Yanina Wickmayer
Pagina 1 van 1
Yanina Wickmayer
Yanina Wickmayer
Geboortedatum: 20/10/1989
Geboorteplaats: Lier (België)
Nationaliteit: Belgische
Lengte: 1m80
Gewicht: 66 kg
Ranking
Singles entry ranking: 27
Career high singles: 27
Doubles entry ranking: 30
Career high doubles: 30
Singles race to the championships:
Doubles race to the championships:
Ranking aan het einde van het seizoen:
Seizoen 7
enkelspel: 27
dubbelspel: 30
Geboortedatum: 20/10/1989
Geboorteplaats: Lier (België)
Nationaliteit: Belgische
Lengte: 1m80
Gewicht: 66 kg
Ranking
Singles entry ranking: 27
Career high singles: 27
Doubles entry ranking: 30
Career high doubles: 30
Singles race to the championships:
Doubles race to the championships:
Ranking aan het einde van het seizoen:
Seizoen 7
enkelspel: 27
dubbelspel: 30
Laatst aangepast door konijntje op 27.02.08 13:27; in totaal 6 keer bewerkt
konijntje- Junior Member
- Aantal berichten : 49
Leeftijd : 41
Registration date : 09-12-06
Re: Yanina Wickmayer
Resultaten enkelspel
Seizoen 7
Win-loss: 4-5
Winst: (0)
Finale: (0)
Halve finale: (0)
Kwartfinale: (1) Tokyo
Tweede ronde: (2) US Open, Moskou
Eerste ronde: (2) Antwerpen, Luxemburg
Seizoen 8
Win-loss: 4-2
Winst:
Finale:
Halve finale:
Kwartfinale: (1) Australian Open
Tweede ronde:
Eerste ronde: (1) Sydney(Q)
Seizoen 7
Win-loss: 4-5
Kwartfinale: (1) Tokyo
Tweede ronde: (2) US Open, Moskou
Eerste ronde: (2) Antwerpen, Luxemburg
Seizoen 8
Win-loss: 4-2
Winst:
Finale:
Halve finale:
Kwartfinale: (1) Australian Open
Tweede ronde:
Eerste ronde: (1) Sydney(Q)
Laatst aangepast door konijntje op 10.03.08 21:12; in totaal 2 keer bewerkt
konijntje- Junior Member
Resultaten dubbelspel
Seizoen 7
Win-loss: 1-3
Kwartfinale: (1) Luxemburg (met Ivanovic)
Eerste ronde: (1) Antwerpen (met Jankovic), US Open (met Ivanovic)
Seizoen 8
Win-loss: 0-1
Winst:
Finale:
Halve finale: (1) Australian Open (met Pierce)
Kwartfinale:
Eerste ronde: (1) Sydney (met Pierce)
Seizoen 7
Win-loss: 1-3
Kwartfinale: (1) Luxemburg (met Ivanovic)
Eerste ronde: (1) Antwerpen (met Jankovic), US Open (met Ivanovic)
Seizoen 8
Win-loss: 0-1
Winst:
Finale:
Halve finale: (1) Australian Open (met Pierce)
Kwartfinale:
Eerste ronde: (1) Sydney (met Pierce)
Laatst aangepast door konijntje op 10.03.08 21:13; in totaal 2 keer bewerkt
konijntje- Junior Member
Konijntje sluit nieuwe overeenkomst met Yanina Wickmayer
Nadat de samenwerking tussen Konijntje en Kirsten Flipkens werd stopgezet was er van beide figuren maar weinig meer te zien op de FWTA-tour. Vandaag kondigt Wendy (alias Konijntje) haar terugkomst aan. Ze gaat in zee met een andere Belgische, namelijk de jonge Yanina Wickmayer.
Wendy: "Ja, dat klopt, ik keer terug en ben van plan het met Yanina even goed te doen dan met Kirsten een tijdje terug. Wegens tijdsgebrek en andere verplichtingen is het tennis even uit mijn leven verdwenen, maar ik kreeg de vraag van Yanina of ik geïnteresseerd was haar te begeleiden en ik stemde in. Vandaar dus mijn terugkeer."
Ook Yanina Wickmayer zelf is heel opgetogen over haar opkomst op de WTA-tour. "Het is natuurlijk allemaal nog nieuw voor mij, maar ik zie het zitten. Ik heb hard getraind en wil er mij volledig voor geven. Ik leef voor mijn sport en dat wil ik nu ook gaan bewijzen in de competitie. Met Wendy zie ik het trouwens ook helemaal zitten, ik ben blij dat ze mij wil helpen, zij kent de FWTA-tour tenslotte toch al veel beter dan ikzelf."
konijntje- Junior Member
Persartikels US Open - seizoen *7*
Bart schreef:Reekshoofden out, Wickmayer debuteert sterk
Eerste ronde
Kuznetsova d. Radwanska 6/2 0/6 6/2
Mirza d. Safina 7/6(4) 7/6(5)
Davenport d. Mandula [7] 6/4 0/6 6/0
Harkleroad d. Zakopalova [8] 6/3 6/2
Sharapova d. Ivanovic 7/6(1) 1/6 6/2
Wickmayer d. Henin 6/7(0) 6/1 7/6(12)
Petrova d. Pierce [4] 0/6 6/0 6/2
Hantuchova d. Medina-Garrigues 1/6 7/6(3) 6/1
Laine d. Capriati 6/0 0/6 7/6(2)
Vaidisova d. Stevenson [6] 7/5 6/2
V Williams d. Zvonareva [5] 0/6 6/2 6/4
Chakvetadze d. Jankovic 6/1 6/1
Schnyder d. Krajicek 7/6(8) 6/1
[b]Yanina Wickmayer heeft haar eerste profpartij gewonnen. Ze versloeg op de US Open een andere nieuwkomer, nl. Justine Henin. Het werd een spannend duel tussen beide Belgen waarbij Wickmayer na het verlies in set 1 sterk herpakte. Er komt geen duel tegen die andere nieuwkomer, Ana Ivanovic. Zij verloor in drie sets van Maria Sharapova.
De reekshoofden in Flushing Meadows lieten het vandaag afweten. Zvonareva, Stevenson, Pierce, Zakopalova en Mandula gingen er één voor één uit. Clijsters, Pennetta en Myskina zitten wel in de tweede ronde dankzij een vrijstelling in de eerste ronde. Wimbledon-winnares Clijsters treft nu Svetlana Kuznetsova die op de Australian Open zegevierde. Pennetta krijgt de ervaren Patty Schnyder tegenover zich terwijl Myskina te maken krijgt met Yanina Wickmayer.[b]
konijntje- Junior Member
Wickmayer klaar voor eerste volledige seizoen
Yanina Wickmayer zal deze week aan haar eerste volwaardige seizoen op de FWTA-Tour starten. Nadat ze debuteerde op het circuit tijdens de US Open heeft de jonge Belgische ondertussen al wat kunnen wennen aan het niveau en ze heeft verder ook al wat matchritme en ervaring opgedaan. Klaar nu voor het grote werk dus en ja hoor, Wickmayer heeft ambities voor haar eerste profseizoen.
Yanina Wickmayer kijkt uit naar het aankomende tennisseizoen
In haar eerste toernooien op de FWTA-tour heeft Yanina Wickmayer zeker geen onaardige prestaties geleverd. Twee keer ging ze er dan wel in de eerste ronde uit, maar evengoed behaalde ze ook twee keer de tweede ronde en zelfs één maal de kwartfinale van een FWTA-toernooi. Deze week gaat het nieuwe seizoen van start en dat wordt voor Yanina het eerste volwaardige seizoen op het circuit. Wij spraken met de jonge Belgische over haar vooruitzichten voor seizoen 8.
Yanina Wickmayer: "Ik kijk zeker en vast uit naar het nieuwe seizoen. Ik heb nu even wat kunnen wennen aan het niveau en de matchen in de toernooien die ik heb afgewerkt en ik ben er zeker van dat ik uit die ervaringen heel veel heb geleerd naar de toekomst toe. Ik ben in ieder geval bijzonder gemotiveerd om het het komende seizoen nog beter te doen en stilaan de ranking te beklimmen."
Yanina heeft natuurlijk in de komende weken/maanden geen enkel punt te verdedigen en dat spreekt logisch in haar voordeel, ze kan alleen maar inlopen op de concurrentie. Wickmayer zelf stelt zichzelf ook hoge doelen voor het komende seizoen.
Yanina Wickmayer: "Ja, ik denk dat je het jezelf niet te makkelijk moet maken. Mijn doel is om aan het eind van dit seizoen zo dicht mogelijk bij de top-10 te gaan aanleunen. Ik weet dat ik een krachtig spel in huis heb en elke wedstrijd is voor mij een heel goede leerschool om het de volgende keer nog beter te doen, dus ik weet dat ik het kan. Ik wil het ook graag goed doen in de grand-slams."
konijntje- Junior Member
Persartikels Sydney - Seizoen *8*
Bart schreef:Golovin, Wickmayer en Capriati naar hoofdtabel
Eerste kwalificatieronde
Golovin d. Jankovic [4] 6/1 3/6 7/5
Wickmayer [6] d. Ivanovic 0/6 6/1 6/4
Capriati [3] d. Dementieva 6/3 2/6 6/2
Medina-Garrigues [5] d. Domachowska 6/2 6/7(2) 7/6(4)
Laatste kwalificatieronde
Golovin d. Krajicek [1] 6/3 5/7 7/5
Wickmayer [6] d. Safina [2] 7/6(0) 7/6(0)
Capriati [3] d. Medina-Garrigues [5] 7/5 2/6 6/3
Tatiana Golovin, Yanina Wickmayer en Jennifer Capriati hebben zich in Sydney geplaatst voor de hoofdtabel van het Tier II-tornooi. Golovin versloeg na Jelena Jankovic topreekshoofd Michaella Krajicek, 18de ter wereld. Golovin, zelf 31ste, ontmoet de Belgische Tamaryn Hendler op de hoofdtabel. Zij kreeg een wild card van de organisatie.
Yanina Wickmayer, een andere Belgische, mag ook naar de hoofdtabel. Het nummer 27 ter wereld versloeg in haar laatste kwalificatieronde het nummer 21, de Russische Dinara Safina. Wickmayer treft op de main draw titelverdedigster Daniela Hantuchova uit Slovakije, het mondiale nummer 20.
Ook Jennifer Capriati mag zich met de groten meten. Het nummer 22 ter wereld ging in drie sets voorbij Anabel Medina-Garrigues en krijgt op de hoofdtabel te maken met Medina-Garrigues' dubbelpartner Patty Schnyder. De Zwitserse staat negende op de wereldranglijst.
Hier vind je een overzicht.
konijntje- Junior Member
Persartikels Australian Open - Seizoen *8*
Bart schreef:Nummer 1 en titelverdedigster meteen uitgeschakeld
Eerste ronde
Wickmayer [WC] d. Clijsters [1] 7/5 7/5
Hingis [WC] d. Zakopalova 6/2 6/3
Sharapova d. Radwanska 6/2 0/6 6/2
Peer [Q] d. Davenport [8] 7/5 0/6 6/2
Mandula [3] d. Srebotnik [Q] 5/7 7/6(0) 7/6(0)
Schnyder d. S Williams [Q] 7/6(5) 2/6 6/2
Harkleroad d. Mirza 6/7(3) 7/6(6) 7/6(4)
Rubin [Q] d. Zvonareva [6] 6/7(0) 7/6(5) 7/6(0)
Pennetta [5] d. Knapp [WC] 6/3 2/6 7/5
Stevenson d. Krajicek 7/6(3) 7/6(3)
Henin [Q] d. V Williams 6/4 1/6 7/6(4)
Mauresmo [WC] d. Pierce [4] 2/6 6/2 7/6(5)
Laine [7] d. Golovin [Q] 7/6(4) 6/0
Petrova d. Safina 0/6 6/0 7/6(1)
Cibulkova [Q] d. Kuznetsova 6/3 0/6 7/5
Hantuchova d. Myskina [2] 0/6 6/0 7/6(0)
De eerste ronde kostte 'het leven' voor verschillende toppers. Nummer 1 Kim Clijsters ging onderuit tegen Yanina Wickmayer. Titelverdedigster Svetlana Kuznetsova, vorige week nog de winnares in Sydney, verloor van qualifier Dominika Cibulkova die nu haar landgenote en dubbelpartner Daniela Hantuchova ontmoet. Hantuchova was te sterk voor het nummer 2, Anastasia Myskina. Ook Mary Pierce [4], Vera Zvonareva [6] en Lindsay Davenport [8] mochten hun boeltje pakken.
Eerste kwalificatieronde
Rubin/S Williams d. Ivanovic/Peer [1] 6/3 6/4
Knapp/Mauresmo d. K Bondarenko/Srebotnik [2] 1/6 6/3 6/1
Laatste kwalificatieronde
Knapp/Mauresmo d. Rubin/S Williams 0/6 6/0 6/2
Laatst aangepast door konijntje op 05.03.08 20:44; in totaal 2 keer bewerkt
konijntje- Junior Member
Yanina Wickmayer stunt!!
Yanina Wickmayer speelt in Melbourne nog maar de tweede grand slam uit haar nog jonge FWTA-carrière. Toch wist de jonge opkomende Belgische al meteen landgenote en nummer één ter wereld, Kim Clijsters, te verslaan.
Yanina verbaasde in Melbourne vriend en vijand toen ze het nummer één ter wereld naar huis stuurde op de eerste grand slam van het jaar. Ook voor zichzelf was het een grote verrassing om al zo snel dat hoge niveau aan te kunnen.
Yanina wat heb je gedaan om die wedstrijd te winnen?
Yanina: Goh, ik weet niet, ik heb eigenlijk gewoon gedaan wat ik moest doen. Dat is hard en agressief spelen en vooral mijn eigen spel blijven spelen. Ik heb geprobeerd niet te veel mee te gaan in het spel van Kim, maar om mijn eigen wetten op te leggen, en het bleek te lukken. Ik heb moeten vechten voor elke bal en elk punt, maar het heeft zijn vruchten afgeworpen
Aldus een overgelukkige Yanina Wickmayer. De Antwerpse had zelfs maar twee sets nodig om Kim Clijsters uit haar droom te halen. Wat een start voor een jong tennistalent!
Yanina: [i]Ik besef dat dit nu perspecieven opent voor de toekomst, maar ik blijf met mijn twee voetjes op de grond staan. In de volgende ronde tegen Martina denk ik dat ik zeker mijn kansen heb, maar ik ben nuchter genoeg om te weten dat zij pakken meer ervaring heeft dan ikzelf. Er zijn nog veel dingen in mijn spel waar ik nog aan kan werken en dat ga ik in de toekomst ook zeker doen. Ik kan alleen maar proberen om mijn beste tennis te spelen en dan zien we wel.
Zoals Yanina al zei, speelt ze in de tweede ronde tegen de Zwitserse Martina Hingis. Hingis keert net terug op de tour na een lange periode van afwezigheid. Het is dus volledig afwachten welk niveau zij zal halen.
konijntje- Junior Member
Persartikels Australian Open - Seizoen *8*
Bart schreef:Wickmayer nu ook te sterk voor ex-nummer 1 Hingis
Tweede ronde
Wickmayer [WC] d. Hingis [WC] 2/6 7/5 7/6(0)
Sharapova d. Peer [Q] 3/6 7/6(6) 7/5
Schnyder d. Mandula [3] 6/3 0/6 6/2
Harkleroad d. Rubin [Q] 7/6(10) 3/6 6/2
Stevenson d. Pennetta [5] 7/6(3) 7/6(3)
Mauresmo [WC] d. Henin [Q] 7/6(5) 6/2
Laine [7] d. Petrova 6/0 7/6(5)
Cibulkova [Q] d. Hantuchova 6/1 1/6 7/6(11)
Yanina Wickmayer maakt gretig gebruik van haar wild card. Nadat ze nummer 1 Kim Clijsters uitschakelde, ging ze nu ook voorbij Martina Hingis. Hingis maakte haar comeback op het hoogste niveau en liet hier al een goede indruk na, maar vandaag kwam ze op het fysische vlak nog te kort. Van de drie overgebleven reekshoofden na de eerste ronde, blijft er nog ééntje over, nl. Emma Laine uit Finland. Zij klopte de halve finaliste van vorig jaar Nadia Petrova. Petra Mandula en Flavia Pennetta gingen er allebei uit, net als ex-nummer 1 Chanda Rubin die zich kwalificeerde voor de hoofdtabel.
Eerste ronde
Clijsters/Krajicek d. Harkleroad/Mirza [1] 0/6 6/0 7/6(3)
Safina/V Williams d. Capriati/Radwanska 6/1 3/6 6/1
Cibulkova/Hantuchova d. Knapp/Mauresmo [Q] 6/3 0/6 6/3
Davenport/Zvonareva [4] d. Kuznetsova/Myskina 6/1 6/3
Petrova/Zakopalova d. Medina-Garrigues/Schnyder [3] 0/6 6/1 6/0
Pierce/Wickmayer d. Henin/Szavay 7/6(10) 6/3
Golovin/Stevenson d. Hendler/Maes 6/1 0/6 6/2
Laine/Mandula d. Pennetta/Sharapova [2] 6/3 6/0
In het dubbelspel blijft nog maar één topper over, nl. Lindsay Davenport en Vera Zvonareva. Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder zullen hun titel dus niet verlengen in Melbourne. Ook de nummers 1 en 2 gingen er vroegtijdig uit.
konijntje- Junior Member
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: