FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA Sydney

+13
dries22
Tijnie
Koalaflesje
fluvia
konijntje
David
Sharke
mehor
Grandslamer
Zack
Nnelg
jochemver
HawkEye
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

FWTA Sydney - Pagina 2 Empty Re: FWTA Sydney

Bericht  HawkEye 25.02.08 23:14

Zack schreef:
mehor schreef:
Zack schreef:
mehor schreef:
Zack schreef:Wie wil met Bondarenko Kateryna dubbelen?

Katarina Srebotnik wil wel samen dubbelen

Voor deze week was ik te laat wegens werk, volgende week samen dubbelen is goed..

Da's dan afgesproken. Lijkt me leuk. Katarina en Kateryna als dubbelpaar..... tongue Laughing bounce

Hahaha idd da kan nooit mislopen Very Happy Laughing

Trouwens hoe komt het dat ik niet bij de lijst sta van enkelspel (of is wat in dit topic staat niet de lijst)
Jankovic
Myskina
Kuznetsova
Stevenson
Domachowska
Golovin
Ivanovic
Wickmayer
Dementieva
Peer
Dokic
Szavay
Pierce

Dat lijstje was van de dubbelkoppels (waarin jij al gekoppeld was met Bondarenko) en diegene nog zonder partner.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  mehor 25.02.08 23:19

Zack schreef:Trouwens hoe komt het dat ik niet bij de lijst sta van enkelspel (of is wat in dit topic staat niet de lijst)
Jankovic
Myskina
Kuznetsova
Stevenson
Domachowska
Golovin
Ivanovic
Wickmayer
Dementieva
Peer
Dokic
Szavay
Pierce

Dit zijn de spelers die nog geen dubbelspelpartner hadden.

Inmiddels spelen Wickmayer en Pierce al samen. Als je in diezelfde post kijkt bij de dubbels zie dat Bondarenko en Srebotnik al samen staan, maar dan met een vraagteken. Die mag dus weg.
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

Bericht  HawkEye 25.02.08 23:35

Dit is de loting:

Veel succes!

Bart schreef:Medibank International

FWTA Sydney - Pagina 2 Sydney

25 februari tot 2 maart 2008 // Sydney (AUS) // Tier II

Singles Main Draw

Eerste ronde
K Clijsters [1] - Kuznetsova
Hantuchova - Q
Cibulkova [WC] - Sharapova
Zakopalova - Pennetta [5]

Pierce [3] - Radwanska [WC]
K Bondarenko [WC] - S Williams [WC]
Hendler [WC] - Q
Szavay [WC] - Laine [8]

Zvonareva [6] - Dokic [WC]
Q - Schnyder
Peer [WC] - Rubin [WC]
V Williams - Mandula [4]

Davenport [7] - Stevenson
Maes [WC] - Mirza
Harkleroad - Srebotnik [WC]
Petrova - Myskina [2]

Singles Qualifying Draw

Eerste ronde
Krajicek [1] - Bye
Golovin - Jankovic [4]

Safina [2] - Bye
Ivanovic - Wickmayer [6]

Capriati [3] - Dementieva
Domachowska - Medina-Garrigues [5]

Doubles Main Draw

Eerste ronde
Harkleroad/Mirza [1] - Capriati/Radwanska
Q - Q
Laine/Mandula - Clijsters/Krajicek
Pierce/Wickmayer- Medina-Garrigues/Schnyder [3]

Davenport/Zvonareva [4] - Q
Safina/V Williams - Golovin/Stevenson
Petrova/Zakopalova - Cibulkova/Hantuchova
Kuznetsova/Myskina - Pennetta/Sharapova [2]

Doubles Qualifying Draw

Eerste ronde
Ivanovic/Peer [1] - Hendler/Maes

Dementieva/Domachowska [2] - K Bondarenko/Srebotnik

Dokic/Szavay [3] - Rubin/S Williams

Er kwamen in totaal tien speelsters bij. Die kregen voor het enkelspel allemaal een wild card. Daarom zitten speelsters die normaal geen kwalificaties moeten spelen, nu in het kwalificatietornooi. Dat is vanaf volgende week dus anders. Agnieszka Radwanska is normaal ook zo'n speelster die eigenlijk op de hoofdtabel staat, maar dus door al de wild cards naar de kwalificaties. Michaella Krajicek stuurde geen punten en dan zegt het reglement dat er zo veel mogelijk kwalificatiespeelsters met 100 punten vervangen worden door hoofdtabelspeelsters met amper 70 punten. De loting bepaalde dat Radwanska dus naar de hoofdtabel mag, Krajicek speelt kwalificaties.

Welcome back Serena (Gunter) & Chanda (Dries)!
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  mehor 25.02.08 23:45

Srebotnik klaar voor FWTA

Katarina Srebotnik zal deze week debuteren op de tour van de FWTA. De Sloveense ziet hier naar uit.

"Ik heb er zin in om hier te beginnen. Het is een nieuwe uitdaging en daar zie ik erg naar uit. Ik hoop hier enkele goede uitslagen neer te zetten dit seizoen."

Voor Srebotnik telt vooral het dubbelspel. "Dat klopt. Mehor is een dubbelspelcoach en mijn sterkste punt is het dubbelspel dus denk ik dat daar de beste resultaten zullen volgen al zal ik ook wel proberen in het enkel af en toe ver te komen. Je moet altijd gaan voor het maximale."

Srebotnik speelt dit toernooi samen met haar nieuwe dubbelpartner. "Ik hoop op een goede samenwerking met Kateryna. Vanaf dit toernooi gaan we samen proberen de top te bestormen. Als we hier vast een goede basis legggen is dat alleen maar goed voor de rest van het seizoen. En als het echt lekker gaat lopen kunnen we misschien al de nummer 1 in het dubbelspel worden. (lacht)"

Dan hopen we maar op het best dit toernooi. In elk geval veel succes hier. Laten we hopen dat je je eerste overwinning boekt. "Daar ga ik natuurlijk wel voor. Ik wil niet na een ronde alweer toekijken vanaf de tribune. Dat is niet waarvoor ik naar de FWTA ben gekomen. Maar ik zal een dat stukje succes best kunnen gebruiken dus bedankt."
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

Bericht  konijntje 25.02.08 23:48

Koalaflesje schreef:Pierce kiest voor Yanina Wickmayer

Sorry Srebotnik, de coach van Pierce wil terug gloriemomenten beleven met de coach van Wickmayer

terug naar de goede oude tijd Smile
konijntje
konijntje
Junior Member
Junior Member

Vrouw Aantal berichten : 49
Leeftijd : 41
Registration date : 09-12-06

Bericht  konijntje 25.02.08 23:51

oei, Yanina moet kwallies spelen Crying or Very sad

hopelijk kan ze haar cool bewaren Smile
maar tzijn nu éénmaar hordes die ze moet leren overwinnen

komaan meisje!
konijntje
konijntje
Junior Member
Junior Member

Vrouw Aantal berichten : 49
Leeftijd : 41
Registration date : 09-12-06

Bericht  David 26.02.08 0:04

Koalaflesje schreef:Pierce kiest voor Yanina Wickmayer

Sorry Srebotnik, de coach van Pierce wil terug gloriemomenten beleven met de coach van Wickmayer
Hantuchova wenst Pierce alvast véél succes met Yanina Smile
David
David
Prince Member
Prince Member

Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 47
Registration date : 07-12-06

Bericht  David 26.02.08 0:04

Het mooiste duo is alvast gekend: Cibulkova/Hantuchova Smile
Nu nog goed presteren Cool
Komaan hé Cibulkova yes
David
David
Prince Member
Prince Member

Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 47

Bericht  HawkEye 26.02.08 0:08

Golovin, Wickmayer en Capriati naar hoofdtabel

FWTA Sydney - Pagina 2 01c403c0-a444-481c-bd30-4553ac547416

Eerste kwalificatieronde
Golovin d. Jankovic [4] 6/1 3/6 7/5
Wickmayer [6] d. Ivanovic 0/6 6/1 6/4
Capriati [3] d. Dementieva 6/3 2/6 6/2
Medina-Garrigues [5] d. Domachowska 6/2 6/7(2) 7/6(4)

Laatste kwalificatieronde
Golovin d. Krajicek [1] 6/3 5/7 7/5
Wickmayer [6] d. Safina [2] 7/6(0) 7/6(0)
Capriati [3] d. Medina-Garrigues [5] 7/5 2/6 6/3

Tatiana Golovin, Yanina Wickmayer en Jennifer Capriati hebben zich in Sydney geplaatst voor de hoofdtabel van het Tier II-tornooi. Golovin versloeg na Jelena Jankovic topreekshoofd Michaella Krajicek, 18de ter wereld. Golovin, zelf 31ste, ontmoet de Belgische Tamaryn Hendler op de hoofdtabel. Zij kreeg een wild card van de organisatie.

