FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pacific Life Open, Indian Wells - USA

+7
Nick
mehor
olivier
kwartel83
boyke
kimmie
Wimpie
11 plaatsers

Ga naar beneden

Pacific Life Open, Indian Wells - USA Empty Pacific Life Open, Indian Wells - USA

Bericht  Wimpie 07.12.07 16:21

Pacific Life Open
Punten sturen tot MAANDAG 10 december 2007 17u
200 (of 225) punten verdeeld over 5 sets

Pacific Life Open, Indian Wells - USA PacificLifeOpenLogo

10 - 16 dec//Indian Wells (USA)//Masters Series//Hardcourt Outdoors

*8* Hicham Arazi & Tim Henman/Fabrice Santoro
*7* Sébastien Grosjean & Leander Paes/Andy Roddick
*6* Lleyton Hewitt & Jarkko Nieminen/Thomas Enqvist
*5* Gustavo Kuerten & Gustavo Kuerten/Kristof Vliegen
*4* Feliciano Lopez & Gustavo Kuerten/Raemon Sluiter
*3* Raemon Sluiter & Max Mirnyi/Andy Roddick
*2* Xavier Malisse & Hicham Arazi/Juan-Ignacio Chela
*1* Wayne Ferreira & Max Mirnyi/Kristof Vliegen

Te verdedigen punten: Indianapolis *8* en Indian Wells *8*

Singles Main Draw

Hicham Arazi [1] - BYE
Jarkko Nieminen - Roger Federer
Leander Paes - Stanislas Wawrinka
BYE - Xavier Malisse [7]

James Blake [6] - BYE
Carlos Moya - Andy Murray
Ivan Ljubicic - Gael Monfils
BYE - Nikolay Davydenko [4]

André Agassi [3] - BYE
Cosmin Cotet - Lukasz Kubot
Mario Ancic - Tommy Robredo
Rafael Nadal - Niels Desein [8]

Tim Henman [5] - BYE
Olivier Rochus - Novak Djokovic
John Isner - Andy Roddick
BYE - Lleyton Hewitt [2]

Doubles Main Draw

Leander Paes/Andy Roddick [1] - BYE
Novak Djokovic/Roger Federer - Jarkko Nieminen/Niels Desein
Tommy Robredo/Andy Murray - Olivier Rochus/Tim Henman
BYE - Lleyton Hewitt/Gael Monfils [3]

Lukasz Kubot/Mario Ancic [4] - BYE
Hicham Arazi/Stanislas Wawrinka - Ivan Ljubicic/James Blake
André Agassi/Cosmin Cotet - John Isner/Nikolay Davydenko
BYE - Xavier Malisse/Rafael Nadal [2]

Laatst aangepast door op 16.12.07 15:06; in totaal 2 keer bewerkt
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Man Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Pacific Life Open, Indian Wells - USA Empty Re: Pacific Life Open, Indian Wells - USA

Bericht  Wimpie 07.12.07 16:22

Entry List Singles

1. Hicham Arazi
2. Lleyton Hewitt
3. André Agassi
4. Xavier Malisse
5. James Blake
6. Nikolay Davydenko
7. Tim Henman
8. Gael Monfils
9. Niels Desein
10. Stanislas Wawrinka
11. Ivan Ljubicic
12. Leander Paes
13. Tommy Robredo
14. Rafael Nadal
15. John Isner
16. Jarkko Nieminen
17. Lukasz Kubot
18. Andy Roddick
19. Olivier Rochus
20. Andy Murray
21. Cosmin Cotet
22. Roger Federer
23. Mario Ancic
24. Novak Djokovic
25. Carlos Moya

Entry List Doubles

1. Leander Paes/Andy Roddick
2. Xavier Malisse/Rafael Nadal
3. Lukasz Kubot/Mario Ancic
4. Lleyton Hewitt/Gael Monfils
5. Olivier Rochus/Tim Henman
6. Hicham Arazi/Stanislas Wawrinka
7. Jarkko Nieminen/Niels Desein
8. John Isner/Nikolay Davydenko
9. Ivan Ljubicic/James Blake
10. André Agassi/Cosmin Cotet
11. Novak Djokovic/Roger Federer
12. Tommy Robredo/Andy Murray
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Pacific Life Open, Indian Wells - USA Empty Re: Pacific Life Open, Indian Wells - USA

Bericht  Wimpie 11.12.07 19:10

Tommy Haas naar ronde 2

Pacific Life Open, Indian Wells - USA 414948188_6b43438f37
Haas tijdens training

Eerste Ronde Singles

Jarkko Nieminen def. Roger Federer 7/6(5) 6/7(8) 6/2 7/6(2)
Stanislas Wawrinka def. Leander Paes 7/5 0/6 0/6 6/1 6/2

Andy Murray def. Carlos Moya 6/2 7/6(4) 6/7(0) 7/6(1)
Ivan Ljubicic def. Gael Monfils 7/6(2) 7/5 1/6 6/7(2) 7/5

Cosmin Cotet def. Lukasz Kubot 6/4 7/6(1) 6/2
Tommy Robredo def. Mario Ancic 6/0 6/0 3/6 6/1
Tommy Haas [8] def. Rafael Nadal 2/6 2/6 7/6(3) 6/4 6/0

Olivier Rochus def. Novak Djokovic 7/6(2) 4/6 6/4 4/6 6/3
John Isner def. Andy Roddick 1/6 7/5 1/6 6/0 7/5
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  kimmie 11.12.07 22:55

Wimpie schreef:Andy Murray def. Carlos Moya 6/2 7/6(4) 6/7(0) 7/6(1)
mooie overwinning op Carlos Cool Very Happy
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06

Bericht  Wimpie 13.12.07 11:57

Wimbledonkampioen geklopt

In de tweede ronde van de Pacific Life Open leed Nikolay Davydenko een nederlaag tegen Ivan Ljubicic. De kersverse winnaar van Wimbledon verloor in 5 sets van de Kroaat. Ook Lleyton Hewitt en André Agassi verliezen hun eerste wedstrijd op het Amerikaanse hardcourt. Vorig seizoen won Hewitt nog de US Open tegen Agassi, die nu al in 3 sets onderuit ging tegen Cosmin Cotet. Hewitt verloor van John Isner, die nu de laatste Amerikaan in de tabel is, vermits ook James Blake niet kon winnen.

Pacific Life Open, Indian Wells - USA Ap_davydenko_070806_ms
Davydenko geblesseerd?

Tweede Ronde Singles

Hicham Arazi [1] def. Jarkko Nieminen 6/2 2/6 2/6 7/6(1) 6/0
Xavier Malisse [7] def. Stanislas Wawrinka 3/6 6/1 7/6(5) 6/3
Andy Murray def. James Blake [6] 6/3 6/3 3/6 2/6 7/5
Ivan Ljubicic def. Nikolay Davydenko [4] 6/2 7/5 1/6 2/6 6/4

Cosmin Cotet def. André Agassi [3] 7/6(2) 6/1 6/2
Tommy Haas [8] def. Tommy Robredo 0/6 1/6 7/5 6/2 6/0
Tim Henman [5] def. Olivier Rochus 0/6 6/0 0/6 6/2 6/3
John Isner def. Lleyton Hewitt [2] 1/6 7/5 7/5 6/0

Eerste Ronde Doubles

Novak Djokovic/Roger Federer def. Jarkko Nieminen/Tommy Haas 6/2 7/6(3) 7/6(5)
Tommy Robredo/Andy Murray def. Olivier Rochus/Tim Henman 6/1 6/3 2/6 6/2

Hicham Arazi/Stanislas Wawrinka def. Ivan Ljubicic/James Blake 6/1 6/7(3) 0/6 7/5 6/1
John Isner/Nikolay Davydenko def. André Agassi/Cosmin Cotet 0/6 6/3 6/1 6/0
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  boyke 13.12.07 12:51

Sorry Ollie, maar Henman gaat door Razz
boyke
boyke
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 334
Leeftijd : 36
Registration date : 10-12-06

Bericht  kwartel83 13.12.07 13:48

Wimbledon was genieten...

Pacific Life Open, Indian Wells - USA _44038767_isner_getty_203

John Isner [FATP 22], één van de nieuwe opkomende talenten, heeft zich vanochtend in Indian Wells geplaatst voor de kwartfinales in zowel het enkelspel en het dubbelspel.

In de eerste ronde van het enkelspel versloeg hij zijn landgenoot Andy Roddick [FATP 11] dankzij een spannende 5de set.

John Isner def. Andy Roddick 1/6 7/5 1/6 6/0 7/5

,, Ik ben blij dat ik vandaag tegen Andy gewonnen ben, want het was een zware match. Door mijn langdurig verblijf in Europa (nvdr: Isner moest Wimbledondubbelfinale spelen) ben ik nog niet lang in de USA. Tevens had ik nog wat last van een jetlag, waardoor ik niet constant op mijn niveau kon spelen. Uiteindelijk is het gelukkig nog meegevallen en heb ik de zege nog kunnen binnenhalen.

In de tweede ronde kreeg John Isner een nog prestigieuzere tegenstander. Met Lleyton Hewitt kreeg hij een topspeler voorgeschoteld. Hewitt, momenteel de nummer 2 van de wereld, speelde dit seizoen al 3 keer tegen Isner en won slechts 1x. Op het gravel van Barcelona en Rome was het telkens prijs voor Isner, maar hun laatste ontmoeting op het gras van Wimbledon werd gewonnen door Hewitt die hierdoor de bordjes op 1-2 bracht.

Vanmorgen echter was het Isner die de betere was. Ondanks verlies van de eerste set (1-6) schreef hij zowel set 2 als set 3 met 7-5 op zijn naam. In de 4de set was de veer bij Hewitt helemaal gebroken en walste Isner met 6-0 over hem heen.

John Isner def. Lleyton Hewitt [2] 1/6 7/5 7/5 6/0

Door deze zege bracht Isner de H2H naar 3-1, en plaatste hij zich voor de kwartfinale, waarin hij zal uitkomen tegen Tim Henman [FATP 5]

"Deze overwinning deed enorm veel deugd. Ik speelde op de eerste set na, zeer goed tennis en bracht veel variatie in mijn slagen. Ondanks de mindere ervaring, was ik toch in de tweede en derde set mentaal sterk, wat tevens ook te danken was aan het feit dat ik Hewitt al 2x verslagen had in eerdere ontmoetingen."

"Ik ben wel verheugd dat ik tegen Tim Henman mag spelen in de kwartfinale. Ik heb nog nooit tegen hem gespeeld, maar heb hem gedurende Wimbledon in actie gezien en heb daar toch mooi tennis gezien. Vooral de tweede ronde tegen Monfils was een mooie match om naar te kijken."

"Ik Ben er mentaal en fysiek klaar voor , dus laat Henman maar komen. Smile"

In het dubbelspel plaatste John Isner zich samen met Nikolay Davydenko voor de kwartfinale. Ze wonnen in de eerste ronde redelijk makkelijk van het duo Agassi/Cotet. Dankzij deze overwinning boekten Davydenko/Isner al 5 opeenvolgende dubbeloverwinningen, en behaalden voor dit tornooi al de titel op Wimbledon.

John Isner/Nikolay Davydenko def. André Agassi/Cosmin Cotet 0/6 6/3 6/1 6/0

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40

Bericht  kimmie 13.12.07 16:28

Wimpie schreef:Andy Murray def. James Blake [6] 6/3 6/3 3/6 2/6 7/5
dat is hier allemaal te mooi voor woorden aan het worden voor Andy maar de dolgelukkige Andy voelt zich in zijn nopjes na een teleurstellend Wimbledon love
kimmie
kimmie
God
God

Bericht  olivier 13.12.07 22:14

boyke schreef:Sorry Ollie, maar Henman gaat door Razz

Proficiat! Wink
olivier
olivier
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42

Bericht  mehor 14.12.07 2:18

Wimpie schreef:Novak Djokovic/Roger Federer def. Jarkko Nieminen/Tommy Haas 6/2 7/6(3) 7/6(5)

Weet je zeker dat ik met Tommy Haas heb gespeeld? Wat is er gebeurt met mijn dubbelpartner Niels Desein??
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

Bericht  Wimpie 14.12.07 12:39

mehor schreef:
Wimpie schreef:Novak Djokovic/Roger Federer def. Jarkko Nieminen/Tommy Haas 6/2 7/6(3) 7/6(5)

Weet je zeker dat ik met Tommy Haas heb gespeeld? Wat is er gebeurt met mijn dubbelpartner Niels Desein??

Aja, Niels Desein heeft een nieuwe naam, Nick coacht nu tommy Haas
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  Nick 14.12.07 13:16

Au revoir la Belgique, Guten Tag Deutschland!

Pacific Life Open, Indian Wells - USA Petzschner-springt-f-r-erkrankten-Haas-ein_e0f9b95db6

“Niels Desein heeft de tour verlaten.” Deze zin werd zonder terloops eens gezegd en daarmee was de kous of voor de organisatie. Zo te zien was Niels niet erg geliefd op de tour maarja kunnen we hen dat zo kwalijk nemen. Qua uiterlijk: beneden alle peil; qua sociaal gevoel: werd net niet verstoten; qua aandacht: miniem! We zullen er mee moeten leven (alsof we dit zo erg vinden…) Maar we verwelkomen een nieuwe speler op de tour: Tommy Haas!

Q: Wel wel, een nieuwe speler op de tour die meteen in de top 10 staat. Dat zie je niet veel.

Tommy: Welja ik heb aan een paar touwtjes getrokken en mijn connecties eens aangesproken en veel meer was er niet aan. Mijn looks zijn niet te evenaren en zeker niet op de tour en doordat ze mij zagen tennissen, jah we moeten er geen tekening bij maken.

Q: Je bent nogal zelfverzekerd van jezelf, zeker voor een nieuweling.

Tommy: Excuseer, een nieuweling? Ik sta nu al in de kwartfinale bij mijn eerste tornooi en ik heb het potentieel om heel ver te komen, nog verder. Wat kan ik zeggen, ik ben een natuurtalent.

U hebt het gelezen. Tommy Haas, een naam die we niet mogen (of kunnen) vergeten. Je zal nog wel van hem horen, nu alleen nog wachten in welke context.
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34

Bericht  Wimpie 14.12.07 13:35

Malisse verslaat nummer 1

In de ontmoeting tussen de eerste twee Grand Slamwinnaars van dit seizoen, heeft Xavier Malisse het gehaald. De Belg, die won in Melbourne, versloeg in 5 sets het eerste reekshoofd en Roland Garroskampioen Hicham Arazi. In de halve finale neemt Malisse het op tegen Andy Murray, die vandaag Ivan Ljubicic naar huis stuurde. De onderste tabelhelft verloor met Tommy Haas en Tim Henman de enige overgebleven reekshoofden. Haas kreeg een stevige pandoering van Cosmin Cotet, die ook tegen André Agassi al indruk maakte. Henman verloor van de Amerikaan John Isner.

Pacific Life Open, Indian Wells - USA Malisse
Malisse staat in zijn 4de halve finale van het seizoen

Kwartfinale Singles

Xavier Malisse [7] def. Hicham Arazi [1] 6/3 6/2 5/7 7/5
Andy Murray def. Ivan Ljubicic 4/6 7/6(0) 6/4 7/6(0)
Cosmin Cotet def. Tommy Haas [8] 6/1 6/2 6/3
John Isner def. Tim Henman [5] 7/5 6/7(3) 7/5 6/2

Kwartfinale Doubles

Leander Paes/Andy Roddick [1] def. Novak Djokovic/Roger Federer 6/0 6/1 6/1
Tommy Robredo/Andy Murray def. Lleyton Hewitt/Gael Monfils [3] 7/6(3) 6/3 2/6 6/2
Hicham Arazi/Stanislas Wawrinka def. Lukasz Kubot/Mario Ancic [4] 6/0 4/6 7/6(4) 6/0
John Isner/Nikolay Davydenko def. Xavier Malisse/Rafael Nadal [2] 0/6 3/6 6/0 6/4 7/5
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  kwartel83 15.12.07 0:12

INTERVIEW ISNER ==> HENMAN

Pacific Life Open, Indian Wells - USA Henman240807_253968b

Hey Tim,

Alvast bedankt dat je na je verloren kwartfinale toch nog even tijd voor mij wou vrijmaken.

Zoals juist al aangehaald ben je in de kwartfinales van het FATP-tornooi van Indian Wells uitgeschakeld. In deze match verloor je van mij. Wat vond je zelf van deze match en van het niveau waarop je deze match gespeeld hebt?

"Vooral de eerste 2 sets waren genieten. Ik vond van mezelf dat ik een heel hoog niveau heb gehaald. In de 1e set haalde jij het nipt. In de 2e set kon ik mijn niveau nog wat opkrikken en uiteindelijk uithalen in de tie-break met 7-3. Daarna was het vat leeg. De vermoeiende Wimbledon-week zat nog in mijn kleren. Ook al speelde ik pas donderdag mijn eerste enkelwedstrijd, toch ging het fysiek niet meer. Op naar Miami!!"

Vorig seizoen speelde je een sterk seizoen, en kon je Marat Safin het vuur aan de schenen leggen in het enkelspel, maar sinds Safin het voor bekeken hield kon je geen echt grote ogen meer gooien (op uitzondering van de Wimbledonfinale). Hoe kan je dit verklaren?

"Tja vorig jaar was er inderdaad Marat. Er heerste dan ook een hevige concurrentie tussen ons beiden. En ja, dat hield ons beiden ook scherp. Een heel seizoen stonden wij aan de top van het klassement. Maar ja, Marat stopte ermee op het einde van het vorige seizoen. Misschien ging ik er iets te veel vanuit dat ik makkelijk de nummer 1 zou bemachtigen. Maar de fatp-tour is een dynamische wereld. Een plaats van komen en gaan. Gelukkig was dat gaan, maar tijdelijk. Ondertussen sta ik na mijn finale op Wimbledon toch maar mooi terug in de top 5."

In het dubbelspel daarentegen lijkt alles wel goed te gaan. Je won dit jaar de titels van Sydney en Hamburg met Olivier Rochus. Waardoor kan je deze goede resultaten verklaren?

"Verandering van spijs doet eten é. Nadat Fabrice (Santoro) het voor bekeken hield, werd ik verplicht om een nieuwe partner te zoeken. Die vond ik in de vorm van Ollie. In het begin was het wat onwennig trainen. We hadden dan ook niet veel tijd om op elkaar ingespeeld te geraken. Toch wonnen we ietwat verrassend de titel in Sydney. Er is wel soms eens de taalbarriere. Ollies Engels is bij wijlen grappig. Maar hij zal wel beamen dat mijn Frans ook maar belabberd is. Het succes van ons ligt hem vooral in het zich amuseren op en naast de baan. Zoals al wel eens gezegd, drinken we graag eens een glaasje champagne na een gewonnen wedstrijd. En deze keer kwam dit er zoiezo, aangezien we het tegen elkaar moesten opnemen. Ik heb Ollie wel een beetje moeten troosten. Maar met de nodige bubbels was dat snel opgelost."

Ondertussen ben je al nummer 1 in de wereld geweest, heb je al verscheidene tornooien gewonnen, maar waar droom jij alsnog van?

"Op dit moment droom ik van een lekker potje vanillepudding met speculaas in. Heerlijk gewoon!!!"

Bedankt voor dit interview.
Het was me een waar genoegen om dit te mogen doen,

John Isner

"Graag gedaan!! Misschien kom ik 1 dezer dagen ook wel eens langs voor een kort interview. En nog veel succes hier in Indian Wells!!"

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40

Bericht  Nick 15.12.07 15:41

Tommy Haas, der Führer

Pacific Life Open, Indian Wells - USA _41780612_haas_ap_416
Tommy Haas verwijt het veld

Tommy Haas heeft bij zijn eerste tornooi de kwartfinale bereikt in het enkelspel. Een goed begin maar bewijzen moet hij nog. In het dubbelspel is er nog een lange weg voor de boeg want daar heeft hij nog geen wedstrijd gewonnen.

Q: Zeg Tommy hoe bevalt de tour je?

Tommy: Ja dat valt wel mee. Aanpassen moet ik nog wat maarja zij moeten zich ook nog aanpassen aan mij. Het zal wel allemaal wel meevallen.

Q: Je ligt er uit in de kwartfinale hier, een middelmatige prestatie. Waren je verwachtingen niet groter?

Tommy: Ja tuurlijk maarja de ondergrond was niet echt degelijk aangelegd en ja dat krijg je dan als je tegen amateurs speelt, door botsen en bulten winnen ze uiteindelijk nog. Wat kan je eraan doen, alleen al het zo blijft aanhouden dan zal ik stappen ondernemen.

Q: De prestaties van je voorganger moet je nog evenaren. Vooral in het dubbelspel heb je nog niets bewezen.

Tommy: Ja het is mijn 1ste tornooi en door dat veld kon ik niet veel bewijzen. Met mijn partner verloopt alles goed maar we moeten aan elkaar nog wat wennen wat natuurlijk normaal is. En stop met te praten over mijn voorganger, Desein was een klungelaar ,net zoals die Arazi, en daar wil ik niet mee vergeleken worden. Verstehst du das?

Jawohl mein Führer, en zo druipen wij af…
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34

Bericht  Wimpie 15.12.07 22:13

Roddick en Paes opnieuw in finale

In Indian Wells spelen Andy Roddick en Leander Paes morgen de finale in het dubbelspel. Het is al de vierde keer dat dit koppel dit seizoen de eindstrijd bereikt, In Melbourne en Rome haalden ze ook de titel binnen, op Roland Garros strandden ze tegen de titelverdedigers. Morgen kunnen ze hun elfde dubbeltitel winnen in amper 3 seizoenen als ze tenminste de huidige Wimbledonkampioenen John Isner en Nikolay Davydenko kunnen verslaan.
In het enkelspel staan Xavier Malisse en Cosmin Cotet tegenover elkaar in de finale. Voor Malisse is het een kans om zijn tweede titel te winnen na de Australian Open begin dit jaar. Cotet doet een poging om zijn eerste trofee binnen te rijven.

Pacific Life Open, Indian Wells - USA _39903706_roddick_300
Andy Roddick tijdens zijn halve finale dubbel

Halve Finale Singles

Xavier Malisse [7] def. Andy Murray 6/3 6/3 3/6 6/2
Cosmin Cotet def. John Isner 6/1 4/6 6/3 0/6 7/6(2)

Halve Finale Doubles

Leander Paes/Andy Roddick [1] def. Tommy Robredo/Andy Murray 6/3 6/3 6/0
John Isner/Nikolay Davydenko def. Hicham Arazi/Stanislas Wawrinka 0/6 6/1 6/0 6/3
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  kimmie 16.12.07 12:01

Wimpie schreef:Halve Finale Singles

Xavier Malisse [7] def. Andy Murray 6/3 6/3 3/6 6/2

Halve Finale Doubles

Leander Paes/Andy Roddick [1] def. Tommy Robredo/Andy Murray 6/3 6/3 6/0
jammer Crying or Very sad

2x de halve finale bereikt is zeker niet mis, Andy had het totaal niet verwacht eigenlijk.
kimmie
kimmie
God
God

Bericht  HawkEye 16.12.07 12:34

Davydenko opnieuw naar dubbelfinale

Pacific Life Open, Indian Wells - USA S_061015_Davydenko_a-20061015-163027

Nikolay Davydenko verloor in de tweede ronde van de Kroaat Ivan Ljubicic. In het dubbelspel staat hij opnieuw in de finale en dat samen met de Amerikaan John Isner.

Nikolay, nog eens proficiat met je titels in Wimbledon. Had je dat verwacht?
ND: "Eerlijk gezegd een beetje. Ik voelde in de weken voor Wimbledon dat ik elke partij groeide. Dat gevoel zette zich verder in Wimbledon zelf waar ik telkens weer een niveau hoger ging spelen. In de finale Tim Henman kloppen, dat was zalig. Ik vond het best wel grappig om Tim en het publiek zo beteuterd te staan kijken naar me toen ik mijn speech gaf."

De dubbeltitel won je ook samen met John Isner. Hier in Indian Wells staan jullie opnieuw in de eindstrijd. Hoe verklaar je dat succes?
ND: "We begonnen het jaar in stijl door in Melbourne meteen de halve finales te halen. Hetzelfde deden we ook in Parijs en het verhaal in Londen kent inmiddels ook iedereen. We zijn gewoon erg complementair. Ik speel erg solide, hij speelt heel erg aanvallend en met loeiharde services. Het is een droom om met hem te kunnen dubbelen. We maken nauwelijks domme fouten."

Wat zijn je doelen voor dit jaar?
ND: "Ik wil gewoon goed kunnen blijven tennissen. Het zou fijn zijn als ik het jaar kon afsluiten op 1. Dat blijft mijn ultieme droom. Daarvoor moet ik nog een tijdje heel constant presteren, dus we zullen zien. Ik heb alleszins heel wat vertrouwen nu ik opnieuw Wimbledon gewonnen heb. Toen ik dat enkele jaren geleden ook deed, hoorde ik veel mensen praten over het feit dat ik maar een eendagsvlieg zou zijn, maar nu heb ik die criticasters allemaal lik op stuk gegeven. Dat doet deugd!"
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  kken 16.12.07 14:53

Monfils start opnieuw slecht op de us openseries

Ivan Ljubicic def. Gael Monfils 7/6(2) 7/5 1/6 6/7(2) 7/5

Monfils weer maar eens verloren in 5 sets. Het is je zoveelste nederlaag in 5 sets. Kan je niet tegen de stress?

Ik kan wel helemaal tegen de stress hoor. het is gewoon altijd spannend op het einde. Het is gewoon toeval dat de laatste tijd in 5 sets verlies.

Monfils alweer slecht begonnen op hardcourt. Denk je dat je ooit goed kan worden op hardcourt?

Ik probeer mijn best te doen. En ik probeer er van te genieten elke seconde dat ik op de baan sta. Ik probeer gewoon mijn spel te spelen

Monfils kijk je al uit naar het laatste slam van het jaar?

natuurlijk. Ik wil dolgraag mijn dubbeltitel verlengen met hewitt. En natuurlijk in het enkelspel verder komen dan de eerste ronde
kken
kken
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 235
Leeftijd : 35
Registration date : 16-04-07

Bericht  Wimpie 16.12.07 14:56

De volhouder wint!

Eindelijk is het zover. Cosmin Cotet haalt zijn allereerste enkeltitel binnen. In de finale van de Pacific Life Open vloerde hij Australian Openwinnaar Xavier Malisse in 3 sets. Voor de Roemeen betekent het een einde van meer dan 5 seizoenen wachten op een trofee, hij is al vanaf seizoen *3* actief op de tour. Cotet is de 59ste speler die één of meer enkeltitels won in de loop van 9 seizoenen FATP. Van de 25 actieve spelers, zijn er nu nog zes die op een titel wachten: Olivier Rochus, Rafael Nadal, Leander Paes, Lukasz Kubot, Tommy Robredo en Jarkko Nieminen. Ook Roger Federer en Carlos Moya hebben reden tot klagen, hun enige titel dateert van seizoen *2* en *3*. Opvallend is wel dat Cotet, Federer, Moya, Nadal, Paes en Rochus meerdere dubbelsuccessen kenden.
Over het dubbel gesproken: Leander Paes en Andy Roddick wonnen vandaag hun derde titel van het seizoen, net als in Melbourne en Rome verloren ze geen enkele set.

Pacific Life Open, Indian Wells - USA Cotet100407
Eén van de enige foto's van Cotet

Finale Singles

Cosmin Cotet def. Xavier Malisse [7] 7/6(1) 7/6(8) 6/3

Finale Doubles

Leander Paes/Andy Roddick [1] def. John Isner/Nikolay Davydenko 6/0 6/1 6/2

Laatst aangepast door op 16.12.07 15:43; in totaal 1 keer bewerkt
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  HawkEye 16.12.07 15:24

Jammer Crying or Very sad

Proficiat aan de winnaars yes
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  Chris 16.12.07 15:33

'k Ben een fiere coach. Hier wint Cosmin, op de FWTA won Petra Shocked Cool
Chris
Chris
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 222
Leeftijd : 41

Bericht  krullie 16.12.07 18:44

Proficiat Cosmin, je was gewoon de betere vandaag yes
krullie
krullie
King Member
King Member

Vrouw Aantal berichten : 350
Leeftijd : 44

http://www.xaviermalissesite.be

Bericht  boyke 16.12.07 21:34

Vermoeiende week!!

Je mocht op donderdag meteen openen tegen je dubbelpartner.

Henman: "Jep inderdaad. Toen ik de loting maandag zag, dacht ik al: shit, misschien moet ik wel tegen Ollie spelen. Ollie moest daarvoor wel eerst winnen van Novak Djokovic en dat lukte hem. Zo kwam er dus een echt vriendenduel. We spelen dubbelspel met elkaar, trainen bijna uitsluitend met elkaar en zijn niet uit elkaars buurt weg te slaan buiten de baan. Het moest dus een aangenaam kijkspel worden. Maar in de eerste 3 sets was daar maar weinig van te merken. In de eerste set kon ik zelf geen enkel punt winnen op de service van Ollie en maar 5 punten op mijn service. Gevolg: 0-6. In de 2e set had Ollie duidelijk veel last met de opkomende wind waardoor ik Ollie ook een bagel kon aansmeren. In de 3e set ging de wind terug liggen en kwam ik opnieuw niet voor in het kijkspel voor: 0-6 dus. Na een uur spelen waren er al 3 sets gespeeld. De 4e en 5e set leverde wel wat mooi tennis op waardoor het publiek hopelijk toch wat toptennis geserveerd kreeg. De 4e en 5e set gingen uiteindelijk naar mij."

Tim Henman [5] def. Olivier Rochus 0/6 6/0 0/6 6/2 6/3

In de vooravond moest je dan nog eens dubbelen aan de zijde van Olivier Rochus.

Henman: "Mja, ik weet niet wat er met Ollie scheelde, maar hij was duidelijk teleurgesteld na zijn verloren enkelmatch. Wat wel normaal is, maar een echte topspeler vergeet een verloren match direct en pept zich ten volle op voor de volgende wedstrijd. Het dubbel was dan ook slecht. Tommy en Andy hebben de zege cadeau gekregen."

In de kwartfinale nam je het op tegen thuisspeler John Isner.

Henman: "Inderdaad ja, het beloofde dus een lastige match te worden. Vooral de eerste 2 sets waren genieten. Ik vond van mezelf dat ik een heel hoog niveau heb gehaald. In de 1e set haalde John het nipt. In de 2e set kon ik mijn niveau nog wat opkrikken en uiteindelijk uithalen in de tie-break met 7-3. Daarna was het vat leeg. De vermoeiende Wimbledon-week zat nog in de kleren. Ook al speelde ik pas donderdag mijn eerste enkelwedstrijd, toch ging het fysiek niet meer. Op naar Miami!!"

John Isner def. Tim Henman [5] 7/5 6/7(3) 7/5 6/2
boyke
boyke
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 334
Leeftijd : 36

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: