FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Internazionali BNL d'Italia, Rome - ITA

+7
krullie
boyke
kimmie
Nick
jochemver
olivier
Wimpie
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Internazionali BNL d'Italia, Rome - ITA - Pagina 2 Empty Re: Internazionali BNL d'Italia, Rome - ITA

Bericht  Wimpie 31.03.08 19:04

Davydenko twee keer top
Paes en Roddick verliezen voor het eerst in Rome

De finales van de Internazionali BNL d'Italia beloofden twee prachtige wedstrijden. En dat werd het ook. In het enkelspel maakte ex-nummer 1 Nikolay Davydenko komaf met de Amerikaanse James Blake. Het werden vier spannende sets waarin Davydenko maar net de betere was. Het is de eerste titel van het seizoen voor de Rus, die vorig jaar Wimbledon en de US Open binnenrijfde. Eerder won hij in Monte Carlo *8* zijn enige vorige titel op gravel.
Ook in het dubbelspel was Davydenko de beste. Samen met vaste partner John Isner was hij de eerste die Andy Roddick en Leander Paes een verlies aansmeerde in de Italiaanse hoofdstad. Het derde reekshoofd won hier alle drie de vorige edities waaraan ze deelnamen. Het duo Isner/Davydenko wint hun zesde titel en het is al de derde keer op minder dan een jaar dat Davydenko het enkel- én het dubbelspel wint op één tornooi.

Internazionali BNL d'Italia, Rome - ITA - Pagina 2 R148730_526805
Davydenko juicht met recht en rede

Finale Singles

Nikolay Davydenko [4] def. James Blake [3] 6/7(4) 7/6(0) 7/5 7/6(3)

Finale Doubles

John Isner/Nikolay Davydenko [1] def. Andy Roddick/Leander Paes [3] 0/6 0/6 6/0 7/5 6/0
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Man Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Internazionali BNL d'Italia, Rome - ITA - Pagina 2 Empty Re: Internazionali BNL d'Italia, Rome - ITA

Bericht  HawkEye 31.03.08 20:35

Davydenko doet het weer

Internazionali BNL d'Italia, Rome - ITA - Pagina 2 Allsportdavydenkotrophy

Nikolay Davydenko heeft iets met dubbelslagen. Het is al de vierde keer in zijn carrière dat hij op eenzelfde tornooi zowel enkel-als dubbelspel wint. Eerder was dat al het geval in Halle *2*, Wimbledon *9* en op de US Open *9*. In Rome vond de Rus opnieuw zijn allerbeste tennis. In de finale van het enkelspel versloeg ie James Blake na vier spannende sets. In het dubbelspel was hij samen met maatje John Isner te sterk voor Andy Roddick en Leander Paes.

Nikolay Davydenko [4] def. James Blake [3] 6/7(4) 7/6(0) 7/5 7/6(3)
John Isner/Nikolay Davydenko [1] def. Andy Roddick/Leander Paes [3] 0/6 0/6 6/0 7/5 6/0

"Ik voel me uiteraard erg blij, maar eigenlijk meer opgelucht. Nadat ik die nummer 1-positie uit handen moest geven en plots vierde stond, was ik wat in paniek. Marat Safin, mijn goede vriend, vertelde me over het feit dat het veel moeilijker is om terug te keren naar de nummer 1 dan er voor de eerste keer te geraken. En bij mij was het al zo zwaar om er te geraken! Daar leed mijn tennis onder. Ik speelde niet bevrijd genoeg de afgelopen weken. Waarom lukte het wel in Rome? Geen idee, ik ben hier wel graag, maar heb er niet zomaar een verklaring voor."

Nikolays highlights
Singles Titles: #8
*2* Halle
*5* Wimbledon
*6* Bergen
*7* Rotterdam
*8* Monte Carlo
*9* Wimbledon, US Open
*10* Rome

Doubles Titles: #17
*1* Australian Open (met Srichaphan)
*2* Halle, Madrid (met Nalbandian)
*3* Sydney, Memphis, Miami, Roland Garros (met Nalbandian)
*4* Australian Open (met Schuettler)
*6* Toronto (met Safin)
*7* Antwerpen (met Safin)
*8* Hamburg (met Safin)
*9* Wimbledon, US Open, Basel, Masters (met Isner)
*10* Australian Open, Rome (met Isner)
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: