FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA US Open

+9
Nick
Ovechkin
jochemver
de rat
Chris
Dark Tiger
kimmie
dieterk
HawkEye
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

FWTA US Open - Pagina 2 Empty Re: FWTA US Open

Bericht  Nick 26.01.08 13:31

Nu ook in dubbel eruit!
Slecht GS voor Krajicek
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34
Registration date : 07-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  jochemver 26.01.08 15:08

Kim Clijsters dronken achter het stuur

Kim Clijsters de nummer 1 van de wereld deed het op de US Open niet al te best. Ze wilde hier haar enkeltitel verdedigen, maar in de kwartfinale werd ze uitgeschakeld door Davenport. Ook in het dubbelspel kon ze de halve finales niet bereiken. Dit heeft haar blijkbaar niet goed gedaan, want Nicole Vaidisova, haar Tsjechische collega verklaarde dat ze Kim gisteravond dronken achter het stuur zag en ze zou daarvoor ook aangehouden zijn. De politie wilt het verhaal momenteel noch bevestigen noch ontkennen.

Vaidisova zou die avond ook helemaal losgegaan zijn, want ze hoefde deze week toch niet meer te spelen nadat ze in het dubbelspel verloren had in de kwartfinale. In het enkelspel kon ze ook niet verder komen, door verlies in de tweede ronde. Nicole had echter Chakvetadze als BOB en om die reden kon de Tsjechische dan ook gemakkelijk foto’s maken van deze toestand toen ze de Belgische tegen kwamen. Jammer genoeg wilde ze de foto van de uiteindelijke aanhouding niet vrijgeven, om Kim Clijsters een grotere vernedering te besparen.

FWTA US Open - Pagina 2 Usopen7kimclijstersdronpr6

Kim Clijsters wilde niet reageren op dit voorval, maar Nicole Vaidisa deed dat wel:
“Ik vind het erg jammer dat ik dit moest meemaken. Ik had dit niet verwacht van Kim en ik vind het ook een grote schande dat ze dit gedaan heeft. Het ergste vind ik nog dat ze niet meteen stopte toen de politie haar vertelde aan de kant te gaan.”

“Ik snap dat ze niet blij zal geweest zijn met haar verlies tegen dat varkentje, maar het minste wat ze kon doen was een BOB regelen zoals ik dat deed. Ze had beter moeten nadenken over de gevolgen van haar daad, want ze geeft op deze manier haar vele jeugdige fans het slechte voorbeeld.”
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 31
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Bericht  HawkEye 26.01.08 20:30

Davenport twee keer naar finale

FWTA US Open - Pagina 2 299

Halve finales
Davenport d. Myskina [3] 6/3 0/6 6/1
Laine d. Schnyder 6/3 0/6 6/2

Harkleroad/Mirza [1] d. Pennetta/Sharapova [3] 6/1 6/0
Davenport/Zvonareva [4] d. Medina-Garrigues/Schnyder [2] 6/1 0/6 6/0

Lindsay Davenport en Emma Laine hebben zich op een vrij gelijkaardige manier geplaatst voor de finale. Telkens wonnen ze set 1 relatief simpel om daarna de 2de set met 0/6 te verliezen. In de derde set zetten de twee orde op zaken. Davenport was te sterk voor nummer 3 en Roland Garros-winnares Anastasia Myskina. Laine klopte de ervaren Patty Schnyder.

Davenport mag ook in het dubbelspel naar de finale. Samen met Vera Zvonareva ging ze voorbij Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder. In de finale wachten de nummers 1 Ashley Harkleroad en Sania Mirza.

>> Tournament Website

Finals Preview

Lindsay DAVENPORT (VS-22)
vs
Emma LAINE (FIN-26)

FWTA US Open - Pagina 2 40106 FWTA US Open - Pagina 2 310237
Lindsay Davenport is aan een indrukwekkend tornooi bezig. Ze klopte drie reekshoofden (Mandula, Clijsters en Myskina) en de US Open Series-winnares Mirza. Davenport deed het dit jaar maar matig. Op de Australian Open en Wimbledon ging ze eruit in ronde 2, in Roland Garros was dat al de eerste ronde. Eén hoogtepunt beleefde ze door in Miami de finale te halen die ze verloor van Mary Pierce. Davenport won wel al drie enkeltitels (Miami, Rome *4*, Stuttgart *6*) en kan nu dus haar eerste grandslamtitel boeken. Emma Laine, haar tegenstandster in de finale, is erg onervaren. Hoogtepunten voor haar in haar eerste profseizoen was de finale in Berlijn en de halve finales in Indian Wells en Montreal. Laine deed het dus goed in de voorbereidingstornooien op deze US Open en die trend zet ze verder. Ze kan haar allereerste titel winnen. Als Laine wint, wordt ze negende van de wereld. Zoniet, wordt Davenport zevende.

Ashley HARKLEROAD & Sania MIRZA (VS/IND-1)
vs
Lindsay DAVENPORT & Vera ZVONAREVA (VS/RUS-4)

FWTA US Open - Pagina 2 80418FWTA US Open - Pagina 2 310112 FWTA US Open - Pagina 2 40106FWTA US Open - Pagina 2 260142
Harkleroad en Mirza zijn aan een heel constant seizoen bezig. Dit is al hun achtste finale van het jaar en dat op 14 tornooien. Finales verzilveren is een ander paar mouwen. Het duo wist amper drie van hun zeven finales om te zetten naar winst. De twee wonnen al tien titels, maar een grandslamtitel laat op zich wachten. Sowieso zal een Amerikaanse zegevieren. Want Harkleroad en Mirza nemen het op tegen Davenport en Zvonareva. Het duo brak dit jaar door op Roland Garros. Daarna volgden nog overwinningen op de Bangkok Pre-Masters en in Indian Wells. Zij zetten hun drie finales wel om in zeges. Voor Zvonareva kan het al de zevende titel betekenen. Van de grand slams won ze enkel deze US Open en Wimbledon nog niet. Davenport kan haar vijfde titel pakken. Wat er ook gebeurt in de finale, de twee duo's blijven hun plaats op de ranking behouden.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  kimmie 26.01.08 23:43

Lindsay cheerleader klap

duimen voor de dubbele winst duimen
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06

Bericht  olivier 26.01.08 23:54

Yabadabadoeeeeee!! banaan Lindsay en haar coach zijn superblij!!! Twisted Evil
Om hoe laat worden de wedstrijden precies gespeeld?

Succes Vera!
olivier
olivier
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42

Bericht  olivier 27.01.08 14:03

Lindsay Davenport speelt vandaag voor het eerst in haar carrière een dubbele finale in een Grand Slam. Ze heeft zowel in het enkel als het dubbel van de US Open de laatste fase behaald. We kregen de kans om haar nog enkele vragen te stellen tijdens de ochtendtraining.

Lindsay, dit moet ongetwijfeld 1 van de moeilijkste opdrachten zijn uit je carrière. Vandaag 2 finales op een Grand Slam op het programma. Hoe kijk je daar naar?

Wel, het moeilijkste is veel gezegd. Ik sta inderdaad voor een zware taak, maar ik heb er hard voor gewerkt. Eerst is er de enkelfinale, die zal ongetwijfeld slopend zijn. We hebben allebei zware wedstrijden achter de rug, reekshoofden geklopt. Dus ik denk dat het een spannende strijd zal worden. Daarna nog dat dubbel ... ik ben er zeker van dat Vera me enorm zal steunen, ongeacht de outcome van het enkel. We hebben een gans seizoen keihard gewerkt, en ik ga er alles aan doen om dat hier te bekronen.

Ben je zenuwachtig? Heb je een speciale tactiek?

Tuurlijk ben ik zenuwachtig, maar ik probeer dat wat ond controle te houden. Ik wil hier scoren, en daarvoor moet ik geconcentreerd blijven. Een speciale tactiek heb ik niet, ik ga gewoon mijn spel spelen, zoals ik hier al de hele week gedaan heb.

Als je moest kiezen tussen winst in enkel of dubbel, wat zou je kiezen?

Allebei!

Ok Lindsay, alvast heel veel succes gewenst!

Thx!
olivier
olivier
King Member
King Member

Bericht  dieterk 27.01.08 19:01

Kim Clijsters heeft al afstand gedaan van haar trofee Razz (zie afbeelding Smile ) De vraag is wie zich nu kroont tot queen of New York.
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06

Bericht  HawkEye 27.01.08 19:08

Lindsay Davenport, Queen of New York

FWTA US Open - Pagina 2 20080105_02_gyi0051169158

Finales
Davenport d. Laine 6/7(12) 7/6(3) 7/5
Davenport/Zvonareva [4] d. Harkleroad/Mirza [1] 7/6(0) 0/6 6/0

Proficiat gefeliciteerd !!!

Lindsay Davenport heeft de US Open in het enkel en dubbel gewonnen. De Amerikaanse gaf blijk van een bloedvorm deze week. De Amerikaanse speelde een felbevochten finale tegen de relatief onbekende Finse Emma Laine. Laine won de eerste tiebreak, Davenport de tweede. In de derde set liep Laine 5-3 uit, maar ging de Amerikaanse erop en erover. Even later won ze samen met Vera Zvonareva ook het dubbelspel door Ashley Harkleroad en Sania Mirza in drie sets te kloppen. Harkleroad en Mirza blijven dus grandslamloos.

>> Tournament Website

Davenports carrière:
Singles Titles: #4
*4* Miami
*4* Rome
*6* Stuttgart
*7* US Open

Doubles Titles: #5 (all with Zvonareva)
*5* 's-Hertogenbosch
*7* Roland Garros
*7* Bangkok Pre-Masters
*7* Indian Wells
*7* US Open

Zvonareva's carrière:
Doubles Titles: #7
*1* San Diego (w/Clijsters [ret])
*3* Australian Open (w/Clijsters [ret])
*5* 's-Hertogenbosch (w/Davenport)
*7* Roland Garros (w/Davenport)
*7* Bangkok Pre-Masters (w/Davenport)
*7* Indian Wells (w/Davenport)
*7* US Open (w/Davenport)
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  olivier 27.01.08 19:12

Woehoeeeeeee, mega!! banaan banaan banaan
Lindsay en ik zijn zeeeeeer blij!! Een interview volgt nog, ofwel vanavond, ofwel de komende week ...
Jabadabadoeeee Twisted Evil

Proficiat Vera!! Very Happy
olivier
olivier
King Member
King Member

Bericht  kimmie 27.01.08 22:13

Lindsay en Vera maken indruk feest whoepie

Proficiat Lindsay lucky
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47

Bericht  kwartel83 28.01.08 14:03

Proficiat Lindsay

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40

Bericht  kwartel83 28.01.08 15:35

Emma Laine verliest en wint finale

Emma Laine heeft op de US OPEN, het laatste grandslamtoernooi van het jaar, voor een verrassing gezorgd. In het damesdubbelspel ging ze in de eerste ronde onderuit tegen de latere winnaressen Davenport/Zvonareva, maar in het enkelspel wist ze de finale te behalen. Ze ging zelfs nog verder. In het gemengd dubbelspel wist ze aan de zijde van haar vriend John Isner de overwinning binnen te halen.

Met welk resultaat zou je voor het tornooi al tevreden mee zijn?
"Goh, als ik de tweede ronde al zou kunnen halen in de 3 disciplines, dan zou ik al tevreden zijn. Alle wedstrijden die ik daarnaast nog zou winnen, zouden natuurlijk ook wel meegenomen zijn."

In het damesdubbelspel verloor je onmiddellijk in de eerste ronde. Was dit een domper?
"We hadden het ook niet getroffen met de loting. Samen met Petra Mandula moesten we het in de eerste ronde al opnemen tegen een van de topteams. Met Lindsay Davenport en Vera Zvonareva hadden we zelfs een titelfavoriet getroffen. We speelden redelijk geconcentreerd en konden de tweede set dan ook binnenhalen. Uiteindelijk moesten we in 3 sets de duimen leggen."

DUBBELTOERNOOI
R1: Davenport/Zvonareva [4] def.
Laine/Mandula 6-3 3-6 6-3

Ondertussen wonnen Davenport en Zvonareva het damesdubbelspel. Is het niet jammer dat jullie ze al zo vroeg getroffen hebben?
" Natuurlijk is het jammer dat we ze al in de eerste ronde moesten treffen. Ik had ook veel liever de finale van hen verloren dan in de eerste ronde. Maar dat is nu eenmaal de pech die een loting kan opleveren. Er moet iemand tegen hen spelen en jammergenoeg waren wij dit. Maar het is wel een geruststelling dat ze de titel gewonnen hebben en wij dus van de winnaars verloren zijn. Dat verzacht de pijn van de nederlaag wel."

In het enkelspel ging je wel verrassend naar de finale. Heb je hier een verklaring voor?
"Ik was de afgelopen weken al op een goed niveau aan het spelen en heb dit niveau deze week zelfs nog kunnen optrekken. Daarnaast moet ik ook wel zeggen dat ik geen enkel reekshoofd wist te treffen gedurende mijn hele enkeltornooi. Nicole Vaidisova was in de tweede ronde zelfs de hoogstgeplaatste speelster die ik wist te treffen met een 11de plaats op de wereldranglijst. "

Davenport won de finale. Ben je tevreden of zat er toch meer in?
"Tevreden ben ik zeker en vast. Ik speelde enorm goed en kon goed meegaan met het prachtige tennis van Lindsay. Dat ik uiteindelijk de eerste set zou winnen was voor mij een hele opluchting en een hele eer. In de tweedes set ging het weer gelijkgaand op, maar was het Lindsay die toch de betere was op de beslissende momenten. De derde set ging uiteindelijk ook naar Lindsay. Ik ben ondanks het verlies toch wel tevreden met mijn enkeltoernooi. Ik had nooit verwacht hier de finale te kunnen halen en dit verlies kan mijn tevredenheid dan ook niet temperen, al had ik wel graag de finale ook gewonnen Smile."

ENKELTOERNOOI
R1:
Emma Laine def. Jennifer Capriati (WTA 16) 6-0 0-6 7-6(2)
R2:
Emma Laine def. Nicole Vaidisova (WTA 11) 7-6(3) 0-6 6-1
1/4:
Emma Laine def. Daniella Hantuchova (WTA 17) 6-0 0-6 7-6(6)
1/2:
Emma Laine def. Patty Schnyder (WTA 15) 6-3 0-6 6-2
FINALE: Lindsay Davenport def Emma Laine 6-7(12) 7-6(3) 7-5

Op de wereldranglijst stijg je in het dubbelspel van 23 naar plaats 20 en in het enkelspel maak je 9 plaatsen goed. Je zal van 26 naar 17 springen en zal in de race zowel in het enkelspel als in het dubbelspel op plaats 7 prijken. Zit deelname van de Masters er nog in?
"Ik zou natuurlijk graag deelnemen aan de Masters op het einde van het jaar. Maar ik weet dat het wel nog moeilijk zal zijn om mij rechtstreeks te plaatsen maar de nummer 8-9-10-(11) kunnen zich ook kwalificeren via een knockoutsysteem, dus langs daar zou ik me ook nog kunnen plaatsen voor de Masters indien nodig. Maar naturlijk zou ik liever rechtstreeks geplaatst zijn. Ik zal er dan ook de komende weken mijn best voor doen om mij te verzekeren van rechtstreekse deelname."

Je hebt deze week ook een eindoverwinning kunnen binnenhalen op het gemengd dubbeltoernooi van de US OPEN aan de zijde van je huidige vriend John Isner. Had je dit op voorhand verwacht?
"Voor het toernooi zou ik wel gezegd hebben dat ik meer kans had om het mixed toernooi te winnen dan het enkelspel of het damesdubbelspel. Maar dat dit ook echt zou gebeuren daar ben ik wel heel tevreden mee. Met John Isner heb ik een uitstekende dubbelspeler gevonden waarmee ik op Roland Garros de finale wist te behalen."

MIXED TOERNOOI
R1:
Laine/Isner def. Davydenko/Safarova 6-2 0-6 6-1
1/4:
Laine/Isner def. Hewitt/Chakvetadze [3] 6-2 0-6 6-2
1/2:
Laine/Isner def. Haas/Clijsters 6-3 0-6 6-1
FINALE: Laine/Isner def. Roddick/Stevenson 6-0 7-6(2)

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40

Bericht  olivier 29.01.08 19:40

"De mooiste dag uit mijn carrière"

Lindsay, proficiat met deze prachtige prestatie! Winst in enkel en dubbel op je favoriete Grand Slam! Wat doet dat met je?

Wauw, thx! Djeezes, ik kan het nog steeds niet geloven! Ze moeten me nog eens in de arm knijpen denk ik ...
Ik had dit niet verwacht, moet ik eerlijk toegeven. Ik voelde me wel goed van bij het begin van het toernooi. Mentaal stond ik scherp, alsook fysiek, en ik verwachtte wel dat ik ergens tot de kwartfinale of zo zou geraken. Maar ik won dan nog een wedstrijd, en nog een, en plots sta je dan in die finale. Het was een zware strijd, zowel in enkel als in dubbel, maar ik heb doorgebeten en je ziet wel ... Bij deze ook proficiat aan mijn tegenspeelsters, ze hebben me tot het uiterste gedreven!

Dit heeft ook gevolgen voor je ranking. Heb je die al kunnen bekijken?

Ja, ik heb het gehoord van mijn coach. Ik ben in de entry list enkel van 22 naar 7 gestegen! En ik geloof dat ik in de race to the championships op 6 sta. In het dubbel doe ik het nog beter, en sta ik op 3 of 4 dacht ik ... Dat doet natuurlijk deugd he, daar doe je het tenslotte ook wel voor.

Doet dat je dromen van de masters?

Absoluut. Ik denk dat dat een haalbare kaart is, zeker in het dubbel. In het enkel ga ik voorzichtig moeten zijn, maar we blijven hopen he ...
Ik ga de komende weken nog even alles geven en dan zien we wel. Nu eerst vieren!!!

Veel plezier!

Dat zal er niet aan mankeren!
olivier
olivier
King Member
King Member

Bericht  olivier 29.01.08 19:40