FWTA Sydney
+13
dries22
Tijnie
Koalaflesje
fluvia
konijntje
David
Sharke
mehor
Grandslamer
Zack
Nnelg
jochemver
HawkEye
17 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
FWTA Sydney
Medibank International
25 februari tot 2 maart 2008 // Sydney (AUS) // Tier II
Hantuchova - Q
Cibulkova [WC] - Sharapova
Zakopalova - Pennetta [5]
Pierce [3] - Radwanska [WC]
K Bondarenko [WC] - S Williams [WC]
Hendler [WC] - Q
Szavay [WC] - Laine [8]
Zvonareva [6] - Safina [LL]
Q - Schnyder
Peer [WC] - Rubin [WC]
V Williams - Mandula [4]
Davenport [7] - Stevenson
Maes [WC] - Mirza
Harkleroad - Srebotnik [WC]
Petrova - Myskina [2]
Singles Qualifying Draw
Eerste ronde
Krajicek [1] - Bye
Golovin - Jankovic [4]
Safina [2] - Bye
Ivanovic - Wickmayer [6]
Capriati [3] - Dementieva
Domachowska - Medina-Garrigues [5]
Doubles Main Draw
Eerste ronde
Harkleroad/Mirza [1] - Capriati/Radwanska
Q - Q
Laine/Mandula - Clijsters/Krajicek
Pierce/Wickmayer- Medina-Garrigues/Schnyder [3]
Davenport/Zvonareva [4] - Q
Safina/V Williams - Golovin/Stevenson
Petrova/Zakopalova - Cibulkova/Hantuchova
Kuznetsova/Myskina - Pennetta/Sharapova [2]
Doubles Qualifying Draw
Eerste ronde
Ivanovic/Peer [1] - Hendler/Maes
Dementieva/Domachowska [2] - K Bondarenko/Srebotnik
Jankovic/Szavay [3/WC] - Rubin/S Williams
25 februari tot 2 maart 2008 // Sydney (AUS) // Tier II
Hantuchova - Q
Cibulkova [WC] - Sharapova
Zakopalova - Pennetta [5]
Pierce [3] - Radwanska [WC]
K Bondarenko [WC] - S Williams [WC]
Hendler [WC] - Q
Szavay [WC] - Laine [8]
Zvonareva [6] - Safina [LL]
Q - Schnyder
Peer [WC] - Rubin [WC]
V Williams - Mandula [4]
Davenport [7] - Stevenson
Maes [WC] - Mirza
Harkleroad - Srebotnik [WC]
Petrova - Myskina [2]
Singles Qualifying Draw
Eerste ronde
Krajicek [1] - Bye
Golovin - Jankovic [4]
Safina [2] - Bye
Ivanovic - Wickmayer [6]
Capriati [3] - Dementieva
Domachowska - Medina-Garrigues [5]
Doubles Main Draw
Eerste ronde
Harkleroad/Mirza [1] - Capriati/Radwanska
Q - Q
Laine/Mandula - Clijsters/Krajicek
Pierce/Wickmayer- Medina-Garrigues/Schnyder [3]
Davenport/Zvonareva [4] - Q
Safina/V Williams - Golovin/Stevenson
Petrova/Zakopalova - Cibulkova/Hantuchova
Kuznetsova/Myskina - Pennetta/Sharapova [2]
Doubles Qualifying Draw
Eerste ronde
Ivanovic/Peer [1] - Hendler/Maes
Dementieva/Domachowska [2] - K Bondarenko/Srebotnik
Jankovic/Szavay [3/WC] - Rubin/S Williams
Laatst aangepast door Bart op 02.03.08 14:36; in totaal 5 keer bewerkt
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
Re: FWTA Sydney
Players Excellence Bonus
* Voor de bonus van seizoen 7 komen nog vier speelsters in aanmerking om 10 punten extra te kunnen inzetten op de Australian Open. Het zijn Davenport, Laine, Williams en Clijsters. Zij moeten enkel nog hun artikels schrijven. Het speelstersartikel hoeft niet meer voor dit jaar. Tamaryn Hendler is al zeker van haar bonus. Proficiat!
* Volgend seizoen werkt het wel anders. Je moet dan vijf artikels schrijven op vijf verschillende tornooien. Je moet die zeker posten in je persoonlijke 'player profile'. Als je dat nog niet hebt aangemaakt, moet je dat dus aanmaken. Bovendien moet je 1 speelster/speler interviewen. Wanneer jij dan je bonus van 10 punten wil opstrijken, bepaal je zelf. Je vraagt dat aan in het PEB-topic en dan wacht je op goedkeuring.
* Voor de bonus van seizoen 7 komen nog vier speelsters in aanmerking om 10 punten extra te kunnen inzetten op de Australian Open. Het zijn Davenport, Laine, Williams en Clijsters. Zij moeten enkel nog hun artikels schrijven. Het speelstersartikel hoeft niet meer voor dit jaar. Tamaryn Hendler is al zeker van haar bonus. Proficiat!
* Volgend seizoen werkt het wel anders. Je moet dan vijf artikels schrijven op vijf verschillende tornooien. Je moet die zeker posten in je persoonlijke 'player profile'. Als je dat nog niet hebt aangemaakt, moet je dat dus aanmaken. Bovendien moet je 1 speelster/speler interviewen. Wanneer jij dan je bonus van 10 punten wil opstrijken, bepaal je zelf. Je vraagt dat aan in het PEB-topic en dan wacht je op goedkeuring.
HawkEye- HawkEye
Maak daar maar Tamaryn Hendler van he.Bart schreef:Players Excellence Bonus
Nicole Vaidisova is al zeker van haar bonus. Proficiat!
Tamaryn Hendler zoekt nog een dubbelpartner, het liefst een ervaren speelster zodat ze van haar kan leren.
Tamaryn Hendler – Een introductie
Tamaryn Hendler is nog maar vijftien jaar en wordt daardoor de jongste speelster van de tour. Ze is geboren in Zuid-Afrika en woonde lange tijd in de Verenigde Staten. Toch heeft ze de Belgische nationaliteit dankzij haar Congolees-Belgische moeder. Ze wilt dan ook met die nationaliteit dit seizoen mee gaan doen aan de Olympische Spelen. Ze begon trouwens te tennissen toen ze zeven jaar oud was.
Samen met haar coach verwacht ze eigenlijk niet veel van haar eerste seizoen. Ze is nog jong en doet alleen mee om ervaring op te doen, elke wedstrijd is meegenomen. Natuurlijk is het belangrijk om een doel te hebben en daarom stelden ze het volgende lijstje op:
- Vaste plaats bemachtigen op de hoofdtabel
- Tweede ronde behalen op een Grand Slam
- Halve finale behalen op een Tier II of hoger
- De kwartfinale behalen in Miami
De Belgische zoekt momenteel nog een dubbelpartner. Het liefst een wat meer ervaren speelsters, zodat Hendler van haar kan leren. Toch vind Tammy het niet erg mocht ze geen vaste dubbelpartner vinden. De prioriteit ligt toch bij het enkelspel en niet bij het dubbelspel. Bovendien zal het erg lastig zijn om tegen de vele dubbeltoppers op te boksen en is in het dubbel een verrassing minder voor de hand liggend dan in het enkel.
Het is nog niet bekend tegen wie Tamaryn Hendler moet spelen in de eerste ronde, wat wel bekend is, is dat ze in het enkelspel een Wild Card krijgt voor de hoofdtabel. Wij wensen Tammy veel succes op haar eerste toernooi!
jochemver schreef:Wil Maes met Hendler dubbelen?
Ja, das goed
Nnelg- Junior Member
- Aantal berichten : 25
Leeftijd : 34
Registration date : 24-02-08
Wie wil met Bondarenko Kateryna dubbelen?
Zack- Newbee
- Aantal berichten : 7
Leeftijd : 38
Registration date : 07-08-07
Jelena Jankovic is moe!
Na een dramatisch seizoen kwam Jelena Jankovic weer eens in het nieuws en ook dit keer heeft het niet te maken met een wedstrijd die ze wint. Laatst kondigde ze al aan beter haar best te gaan doen, maar of dit ook echt gelukt is blijft de vraag. In seizoen 7 kwam ze op als een echte legende, met 2x Roland Garros op haar naam te hebben geschreven in het enkelspel en daarnaast nog eens in het dubbelspel mogen schitteren op het Franse gravel en de hardcourt in Melbourne, maar haar tennis leek meer op een Hingis die aan het beachtennissen is en heerlijk aan het genieten is op een verdiende vakantie na haar tenniscarriere. Of Jankovic dat voorbeeld moet kiezen is nog niet helemaal duidelijk, toch gaan het geruchten dat de trainer al opzoek is naar een nieuwe tennisster die wellicht eens een wedstrijd kan winnen..
Grandslamer: Ik heb me dit seizoen geschaamt voor het niveau dat Jankovic op de baan stond, soms kwam ze niet eens opdagen voor wedstrijden waarbij haar tegenstandster moesten wachten totdat ze eindelijk eens aankwam. Geen excuus ofzoiets, gewoon 'lekker ballen' zoals ze het zou zeggen. Soms vraag ik me wel af waarom ik nog haar trainer ben, maar wanneer ik een seizoen contract heb afgesloten kom ik die na. Een paar weken geleden leek het toch te gaan lukken tussen ons, ze kwam weer op trainingen en haar niveau ging omhoog. Ze won soms zelfs een wedstrijd, maar echte uitslagen kwamen er niet. Ze is nu moe, in ieder geval dat heeft ze me verteld. Daarnaast is ze nog niet aangekomen in Sydney, dus hoogstwaarschijnlijk doet ze niet eens mee. Ik weet niet wat ik ermee moet doen, misschien moet ik wel helemaal stoppen in plaats van me voor schut te laten zetten met speelsters die niets kunnen..
Na een dramatisch seizoen kwam Jelena Jankovic weer eens in het nieuws en ook dit keer heeft het niet te maken met een wedstrijd die ze wint. Laatst kondigde ze al aan beter haar best te gaan doen, maar of dit ook echt gelukt is blijft de vraag. In seizoen 7 kwam ze op als een echte legende, met 2x Roland Garros op haar naam te hebben geschreven in het enkelspel en daarnaast nog eens in het dubbelspel mogen schitteren op het Franse gravel en de hardcourt in Melbourne, maar haar tennis leek meer op een Hingis die aan het beachtennissen is en heerlijk aan het genieten is op een verdiende vakantie na haar tenniscarriere. Of Jankovic dat voorbeeld moet kiezen is nog niet helemaal duidelijk, toch gaan het geruchten dat de trainer al opzoek is naar een nieuwe tennisster die wellicht eens een wedstrijd kan winnen..
Grandslamer: Ik heb me dit seizoen geschaamt voor het niveau dat Jankovic op de baan stond, soms kwam ze niet eens opdagen voor wedstrijden waarbij haar tegenstandster moesten wachten totdat ze eindelijk eens aankwam. Geen excuus ofzoiets, gewoon 'lekker ballen' zoals ze het zou zeggen. Soms vraag ik me wel af waarom ik nog haar trainer ben, maar wanneer ik een seizoen contract heb afgesloten kom ik die na. Een paar weken geleden leek het toch te gaan lukken tussen ons, ze kwam weer op trainingen en haar niveau ging omhoog. Ze won soms zelfs een wedstrijd, maar echte uitslagen kwamen er niet. Ze is nu moe, in ieder geval dat heeft ze me verteld. Daarnaast is ze nog niet aangekomen in Sydney, dus hoogstwaarschijnlijk doet ze niet eens mee. Ik weet niet wat ik ermee moet doen, misschien moet ik wel helemaal stoppen in plaats van me voor schut te laten zetten met speelsters die niets kunnen..
Grandslamer- God
- Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06
Zack schreef:Wie wil met Bondarenko Kateryna dubbelen?
Katarina Srebotnik wil wel samen dubbelen
mehor- God
- Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07
Iemand dubbelen met Cibulkova?
Sharke- Junior Member
- Aantal berichten : 40
Registration date : 23-02-08
Hantuchova wil zich wel kandidaat stellenSharke schreef:Iemand dubbelen met Cibulkova?
David- Prince Member
- Aantal berichten : 130
Leeftijd : 47
Registration date : 07-12-06
Yanina Wickmayer wil anders ook wel dubbelen met Cibulkova
konijntje- Junior Member
- Aantal berichten : 49
Leeftijd : 41
Registration date : 09-12-06
Harkleroad/Mirza
Pennetta/Sharapova
Medina-Garrigues/Schnyder
Davenport/Zvonareva
Clijsters/Krajicek
Hendler/Maes
Cibulkova/Hantuchova
Capriati/Radwanska
Safina/V Williams
Laine/Mandula
Petrova/Zakopalova
K Bondarenko/Srebotnik
Jankovic
Myskina
Kuznetsova
Stevenson
Domachowska
Golovin
Ivanovic
Wickmayer
Dementieva
Peer
Dokic
Szavay
Pierce
Pennetta/Sharapova
Medina-Garrigues/Schnyder
Davenport/Zvonareva
Clijsters/Krajicek
Hendler/Maes
Cibulkova/Hantuchova
Capriati/Radwanska
Safina/V Williams
Laine/Mandula
Petrova/Zakopalova
K Bondarenko/Srebotnik
Jankovic
Myskina
Kuznetsova
Stevenson
Domachowska
Golovin
Ivanovic
Wickmayer
Dementieva
Peer
Dokic
Szavay
Pierce
HawkEye- HawkEye
Net sms gekregen van Sharke dat ze met veel plezier de samenwerking aangaatDavid schreef:Hantuchova wil zich wel kandidaat stellenSharke schreef:Iemand dubbelen met Cibulkova?
David- Prince Member
- Aantal berichten : 130
Leeftijd : 47
Registration date : 07-12-06
Wickmayer klaar voor eerste volledige seizoen
Yanina Wickmayer zal deze week aan haar eerste volwaardige seizoen op de FWTA-Tour starten. Nadat ze debuteerde op het circuit tijdens de US Open heeft de jonge Belgische ondertussen al wat kunnen wennen aan het niveau en ze heeft verder ook al wat matchritme en ervaring opgedaan. Klaar nu voor het grote werk dus en ja hoor, Wickmayer heeft ambities voor haar eerste profseizoen.
Yanina Wickmayer kijkt uit naar het aankomende tennisseizoen
In haar eerste toernooien op de FWTA-tour heeft Yanina Wickmayer zeker geen onaardige prestaties geleverd. Twee keer ging ze er dan wel in de eerste ronde uit, maar evengoed behaalde ze ook twee keer de tweede ronde en zelfs één maal de kwartfinale van een FWTA-toernooi. Deze week gaat het nieuwe seizoen van start en dat wordt voor Yanina het eerste volwaardige seizoen op het circuit. Wij spraken met de jonge Belgische over haar vooruitzichten voor seizoen 8.
Yanina Wickmayer: "Ik kijk zeker en vast uit naar het nieuwe seizoen. Ik heb nu even wat kunnen wennen aan het niveau en de matchen in de toernooien die ik heb afgewerkt en ik ben er zeker van dat ik uit die ervaringen heel veel heb geleerd naar de toekomst toe. Ik ben in ieder geval bijzonder gemotiveerd om het het komende seizoen nog beter te doen en stilaan de ranking te beklimmen."
Yanina heeft natuurlijk in de komende weken/maanden geen enkel punt te verdedigen en dat spreekt logisch in haar voordeel, ze kan alleen maar inlopen op de concurrentie. Wickmayer zelf stelt zichzelf ook hoge doelen voor het komende seizoen.
Yanina Wickmayer: "Ja, ik denk dat je het jezelf niet te makkelijk moet maken. Mijn doel is om aan het eind van dit seizoen zo dicht mogelijk bij de top-10 te gaan aanleunen. Ik weet dat ik een krachtig spel in huis heb en elke wedstrijd is voor mij een heel goede leerschool om het de volgende keer nog beter te doen, dus ik weet dat ik het kan. Ik wil het ook graag goed doen in de grand-slams."
konijntje- Junior Member
Yanina is dus ook nog steeds op zoek naar een dubbelpartner
konijntje- Junior Member
'Kim moet toch beter weten.'
Dag iedereen,
Na lang wikken en wegen heb ik een beslissing genomen: ik doe er nog een jaartje bij. Twee zaken hebben me kunnen overtuigen. Ten eerste mijn dubbelpartner Maria Sharapova. Zij heeft net haar beste seizoen achter de rug en ik wil samen met haar die goede vorm ook doortrekken in het dubbelspel. Maar bovenal hebben de Olympische Spelen me over de brug getrokken. Ik zou erg graag mijn land willen vertegenwoordigen op het grootste sportevenement van de wereld. De spelen geven iets speciaals, extra's aan dit achtste seizoen.
Er is een klein relletje ontstaan over een uitspraak van mij in mijn vorige blog: 'de hegemonie van 1 speelster is niet bevorderlijk voor de sfeer op de tour'.
Kim Clijsters heeft jammerlijk genoeg deze uitspraak van mij compleet misgeïnterpreteerd. Erg jammer, want uitgerekend ik weet wat het van je vraagt om gedurende lange tijd op nummer 1 te staan. Van jaloezie is er dus geen sprake. Integendeel, ik heb niets dan respect voor de sportieve topprestaties van mijn collega's en Kim in het bijzonder. In de afgelopen 4 jaren heb ik ook met niemand ooit een aanvaring gehad en sta - denk ik zelf - bekend als een verzoenend persoon. Kim had toch beter moeten weten. Met de uitspraak wilde ik enkel zeggen dat het voor vele toeschouwers erg leuk zou zijn om meer concurrentie voor de toppositie te zien. Momenteel is Kim een klasse apart en kan niemand haar bedreigen. Spannende duels tussen meer topspelers komen de sfeer op de tour volgens mij ten goede.
Bon, genoeg hierover gezegd. Ik wil alle collega's een geweldig achtste seizoen toewensen. Ik heet ook de nieuwe speelster welkom op de tour en bedank alvast Tamaryn Hendler voor de mooie verjaardagskaart: erg lief van je!
Ciao,
Flavia
xxx
fluvia- Prince Member
- Aantal berichten : 106
Leeftijd : 39
Registration date : 08-12-06
Aangezien Hantuchova Mary Pierce laat zitten na het mindere dubbelseizoen, zoekt Mary een nieuwe dubbelpartner die samen terug op de nummer 1 positie wil komen
In het enkel zal dit ook haar doel worden natuurlijk!
Koalaflesje- King Member
- Aantal berichten : 215
Leeftijd : 40
Registration date : 12-12-06
Koalaflesje schreef:Aangezien Hantuchova Mary Pierce laat zitten na het mindere dubbelseizoen, zoekt Mary een nieuwe dubbelpartner die samen terug op de nummer 1 positie wil komen
yanina ziet dat wel zitten
konijntje- Junior Member
Pierce kiest voor Yanina Wickmayer
Sorry Srebotnik, de coach van Pierce wil terug gloriemomenten beleven met de coach van Wickmayer
Sorry Srebotnik, de coach van Pierce wil terug gloriemomenten beleven met de coach van Wickmayer
Koalaflesje- King Member
- Aantal berichten : 215
Leeftijd : 40
Registration date : 12-12-06
Aangezien ik niets heb gehoord van Bondarenko zoekt Srebotnik nog een dubbelpartner.
Haar coach is een uitstekend dubbelcoach aangezien beide oud spelers enkele dubbeltitels hebben gehaald en beiden speelden de masters......
Haar coach is een uitstekend dubbelcoach aangezien beide oud spelers enkele dubbeltitels hebben gehaald en beiden speelden de masters......
mehor- God
mehor schreef:Zack schreef:Wie wil met Bondarenko Kateryna dubbelen?
Voor deze week was ik te laat wegens werk, volgende week samen dubbelen is goed..
Zack- Newbee
- Aantal berichten : 7
Registration date : 07-08-07
Zack schreef:mehor schreef:Zack schreef:Wie wil met Bondarenko Kateryna dubbelen?
Voor deze week was ik te laat wegens werk, volgende week samen dubbelen is goed..
Da's dan afgesproken. Lijkt me leuk. Katarina en Kateryna als dubbelpaar.....
mehor- God
mehor schreef:Zack schreef:mehor schreef:Zack schreef:Wie wil met Bondarenko Kateryna dubbelen?
Da's dan afgesproken. Lijkt me leuk. Katarina en Kateryna als dubbelpaar.....
Hahaha idd da kan nooit mislopen
Trouwens hoe komt het dat ik niet bij de lijst sta van enkelspel (of is wat in dit topic staat niet de lijst)
Jankovic
Myskina
Kuznetsova
Stevenson
Domachowska
Golovin
Ivanovic
Wickmayer
Dementieva
Peer
Dokic
Szavay