FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lleyton Hewitt

Ga naar beneden

Lleyton Hewitt Empty Lleyton Hewitt

Bericht  jochemver 04.02.08 13:06

Lleyton Hewitt heeft nu zijn eigen website met veel nog niet eerder vertoonde dingen, zeker de moeite waard om een kijkje te nemen:
www.freewebs.com/jochemver
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 31
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Lleyton Hewitt Empty Re: Lleyton Hewitt

Bericht  jochemver 24.02.08 15:26

Lleyton Hewitt interviewt de FATP-organisator

Q. Volgend seizoen is het feestseizoen voor de FATP. Een goede reden om terug te blikken op je hoogte- en dieptepunten als organisator tot nu toe dus. Wat is je het meest bijgebleven?

De FATP is al 10 seizoenen oud, en daarin zijn veel dingen bijgebleven. Het meest spannende moment was mijn start als organisator. Mijn voorganger boyke gaf er de brui aan, en ik heb het dan van hem overgenomen. Mijn eerste 'eigen' seizoen, dat was het vijfde, was zeer hectisch maar we zijn er goed doorgekomen. Het hoogtepunt voor mij was de US Open *8*, dat was de 25ste Slam. De feestelijkheden daarrond werden overal positief onthaald. Ook de eerste Davis Cupweek dat seizoen was een topper, nooit waren zoveel deelnemers actief aanwezig. Een dieptepunt is er elke keer als je iemand ziet afhaken. Voldoende concurrentie is noodzakelijk om het spel levendig te houden en nieuwe deelnemers aantrekken is uiterst moeilijk.

Q. Je hebt besloten om het HawkEye-systeem in te voeren. Wat zullen de voordelen hiervan zijn denk je?

Het HawkEye-systeem zal in eerste instantie getest worden op de Australian Open. Ook daarna volgen mogelijk nog enkele testcases. Na een grondige evaluatie zullen we pas beslissen of dit ook in de toekomst nog zal gebruikt worden.
Het voordeel zit hem in de extra interactie van de deelnemers. Actieve spelers krijgen de kans om een dice-break te laten herzien, wat hun kansen op winst verhoogt.

Q. Vorig jaar voerde je de Players Excellence Bonus in, waarmee je met een voorsprong aan een toernooi kunt beginnen. Dit jaar besloot je om het wat aan te passen, zo moet je nu een Player Profile hebben om kans te maken hierop. Wat moet dit inhouden volgens jou?

De Players Excellence Bonus werd ingevoerd in samenwerking met de FWTA om actieve spelers te belonen. Probleem was dat spelers die een interview gemist hadden, vlug afhaakten. Met het nieuwe systeem kunnen spelers zelf hun tempo bepalen. Om de alles overzichtelijk en controleerbaar te houden, vragen we aan de spelers om een persoonelijke Player Profile te verzorgen. Vooral de artikels en interviews moeten hier verzameld worden. Verder kan iedereen daar zijn eigen ding doen. Prestaties, dagboek, head-to-heads, alles mag, niets moet. Een hele mooie pagina is die van John Isner, daar staat zowat alles op.

Q. Waarom huurt een rijke organisatie zoals de FATP daar geen mensen voor in?

De FATP is een voorstander van een uitgebreider comité om rankings en statistieken bij te houden. Ook het opstellen van profielen van iedere speler, het bijhouden van head-to-heads kan door deze mensen gebeuren. Kandidaten mogen zich steeds melden, maar de respons is vrij klein. Het enige wat we vragen is dat de kandidaat zich engageert voor minstens een seizoen en wekelijkse updates verzorgt. Het loon is gelijk aan dat van de FATP-directeur.

Q. Zowel de organisatie als de spelers van de FATP hebben zeker geen slecht leven. Misschien is het een idee om samen iets op te zetten dat per set die er gespeeld wordt een bepaald bedrag gegeven wordt aan een goed doel?

De organisatie wilt zeker meewerken aan een inzameling voor een goed doel. We zullen iedere actie steunen, zowel logistiek als financieel. Al zijn we van mening dat zoiets van de spelers zelf moet komen. Dat is persoonlijker en bovendien kampt het FATP-secretariaat sowieso al met een hoge werkdruk.

Q. Kunnen we ons nog op andere verrassingen verheugen, waarvan nog niet bekend is dat ze er zijn?

Als ik ze nu zeg, zijn het geen verrassingen meer, hé. Er liggen nog een aantal ideeën op tafel, o.a. over exhibitietornooien. Wat het precies inhoudt, kan en mag ik nog niet zeggen. Maar dat het spectaculair en vernieuwend is, kan ik je wel beloven.

Q. Bedankt voor het interview en veel plezier weer met het organiseren komend seizoen.

Graag gedaan!
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 31
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

Permissies van dit forum: