Tennis Masters Cup, Shanghai - CHN
+6
Dark Tiger
boyke
HawkEye
dieterk
jochemver
Wimpie
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Tennis Masters Cup, Shanghai - CHN
Agassi wint laatste titel van het jaar
Sweet revenge voor Isner en Davydenko
Eindelijk, André Agassi wint nog eens een titel. Daarnet was hij samen met Cosmin Cotet nog de beste in de dubbelfinale in Bergen, nu wint hij één van de meest begeerlijke enkeltitels op de tour. De Amerikaan haalde het in de finale van de Tennis Masters Cup van Tim Henman. Nog verward van de teletijdmachine verloor Agassi de eerste set, maar al snel beende hij die achterstand bij. Agassi liet zich niet meer verrassen en stoomde door naar matchwinst. De zege is na 3 verloren Grand Slamfinales meer dan welkom voor de FATP-veteraan. Het is zijn 13de titel uit zijn carrière. Alleen Gustavo Kuerten en Hicham Arazi haalden meer trofeeën binnen.
De dubbelfinale was simpelweg kort. In amper 1 uur en 15 minuten haalden John Isner en Nikolay Davydenko de titel binnen. Het was de derde keer in twee weken dat ze het opnamen tegen James Blake en Ivan Ljubicic. In de finale van Parijs en in de eerste groepswedstrijd moesten ze het onderspit delven. Maar de wraak in de finale van de Masters is zoet. Amper 2 spelletjes lieten de nieuwe nummers 1 liggen op weg naar hun vierde tornooizege na Wimbledon, de US Open en Basel. Alleen Andy Roddick en Leander Paes deden beter met 5 zeges in 1 seizoen. Davydenko is nu ook de enige actieve speler met 15 of meer dubbeltitels. Gustavo Kuerten heeft blijft absolute recordhouder met 16 titels.
Agassi bedankt het publiek
Finale Singles
André Agassi [5] def. Tim Henman [7] 2/6 6/3 6/3 7/5
Finale Doubles
John Isner/Nikolay Davydenko [2] def. Ivan Ljubicic/James Blake [8] 6/0 6/0 6/2
Sweet revenge voor Isner en Davydenko
Eindelijk, André Agassi wint nog eens een titel. Daarnet was hij samen met Cosmin Cotet nog de beste in de dubbelfinale in Bergen, nu wint hij één van de meest begeerlijke enkeltitels op de tour. De Amerikaan haalde het in de finale van de Tennis Masters Cup van Tim Henman. Nog verward van de teletijdmachine verloor Agassi de eerste set, maar al snel beende hij die achterstand bij. Agassi liet zich niet meer verrassen en stoomde door naar matchwinst. De zege is na 3 verloren Grand Slamfinales meer dan welkom voor de FATP-veteraan. Het is zijn 13de titel uit zijn carrière. Alleen Gustavo Kuerten en Hicham Arazi haalden meer trofeeën binnen.
De dubbelfinale was simpelweg kort. In amper 1 uur en 15 minuten haalden John Isner en Nikolay Davydenko de titel binnen. Het was de derde keer in twee weken dat ze het opnamen tegen James Blake en Ivan Ljubicic. In de finale van Parijs en in de eerste groepswedstrijd moesten ze het onderspit delven. Maar de wraak in de finale van de Masters is zoet. Amper 2 spelletjes lieten de nieuwe nummers 1 liggen op weg naar hun vierde tornooizege na Wimbledon, de US Open en Basel. Alleen Andy Roddick en Leander Paes deden beter met 5 zeges in 1 seizoen. Davydenko is nu ook de enige actieve speler met 15 of meer dubbeltitels. Gustavo Kuerten heeft blijft absolute recordhouder met 16 titels.
Agassi bedankt het publiek
Finale Singles
André Agassi [5] def. Tim Henman [7] 2/6 6/3 6/3 7/5
Finale Doubles
John Isner/Nikolay Davydenko [2] def. Ivan Ljubicic/James Blake [8] 6/0 6/0 6/2
Wimpie- FATP Tour Director
- Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06
Nikolay Davydenko eindigt 9de seizoen op nummer 1 in enkel en dubbel
Nikolay Davydenko heeft zonet de Masters-titel in het dubbelspel gewonnen. Samen met John Isner liet hij Ivan Ljubicic en James Blake kansloos. Davydenko kon het op dit tornooi niet waarmaken in het enkelspel, maar dat was ook niet nodig. Davydenko eindigt het jaar op nummer 1 in zowel enkel-als dubbelspel.
Nikolay, eerst en vooral proficiat! Wat een prestatie, toch?
ND: "Ja, het is onvoorstelbaar. Ik heb de eerste jaren wat aangemodderd op de FATP Tour, maar sinds dit seizoen valt alles mooi in elkaar. Ik speel goed en economisch tennis en dat loont. Ik heb in het hele seizoen nooit last gehad van een blessure. Ik verzorg me goed en heb ook een heel goed team rondom me."
Veel rust wordt je niet gegund. Volgende week start het nieuwe seizoen in Sydney.
ND: "Dat klopt, maar omdat ik hier niet zo goed presteerde in het enkelspel, kijk ik uit naar Australië. 't Is er weer zomer en dat bevalt me wel. Ik hoop nog beter te doen in het jubileumseizoen, al besef ik dat het niet eenvoudig wordt."
ND: "Ik zou ook nog graag een speciaal woord van dank richten aan John. Hij is een kampioen ook al is het zijn eerste jaar op de tour. Hij wordt mijn zwaarste concurrent komend jaar, that's for sure. Ook een dikke merci aan de organisatie die alweer vlekkeloos verliep. Dankuwel Wim!"
Nikolay Davydenko heeft zonet de Masters-titel in het dubbelspel gewonnen. Samen met John Isner liet hij Ivan Ljubicic en James Blake kansloos. Davydenko kon het op dit tornooi niet waarmaken in het enkelspel, maar dat was ook niet nodig. Davydenko eindigt het jaar op nummer 1 in zowel enkel-als dubbelspel.
Nikolay, eerst en vooral proficiat! Wat een prestatie, toch?
ND: "Ja, het is onvoorstelbaar. Ik heb de eerste jaren wat aangemodderd op de FATP Tour, maar sinds dit seizoen valt alles mooi in elkaar. Ik speel goed en economisch tennis en dat loont. Ik heb in het hele seizoen nooit last gehad van een blessure. Ik verzorg me goed en heb ook een heel goed team rondom me."
Veel rust wordt je niet gegund. Volgende week start het nieuwe seizoen in Sydney.
ND: "Dat klopt, maar omdat ik hier niet zo goed presteerde in het enkelspel, kijk ik uit naar Australië. 't Is er weer zomer en dat bevalt me wel. Ik hoop nog beter te doen in het jubileumseizoen, al besef ik dat het niet eenvoudig wordt."
ND: "Ik zou ook nog graag een speciaal woord van dank richten aan John. Hij is een kampioen ook al is het zijn eerste jaar op de tour. Hij wordt mijn zwaarste concurrent komend jaar, that's for sure. Ook een dikke merci aan de organisatie die alweer vlekkeloos verliep. Dankuwel Wim!"
S i n g l e s
*2* Halle
*5* Wimbledon
*6* Bergen
*7* Rotterdam
*8* Monte Carlo
*9* Wimbledon
*9* US Open
Career high: #1 (4 februari 2008)
D o u b l e s
*1* Australian Open (met Srichaphan)
*2* Halle (met Nalbandian)
*2* Madrid (met Nalbandian)
*3* Sydney (met Nalbandian)
*3* Memphis (met Nalbandian)
*3* Miami (met Nalbandian)
*3* Roland Garros (met Nalbandian)
*4* Australian Open (met Schuettler)
*6* Toronto (met Safin)
*7* Antwerpen (met Safin)
*8* Hamburg (met Safin)
*9* Wimbledon (met Isner)
*9* US Open (met Isner)
*9* Basel (met Isner)
*9* Masters (met Isner)
Career high: #1
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
Nood aan rust
Ollie, je bent laatst geëindigd in je poule. Dat moet pijn doen ...
Als je dat maar weet. Het is op zich wel een mooi seizoen geweest, samen met Tim. Die plaats op de Masters was een bekroning op ons harde werk, en ik keek er enorm naar uit. Maar ik had er wel meer van verwacht. Je hoopt natuurlijk zover mogelijk te geraken he.
Enig idee wat er mis ging?
Goh, je kan altijd zoeken naar redenen waarom iets niet goed loopt, maar daar heb ik nu geen zin in. Ik ben zeer blij dat ik de Masters gehaald heb, dat is op zich al een prachtprestatie. Nu wil ik gewoon even rusten, daar heb ik nood aan.
Wat met het dubbel volgend seizoen? Ga je opnieuw met Tim spelen?
Wel, ik ga allereerst nog eens samen zitten met Tim om het voorbije seizoen te evalueren. En dan zullen we zien of we de samenwerking verder zetten. Wat mij betreft zie ik dat wel zitten. Ik heb zin in meer ...
olivier- King Member
- Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42
Registration date : 11-12-06
Eindelijk de ultieme wraak voor het missen van de Masters 2 jaar op rij. Agassi bewijst alweer dat deze formule hem ideaal ligt. Deze eindzege is de belangrijkste uit zijn loopbaan, belangrijker dan de gewonnen Grand Slams.
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Tennis Masters Cup, Shanghai-CHI
» Tennis Masters Cup, Shanghai - CHI
» Shanghai Masters 1000
» Shanghai FATP 1000 Masters & China Open
» Tennis Masters Cup
» Tennis Masters Cup, Shanghai - CHI
» Shanghai Masters 1000
» Shanghai FATP 1000 Masters & China Open
» Tennis Masters Cup
Pagina 2 van 2