FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA Charleston

+8
konijntje
kimmie
kwartel83
kken
fluvia
Sharke
Grandslamer
HawkEye
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

FWTA Charleston - Pagina 2 Empty Re: FWTA Charleston

Bericht  kimmie 16.03.08 0:21

cheerleader Come on Lindsay cheerleader
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  kwartel83 16.03.08 13:32

Proficiat Pennetta

FWTA Charleston - Pagina 2 Tennis_emma_laine

Hey allemaal,

Het toernooi van Charleston is voor mij in de kwartfinales van het enkel- en dubbelspel afgelopen. Hiermee eindigt dan ook mijn mooie zegereeks van de voorbije weken.

In de eerste ronde tegen Amélie Mauresmo moest ik nog duidelijk in mijn spel komen. De overschakeling van ondergrond vraagt bij mij altijd enige aanpassingstijd. De eerste set verloor ik dan ook met duidelijke 1-6 cijfers. In het begin van de tweede set begon het da toch beter te draaien en vanaf 3-3 in de tweede set verloor ik geen enkele game meer aan de Francaise. Met 1-6 6-3 6-0 won ik dan ook de match.

Ik was in het algemeen nog niet tevreden over mijn niveau maar het niveau van de laatste set kwam wel dichtbij het niveau dat ik op de Australian Open wist te behalen toen ik mijn eerste grandslamtitel won.

In de tweede ronde hoopte ik dan toch een betere start te nemen en dit deed ik ook. Dankzij een vroege break in het 4de game stond ik de ganse tijd op een mooie voorsprong die Serena Williams niet meer kon goed maken. Na de eerste set verloor ik mijn concentratie en was het de Amerikaanse die de hiervan gebruikt maakte en mij de tweede set wist af te snoepen. In de uiteindelijk beslissende derde set kwam ik onmiddellijk 0-5 achter en leek het nummer 32 voor een stunt te gaan zorgen. Maar vanaf toen begon haar opslag minder goed te draaien en kon ik terug het vertrouwen terugpakken en kwam ik van 0-5 zelfs nog terug tot 5-5. Uiteindelijk wonnen we beiden nog ons eigen opslaggame en kon een tiebreak beslissen over winst en verlies. Ik gaf me op dat moment toch wel licht het voordeel omdat ik meer ervaring had in stressvolle situaties. Serena Probeerde wel maar het lukte net niet meer. Ik won dan ook makkelijk de tiebreak met 7-1. GAME SET MATCH 6-4 3-6 7-6(1)

Kwartfinale halen in alle toernooien is mijn doelstelling om zo mijn ranking te behouden of zelfs te verbeteren en dit was bij deze dan ook gelukt. Natuurlijk hoopte ik nog beter te doen en halve finale te halen maar dan moest ik voorbij Flavia Pennetta.

Sinds de Australian Open staat Flavia Pennetta niet meer in de top 10 van het vrouwentennis en is ze van plaats 5 naar plaats 11 teruggevallen. Maar dat ze deze terugval niet waardig is bewees ze dan in onze wedstrijd. In twee spannende sets, beiden een tiebreak, wist ze mij telkens te verslaan en toonde hierbij dan ook dat ze top 5 zeker en vast nog waard is en dat ze er alles aan zal doen om terug naar de top terug te keren. Met deze halve finale is het begin van de terugkeer dan ook ingezet. Ik wens het haar dan ook van harte toe want het is één van de sympathiekste speelsters op het FWTA-circuit. Ondanks dat ze volgens mij onterecht verkozen werd tot bitch van het jaar was zij toch één van de weinige speelsters die mij wist te feliciteren met mijn prestatie op de Australian Open. Daarvoor wil ik haar dan ook bedanken en wil haar tevens feliciteren met haar winst in de kwartfinales.

Hyvasti,

Emma Laine

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40

Bericht  kken 16.03.08 13:36

Venus Williams wint tegen de nummer een van de wereld

Venus kreeg geen makkelijke loting in Charleston. Ze moest onmiddelijk tegen de nummer een van het fwta, namelijk kim clijsters. Venus liet duidelijk weten dat ze niet bang was van Clijsters, vermits ze al vaker heeft gewonnen van top vijf speelsters.

V Williams d. Clijsters [1] 0/6 6/2 6/3

Venus williams wat gaat er nu in je om nu je van clijsters hebt gewonnen?

Heel blij natuurlijk. Het was de eerste keer dat ik tegen Clijsters moest spelen. Dat was er dan ook aan te zien in de eerste set. Ik kwam gewoon niet in haar spel. Maar eenmaal dat ik het in de tweede set doorhad ben ik als een speer naar de overwinning gegaan.

In de tweede ronde verloor je in drie sets van Zakopalova, was je vermoeid op het laatste?

Ik was inderdaad moe. Ik had tegen clijsters al tot het uiterste moeten gaan, zakopalova was er net teveel aan.

Volgende week spelen jullie in Boedapest. Wat zijn de verwachtingen.

Dat we in het dubbelspel langer zullen meedraaien, en dat ik eindelijk eens mijn eerste titel in het enkelspel win.
kken
kken
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 235
Leeftijd : 35
Registration date : 16-04-07

Bericht  olivier 16.03.08 17:31

Komaan Lindsay bounce
olivier
olivier
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42

Bericht  HawkEye 17.03.08 0:00

Nieuw Belgisch talent imponeert in Charleston

FWTA Charleston - Pagina 2 OekBelCFS

Finales
Wickmayer d. Davenport [8] 2/6 6/3 7/5
Harkleroad/Mirza [1] d. Cibulkova/Hantuchova 6/0 6/2

bravo

Na Kim Clijsters en Justine Henin is er een nieuw Belgisch talent opgestaan. Yanina Wickmayer won in Charleston haar eerste FWTA-titel door in de finale Lindsay Davenport te kloppen. Wickmayer debuteerde op de US Open eind vorig jaar en sprokkelde pas echt punten op de Australian Open vorige week waar ze de laatste acht haalde. Hier in Charleston ging ze o.a. voorbij nummer 2 Myskina, nummer 4 Mandula en nu nummer 9 Mandula. Op de FWTA-Rankings schuift op van de 25ste naar de 23ste plaats. Davenport stijgt naar de 6de positie.

In het dubbelspel was er deze week geen maat op nummers 1 Harkleroad en Mirza. Ze klopten in de finale Cibulkova en Hantuchova uit Slovakije door hen amper twee spelletjes te gunnen. Ze winnen zo hun twaalfde titel uit hun carrière.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven