij het schandaal betrokken zijn en zo werd de link met Davydenko dan ook gelegd. Het duo splitste en Isner ging verder met nieuwkomer Coria. Een wilde gok natuurlijk maar deze gok had wel resultaat. Ze behaalden de finale in MONTREAL en zo kwam Isner alleen op de eerste plaats te staan. Ook het volgende toernooi, dat van CINCINNATI verliep goed voor het nieuwe duo en werd op hun jonge dubbelpalmares toegevoegd. Op de US OPEN verloren ze echter in de eerste ronde waardoor Isner zijn eerste plaats op de wereldranglijst terug aan Davydenko moest afstaan. Dankzij het blessureleed van betergeplaatste duo's kregen Coria & Isner alsnog de kans om aan de MASTERS deel te nemen en deze kans hebben ze ten volle benut. Met een 2/3 in de poule plaatsen ze zich met de hulp van Paes/Roddick voor de halve finales. Uiteindelijk wonnen ze in de finale van Paes/Roddick waardoor Isner zodoende terug zijn eerste plaats op de wereldranglijst wist te veroveren.

R1 (2): ROLAND GARROS (Davydenko), US OPEN (Coria)
1/4 (6): Sydney (Davydenko), Monte Carlo (Davydenko), Barcelona (Davydenko), Miami (Davydenko), Madrid (Coria), Basel (Coria)
1/2 (5): Hamburg (Davydenko), Queens (Davydenko), Indian Wells (Davydenko), Olympische Spelen (Agassi), Parijs (Coria)
RU (1): Montreal (Coria)
W (5): AUSTRALIAN OPEN (Davydenko), Rome (Davydenko), WIMBLEDON (Davydenko), Cincinnati (Coria), TMC (Coria)

Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI - Pagina 3 Isner

PALMARES (na seizoen 10)

ENKELTITELS (5): Rome, Toronto, Basel *9*,Australian Open, TMC *10*
DUBBELTITELS (9): Wimbledon, US Open, Basel, TMC *9*; Australian Open; Rome, Wimbledon, Cincinnati, TMC *10*
ENKELRANKING: 1 (al 5 weken)
DUBBELRANKING: 1 (al 17 weken)
DAVIS CUP: WINST *9* & *10*
DAVIS CUP (enkelspel): 7-2
DAVIS CUP (dubbelspel): 6-1
OLYMPISCHE SPELEN: 4de plaats (enkel + dubbel)

TOEKOMSTPLANNEN (seizoen 11)

Naar aanleiding van het nieuwe seizoen heeft John Isner ook een kleine verduidelijking gegeven naar zijn toekomstplannen. Welke toernooien wil hij winnen maar vooral met wie zal hij dubbelen de komende weken/maanden/... . Maar eerst blikt hij zelf nog eens terug over het voorbije seizoen.

Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI - Pagina 3 IsnerPress

"Het tiende seizoen is in het algemeen redelijk goed verlopen op het verlies van mijn liefste na en de daaraan verbonden dubbelperikelen. Ik heb mij gelukkig volledig herpakt en samen met Coria heb ik terug enkele goede toernooien gespeeld en zo mijn eerste plaats in het dubbelspel teruggenomen."

"Nu de FATP enkele veranderingen doorgevoerd heeft zal het door het toegenomen aantal spelers moeilijker worden om mijn eerste positie te behouden maar ik ben er wel van overtuigd dat dit mij nog wel een tijdje zal lukken. Tenminste in het enkelspel want in het dubbelspel heb ik op de AUSTRALIAN OPEN toch een dubbeltitel te verdedigen en dat is nu niet al te simpel, zeker niet met Paes/Roddick op een paar honderd punten. Laat men zeggen dat dit zelfs moeilijk zal worden. Maar ik zal in ieder geval mijn best doen om mijn eerste plaats te verdedigen."

"In het enkelspel zou ik graag één of meerdere grandslams winnen en ook succesvol mijn titel op de AUSTRALIAN OPEN en TMC verdedigen. Als ik tevens zo constant speel zoals dit seizoen dan zal ik van een geslaagd seizoen spreken."

"In het dubbelspel zou ik graag de titel op Roland Garros halen want met titels in Wimbledon (2), TMC (2), Us Open (1) en Australian Open (1) heb ik toch op 2 jaar 6 van de 10 grote titels weten binnen te halen. Met een titel op Roland Garros zou ik tevens alle grandslams gewonnen hebben in het dubbelspel wat toch ook een uitstekend resultaat zou zijn voor een speler die op dat moment slechts 2,5 seizoen meedraait."

"Vanaf volgende week zal mijn coach Karel Kwartel een nieuweling opleiden waar ik nu de komende toernooien mee zal trainen. Met Amer Delic wordt een talentvolle jongeling aangenomen."

"Tevens zal ik blijven dubbelen met Coria. Oorspronkelijk kwam mijn coach op het idee om met Tim Henman in zee te gaan naar aanleiding van een mogelijk einde carrière van Coria. Maar deze plannen gaan echter niet door doordat Coria alsnog het nieuwe seizoen zal aanvangen. Hierdoor zullen ze als WERELDKAMPIOEN het seizoen samen aanvangen."

BEDANKING

Graag zou ik bij deze WIMPIE nog willen bedanken voor alles wat hij het voorbije seizoen en de daarvoorgaande seizoenen klaargespeeld heeft. De organisatie was steeds in orde en alles wordt goed en gedetailleerd bijgehouden.

Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI - Pagina 3 Isner

Daarom EEN DIKKE MERCI WIMPIE clown

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40

Bericht  HawkEye 28.09.08 22:09

Merci Wimpie bravo
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  kimmie 28.09.08 23:35

doe zo voort Wimpie cheerleader bier
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47

Bericht  Fre7*** 29.09.08 1:18

zalig Very Happy masterstitel Smile

proficiat aan de finalisten en aan Isner voor het enkelspel ook !!

Fre7***
God
God

Man Aantal berichten : 893
Leeftijd : 39
Registration date : 09-12-06

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: