FWTA US Open
+16
krullie
David
Koalaflesje
boyke
kken
Nick
raf
lordfrans
snowball3
jochemver
mehor
dieterk
kimmie
Grandslamer
Dark Tiger
HawkEye
20 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: FWTA US Open
Volgt er geen order of play? Kim hoopt vandaag te mogen spelen, morgen moet ze namelijk een ziekenhuis gaan bezoekn in New York
dieterk- God
- Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06
Mauresmo naar hoofdtabel tegen Kirilenko [9]
Laatste kwalificatieronde
Mauresmo [1] d. Paszek [2] 4/6 7/6(2) 7/5
Laatste kwalificatieronde
Mauresmo [1] d. Paszek [2] 4/6 7/6(2) 7/5
Laatst aangepast door op 04.09.07 13:04; in totaal 1 keer bewerkt
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
Order of Play
Arthur Ashe Stadium
{Day Session}
Stevenson [4] vs Pierce
Safina [12] vs Harkleroad
{Night Session}
K Clijsters [6] vs Chakvetadze
Myskina vs Mirza [5]
Louis Armstrong Stadium
{Day Session}
Shaughnessy [WC] vs Medina-Garrigues [14]
Mauresmo [Q] vs Kirilenko [9]
{Night Session}
Zvonareva [1] - Vaidisova [WC]
Petrova vs Rubin [11]
Plan
Arthur Ashe Stadium
{Day Session}
Stevenson [4] vs Pierce
Safina [12] vs Harkleroad
{Night Session}
K Clijsters [6] vs Chakvetadze
Myskina vs Mirza [5]
Louis Armstrong Stadium
{Day Session}
Shaughnessy [WC] vs Medina-Garrigues [14]
Mauresmo [Q] vs Kirilenko [9]
{Night Session}
Zvonareva [1] - Vaidisova [WC]
Petrova vs Rubin [11]
Plan
HawkEye- HawkEye
Ik hoop dat de resultaten van de night session wel nog vandaag overdag worden gepost.
Sania Mirza verrassend uitgeschakeld
Titelverdedigster Stevenson met gelukje verder
Eerste ronde
Zvonareva [1] d. Vaidisova [WC] 6/1 0/6 7/6(2)
Harkleroad d. Safina [12] 7/6(5) 6/0
Shaughnessy [WC] d. Medina-Garrigues [14] 0/6 6/0 7/6(1)
Myskina d. Mirza [5] 6/2 0/6 6/0
Stevenson [4] d. Pierce 6/3 7/6(21)
Kirilenko [9] d. Mauresmo [Q] 6/2 6/2
Petrova d. Rubin [11] 7/5 5/7 6/2
K Clijsters [6] d. Chakvetadze 7/5 0/6 6/0
De bovenste tabelhelft heeft haar eerste ronde al afgewerkt. Meteen op de openingsdag viel er een tamelijk grote verrassing te noteren. De Indische Sania Mirza werd in drie sets uitgeschakeld door de relatief onbekende Anastasia Myskina. Mirza leek zich nog wel even te herpakken in set 2, maar daarna toonde de Russin opnieuw haar talent. Myskina ontmoet nu Meghann Shaughnessy. Zij maakt in New York haar comeback en dat werd bekroond met een zege op 14de reekshoofd Anabel Medina-Garrigues.
Ook US Open Series-kampioene Ashley Harkleroad gaat verder na een mooie zege op 12de reekshoofd Dinara Safina. Nu volgt wel een zware partij met Vera Zvonareva. De Russische nummer 1 ter wereld had het niet makkelijk tegen Nicole Vaidisova, maar haalde het in drie sets. Zvonareva deed het vorig jaar erg goed met een finale en er staat dus heel wat op het spel voor de Russin.
Voor wie ook heel wat op het spel staat, is Alexandra Stevenson. De beste Amerikaanse van het moment won vorig jaar de titel en gaat in twee sets verder. Toch kostte het een pak moeite om de tweede ronde te bereiken. De tweede set won ze in een tiebreak met 23-21! Nu ontmoet ze Maria Kirilenko, het 9de reekshoofd. Die stuurde Amélie Mauresmo makkelijk terug naar La Douce France. Kim Clijsters ging ook verder. De Limburgse had het niet makkelijk met Anna Chakvetadze, nummer 2 van de US Open Series, maar won in drie sets. Clijsters treft nu Nadia Petrova. Zij was verrassend de betere van Chanda Rubin, elfde reekshoofd.
Titelverdedigster Stevenson met gelukje verder
Eerste ronde
Zvonareva [1] d. Vaidisova [WC] 6/1 0/6 7/6(2)
Harkleroad d. Safina [12] 7/6(5) 6/0
Shaughnessy [WC] d. Medina-Garrigues [14] 0/6 6/0 7/6(1)
Myskina d. Mirza [5] 6/2 0/6 6/0
Stevenson [4] d. Pierce 6/3 7/6(21)
Kirilenko [9] d. Mauresmo [Q] 6/2 6/2
Petrova d. Rubin [11] 7/5 5/7 6/2
K Clijsters [6] d. Chakvetadze 7/5 0/6 6/0
De bovenste tabelhelft heeft haar eerste ronde al afgewerkt. Meteen op de openingsdag viel er een tamelijk grote verrassing te noteren. De Indische Sania Mirza werd in drie sets uitgeschakeld door de relatief onbekende Anastasia Myskina. Mirza leek zich nog wel even te herpakken in set 2, maar daarna toonde de Russin opnieuw haar talent. Myskina ontmoet nu Meghann Shaughnessy. Zij maakt in New York haar comeback en dat werd bekroond met een zege op 14de reekshoofd Anabel Medina-Garrigues.
Ook US Open Series-kampioene Ashley Harkleroad gaat verder na een mooie zege op 12de reekshoofd Dinara Safina. Nu volgt wel een zware partij met Vera Zvonareva. De Russische nummer 1 ter wereld had het niet makkelijk tegen Nicole Vaidisova, maar haalde het in drie sets. Zvonareva deed het vorig jaar erg goed met een finale en er staat dus heel wat op het spel voor de Russin.
Voor wie ook heel wat op het spel staat, is Alexandra Stevenson. De beste Amerikaanse van het moment won vorig jaar de titel en gaat in twee sets verder. Toch kostte het een pak moeite om de tweede ronde te bereiken. De tweede set won ze in een tiebreak met 23-21! Nu ontmoet ze Maria Kirilenko, het 9de reekshoofd. Die stuurde Amélie Mauresmo makkelijk terug naar La Douce France. Kim Clijsters ging ook verder. De Limburgse had het niet makkelijk met Anna Chakvetadze, nummer 2 van de US Open Series, maar won in drie sets. Clijsters treft nu Nadia Petrova. Zij was verrassend de betere van Chanda Rubin, elfde reekshoofd.
HawkEye- HawkEye
Order of Play
Arthur Ashe Stadium
{Day Session}
Zakopalova [7] vs Krajicek
Hantuchova vs Henin [16]
Medina-Garrigues/Schnyder [5] vs Petrova/Zakopalova
{Night Session}
Davenport [8] vs Kuznetsova
Capriati vs Golovin [3]
Dechy/Kuznetsova vs Hantuchova/Pierce [2]
Louis Armstrong Stadium
{Day Session}
Mandula vs Pennetta [2]
Maes [WC] vs Dechy [13]
Golovin/Stevenson [4] vs Chakvetadze/Vaidisova
{Night Session}
Sharapova [10] vs V Williams
Radwanska [15] vs Schnyder
Maes/V Williams vs Henin/Mandula [8]
Voor de groentjes ==> zie dat je niet verloren loopt
Arthur Ashe Stadium
{Day Session}
Zakopalova [7] vs Krajicek
Hantuchova vs Henin [16]
Medina-Garrigues/Schnyder [5] vs Petrova/Zakopalova
{Night Session}
Davenport [8] vs Kuznetsova
Capriati vs Golovin [3]
Dechy/Kuznetsova vs Hantuchova/Pierce [2]
Louis Armstrong Stadium
{Day Session}
Mandula vs Pennetta [2]
Maes [WC] vs Dechy [13]
Golovin/Stevenson [4] vs Chakvetadze/Vaidisova
{Night Session}
Sharapova [10] vs V Williams
Radwanska [15] vs Schnyder
Maes/V Williams vs Henin/Mandula [8]
Voor de groentjes ==> zie dat je niet verloren loopt
HawkEye- HawkEye
Vera *oef*Bart schreef:Zvonareva [1] d. Vaidisova [WC] 6/1 0/6 7/6(2)
kimmie- God
- Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06
Give me more!
Kim Clijsters haar wedstrijd was gisteren als eerste van de twee night sessions op Arthur Ashe geprogrameerd. De Limburgse straalde toen ze het terrein betrad, je kon duidelijk zien dat de Limburgse blij was dat ze onmiddellijk in een avondsessie mocht spelen. Tegenstander was Anna Chakvedatze, één van de rijzende sterren en nummer 2 van de Us Open Series. Na een zware eerste set kreeg Kim het in de tweede even moeilijk, om in de derde te laten zien waarom zij een half seizoen geleden nummer 1 was. Nu wacht Nadia Petrova die verrassend Chanda Rubin heeft uitgeschakelt.
Proficiat Kim! De eerste klip is genomen.
"Dank u! En geloof me het was zeker geen makelijke, in de eerste set moesten we beide ons beste niveau nog wat vinden. Ik had ook wat het gevoel dat Anna onder de indruk was van de omstandigheden. Het was haar eerste optreden op een grandslam en dan nog eens in het grootste tennisstadium ter wereld , je zou voor minder toch wat bibberen ej (lacht). Ook ik had het in het begin wat moeilijk, moest wat wennen aan het kunstlicht enzo maar uiteindelijk kon ik de set naar me toe trekken. In de tweede set werd ik van het begin tot het einde overklast door Anna, toen dacht ik echt dat ik snel zou verliezen. Toen ik echter aan de derde set begon kwam mijn beste tennis naar boven want ik wou en zou deze Us Open nog niet verlaten. Ja die set is misschien wel de beste geweest van mijn hele seizoen en het was nodig tegen Anna!Give me more!!!!"
Nu zit je in de volgende ronde, je bent nog één match verwijdert van de kwartfinales. Iets wat je dit jaar enkel maar op de Australian Open haalde, bij de andere twee majors wist je de tweede week niet te bereiken.
"Ja, ik heb dit jaar ondermaats gepresteerd op de grandslams! Enkel in Melbourne speelde ik goed tennis maar daar was Sania gewoon outstanding. In Parijs stond ik onder veel te grote druk en in Wimbledon had ik een gebrek aan vertrouwen. Hier voelt het momenteel goed aan, er zijn nog punten waarvan ik weet daar moet ik aan werken. Het tornooi is echter nog maar pas bezig dus ik heb nog tijd om mijn spel te verbeteren!"
Nu wacht Nadia Petrova, die verrassend Chanda versloeg
"Nadia is altijd een gevaarlijke tegenstandster, haar service is haar sterkste wapen. Toch ben ik ergens blij dat zij het is die ik ontmoet in plaats van Chanda Rubin. Van haar weet ik dit jaar maar niet te winnen! Maar zoals ik daarjuist al zei zal Nadia een zware dobber worden, ik moet proberen haar service zo goed mogelijk te lezen en haar aan het lopen te krijgen. Dat is de sleutel van de match!
Wat ga je morgen doen, we zien dat je een vrije dag hebt
"Ik ga in de voormiddag wat trainen met Michaella met het ogg op onze dubbelwedstrijd van morgen. Dan ga ik ook nog proberen wat mee te pikken van haar wedstrijd tegen Zakopalova, zeker geen makelijke opdracht voor haar maar momenteel speelt Krajieck echt goed hoor. Tot slot ga ik vandaag een bezoek brengen aan de kinderafdeling van een ziekenhuis in New York. Ik ga proberen die kinderen een mooie dag te geven, want als je daar bent dan besef je dat het winnen of verliezen van een wedstrijd niet het belangrijkste is!"
Veel succes overmorgen Kim!
Merci!
Kim haar famuze spreidstand
Kim Clijsters haar wedstrijd was gisteren als eerste van de twee night sessions op Arthur Ashe geprogrameerd. De Limburgse straalde toen ze het terrein betrad, je kon duidelijk zien dat de Limburgse blij was dat ze onmiddellijk in een avondsessie mocht spelen. Tegenstander was Anna Chakvedatze, één van de rijzende sterren en nummer 2 van de Us Open Series. Na een zware eerste set kreeg Kim het in de tweede even moeilijk, om in de derde te laten zien waarom zij een half seizoen geleden nummer 1 was. Nu wacht Nadia Petrova die verrassend Chanda Rubin heeft uitgeschakelt.
Proficiat Kim! De eerste klip is genomen.
"Dank u! En geloof me het was zeker geen makelijke, in de eerste set moesten we beide ons beste niveau nog wat vinden. Ik had ook wat het gevoel dat Anna onder de indruk was van de omstandigheden. Het was haar eerste optreden op een grandslam en dan nog eens in het grootste tennisstadium ter wereld , je zou voor minder toch wat bibberen ej (lacht). Ook ik had het in het begin wat moeilijk, moest wat wennen aan het kunstlicht enzo maar uiteindelijk kon ik de set naar me toe trekken. In de tweede set werd ik van het begin tot het einde overklast door Anna, toen dacht ik echt dat ik snel zou verliezen. Toen ik echter aan de derde set begon kwam mijn beste tennis naar boven want ik wou en zou deze Us Open nog niet verlaten. Ja die set is misschien wel de beste geweest van mijn hele seizoen en het was nodig tegen Anna!Give me more!!!!"
Nu zit je in de volgende ronde, je bent nog één match verwijdert van de kwartfinales. Iets wat je dit jaar enkel maar op de Australian Open haalde, bij de andere twee majors wist je de tweede week niet te bereiken.
"Ja, ik heb dit jaar ondermaats gepresteerd op de grandslams! Enkel in Melbourne speelde ik goed tennis maar daar was Sania gewoon outstanding. In Parijs stond ik onder veel te grote druk en in Wimbledon had ik een gebrek aan vertrouwen. Hier voelt het momenteel goed aan, er zijn nog punten waarvan ik weet daar moet ik aan werken. Het tornooi is echter nog maar pas bezig dus ik heb nog tijd om mijn spel te verbeteren!"
Nu wacht Nadia Petrova, die verrassend Chanda versloeg
"Nadia is altijd een gevaarlijke tegenstandster, haar service is haar sterkste wapen. Toch ben ik ergens blij dat zij het is die ik ontmoet in plaats van Chanda Rubin. Van haar weet ik dit jaar maar niet te winnen! Maar zoals ik daarjuist al zei zal Nadia een zware dobber worden, ik moet proberen haar service zo goed mogelijk te lezen en haar aan het lopen te krijgen. Dat is de sleutel van de match!
Wat ga je morgen doen, we zien dat je een vrije dag hebt
"Ik ga in de voormiddag wat trainen met Michaella met het ogg op onze dubbelwedstrijd van morgen. Dan ga ik ook nog proberen wat mee te pikken van haar wedstrijd tegen Zakopalova, zeker geen makelijke opdracht voor haar maar momenteel speelt Krajieck echt goed hoor. Tot slot ga ik vandaag een bezoek brengen aan de kinderafdeling van een ziekenhuis in New York. Ik ga proberen die kinderen een mooie dag te geven, want als je daar bent dan besef je dat het winnen of verliezen van een wedstrijd niet het belangrijkste is!"
Veel succes overmorgen Kim!
Merci!
Kim haar famuze spreidstand
dieterk- God
- Aantal berichten : 960
Registration date : 08-12-06
Jenny is ready!
Jennifer Capriati is klaar om te starten aan de Us Open! Op deze grandslam had ze al vanaf het begin haar zinnen gezet: "I am going to win, it's as simple as that!". Vanavond mag ze voor een uitverkocht Arthur Ashe stadium die uitspraak kracht bij zetten want ze bekampt nummer 3 van de wereld Golovin. "Ik blijf erbij dat kind is het bewijs dat dom zijn en tennis spelen wel degelijk samen gaan. Wat een uitspraken dat ze allemaal doet ronduit belachelijk! Eens zien of zij en haar coach straks nog gaan lachen!"
Jennifer Capriati is klaar om te starten aan de Us Open! Op deze grandslam had ze al vanaf het begin haar zinnen gezet: "I am going to win, it's as simple as that!". Vanavond mag ze voor een uitverkocht Arthur Ashe stadium die uitspraak kracht bij zetten want ze bekampt nummer 3 van de wereld Golovin. "Ik blijf erbij dat kind is het bewijs dat dom zijn en tennis spelen wel degelijk samen gaan. Wat een uitspraken dat ze allemaal doet ronduit belachelijk! Eens zien of zij en haar coach straks nog gaan lachen!"
lordfrans- Prince Member
- Aantal berichten : 117
Leeftijd : 34
Registration date : 28-04-07
"Ik ben de top tien zeker waard!"
Op de eerste dag van de US Open spraken we met Maria Sharapova. Door haar recente goede prestaties is ze in het enkelspel voor de eerste maal tot de top tien doorgedrongen. In het dubbel is ze samen met Flavia Pennetta al wekenlang de nummer één en pakte ze reeds negen titels.
"Ja, eindelijk ook de doorbraak in het enkelspel. Ik ben de top tien zeker waard! Het is een mooie basis om volgend seizoen naar de top 5 te kunnen gaan. Eerst hoop ik natuurlijk goed te doen op de US Open."
"Ik heb gehoord dat Jenny ready is. Hebben jullie haar al gezien in haar tennisoutfit. Ik verzeker je: haar lichaam ziet er niet ready uit. Ikzelf zie me niet op haar leeftijd nog spelen. Er is een tijd van komen en gaan. Je maakt je compleet belachelijk als je als oudje nog wil meedraaien aan de top. Ik voorspel dat we binnen enkele weken niets meer horen over Jennifer Capriati. Ze kan beter besluiten om waardig oud te worden in plaats van in veel te strakke tennispakjes rond te huppen op de tenniscourts."
Jennifer heeft wel gelijk als ze stelt dat Tatiana Golovin een onnozel kind is. Niemand, zowel organisatie als speelsters, moet haar. Daar heeft ze zelf voor gezorgd met die veel te stoute uitspraken voor iemand van haar status. Ook Anna Chakvetadze gaat niet vrijuit hoor. Ik heb een interview van haar gelezen dat ze niet publiekelijk wil reageren op mijn uitspraken. Belachelijk! Ze heeft gewoon geen mening. En als je geen mening hebt en niet wil reageren, waarom moet je dan een interview geven? Van alle Russische speelsters is zij nu toch wel de vreemde eend in de bijt.
(Maria Sharapova tijdens de officiële opening van de US Open)
Op de eerste dag van de US Open spraken we met Maria Sharapova. Door haar recente goede prestaties is ze in het enkelspel voor de eerste maal tot de top tien doorgedrongen. In het dubbel is ze samen met Flavia Pennetta al wekenlang de nummer één en pakte ze reeds negen titels.
"Ja, eindelijk ook de doorbraak in het enkelspel. Ik ben de top tien zeker waard! Het is een mooie basis om volgend seizoen naar de top 5 te kunnen gaan. Eerst hoop ik natuurlijk goed te doen op de US Open."
"Ik heb gehoord dat Jenny ready is. Hebben jullie haar al gezien in haar tennisoutfit. Ik verzeker je: haar lichaam ziet er niet ready uit. Ikzelf zie me niet op haar leeftijd nog spelen. Er is een tijd van komen en gaan. Je maakt je compleet belachelijk als je als oudje nog wil meedraaien aan de top. Ik voorspel dat we binnen enkele weken niets meer horen over Jennifer Capriati. Ze kan beter besluiten om waardig oud te worden in plaats van in veel te strakke tennispakjes rond te huppen op de tenniscourts."
Jennifer heeft wel gelijk als ze stelt dat Tatiana Golovin een onnozel kind is. Niemand, zowel organisatie als speelsters, moet haar. Daar heeft ze zelf voor gezorgd met die veel te stoute uitspraken voor iemand van haar status. Ook Anna Chakvetadze gaat niet vrijuit hoor. Ik heb een interview van haar gelezen dat ze niet publiekelijk wil reageren op mijn uitspraken. Belachelijk! Ze heeft gewoon geen mening. En als je geen mening hebt en niet wil reageren, waarom moet je dan een interview geven? Van alle Russische speelsters is zij nu toch wel de vreemde eend in de bijt.
(Maria Sharapova tijdens de officiële opening van de US Open)
raf- Senior Member
- Aantal berichten : 79
Leeftijd : 40
Registration date : 09-12-06
Capriati klopt Golovin voor eigen volk
Eerste ronde
Davenport [8] d. Kuznetsova 2/6 6/3 6/2
Radwanska [15] d. Schnyder 6/4 2/6 7/5
V Williams d. Sharapova [10] 7/6(5) 7/6(5)
Capriati d. Golovin [3] 6/4 6/3
Zakopalova [7] d. Krajicek 2/6 6/4 7/6(5)
Henin [16] d. Hantuchova 6/7(2) 7/5 7/6(3)
Maes [WC] d. Dechy [13] 6/0 0/6 6/3
Pennetta [2] d. Mandula 7/5 2/6 6/2
De topreekshoofden deden het vandaag goed, enkel Tatiana Golovin mag haar biezen pakken. De Roland Garros-winnares verloor in twee sets van Jennifer Capriati. De Amerikaanse is nog maar toe aan haar tiende tornooi en speelde zonder zenuwen in het Arthur Ashe Stadium. Golovin gaf een vrij lome indruk, misschien zitten de talloze feestjes er voor iets tussen. Capriati ontmoet nu landgenote Venus Williams die in twee tiebreaks Maria Sharapova [10] klopte. Ook die andere Amerikaanse, Lindsay Davenport [8], mag naar de tweede ronde. Zij was in drie sets de betere van Svetlana Kuznetsova. Davenport treft nu 15de reekshoofd Agnieszka Radwanska. Die was na een fel gevecht te sterk voor veterane Patty Schnyder.
In het onderste kwart gaan Flavia Pennetta [2] en Klara Zakopalova [7] zoals verwacht verder. Pennetta was in drie sets te sterk voor ex-nummer 1 Petra Mandula. Nu wacht Caroline Maes die Nathalie Dechy terug naar Frankrijk stuurde. Zakopalova had de grootste moeite met Michaella Krajicek, maar gaf de Nederlandse in de tiebreak van de derde set de genadeslag. Zakopalova treft in de tweede ronde Justine Henin [16]. Zij was in een spannend duel net de betere van Daniela Hantuchova.
Eerste ronde
Chakvetadze/Vaidisova d. Golovin/Stevenson [4] 5/7 6/4 6/4
Maes/V Williams d. Henin/Mandula [8] 6/0 0/6 6/4
Medina-Garrigues/Schnyder [5] d. Petrova/Zakopalova 3/6 6/4 7/6(4)
Hantuchova/Pierce [2] d. Dechy/Kuznetsova 2/6 6/4 6/4
In het dubbelspel gingen Golovin en Stevenson eruit. De vierde reekshoofden verloren van dubbeltandem in vorm, Chakvetadze en Vaidisova. Die ontmoeten nu Maes en V Williams. Vorige week waren ze alvast sterker dan het Belgisch-Amerikaans duo. Hantuchova en Pierce zetten de jacht op de nummer 1 goed in met een zege op Dechy en Kuznetsova. Nu wachten outsiders Medina-Garrigues en Schnyder. Zij boekten een knappe overwinning over Petrova en Zakopalova.
