FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stella Artois Championships, Queen's Club-GBR

+9
kwartel83
boyke
Nick
HawkEye
David
kken
kimmie
Dark Tiger
Wimpie
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Stella Artois Championships, Queen's Club-GBR - Pagina 2 Empty Re: Stella Artois Championships, Queen's Club-GBR

Bericht  Wimpie 01.12.07 14:09

Arazi in derde finale op rij

Op de Stella Artois Championships heeft de nummer 1 van de wereld zijn derde finale op rij behaalt. Hicham Arazi won eerder al in Hamburg en op Roland Garros, nog maar de tweede Slam voor de topper. Dankzij de winst op Nikolay Davydenko is hij de eerste speler die kans maakt op drie opeenvolgende titels. Als hij morgen de finale wint, verbetert hij bovendien het huidige record van 11 opeenvolgende gewonnen wedstrijden op rij. Gustavo Kuerten en Arazi's oude dubbelpartner Juan-Ignacio Chela.
Arazi moet daarvoor wel voorbij Ivan Ljubicic, die hier zijn tennistalent lijkt terug te vinden. Net als drie seizoenen geleden staat de Kroaat zowel in de enkel- als de dubbelfinale.

Stella Artois Championships, Queen's Club-GBR - Pagina 2 Arazi-hicham
Arazi blijft maar winnen

Halve Finale Singles

Hicham Arazi [1] def. Nikolay Davydenko [7] 7/5 7/6(1) 1/6 5/7 6/1
Ivan Ljubicic def. Tim Henman 6/1 6/3 1/6 2/6 7/6(3)

Halve Finale Doubles

Jarkko Nieminen/Niels Desein def. Lukasz Kubot/Mario Ancic [3] 0/6 6/2 6/3 6/0
Ivan Ljubicic/James Blake def. Lleyton Hewitt/Gael Monfils [4] 7/6(3) 0/6 6/2 6/1
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Man Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Stella Artois Championships, Queen's Club-GBR - Pagina 2 Empty Re: Stella Artois Championships, Queen's Club-GBR

Bericht  olivier 01.12.07 15:55

Ollie blikt terug

Ollie, wat liep er mis deze week?

Pff, wat het dubbel betreft heb ik er geen idee van. We lagen er snel uit, tegen alle verwachtingen in, maar ja ... het kan niet elke week feest zijn he. Er zijn veel goeie spelers in het circuit, elke wedstrijd is onzeker, we kunnen enkel ons best doen.

Wat dan met het enkel? Ook daar struikel je weer voor de halve finale.

Seg jongen, ik heb wel eervol verloren van de nr 1 he! Net zoals vorige week ben ik in 5 sets onderuit gegaan tegen hem, jammer genoeg. Maar ik ben wel blij dat ik telkens tot een 5setter geraakt ben, dat wil toch ook wat zeggen. Ik heb de pech gehad dat ik 2 keer na elkaar zo snel tegen hem moest spelen, anders was ik misschien verder geraakt. Hopelijk heb ik volgende week een betere loting. We zullen moeten afwachten.

Wat ga je nog doen met je vrije tijd nu?

Ik ga overdag wat trainen, wat oefenen op de opslag en backhand. En vanavond ga ik naar Clouseau! De ideale manier om te ontladen!

Oh leuk! Ga je met collega's?

Lindsay en Tim gaan wel mee ja. Vera had ook enorm veel zin, maar het zal afhangen van haar halve finale in het enkelspel. Ik wens haar bij deze veel succes toe!

Ok, geniet ervan vanavond!

Merci!
olivier
olivier
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42
Registration date : 11-12-06

Bericht  Koalaflesje 01.12.07 15:55

Supporteren voor Arazi wederom...

Sommige mensen vinden het eerder saai om telkens dezelfde mensen in de finale te zien van een FATP-tornooi, Stanislas Wawrinka vindt dat alles behalve saai. Telkens weer zit hij in de vip-box samen met de familie van Hicham luidop te supporteren voor zijn dubbelpartner

Dat ik hier zelf niet kan staan is zeker jammer, zeker omdat Hicham speelt tegen Ivan en ik heb dan van Ivan verloren in de dice-break in de 5de set, pijnlijker kan het haast niet voor mij, wie weet waar was ik anders geëindigd op dit tornooi. Achja, ik gun het Ivan ook wel hoor, maar toch knaagt het wat aan mij dat ik niet hoog scoor op fijne tornooien

Fijne tornooien? Wat maakt Queens dan zo speciaal?

Niet enkel Queens hoor, maar gewoon voor mij persoonlijk vind ik de gravel en gras tornooien zalig met uitstapjes in Rome, Monte Carlo, Parijs, Londen enz... Dan vind ik het zelfs niet erg dat ik er zo snel uitlig in het tornooi* lacht luidop*. Het is een zalige sfeer in Europa en dat apprecieer ik zo, ik heb veel minder binding met de Amerikaanse tornooien persoonlijk

Heb je nog ambities de komende weken?

Nu komt Wimbledon, daar ga ik via de Player Excellence Bonus wat beter mijn best kunnen doen natuurlijk, maar het is nog altijd afwachten wat zoiets gaat geven, het is en blijft iets nieuws dus gaan we de proef op de som nemen en het er het beste van maken. Een tweede grand slam zou wel altijd eens handig zijn, maar het hoeft nog niet meteen, ik ben nog jong dus kan ik er nog volledig voor gaan.

En nu nog supporteren voor hicham...

Koalaflesje
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 215
Leeftijd : 40
Registration date : 12-12-06

Bericht  Nick 01.12.07 16:56

In dubbelfinale Wink
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34

Bericht  kken 01.12.07 20:32

Monfils verliest in de tweede ronde.

Nog enkele dagen en dan begint wimbledon. Het tornooi waar monfils vorig jaar tot verbazing van iedereen de titel mee naar huis nam. Maar een week voor wimbledon lijkt monfils nog niet helemaal er klaar voor te zijn.

Nikolay Davydenko [7] def. Gael Monfils 7/6(1) 1/6 6/3 6/3

Monfils de eerste keer dat je van Davydenko hebt verloren. Leg eens uit?

Het moest er toch een keer van komen. Maar het is wel jammer dat het net de week voor Wimbledon gebeurd. Want nu kan ik me minder goed voorbereiden op het enige gras grand slam.

Monfils vorig jaar was je om deze tijd nog geen echte ster. Maar na wimbledon kende iedereen opeens jou. Hoe ben je er toen mee omgegaan?

Natuurlijk waanzinnige vreugde na mijn wimbledon titel. Maar daarna heb ik een zeer moeilijke periode gehad. De ganse us open seris is toen op een ramp uitgelopen. En hierdoor ben ik toen ook mijn master ticket verloren. Dat was een harde klap. Maar ik ben erover heen gekomen. De dubbeltitel met Hewitt op de us open en op de master cup hebben mij opnieuw doen genieten van het tennis. En dit seizoen heb ik nog niet echt recht tot klagen. Alleen een titel zou leuk zijn.

En monfils heb je vertrouwen in volgende week?

Tuurlijk dat ik vertrouwen heb. Ik geloof echt in mijn kansen. Ookal sta ik nu wel onder druk omdat iedereen van de pers met mij wilt praten. En ze hopen natuurlijk op sensatie dat ik er snel uitlig. Maar ik zal volgende week eens het tegendeel aan iedereen bewijzen
kken
kken
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 235
Leeftijd : 35
Registration date : 16-04-07

Bericht  mehor 02.12.07 0:36

nu de dubbelfinale nog winnen
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

Bericht  boyke 02.12.07 17:30

Henman strandt in de halve finales.

Vrijdag stond er een duel op het programma tegen Nieminen.

Henman: "Ik kende Jarkko (Nieminen) zijn spelstijl niet zo goed. Dus dat was ook wat aanpassen de eerste 2 sets. De 1e set verloor ik heel nipt met 7-5 in de tie-break. Hoewel ik setpunten had bij 5-4 op de opslag van Nieminen. Maar die sloeg hij met 2 aces aan diggelen. Net zoals in mijn matchen tegen Roddick en Malisse verloor ik de 2e set met 6-1. Tijd om nog maar eens voor een comeback te zorgen. En die kwam er in de 3e set die ik won met 6-4. Ook in de 4e en de 5e set was ik de betere. Maar de vermoeidheid begint op te spelen."

Tim Henman def. Jarkko Nieminen 6/7(5) 1/6 6/4 7/5 6/3

Zaterdag mocht je voor de 3e keer dit seizoen een halve finale spelen.

Henman: "Blijkbaar is Ljubicic eindelijk ook weer wat op topniveau. Dus op voorhand verwachtte ik een heel spannende match. Wat echter niet bleek na de eerste 2 sets. Want opnieuw verloor ik die. Tijd dus voor een 4e comeback op rij? De 3e en de 4e set werden gewonnen door mij met 6-1 en 6-2. Al zeg ik het zelf, met sprankelend tennis. Ivan werd van het kastje naar de muur gestuurd. In de 5e set kwam ik nog 3-0 en 4-1 voor, maar het was nu tijd voor een comeback van Ljubicic. Hij kwam langszij. Een tiebreak moest beslissing brengen bij 6-6. De zenuwen gierder door mijn keel. Het eerste punt in de tiebreak haalde ik binnen met een snoeiharde opslag, maar ook Ljubicic behield zijn beide opslagen. Bij de kantwissel stond ik 4-2 achter, maar alles was nog mogelijk. Uiteindelijk verloor ik de tie-break met 7-3. Net niet in de finale, want het is mijn droom om nog eens tegen het nummer 1 van de wereld te spelen."

Volgende week Wimbledon.

Henman: "Idd ja, mijn favoriete grandslam. Ik ben eens benieuwd wat ik daar kan gaan doen. Deze week heeft me alleszins voldoende vertrouwen gegeven om te schitteren op het magische gras."

Tot volgende week!!
boyke
boyke
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 334
Leeftijd : 36
Registration date : 10-12-06

Bericht  Wimpie 02.12.07 21:12

Arazi wint niet! Ljubicic tweemaal

Hicham Arazi is er niet in geslaagd om voor het eerst in de FATP-geschiedenis 3 tornooien op rij te winnen. In de finale moest hij het afleggen van Ivan Ljubicic die op een briljante wijze de nummer 1 ter wereld een hak zette. In drie sets won de Kroaat voor de tweede maal de titel op Queen's Club. Even later deed Ljubicic hetzelfde in de dubbelfinale. Samen met James Blake versloeg hij Jarkko Nieminen en Niels Desein in vijf sets. Net als in seizoen *6* wint Ljubicic dus de twee titels op de Stella Artois Championships.

Stella Artois Championships, Queen's Club-GBR - Pagina 2 Ivan_Ljubicic_Ordina2_2007
Ljubicic wint zijn vierde titel

Finale Singles

Ivan Ljubicic def. Hicham Arazi [1] 6/2 7/5 7/5

Finale Doubles

Ivan Ljubicic/James Blake def. Jarkko Nieminen/Niels Desein 6/1 0/6 6/3 3/6 6/1
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Man Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43

Bericht  dieterk 02.12.07 22:47

Jihaa! James en Ivan winnen eindelijk nog eens een tornooi Very Happy Ook proficiat Ivan met je overwinning op Arazi Very Happy
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06

Bericht  Nick 02.12.07 23:18

La pelouse, ça me plaint

Stella Artois Championships, Queen's Club-GBR - Pagina 2 24

Niels Desein heeft na zijn ontgoochelende prestatie op Roland Garros de kwartfinale in het enkel en de dubbelfinale bereikt op het gras van Queens.

Q: Niels, wat vind je van het gras?

Niels: Ja ik speel wel gaag op het gras. De lage ballen kan ik goed nemen en mijn service is toch een wapen dus kan ik goed mijn plan erop trekken. Dat zie je nu ook hier. De kwartfinale in het enkel en de dubbelfinale verloren. Dat vind ik toch niet slecht.

Q: Zijn je verwachtingen groot voor Wimbledon?

Niels: Ik heb geen verwachtingen meer. Na Roland Garros ben ik van verwachtingen afgestapt en ben ik van plan om elk punt als een gewonnen match te beschouwen.

Q: Hoe zit het met je grote liefde? Je ging die toch aankondigen na Roland Garros

Niels: Ja door mijn erbarmelijke prestatie daar had ik er niet echt zin in omdat te doen. Na Wimbledon beloof ik alles te onthullen maar nu moet ik me concentreren. Mijn geliefde is van alles op de hoogte en heeft een grote rol gespeeld na Roland Garros waar ik een dip had. Waarvoor mijn dank

Alweer moeten we wachten op de onthulling van Niels' grote liefde. Zullen we het te weten komen na Wimbledon of is hij ons aan het lijntje aan het houden. We zullen het pa volgende week weten. Tot schrijfs
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: