FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

US Open, New York-USA

+8
dieterk
David
Ovechkin
kwartel83
kimmie
Nick
jochemver
Wimpie
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

US Open, New York-USA - Pagina 2 Empty Re: US Open, New York-USA

Bericht  HawkEye 26.01.08 14:31

"Klaar om nummer 1 te worden"

TWEE GRANDSLAMFINALES VOOR NIKOLAY DAVYDENKO

US Open, New York-USA - Pagina 2 1183299786_0

Nikolay Davydenko draait al negen seizoen mee op de FATP Tour en hij is dicht bij zijn derde grandslamzege in het enkelspel en zijn vijfde in het dubbelspel. Als Davydenko in Flushing Meadows wint, heeft hij op elk grandslamtornooi de titel gewonnen in enkel en/of dubbel.

Zijn parcours totnogtoe:
Singles
1R :: Bye
2R :: Nikolay Davydenko [3] def. Jarkko Nieminen 1/6 2/6 6/0 6/3 7/6(1)
QF :: Nikolay Davydenko [3] def. Xavier Malisse [5] 2/6 1/6 6/0 7/6(1) 7/6(3)
SF :: Nikolay Davydenko [3] def. Steve Darcis [WC] 0/6 3/6 7/6(0) 6/1 6/4

Doubles
1R :: Bye
QF :: John Isner/Nikolay Davydenko [4] def. Ivan Ljubicic/James Blake 6/0 3/6 0/6 6/1 6/1
SF :: John Isner/Nikolay Davydenko [4] def. Lleyton Hewitt/Gael Monfils [2] 6/2 0/6 0/6 6/0 6/0

Nikolay, proficiat met je finaleplaats. Had je dit zien aankomen?
ND: "Goh, ik speelde al een heel tornooi goed tennis, ook al waren het telkens vijfsetters. Ik voelde dat ik goed bezig was en dat ik er op de belangrijke momenten stond. Dat is heel belangrijk in tennis. Het gaat niet om het meeste punten, maar wel om de meest belangrijke punten."

Wat verwacht je van de finale tegen Gasquet?
ND: "Hij is een groot talent. Hij is nog maar aan zijn eerste tornooi toe en meteen staat hij in de finale van een grand slam. Dat gebeurt zelden. Hij moet hierna wel nog serieus gaan bevestigen en da's niet altijd even makkelijk, integendeel. Hij speelt nu heel losjes en gaat voor zijn shots omdat hij geen druk voelt. In elke partij was hij de underdog, een rol die heel wat spelers bevalt. Een finale is ook nog een heel ander gegeven. Wie weet is hij morgen onder de indruk."

In het dubbelspel ben je ook weer geweldig bezig.
ND: "Inderdaad, John (Isner, nvdr) is een droompartner. We zijn heel complementair en zijn klaar om onze tweede grand slam op rij te winnen."

Je bent duidelijk aan een sterk seizoen bezig. Zit je nog met die nummer 1 in je hoofd?
ND: "Zeker. Ik ben klaar om nummer 1 te worden, in enkel en dubbel. Ik verdien het ook."
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  olivier 27.01.08 0:05

Ollie: ik denk dat ik me vooral op het dubbel ga concentreren

Ollie, de US Open zijn al even voorbij voor jou. Hoe kijk je terug op deze editie?

Goh, wat gemengd eigenlijk. Ik ben niet ver geraakt, zowel in enkel als in dubbel. Ik had op zich veel meer verwacht van deze editie, maar het heeft niet mogen zijn. In het enkel ben ik weer onderuit gegaan tegen Xavier, precies mijn zwarte beest. Ik heb meerdere wedstrijden tegen hem verloren dit seizoen. Maar hij was wel het 5de reekshoofd, dus dat is ergens een troost. In het dubbel ben ik ook onderuit gegaan tegen het 3de reekshoofd, en die staan zelfs in de finale, dus ...

Waar ligt volgens jou de fout?

De fout ... zo wil ik het niet bekijken. Je doet gewoon je best, en tracht zover mogelijk te geraken. Dat is niet evident natuurlijk. Ik zal moeten blijven trainen, ik heb nog nog een lange weg te gaan, vooral in het enkel. Maar we zien wel wat komt.

Het seizoen loopt ten einde, is er nog iets dat je graag zou willen bereiken?

Ja, de masters halen in het dubbel. Dat zou fantastisch zijn. Een bekroning op het harde werk en de goeie prestaties met Tim.

En in het enkelspel?

Goh, ik denk eerlijk gezegd dat ik me vooral op het dubbel ga concentreren voor de rest van het seizoen. Dat enkelspel ... we zien wel hoe dat verloopt.
olivier
olivier
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42
Registration date : 11-12-06

Bericht  dieterk 27.01.08 19:03

James James Sad Het wil maar niet lukken om in de finale van een major te staan (in het enkelspel dan toch Smile ). Was dit (gezien het pensioen dat in James zijn hoofd spookt) het laatste optreden van de Amerikaan op de Us Open?
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06

Bericht  Wimpie 27.01.08 20:10

Davydenko breekt records

Op de US Open heeft Nikolay Davydenko vanmiddag geschiedenis geschreven. Eerst speelde de Rus tegen de verrassing van het tornooi. Wild Card Richard Gasquet had zich dankzij waanzinnig tennis tegen enkele grote namen geplaatst voor de finale. Davydenko was dus gewaarschuwd, maar dat bleek in de eerste set niet genoeg. Gasquet hield zijn zenuwen onder controle en haalde de set met een simpele 6/1 binnen. In de volgende set kon Davydenko wel volgen en forceerde een break in het twaalfde game om de set te winnen. Ook in de derde bleef het spannend, beide heren knokten, maar in de tie-break bleef Davydenko rustiger en won die met 7/0. De veer was gebroken bij de Fransman. Davydenko walste over hem in de vierde set en zette een 6/0 op het scorebord. Davydenko was de nieuwe kampioen van New York. Feesten zat er nog niet in, want even later moest hij opnieuw opdraven voor het dubbelspel. Samen met John Isner won hij ook daar. Ditmaal waren er 5 sets nodig om de tegenstanders te verslaan. Xavier Malisse en Rafael Nadal kregen in de beslissende set een 6/0 rond de oren.
Davydenko zet hiermee een unieke prestatie neer. Enkele records op zijn naam:
  • De eerste carreer Grand Slam in het dubbelspel: Hij won de Australian Open *1* en *4* met Paradorn Schrichaphan en Rainer Schuettler, Roland Garros *3* met David Nalbandian, en Wimbledon en de US Open *9* met John Isner.
  • De eerste speler die Wimbledon en de US Open in het enkelspel back-to-back wint. De betreurde Max Mirnyi deed hetzelfde met de Australian Open en Roland Garros *3*.
  • Met John Isner het tweede duo dat Wimbledon en de US Open in het dubbelspel back-to-back wint. James Blake en Ivan Ljubicic deden hetzelfde in seizoen *5*.
  • De vierde speler die enkel- en dubbelspel wint op 1 Grand Slam na Kristof Vliegen (Wimbledon *3*), Rainer Scheuttler (Australian Open *7*) en Lleyton Hewitt (US Open *8*).
  • De eerste speler die enkel- en dubbelspel wint op 2 opeenvolgende Grand Slams.
  • De derde speler die 3 of meer Grand Slams wint in het enkelspel na Rainer Schuettler en Kristof Vliegen, die er elk 4 wonnen.
  • De tweede speler die 5 of meer Grand Slams wint in het dubbelspel na Roger Federer (6)

US Open, New York-USA - Pagina 2 IMG_4445
Dayvdenko regeert na Londen nu ook over New York

Finale Singles

Nikolay Davydenko [3] def. Richard Gasquet [WC] 1/6 7/5 7/6(0) 6/0

Finale Doubles

John Isner/Nikolay Davydenko [4] def. Xavier Malisse/Rafael Nadal [3] 6/2 0/6 5/7 7/5 6/0
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Man Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06

Bericht  Ovechkin 27.01.08 23:41

Feli Davydenko Wink Ik ben wel blij dat ik zover ben gekomen in mijn eerste toernooi/grand slam Smile

Ovechkin
Junior Member
Junior Member

Man Aantal berichten : 17
Leeftijd : 33
Registration date : 13-01-08

Bericht  kwartel83 28.01.08 16:11

Jammer van het enkelspel

John Isner heeft een succesvolle week achter de rug met zowel de eindoverwinning in het herendubbelspel en het gemengd dubbelspel. In het enkelspel faalde hij tot zijn grote spijt.

vlotte zege tegen Murray maar onverwacht verlies tegen Henman?
"Tegen Andy Murray speelde ik een enorm goede wedstrijd. Ik versloeg hem dan ook in 3 korte sets en gaf hem zelfs maar 7 games. Tegen Henman begon ik ook goed, maar door stom concentratieverlies verloor ik onverwacht de tweede set. Had ik die tweede set kunnen winnen, dan had ik het waarschijnlijk makkelijk gehaald. Maar door mijn eigen fout, heb ik die set uit handen gegeven."

ENKELSPEL
R1:
John Isner def. Andy Murray 6-2 6-2 6-3
R2: Tim Henman [7] Def.
John Isner 1-6 7-6(5) 1-6 6-0 7-5

In het dubbelspel met Davydenko ging alles dan weer wel goed. Jullie haalden makkelijk de finale en wonnen de titel.
" Met Davydenko speelde ik een heel goed toernooi. we versloegen dan ook met Hewitt/Monfils en Malisse/Nadal het tweede en derde reekshoofd. Ik vind het wel jammer dat we het eerste reekshoofd Roddick/Paes niet getroffen hebben, want ik voelde dat wij ook hen de baas zouden kunnen gehouden hebben. Maar ja, erg is dat natuurlijk niet. De eindoverwinning is het belangrijkste Smile.

DUBBELSPEL
R1: Davydenko
/Isner [4] def. Moya/Robredo 6-0 1-6 6-7(4) 6-0 6-0
1/4: Davydenko
/Isner [4] def. Blake/Ljubicic 6-0 3-6 0-6 6-1 6-1
1/2: Davydenko
/Isner [4] def. Hewitt/Monfils [2] 6-2 0-6 0-6 6-0 6-0
FINALE: Davydenko
/Isner [4] def. Malisse/Nadal [3] 6-2 0-6 5-7 7-5 6-0

Ondertussen maak je zowel in het enkelspel als in het dubbelspel je opwachting in de top 8. Waar zou je het seizoen willen eindigen?
"In het enkelspel sta ik nu op een 8ste plaats (Race nr 7) in mijn eerste jaar op de toer en met nog enkele toernooien te gaan, beschik ik nog over de mogelijkheid om mij nog meer naar de top te werken. Ik zou heel graag de Masters halen en het jaar binnen de top 5 af te sluiten. In het dubbelspel daarentegen sta ik in de race op een tweede plaats en sta ik op de algemene lijst op plaats nummer 4, mijn hoogste ranking ooit. In het dubbelspel hoop ik eveneens top 5 te eindigen, wat realistisch is, indien we punten halen op de Masters op het einde van het jaar. In de eerste maanden van het volgend jaar zal ik samen met Davydenko op jacht gaan naar de eerste plaats op de wereldranglijst. Want dankzij onze overwinningen in Wimbledon en de US OPEN hebben we al 8 opeenvolgende Grandslamzeges op zak en kunnen we mits een goed resultaat in Melbourne en Parijs een gouden zaak doen. Natuurlijk kunnen we op de Masters al een eerste goede zaak doen, door daar goed te presteren.

Samen met Emma Laine bewijs je ook in het gemengd dubbelspel over de gepaste capaciteiten te beschikken.
"Samen met Emma speelde ik ook al de andere grandslamtornooien en haalden ook al de finale in Parijs. Maar deze eindoverwinning doet enorm veel deugd en laat ook zien dat wij ook op de baan goed bij elkaar passen. Ik ben dan ook zeker van plan om de komende jaren aan haar zijde te blijven aantreden in het gemengd dubbelspel."
MIXED TOERNOOI
R1:
Laine/Isner def. Davydenko/Safarova 6-2 0-6 6-1
1/4:
Laine/Isner def. Hewitt/Chakvetadze [3] 6-2 0-6 6-2
1/2:
Laine/Isner def. Haas/Clijsters 6-3 0-6 6-1
FINALE: Laine/Isner def. Roddick/Stevenson 6-0 7-6(2)

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40
Registration date : 11-12-06

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2