FWTA Australian Open
+14
jochemver
Sharke
kwartel83
kken
konijntje
dries22
Tijnie
Grandslamer
mehor
Kitty
Gunter
WesleyNobels
kimmie
HawkEye
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: FWTA Australian Open
Michaelle en Kim door in het dubbel! Deze overwinning is tof na de bitter pil die Kim te slikken kreeg in de eerste ronde van het enkelspel!
dieterk- God
- Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06
Super match van jouSharke schreef:Sorry dubbelpartnertje!Bart schreef:
Tweede ronde
Cibulkova [Q] d. Hantuchova 6/1 1/6 7/6(11)
Eerste ronde
Cibulkova/Hantuchova d. Knapp/Mauresmo [Q] 6/3 0/6 6/3
Gewonnen in het dubbel
Ben al blij dat we in dubbel ronde verder zijn.
Doe dat nog goed hé in het enkel
David- Prince Member
- Aantal berichten : 130
Leeftijd : 47
Registration date : 07-12-06
stipje schreef:Sharapova d. Peer [Q] 3/6 7/6(6) 7/5
kan ik da challengen?
Neen, challenges zijn enkel van toepassing bij FATP.
Bovendien is 7/6(6) een punt verschil en zou het bij FWTA sowieso geen challenge waard zijn
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
ok... jammer :pBart schreef:stipje schreef:Sharapova d. Peer [Q] 3/6 7/6(6) 7/5
kan ik da challengen?
Neen, challenges zijn enkel van toepassing bij FATP.
Bovendien is 7/6(6) een punt verschil en zou het bij FWTA sowieso geen challenge waard zijn
Gast- Gast
Laine ontmoet ex-nummer 1 Stevenson
Kwartfinales
Sharapova d. Wickmayer [WC] 6/2 0/6 6/1
Harkleroad d. Schnyder 6/7(10) 7/6(9) 7/5
Stevenson d. Mauresmo [WC] 7/6(3) 3/6 6/3
Laine [7] d. Cibulkova [Q] 6/4 6/0
Clijsters/Krajicek d. Safina/V Williams 2/6 7/5 6/4
Davenport/Zvonareva [4] d. Cibulkova/Hantuchova 6/0 6/2
Pierce/Wickmayer d. Petrova/Zakopalova 6/0 7/6(2)
Laine/Mandula d. Golovin/Stevenson 7/5 6/0
Alexandra Stevenson is weer helemaal terug. De Amerikaanse ex-nummer 1 van de wereld staat maandag weer bij de beste 10 speelsters van de wereld na haar kwalificatie voor de halve finales van de Australian Open. Stevenson klopte wild card-speelster Amélie Mauresmo en ontmoet nu zevende reekshoofd Emma Laine die qualifier Dominika Cibulkova een bolwassing gaf. Ashley Harkleroad had de grootste moeite met Patty Schnyder, maar stuntte tegen de Zwitserse. Harkleroad ontmoet nu Maria Sharapova die de droom van Yanina Wickmayer stopte.
In het dubbelspel gingen de enige overgebleven reekshoofden, Lindsay Davenport en Vera Zvonareva, erg vlot naar de halve finales. Ze klopten de Slovaakse dames Cibulkova en Hantuchova in twee heel korte sets. Nu wachten Clijsters en Krajicek. Aan de andere kant van de tabel staan Laine en Mandula tegenover Pierce en Wickmayer.
Kwartfinales
Sharapova d. Wickmayer [WC] 6/2 0/6 6/1
Harkleroad d. Schnyder 6/7(10) 7/6(9) 7/5
Stevenson d. Mauresmo [WC] 7/6(3) 3/6 6/3
Laine [7] d. Cibulkova [Q] 6/4 6/0
Clijsters/Krajicek d. Safina/V Williams 2/6 7/5 6/4
Davenport/Zvonareva [4] d. Cibulkova/Hantuchova 6/0 6/2
Pierce/Wickmayer d. Petrova/Zakopalova 6/0 7/6(2)
Laine/Mandula d. Golovin/Stevenson 7/5 6/0
Alexandra Stevenson is weer helemaal terug. De Amerikaanse ex-nummer 1 van de wereld staat maandag weer bij de beste 10 speelsters van de wereld na haar kwalificatie voor de halve finales van de Australian Open. Stevenson klopte wild card-speelster Amélie Mauresmo en ontmoet nu zevende reekshoofd Emma Laine die qualifier Dominika Cibulkova een bolwassing gaf. Ashley Harkleroad had de grootste moeite met Patty Schnyder, maar stuntte tegen de Zwitserse. Harkleroad ontmoet nu Maria Sharapova die de droom van Yanina Wickmayer stopte.
In het dubbelspel gingen de enige overgebleven reekshoofden, Lindsay Davenport en Vera Zvonareva, erg vlot naar de halve finales. Ze klopten de Slovaakse dames Cibulkova en Hantuchova in twee heel korte sets. Nu wachten Clijsters en Krajicek. Aan de andere kant van de tabel staan Laine en Mandula tegenover Pierce en Wickmayer.
HawkEye- HawkEye
deze wedstrijd was véél te simpelBart schreef:Davenport/Zvonareva [4] d. Cibulkova/Hantuchova 6/0 6/2
nu moeten we wel blijven volhouden, Lindsay
kimmie- God
- Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06
jammer Yanina
maar halve finale int dubbelspel de combinatie Konijntje-Koalaflesje blijft het doen
maar halve finale int dubbelspel de combinatie Konijntje-Koalaflesje blijft het doen
konijntje- Junior Member
- Aantal berichten : 49
Leeftijd : 41
Registration date : 09-12-06
Emma Laine
Wat heeft die ineens gegeten
kwartel83- God
- Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40
Go Krajicek en Clijsters !!!
Nick- God
- Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34
Registration date : 07-12-06
kwartel83 schreef:Emma Laine
Te veel bonuspunten mss?
lordfrans- Prince Member
- Aantal berichten : 117
Leeftijd : 34
Registration date : 28-04-07
lordfrans schreef:kwartel83 schreef:Emma Laine
Te veel bonuspunten mss?
Dat zou wel kunnen
kwartel83- God
Laine stormt naar finales Down Under
Halve finales
Harkleroad d. Sharapova 7/6(0) 6/7(9) 7/6(1)
Laine [7] d. Stevenson 6/2 6/2
Clijsters/Krajicek d. Davenport/Zvonareva [4] 0/6 7/6(2) 6/0
Laine/Mandula d. Pierce/Wickmayer 6/3 6/3
Halve finales
Harkleroad d. Sharapova 7/6(0) 6/7(9) 7/6(1)
Laine [7] d. Stevenson 6/2 6/2
Clijsters/Krajicek d. Davenport/Zvonareva [4] 0/6 7/6(2) 6/0
Laine/Mandula d. Pierce/Wickmayer 6/3 6/3
HawkEye- HawkEye
Laine wint enkel en dubbel op Australian Open
Clijsters speelster van het jaar
Finales
Laine [7] d. Harkleroad 7/6(0) 6/0
Laine/Mandula d. Clijsters/Krajicek 6/0 6/2
Emma Laine heeft een knappe prestatie neergezet in Australië. Ze won zowel de enkel-als de dubbeltitel op de Australian Open. Laine was eerst te sterk voor Ashley Harkleroad in het enkelspel. Harkleroad kon enkel in set 1 wat weerwerk bieden. Daarna was de Finse samen met Petra Mandula een paar maatjes te groot voor Kim Clijsters en Michaella Krajicek.
Het is nog maar de eerste enkeltitel voor Laine. Vorig jaar maakte ze haar debuut op de tour. Het is de tweede keer dat ze het dubbelspel wint. Vorig jaar was ze met Mandula al de beste in Rome. Diezelfde Mandula haalt nu al haar twaalfde dubbeltriomf binnen. Het is al de derde keer dat ze de Australian Open wint. Dat gebeurde telkens met drie verschillende partners: met Sprem in seizoen 4, met Krajicek (de runner up dit jaar) in seizoen 6 en nu met Laine in seizoen 8.
Tijdens de ceremonie protocolaire werden ook de awards van vorig seizoen uitgereikt. De resultaten:
Clijsters speelster van het jaar
Finales
Laine [7] d. Harkleroad 7/6(0) 6/0
Laine/Mandula d. Clijsters/Krajicek 6/0 6/2
Emma Laine heeft een knappe prestatie neergezet in Australië. Ze won zowel de enkel-als de dubbeltitel op de Australian Open. Laine was eerst te sterk voor Ashley Harkleroad in het enkelspel. Harkleroad kon enkel in set 1 wat weerwerk bieden. Daarna was de Finse samen met Petra Mandula een paar maatjes te groot voor Kim Clijsters en Michaella Krajicek.
Het is nog maar de eerste enkeltitel voor Laine. Vorig jaar maakte ze haar debuut op de tour. Het is de tweede keer dat ze het dubbelspel wint. Vorig jaar was ze met Mandula al de beste in Rome. Diezelfde Mandula haalt nu al haar twaalfde dubbeltriomf binnen. Het is al de derde keer dat ze de Australian Open wint. Dat gebeurde telkens met drie verschillende partners: met Sprem in seizoen 4, met Krajicek (de runner up dit jaar) in seizoen 6 en nu met Laine in seizoen 8.
Tijdens de ceremonie protocolaire werden ook de awards van vorig seizoen uitgereikt. De resultaten:
- Kim Clijsters werd met 89 procent speelster van het jaar. Ze volgt hiermee Mirza, Pennetta en Stevenson op die vorig jaar verkozen werden. Het is de eerste keer dat een speelster deze categorie zo duidelijk wint. Anastasia Myskina strandde op 11%.
- Australian Open-laureate Emma Laine is de revelatie van vorig seizoen. Ze boekte 78%. Petra Mandula en Mary Pierce kregen elk 11% van de stemmen. Laine volgt Zakopalova op die vorig seizoen niet kon bevestigen.
- Vorig jaar werden Clijsters en Davenport verkozen tot sportiefste speelsters. Dit jaar mag Lindsay Davenport alleen schitteren in deze categorie. Ze kreeg 44% van de stemmen, Clijsters moest tevreden zijn met 22%. Schnyder, Zvonareva en Laine kregen elk 11% van de stemmen achter hun naam.
- Flavia Pennetta en Maria Sharapova waren al twee jaar naeen dubbelteam van het jaar. Dit jaar werden ze verkozen tot bitchen van de FWTA Tour. Ze kregen elk 22% van de stemmen. Clijsters, V Williams, Mirza, Vaidisova en Davenport (!) kregen allemaal 11%.
- Ashley Harkleroad en Sania Mirza zijn het dubbelpaar van het jaar met 67% van de stemmen. Medina-Garrigues en Schnyder kregen 22%, Davenport/Zvonareva 11%.
- Dieter werd voor het derde opeenvolgende jaar coach van het jaar. Hij kreeg 56% van de stemmen achter zijn naam. In de 5de editie won hij met 34%, vorig jaar met 44%.
HawkEye- HawkEye
Gefeliciteerd aan de winnaars!!
Grandslamer- God
- Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06
EEN VERRASSING VAN FORMAAT
Emma Laine heeft in Melbourne voor een stunt van formaat gezorgd. De Finse die vorige week nog een halve finale in het enkelspel en een finale in het dubbelspel wist te behalen, bewees daarmee dat ze met vertrouwen naar Melbourne afzakte.
Ze speelde prachtige wedstrijden en won zowel het ENKEL- als het DUBBELSPEL!!!!.
STATISTIEKEN ENKELSPEL
* MATCHEN: 5-0
* SETS: 10-0
* GAMES: 63-26
* SPANNENDSTE MATCH: * - Petrova 6-0 7-6(5) (R2)
* MAKKELIJKSTE ZEGE: * - Stevenson 6-2 6-2 (1/2)
Emma Laine stijgt dankzij haar eerste grandslamoverwinning van de 7de naar de 3de plaats in de WTA entryranking. In de race to the Masters staat ze op de eerste plaats.
STATISTIEKEN DUBBELSPEL
* MATCHEN: 4-0
* SETS: 8-0
* GAMES: 49-16
* SPANNENDSTE MATCH: * - Pierce/Wickmayer 6-3 6-3 (1/2)
* MAKKELIJKSTE ZEGE: * - Clijsters/Krajicek (Finale)
Ondanks haar eindoverwinning in het dubbelspel stijgt Emma Laine niet op de wereldranglijst in het dubbelspel. Samen met Petra Mandula blijven ze op de 11 de plaats staan. In de race staan ze na finale en winst op de eerste plaats.
DANKWOORDJE
Graag zou ik (Emma Laine) mijn coach bedanken die mij nu iets meer dan een jaar coached en mij naar de 3de plaats in het enkelspel heeft geleid.
Daarnaast wil ik ook mijn vriend John Isner bedanken en zelf ook feliciteren. Op de US OPEN wonnen we samen nog het gemengd dubbelspel. Nu won hij ook net als mij het enkel- en het dubbelspel. Daarom ook ene proficiat aan hem.
De organisator en de sponsor bednakt voor de geboden kansen.
Dankuwel ook aan alle fans en toeschouwers die gedurende het ganse toernooi naar de wedstrijden zijn komen kijken. Jullie hebben mij naar de titel gebracht. Dankuwel daarvoor.
Mijn dubbelpartner Petra Mandula wil ik ook zeker bedanken voor de kansen die ze mij geboden heeft. Ik vraag me nu af wat we volgende week gaan doen want we zijn de laatste 3 gespeelde toernooien telkens een ronde verder geraakt en nu hebben we de titel. Hopelijk kunnen we volgende weken nog wat titels toevoegen aan de lijst.
Tevens wil ik ook alle andere speelsters bedanken die op mij gestemd hebben in de categorie revelatie van het jaar. Ik apprecieer het enorm dat jullie deze erkenning aan mij gegeven hebben.
En als laatste wil ik Penetta en Cibulkova bedanken voor de felicitaties die ik mocht ontvangen na mijn dubbele overwinning.
kwartel83- God
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» FWTA Australian Open
» FWTA Australian Open
» FWTA Australian Open
» FWTA Australian Open
» Australian Open, Melbourne - AUS
» FWTA Australian Open