Yanina Wickmayer, een andere Belgische, mag ook naar de hoofdtabel. Het nummer 27 ter wereld versloeg in haar laatste kwalificatieronde het nummer 21, de Russische Dinara Safina. Wickmayer treft op de main draw titelverdedigster Daniela Hantuchova uit Slovakije, het mondiale nummer 20.

Ook Jennifer Capriati mag zich met de groten meten. Het nummer 22 ter wereld ging in drie sets voorbij Anabel Medina-Garrigues en krijgt op de hoofdtabel te maken met Medina-Garrigues' dubbelpartner Patty Schnyder. De Zwitserse staat negende op de wereldranglijst.

Hier vind je een overzicht.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  Tijnie 26.02.08 19:37

In iedergeval het hoofdtoernooi gehaald, waar we hopen minstens een ronde verder te komen.

Tijnie
Senior Member
Senior Member

Man Aantal berichten : 53
Leeftijd : 31
Registration date : 25-01-08

Bericht  HawkEye 26.02.08 20:16

Coach laat Dokic zitten

FWTA Sydney - Pagina 2 Jelenadokic_narrowweb__300x398,0

Jelena Dokic zal niet meespelen op het tornooi van Sydney. De Australische zit nog voor haar debuut zonder coach. Dokic en haar coach wensen geen commentaar te geven, maar volgens insiders zit er een serieuze haar in de boter tussen de twee. Dokic zelf koos ervoor niet te spelen in Sydney omdat ze zich toch niet zou kunnen focussen.

Dokic zou op de hoofdtabel haar eerste partij spelen tegen Vera Zvonareva. Dinara Safina vervangt Dokic op de hoofdtabel. In het dubbelspel speelt Jelena Jankovic nu aan de zijde van Agnes Szavay.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  HawkEye 27.02.08 0:33

Chanda Rubin zet comeback in stijl in

FWTA Sydney - Pagina 2 21238544643rubin

Eerste ronde
Safina [LL] d. Zvonareva [6] 0/6 6/3 6/2
Schnyder d. Capriati [Q] 6/7(3) 7/6(6) 7/6(4)
Rubin [WC] d. Peer [WC] 6/4 6/4
V Williams d. Mandula [4] 2/6 7/6(4) 6/2

Davenport [7] d. Stevenson 3/6 6/3 7/6(12)
Maes [WC] d. Mirza 2/6 7/5 6/3
Harkleroad d. Srebotnik [WC] 7/6(2) 7/6(6)
Myskina [2] d. Petrova 7/6(2) 7/6(8)

Overzicht
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  dries22 27.02.08 2:52

Go Chanda banaan
dries22
dries22
God
God

Man Aantal berichten : 551
Leeftijd : 40
Registration date : 08-12-06

Bericht  Grandslamer 27.02.08 15:07

Jelena Jankovic stopt!

FWTA Sydney - Pagina 2 Allsportjankovicmadrid_594650

Jelena Jankovic, voormalig nummer 1 in het dubbelspel daarnaast tweevoudig winnares van Roland Garros, heeft aangegeven ermee te stoppen. Nadat ze werd verslagen in de eerste ronde van de kwalificaties, zag ze dat haar tennis niets meer voorstelde. Vorig jaar viel ze al tegen, toen ze nauwelijks met een overwinning aan de haal ging plus nog het feit dat ze, volgens het Jankovic kamp, zich niet goed inzette gaf Jankovic en grandslamer genoeg redenen om ermee te stoppen.

Jelena: Ik maak het dubbelspel hier nog af, daarna pak ik mijn koffers en ga ik terug naar Belgrado. Ik zie wel wat ik met mijn talenten wil doen, ik kan beter dat weet ik zeker. De samenwerking met grandslamer ging gewoon niet, ik kom nog terug dat weet ik zeker. Alleen niet meer onder leiding van grandslamer, misschien dat ik dan wel kan winnen.

Grandslamer: Ze heeft dit aan zichzelf te danken, ik weet nog niet of ik wel weer met een nieuw talent in zee wil gaan. Ik ben geen nobody, maar een topcoach en alleen sterspeelsters mogen met mij samenwerken. Als ik dit seizoen nog in actie kom, kom ik eind deze week met een nieuwe speelster.
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Man Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06

Bericht  HawkEye 27.02.08 22:35

Kuznetsova klopt Clijsters Down Under

FWTA Sydney - Pagina 2 _39462119_clisafp

Eerste ronde
Kuznetsova d. K Clijsters [1] 2/6 6/2 7/6(1)
Hantuchova d. Wickmayer [Q] 7/6(0) 3/6 7/5
Sharapova d. Cibulkova [WC] 7/6(10) 1/6 6/1
Zakopalova d. Pennetta [5] 5/7 7/5 7/6(8)

Pierce [3] d. Radwanska [WC] 7/6(5) 6/1
K Bondarenko [WC] d. S Williams [WC] 6/1 7/6(8)
Golovin [Q] d. Hendler [WC] 6/1 0/6 7/6(0)
Laine [8] d. Szavay [WC] 7/6(6) 7/6(6)

Laatste kwalificatieronde
Hendler/Maes d. Ivanovic/Peer [1] 0/6 6/0 6/3
K Bondarenko/Srebotnik d. Dementieva/Domachowska [2] 6/0 7/5
Rubin/S Williams d. Jankovic/Szavay [3] 6/1 7/6(5)

Draws
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  kwartel83 27.02.08 23:08

Eerste match winnen is leuk

Emma Laine is goed aan het nieuwe tennisjaar begonnen. De kersverse nummer 8 van de wereld had een eerste ronde te verdedigen vorig jaar en kon dit jaar dus enkel evengoed of slechter starten. En beter werd het uiteindelijk al heeft ze er het onderste van de kan moeten uithalen.

Met 7-6(6) 7-6(6) behaalde ze zodus een nipte overwinning tegen Agnes Szavay. In de tweede ronde zal ze met Tatiana Golovin een kwalificatiespeelster voorgeschoteld krijgen.

FWTA Sydney - Pagina 2 391394

"Ik heb wel genoten van de overwinning. Het doet dan ook deugd om met een overwinning het nieuwe seizoen te beginnen. "

"Ik haalde het maar nipt, maar dit was volledig te danken aan het goede spel dat Agnes wist op te leggen op sommige momenten. Daarom ook een pluim voor haar en vind ik het voor haar dan ook jammer dat we beiden niet kunnen doorstoten. Maar dat is natuurlijk de sport."

"Winnen en verliezen ligt soms dicht bij elkaar. Zoals vandaag ook bleek. Ik ben wel blij dat ik de tweede ronde gehaald heb en dat ik mijn status van reekshoofd toch heb kunnen waarmaken."

"Ik hoop nog ver te geraken en zie de wedstrijd tegen Golovin dan ook goed zitten. Kwartfinale halen zou mooi zijn natuurlijk"

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40
Registration date : 11-12-06

Bericht  Grandslamer 28.02.08 14:53

Zijn er eigenlijk niet voldoende speelsters voor een 32 draw?

Ik kan me nog een FWTA herinneren waarbij er zelfs ruimte was voor een 3e ronde Very Happy (64 draw was dat toen?!)
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Bericht  HawkEye 28.02.08 14:55

Grandslamer schreef:Zijn er eigenlijk niet voldoende speelsters voor een 32 draw?

Ik kan me nog een FWTA herinneren waarbij er zelfs ruimte was voor een 3e ronde Very Happy (64 draw was dat toen?!)

We hebben toch een draw van 32 speelsters met kwalificaties.

Volgende week zijn er normaal 37 speelsters.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  Grandslamer 28.02.08 14:56

Bart schreef:
Grandslamer schreef:Zijn er eigenlijk niet voldoende speelsters voor een 32 draw?

We hebben toch een draw van 32 speelsters met kwalificaties.

Volgende week zijn er normaal 37 speelsters.
Suspect ja.. ik heb de slaap nog niet uit denk ik silent
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Bericht  Grandslamer 28.02.08 15:15

Voor jou een vraag, voor mij een weet!

FWTA Sydney - Pagina 2 Sydney17

Wie dacht dat de FWTA wel haar tijd heeft gehad na 7 seizoenen, heeft het goed mis. Nadat verschillende ex-toppers zoals Rubin & Serena Williams weer hun intrede hadden gemaakt op de tenniscourt, moest de organisatie wel afscheid nemen van Jankovic. Toch gingen er al snel stemmen op dat Grandslamer, de toptrainer van verschillende toppers zoals Krajicek, Petrova, Myskina, Golovin & Jankovic, waarschijnlijk met een nieuwe del in zee zou gaan. Toch bleef het doodstil in het kamp grandslamer maar de geruchten bleven aan. Vooral toen bleek dat grandslamer met een big smile op het centercourt stond te kijken hoe een ITF wedstrijd werd uitgespeeld. Pardon, ITF.. we bedoelen natuurlijk een wedstrijd tussen hamburger freak Serena Williams en de nieuweling Katarina Bondarenko, wel degelijk onder de naam van het FWTA alleen het tennis was meer iets voor een amateur toernooitje bij een van de directeuren in de achtertuin. Zonder hier verder over door te gaan..

Niet alleen zijn big smile viel op, ook toen er een klein mooi vrouwtje langs zijn zijde zat dachten veel mensen dat dit meisje weleens zijn nieuwe topper zou kunnen worden. We zaten gelukkig te babbelen en te grinniken maar verder was er weinig boeiends te melden over deze dag vrij van grandslamer. Het was namelijk tijd om te kijken hoe Jelena Jankovic, een andere slet van grandslamer, haar koffers pakte om terug naar huis te gaan. Denk maar niet dat grandslamer de tijd had genomen om even afscheid te nemen. Daar voelde hij zich, kennelijk, te goed voor want hij was in geen verre verte te bekennen.

Toevallig kwamen wij, de redactie, grandslamer tegen in een pitoresk restaurantje ergens in het centrum van Sydney, omdat wij ook niet de meest verlegen personen zijn wie je kan tegen komen stapten we meteen op grandslamer af...

[Q] Is het waar dat je een nieuwe hebt?

Grandslamer: Een nieuwe, dat klinkt vreemd. U bedoelt zeker of ik al een nieuwe speelster op het oog heb. Ik weet nog niet eens zeker of ik dat wel wil. Ik heb nu vrij, voel me goed en heb eigenlijk niet meer zoveel zin in het reizen. Misschien dat ik ergens een tennisschool begin, maar kan ook zo zijn dat ik volgende week al met een nieuw avontuur begin

[Q] Wie was de dame die naast je zat op de tribune?

Grandslamer: Sorry? O, u bedoelt miss Thompson. Dat is gewoon iemand van de organisatie hier, niets bijzonders. Ze vroeg ik of naar een wedstrijdje kwam kijken en wilde graag mijn mening hebben over de kwaliteit van de wildcard die ze hadden afgegeven hier. Ik wil natuurlijk niemand beledigen, maar het was natuurlijk wel bejaardentennis wat ik had gezien op de tennisbanen. Maar ik ben dan ook niet de coach van deze trollen en moet me eigenlijk meer schamen over het tennis wat Jankovic vorig jaar liet zien.

[Q] Kom je nou wel of niet met een nieuwe topper op de banen volgende week?

Grandslamer: Het kan maar zo zijn dat ik dat wel doe, maar misschien doe ik dat ook wel niet. De tijd zal het leren!
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Bericht  Gunter 28.02.08 19:13

Eerste poging comeback Serena mislukt

FWTA Sydney - Pagina 2 8285020serena

Sydney, Australia - Erbarmelijk, dat was het juiste woord om het tennis van Serena Williams te beschrijven. De Amerikaanse probeerde deze week een comeback te maken op het allerhoogste niveau, maar een ronde winnen zat er niet in. Ze verloor in twee sets (6/1 7/6) van Kateryna Bondarenko, die haar allereerste wedstrijd ooit speelde op de FWTA-tour, een schande...

Williams, in lang vervlogen tijden een top-10 speelster, pakte uit met maar liefst 50 ongedwongen fouten, 10 dubbele fouten en sloeg daarbovenop maar 1 winner: een op-het-kader-geraakte flodderbal die met heel wat geluk net binnen de lijnen viel. Neen, wat een Serena Williams in deze vorm op een tennisterrein kwam doen is voor iedereen een raadsel.

Vorig jaar besloot Williams een punt te zetten achter haar carrière. Definitief of niet, dat liet ze in het midden. Maar insiders beweerden dat ze nooit meer terug zou keren, en toen ze dagelijks twee maal gespot werd in de plaatselijke snackbars, leek niemand nog te geloven in de comeback van Serena. Maar, iedereen had het mis. Vorige week donderdag kwam Williams gepakt en gezakt aan in Sydney. "Gewoon vakantie", verklaarde ze: "Ik denk helemaal niet aan een terugkeer, gewoon toeval dat ik hier nu net gelijk met de FWTA-speelsters aankom.".

Maar toen maandag de draw bekendgemaakt werd, schrokken de meesten zich een ongeluk: Serena Williams [WC] - Kateryna Bondarenko [WC]. De Amerikaanse wou zich dus blijkbaar in alle rust en kalmte voorbereiden op haar 'grote' comeback. Niets voor Serena, die vroeger niets liever deed dan in de spotlights staan.

De match zelf werd een grote teleurstelling. Williams liep constant te hijgen en te zuchten op het terrein en sloeg de ene onnodige fout na de andere. Dat het in de tweede set een beetje spannender werd, had Bondarenko volledig aan zichzelf te danken.

Williams was achteraf erg ontgoocheld en verliet in tranen de court. Ook op de verplichte persconferentie kwam ze niet opdagen, zonderling. Het moge duidelijk zijn, Serena Williams is niet meer de speelster van weleer. Wat overblijft is een hoopje (hoop?) ellende.
Maar kan de Amerikaanse de knop omdraaien en zich terug naar de absolute top werken, of neemt ze genoegen met een plaatsje in de subtop? Volgende week weten we misschien al meer, al vragen we ons af wat Williams op een Grand-Slam gaat doen...
Gunter
Gunter
Senior Member
Senior Member

Man Aantal berichten : 85
Leeftijd : 35

Bericht  HawkEye 28.02.08 20:15

Toppers verder in Sydney, Rubin out

FWTA Sydney - Pagina 2 21238773810myskina

Tweede ronde
Kuznetsova d. Hantuchova 7/6(4) 6/4
Zakopalova d. Sharapova 2/6 6/2 7/6(3)
Pierce [3] d. K Bondarenko [WC] 1/6 6/3 6/4
Laine [8] d. Golovin [Q] 3/6 7/5 6/4

Safina [LL] d. Schnyder 0/6 6/0 7/6(4)
V Williams d. Rubin [WC] 0/6 6/2 6/4
Davenport [7] d. Maes [WC] 6/7(1) 7/6(5) 7/6(3)
Myskina [2] d. Harkleroad 7/5 0/6 6/2

Anastasia Myskina heeft zich in Sydney geplaatst voor de kwartfinales na een driesetter tegen Ashley Harkleroad. Het Russische tweede reekshoofd en winnares van Roland Garros ontmoet nu de US Open-kampioene van vorig seizoen, nl. Lindsay Davenport die erg veel moeite had met nieuwkomer Caroline Maes. Ook Mary Pierce had het niet onder de markt met newbee Kateryna Bondarenko maar won en ontmoet nu Emma Laine die Golovin klopte. Opvallend was ook het verlies van Chanda Rubin. Rubin maakte deze week haar comeback, maar strandt in de tweede ronde. Volgende week speelt ze de Australian Open, een grandslamtoernooi dat ze ooit nog won.

Eerste ronde
Harkleroad/Mirza [1] d. Capriati/Radwanska 6/3 6/0
Hendler/Maes [Q] d. K Bondarenko/Srebotnik [Q] 0/6 6/2 6/0
Laine/Mandula d. Clijsters/Krajicek 3/6 6/2 6/3
Medina-Garrigues/Schnyder [3] d. Pierce/Wickmayer 6/0 0/6 7/5

Davenport/Zvonareva [4] d. Rubin/S Williams [Q] 7/6(6) 6/4
Safina/V Williams d. Golovin/Stevenson 0/6 6/0 7/5
Cibulkova/Hantuchova d. Petrova/Zakopalova 7/6(8) 6/0
Kuznetsova/Myskina d. Pennetta/Sharapova [2] 7/5 6/2

In het dubbelspel viel er één verrassing te noteren. Flavia Pennetta en Maria Sharapova gingen in twee sets onderuit tegen Svetlana Kuznetsova en Anastasia Myskina. Pennetta en Sharapova stonden vorig jaar nog in de finale tegen Harkleroad en Mirza, maar verloren die. De nummers 1 gingen wel door, net als Medina-Garrigues/Schnyder en Davenport/Zvonareva.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  jochemver 28.02.08 20:48

Go Hendler/Maes
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 31
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Bericht  HawkEye 29.02.08 12:34

Laine versus Rusland in Sydney

FWTA Sydney - Pagina 2 Capt_xnyf17508312057_us_open_tennis_xnyf175

Kwartfinales
Kuznetsova d. Zakopalova 6/4 6/3
Laine [8] d. Pierce [3] 7/6(0) 1/6 6/2
Safina [LL] d. V Williams 7/6(5) 6/7(0) 7/6(1)
Myskina [2] d. Davenport [7] 6/0 0/6 7/6(1)

Emma Laine, het Finse achtste reekshoofd in Sydney, klopte de Française Mary Pierce [3] na drie sets. Zij ontmoet nu Svetlana Kuznetsova. Kuznetsova verdedigt volgende week haar titel op de Australian Open en houdt hier een goede generale repetitie. Ook Anastasia Myskina [2] begint uitstekend aan het seizoen. De Russische klopte de recentste grandslamwinnares Lindsay Davenport in drie sets. Dinara Safina, nog een Russin, mag Jelena Dokic dankbaar zijn. Dokic gaf forfait en Safina werd opgevist als lucky loser. In de kwartfinales was ze na een thriller te sterk voor haar dubbelpartner, de Amerikaanse Venus Williams.

Kwartfinales
Hendler/Maes [Q] d. Harkleroad/Mirza [1] 0/6 6/3 6/0
Laine/Mandula d. Medina-Garrigues/Schnyder [3] 1/6 6/2 7/6(1)
Safina/V Williams d. Davenport/Zvonareva [4] 0/6 6/3 6/2
Kuznetsova/Myskina d. Cibulkova/Hantuchova 6/4 2/6 7/5

In het dubbelspel zijn alle reekshoofden verrassend uitgeschakeld. Ashley Harkleroad en Sania Mirza, de titelverdedigsters, verloren van qualifiers Tamaryn Hendler en Caroline Maes. Hendler en Maes zijn nog maar toe aan hun eerste proftornooi. Zij ontmoeten nu Emma Laine en Petra Mandula die Masters-kampioenes Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder eruit kegelden. Ook Safina/V Williams en Kuznetsova/Myskina zitten in de halve finales. Alle vier de halve finalisten in het enkelspel zitten met andere woorden ook in de halve finales van het dubbelspel.

Draws
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  kken 29.02.08 16:34

Venus verliest van haar dubbelpartner

Safina [LL] d. V Williams 7/6(5) 6/7(0) 7/6(1)

Vandaag was het dan zover. Venus williams nam het op tegen haar dubbelpartner. Na een spannende driesetter moest ze deze week toch haar meerdere kennen in safina.

Je kan niet altijd winnen hé. Soms moet je een ander ook iets gunnen. En mijn dubbelpartner safina gun ik het zeker.

Daarna speelde venus en dinara terug zij aan zij in het dubbelspel. Ze wonnen hun partij en zitten al weer in de halve finale van het dubbelspel.

Safina/V Williams d. Davenport/Zvonareva [4] 0/6 6/3 6/2

We worden echt een goed duokoppel. We wonnen nog maar pas ons eerste dubbeltornooi. En stonden al enkele keren in de halve finaleen finales.

Venus wat verwacht je van de australian open?

Winnen in het enkel en in het dubbelspel natuurlijk. Voor minder ben ik niet naar hier afgezakt Very Happy . Ik wil dit jaar eindelijk ook een enkeltitel. Ik heb al enkele finales in het enkelspel verloren. en wil ervanaf. Binnenkort krijg nog de naam van de grootste speelster ooit op de fwta die geen enkeltornooi kon winnen, maar wel in de toptien van de wereld staat
kken
kken
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 235
Leeftijd : 35
Registration date : 16-04-07

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud