Australian Open, Melbourne - AUS
+13
dieterk
Nick
Sharke
Tijnie
gentlepain
jochemver
David
mehor
Dark Tiger
kimmie
WesleyNobels
HawkEye
Wimpie
17 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Australian Open, Melbourne - AUS
Isner deelt geen cadeaus uit
Na Wimbledon en de US Open vorig jaar, is nu ook de Australian Open de derde Slam op rij waarbij de enkel- en de dubbeltitel naar dezelfde speler gaat. Tweemaal was het Nikolay Davydenko die alles naar zich toe trok. De Russische nummer 1 valt opnieuw in de prijzen, maar laat nu wel zijn dubbelpartner met het leeuwendeel lopen. John Isner is de man van het tornooi gewonnen. Tegen Gael Monfils in de tweede ronde kreeg hij nog ongelijk van HawkEye in de dice-break van de tweede set, ook in de finale verliest hij de tweede set na een dice-break. James Blake kwam daarmee op een riante voorsprong, maar kon het niet afmaken. Zelfs 2 matchballen in de vierde set waren niet genoeg voor de nummer 5 van de wereld. Isner won de set in de dice-break en maakte het uit met 6/2 in de laatste set.
Ook in het dubbel kwam Isner met Davydenko twee sets achter, maar het eerste reekshoofd vocht keihard terug. Amper twee spelletjes verloren ze nog van Rafael Nadal en Xavier Malisse. Ze pakken daarmee hun derde Grand Slam op rij en breken het record dat ze deelden met James Blake en Ivan Ljubicic.
Isner is de tweede speler die in Melbourne de combinatie wint. Rainer Schuettler deed het hem voor in seizoen *7*. Zijn coach kwartel83 is de eerste die 4 titels wint in één week. Emma Laine deed namelijk hetzelfde als Isner bij de vrouwen.
Isner is de beste in Melbourne
Finale Singles
John Isner [7] def. James Blake [5] 5/7 6/7(8) 6/4 7/6(3) 6/2
Finale Doubles
John Isner/Nikolay Davydenko [1] def. Rafael Nadal/Xavier Malisse [3] 0/6 0/6 6/0 6/2 6/0
Na Wimbledon en de US Open vorig jaar, is nu ook de Australian Open de derde Slam op rij waarbij de enkel- en de dubbeltitel naar dezelfde speler gaat. Tweemaal was het Nikolay Davydenko die alles naar zich toe trok. De Russische nummer 1 valt opnieuw in de prijzen, maar laat nu wel zijn dubbelpartner met het leeuwendeel lopen. John Isner is de man van het tornooi gewonnen. Tegen Gael Monfils in de tweede ronde kreeg hij nog ongelijk van HawkEye in de dice-break van de tweede set, ook in de finale verliest hij de tweede set na een dice-break. James Blake kwam daarmee op een riante voorsprong, maar kon het niet afmaken. Zelfs 2 matchballen in de vierde set waren niet genoeg voor de nummer 5 van de wereld. Isner won de set in de dice-break en maakte het uit met 6/2 in de laatste set.
Ook in het dubbel kwam Isner met Davydenko twee sets achter, maar het eerste reekshoofd vocht keihard terug. Amper twee spelletjes verloren ze nog van Rafael Nadal en Xavier Malisse. Ze pakken daarmee hun derde Grand Slam op rij en breken het record dat ze deelden met James Blake en Ivan Ljubicic.
Isner is de tweede speler die in Melbourne de combinatie wint. Rainer Schuettler deed het hem voor in seizoen *7*. Zijn coach kwartel83 is de eerste die 4 titels wint in één week. Emma Laine deed namelijk hetzelfde als Isner bij de vrouwen.
Isner is de beste in Melbourne
Finale Singles
John Isner [7] def. James Blake [5] 5/7 6/7(8) 6/4 7/6(3) 6/2
Finale Doubles
John Isner/Nikolay Davydenko [1] def. Rafael Nadal/Xavier Malisse [3] 0/6 0/6 6/0 6/2 6/0
Wimpie- FATP Tour Director
- Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06
Verloren van de latere winnaar, is niet slecht.
John Isner [7] def. Gael Monfils 1/6 6/7(13) 7/5 6/3 6/2
Monfils je vroeg een challenge aan, maar het mocht niet baten.
Jammer genoeg niet inderdaad. Ik won er wel de set door maar de partij kon ik niet meer in mijn voordeel beslechten
Isner heeft ondertussen het Grand Slam gewonnen. Wat is je reactie daarop?
Dat ik dan mij dapper heb verweerd tegen isner. En dat ik natuurlijk de titel aan hem gun.
In het dubbelspel kon je met hewitt spijtig genoeg niet voor eigen publiek winnnen. Misschien wel op rolland garros bij jou in de achtertuin?
Wie weet hé. Het zou nog eens wat zijn. Maar had natuurlijk graag gehad dat ik hier met hewitt de dubbeltitel zou pakken. Dat zou heel mooi voor hem geweest zijn
John Isner [7] def. Gael Monfils 1/6 6/7(13) 7/5 6/3 6/2
Monfils je vroeg een challenge aan, maar het mocht niet baten.
Jammer genoeg niet inderdaad. Ik won er wel de set door maar de partij kon ik niet meer in mijn voordeel beslechten
Isner heeft ondertussen het Grand Slam gewonnen. Wat is je reactie daarop?
Dat ik dan mij dapper heb verweerd tegen isner. En dat ik natuurlijk de titel aan hem gun.
In het dubbelspel kon je met hewitt spijtig genoeg niet voor eigen publiek winnnen. Misschien wel op rolland garros bij jou in de achtertuin?
Wie weet hé. Het zou nog eens wat zijn. Maar had natuurlijk graag gehad dat ik hier met hewitt de dubbeltitel zou pakken. Dat zou heel mooi voor hem geweest zijn
kken- King Member
- Aantal berichten : 235
Leeftijd : 35
Registration date : 16-04-07
John Isner de man van Melbourne
Na Rome *9*, Toronto *9* en Basel *9*heeft John Isner zijn 4de enkeltitel weten te behalen op het eerste grandslamtoernooi van het jaar. Met de Australian Open zege kan Isner toch één van de grote toernooien aan zijn palmares toevoegen.
In het dubbelspel doet hij zelfs nog beter. Met een nieuwe Grandslamtitel, ditmaal op de Australian Open *10*, heeft Isner op iets meer dan één seizoen tijd al een handvol dubbeloverwinningen. Maar zelfs belangrijker dan het aantal is de toernooien die hij wist te winnen. Hij won samen met Davydenko onder andere Wimbledon *9*, US OPEN *9*, Masters *9. En met de zege hier in Melbourne heeft hij bijna alle grote toernooien op zijn palmares.
"Wat een week voor mij. Ik speelde een goed toernooi en heb er het beste van gemaakt. Dat ik zowel het enkel- als het dubbelspel zou winnen dat had ik wel niet verwacht."
"Ik sta nu op een 3de plaats in de wereld en sta dichtbij de eerste twee. Ik hoop dan ook binnekort de strijd met de nummer één plaats aan te gaan. Al zal dit wel niet al te simpel zijn. Indien ik goed zou presteren in Monte Carlo waar ik vorig jaar tweede ronde haalde en de top 2 verliest redelijk snel dan zit er natuurlijk een kans in dat ik over een week al de nieuwe nummer 1 zal zijn. Maar i vrees dat dat iets te snel gaat zijn. Naar alle waarschijnlijkheid zal ik toch nog moeten wachten tot na Roland Garros of Wimbledon. Maar ik ga er voor, ik wil die nieuwe nummer 1 worden..."
"In het dubbelspel hebben we onze eerste plaats met verve verdedigd en hebben zelfs nog een grotere voorsprong weten te nemen op Paes en Roddick. De komende weken zijn we voorlopig nog veilig met onze nummer 1 plaats en misschien kunnen we zelfs nog verder uitlopen. We hebben immers een halve finale, eerste ronde en tweede ronde te verdedigen in de komende 3 toernooien dus dat is wel redelijk realistisch."
"Mijn ultieme doel dit jaar is OLYMPISCH GOUD. Liefst natuurlijk in het enkelspel. In het dubbelspel zal het moeilijker zijn doordat ik naar alle waarschijnlijkheid niet aan de zijde van mijn vaste dubbelpartner Nikolay Davydenko zal kunnen spelen."
"Ik wil ook nog James Blake feliciteren met zijn mooi toernooi en met het behalen van de finale. James is duidelijk in betere vorm en zal ooit nog wel een grandslam winnen"
kwartel83- God
- Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40
Registration date : 11-12-06
Proficiat John & Karel
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Australian Open, Melbourne - AUS