Eerste ronde
Davenport [8] d. Kuznetsova 2/6 6/3 6/2
Radwanska [15] d. Schnyder 6/4 2/6 7/5
V Williams d. Sharapova [10] 7/6(5) 7/6(5)
Capriati d. Golovin [3] 6/4 6/3
Zakopalova [7] d. Krajicek 2/6 6/4 7/6(5)
Henin [16] d. Hantuchova 6/7(2) 7/5 7/6(3)
Maes [WC] d. Dechy [13] 6/0 0/6 6/3
Pennetta [2] d. Mandula 7/5 2/6 6/2
De topreekshoofden deden het vandaag goed, enkel Tatiana Golovin mag haar biezen pakken. De Roland Garros-winnares verloor in twee sets van Jennifer Capriati. De Amerikaanse is nog maar toe aan haar tiende tornooi en speelde zonder zenuwen in het Arthur Ashe Stadium. Golovin gaf een vrij lome indruk, misschien zitten de talloze feestjes er voor iets tussen. Capriati ontmoet nu landgenote Venus Williams die in twee tiebreaks Maria Sharapova [10] klopte. Ook die andere Amerikaanse, Lindsay Davenport [8], mag naar de tweede ronde. Zij was in drie sets de betere van Svetlana Kuznetsova. Davenport treft nu 15de reekshoofd Agnieszka Radwanska. Die was na een fel gevecht te sterk voor veterane Patty Schnyder.
In het onderste kwart gaan Flavia Pennetta [2] en Klara Zakopalova [7] zoals verwacht verder. Pennetta was in drie sets te sterk voor ex-nummer 1 Petra Mandula. Nu wacht Caroline Maes die Nathalie Dechy terug naar Frankrijk stuurde. Zakopalova had de grootste moeite met Michaella Krajicek, maar gaf de Nederlandse in de tiebreak van de derde set de genadeslag. Zakopalova treft in de tweede ronde Justine Henin [16]. Zij was in een spannend duel net de betere van Daniela Hantuchova.
Eerste ronde
Chakvetadze/Vaidisova d. Golovin/Stevenson [4] 5/7 6/4 6/4
Maes/V Williams d. Henin/Mandula [8] 6/0 0/6 6/4
Medina-Garrigues/Schnyder [5] d. Petrova/Zakopalova 3/6 6/4 7/6(4)
Hantuchova/Pierce [2] d. Dechy/Kuznetsova 2/6 6/4 6/4
In het dubbelspel gingen Golovin en Stevenson eruit. De vierde reekshoofden verloren van dubbeltandem in vorm, Chakvetadze en Vaidisova. Die ontmoeten nu Maes en V Williams. Vorige week waren ze alvast sterker dan het Belgisch-Amerikaans duo. Hantuchova en Pierce zetten de jacht op de nummer 1 goed in met een zege op Dechy en Kuznetsova. Nu wachten outsiders Medina-Garrigues en Schnyder. Zij boekten een knappe overwinning over Petrova en Zakopalova.
Laatst aangepast door op 06.09.07 11:59; in totaal 1 keer bewerkt
HawkEye- HawkEye
Order of Play
Arthur Ashe Stadium
{Day Session}
Maes [WC] vs Pennetta [2]
Davenport [8] vs Radwanska [15]
Rubin/Safina [7] vs Capriati/Radwanska
{Night Session}
Zvonareva [1] vs Harkleroad
Zakopalova [7] vs Henin [16]
Harkleroad/Mirza [3] vs Myskina/Shaughnessy
Louis Armstrong Stadium
{Day Session}
Shaugnessy [WC] vs Myskina
Petrova vs K Clijsters [6]
Pennetta/Sharapova [1] vs Davenport/Zvonareva
{Night Session}
Stevenson [4] vs Kirilenko [9]
V Williams vs Capriati
K Clijsters/Krajicek vs Kirilenko/Paszek [6]
Arthur Ashe Stadium
{Day Session}
Maes [WC] vs Pennetta [2]
Davenport [8] vs Radwanska [15]
Rubin/Safina [7] vs Capriati/Radwanska
{Night Session}
Zvonareva [1] vs Harkleroad
Zakopalova [7] vs Henin [16]
Harkleroad/Mirza [3] vs Myskina/Shaughnessy
Louis Armstrong Stadium
{Day Session}
Shaugnessy [WC] vs Myskina
Petrova vs K Clijsters [6]
Pennetta/Sharapova [1] vs Davenport/Zvonareva
{Night Session}
Stevenson [4] vs Kirilenko [9]
V Williams vs Capriati
K Clijsters/Krajicek vs Kirilenko/Paszek [6]
HawkEye- HawkEye
Krajicek eervol ten onder tegen Zakpalova, maar ze moest winnen !!!
Nick- God
- Aantal berichten : 833
Registration date : 07-12-06
capriati heeft dus kennelijk haar 100 of 50 bonuspunten gebruikt.. weet ik vele hoeveel dat er zijn, ze wint dus het toernooi mensen
Grandslamer- God
- Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06
'Slechte verliezer'
Tatiana Golovin is uitgeschakeld op het toernooi van Flushing Meadows. Niet alleen in het enkelspel ging ze onderuit, ook op het dubbelspel verloor ze in de ronde. Golovin verloor van nobody capriati en in het dubbelspel van andere truttebellen. Golovin was enigszins ontgoocheld maar kon later de pers te woord staan. Met opmerkelijke woorden vooral ten opzichten van de organisatie..
Golovin hoe ging de wedstrijd?
"Slecht, sloeg veel fout"
Wat je onder de indruk van het spel van Capriati?
"Nee"
Hoe verklaar je dan het verlies?
"Weet ik veel, ik heb de wedstrijd nog niet bekeken. Dus jullie mogen hem analyseren, ik heb hem nog niet gezien"
Je had kansen in de wedstrijd, was Capriati dan toch niet de betere?
"Nee, wat ik al zeg. Capriati heeft haar zogenaamde bonuspunten ingezet. Dat betekent dat ze extra veelkans had op de overwinning door drankjes."
In het dubbelspel verloor je ook in de eerste ronde, hoe ging die wedstrijd?
"Wat denk je zelf, ik verlies hier in de eerste ronde denk je dan dat ik blij ben. Fuck wedstrijd.."
Je lijkt een slechte verliezer omdat je kortaf antwoord..
"Ik ben geen slechte verliezer. Ik heb namelijk niet verloren van Capriati, ik heb verloren van de organisatie. Er zitten daar rotte appels in het bestuur die mij steeds aan het bedreigen zijn en met zogenaamde censuur willen voorkomen dat ik mijn verhaal doe. Ik ga dus zeker weten wel mijn verhaal doen"
Wat is het verhaal?
"Nou, het bestuur van de fwta is corrupt. Ze nemen van alles aan en wanneer iemand kritiek op ze uit verliezen ze opeens alle wedstrijd door 'onverklaarbare' wijze. Nu weer, ik zeg iets over de organisatie en opeens noemen ze me lui en sta ik hier te vertellen dat ik 2 wedstrijd verloren heb. Is dat niet toevallig? zo gaat het trouwens altijd. Ze zoeken de wedstrijden uit en kijken wie ze graag willen winnen. Nee, het is hier zeker geen paradijs. Ik heb daarom ook besloten de komende weken niet in actie te komen.."
Tatiana Golovin is uitgeschakeld op het toernooi van Flushing Meadows. Niet alleen in het enkelspel ging ze onderuit, ook op het dubbelspel verloor ze in de ronde. Golovin verloor van nobody capriati en in het dubbelspel van andere truttebellen. Golovin was enigszins ontgoocheld maar kon later de pers te woord staan. Met opmerkelijke woorden vooral ten opzichten van de organisatie..
Golovin hoe ging de wedstrijd?
"Slecht, sloeg veel fout"
Wat je onder de indruk van het spel van Capriati?
"Nee"
Hoe verklaar je dan het verlies?
"Weet ik veel, ik heb de wedstrijd nog niet bekeken. Dus jullie mogen hem analyseren, ik heb hem nog niet gezien"
Je had kansen in de wedstrijd, was Capriati dan toch niet de betere?
"Nee, wat ik al zeg. Capriati heeft haar zogenaamde bonuspunten ingezet. Dat betekent dat ze extra veelkans had op de overwinning door drankjes."
In het dubbelspel verloor je ook in de eerste ronde, hoe ging die wedstrijd?
"Wat denk je zelf, ik verlies hier in de eerste ronde denk je dan dat ik blij ben. Fuck wedstrijd.."
Je lijkt een slechte verliezer omdat je kortaf antwoord..
"Ik ben geen slechte verliezer. Ik heb namelijk niet verloren van Capriati, ik heb verloren van de organisatie. Er zitten daar rotte appels in het bestuur die mij steeds aan het bedreigen zijn en met zogenaamde censuur willen voorkomen dat ik mijn verhaal doe. Ik ga dus zeker weten wel mijn verhaal doen"
Wat is het verhaal?
"Nou, het bestuur van de fwta is corrupt. Ze nemen van alles aan en wanneer iemand kritiek op ze uit verliezen ze opeens alle wedstrijd door 'onverklaarbare' wijze. Nu weer, ik zeg iets over de organisatie en opeens noemen ze me lui en sta ik hier te vertellen dat ik 2 wedstrijd verloren heb. Is dat niet toevallig? zo gaat het trouwens altijd. Ze zoeken de wedstrijden uit en kijken wie ze graag willen winnen. Nee, het is hier zeker geen paradijs. Ik heb daarom ook besloten de komende weken niet in actie te komen.."
Grandslamer- God
Trouwens wat Golovin al gezegt heeft, ik heb hier voor de grap kritiek en opeens wint Golovin geen wedstrijd meer.. beetje triest om dat zo te gaan doen. Bart je kan niet tegen kritiek, kritiek bij een blij spel als dit.. ik ben niet de enige wie dat hier denkt, maar wel een van de eerste die dat durft te zeggen...Grandslamer schreef:capriati heeft dus kennelijk haar 100 of 50 bonuspunten gebruikt.. weet ik vele hoeveel dat er zijn, ze wint dus het toernooi mensen
Grandslamer- God
Grandslamer schreef:Trouwens wat Golovin al gezegt heeft, ik heb hier voor de grap kritiek en opeens wint Golovin geen wedstrijd meer.. beetje triest om dat zo te gaan doen. Bart je kan niet tegen kritiek, kritiek bij een blij spel als dit.. ik ben niet de enige wie dat hier denkt, maar wel een van de eerste die dat durft te zeggen...Grandslamer schreef:capriati heeft dus kennelijk haar 100 of 50 bonuspunten gebruikt.. weet ik vele hoeveel dat er zijn, ze wint dus het toernooi mensen
Ik denk niet dat Bart Golivin bewust laat verliezen hoor, grandslamer. Trouwens je kritiek op de zogenaamde FWTA-organisatie is toch ook maar gespeeld of ben ik daar verkeerd in. Ik denk dat Bart zich daardoor niet laat leiden anders stop je daar niet zoveel werk in hoor.
Ik vind wel dat je gelijk hebt over die bonuspunten. Het is verwerpelijk dat een speelster 50 punten tesamen inzet. Is nog al eens gebeurd op een GS dit seizoen dacht ik. Dit ondermijnt het spelgegeven van deze FWTA en de resultaten worden voorspelbaar wat het allemaal natuurlijk veel minder leuk maakt. Misschien volgend seizoen een regel dat er bv maximaal 15 bonuspunten mogen ingezet worden per tornooi?
raf- Senior Member
- Aantal berichten : 79
Leeftijd : 40
Registration date : 09-12-06
Grandslamer schreef:capriati heeft dus kennelijk haar 100 of 50 bonuspunten gebruikt.. weet ik vele hoeveel dat er zijn, ze wint dus het toernooi mensen
Wat ben jij me een zielig geval! Als ik het me goed herrinner won jij Roland Garros ook door 150 punten te gebruiken. Heeft er toen één van jou tegenstanders zitten te kakken dat het de fout is van de organisatie en dat die 50 bonuspunten overdreven zijn? Sorry maar de titel van je artikel is eerder op u gericht. Echt zielig.
lordfrans- Prince Member
- Aantal berichten : 117
Registration date : 28-04-07
Worden de lotingen wel neutraal uitgevoerd? Bepaalde speelsters krijgen vaak lichtere lotingen dan andere. Sommigen moeten dan weer steeds heel vroeg tegen een tegenstander die hun niet ligt. Hoe zit het eigenlijk met die managers die het nu opnemen voor de organisatie? Hebben die misschien goede relaties met de FWTA? Mogen zij hun zegje doen bij de lotingen? Hier speelt zich blijkbaar veel af achter de schermen.
?? kben helemaal niet boos over 150 bonuspunten.. interreseert mij wat ey..lordfrans schreef:Grandslamer schreef:capriati heeft dus kennelijk haar 100 of 50 bonuspunten gebruikt.. weet ik vele hoeveel dat er zijn, ze wint dus het toernooi mensen
Wat ben jij me een zielig geval! Als ik het me goed herrinner won jij Roland Garros ook door 150 punten te gebruiken. Heeft er toen één van jou tegenstanders zitten te kakken dat het de fout is van de organisatie en dat die 50 bonuspunten overdreven zijn? Sorry maar de titel van je artikel is eerder op u gericht. Echt zielig.
Ik had het alleen over dat het toevallig was dat Golovin tegenover haar kreeg na haar GESPEELDE kritiek.. want het was erg stil hier..
Dat je gewonnen hebt is gewoon dat je via de bonuspunten hebt ingestuurd, dus? big deal.. zit ik niet mee dat ik verloren heb.. gaat er alleen om dat het heel toevallig is (en ook vorige week) nadat golovin kritiek had..
Grandslamer- God
Over dat toernooi, dat was Golovin maar je hebt misschien wel een punt (ook al won Golovin Roland Garros door die punten)..raf schreef:Grandslamer schreef:Trouwens wat Golovin al gezegt heeft, ik heb hier voor de grap kritiek en opeens wint Golovin geen wedstrijd meer.. beetje triest om dat zo te gaan doen. Bart je kan niet tegen kritiek, kritiek bij een blij spel als dit.. ik ben niet de enige wie dat hier denkt, maar wel een van de eerste die dat durft te zeggen...Grandslamer schreef:capriati heeft dus kennelijk haar 100 of 50 bonuspunten gebruikt.. weet ik vele hoeveel dat er zijn, ze wint dus het toernooi mensen
Ik denk niet dat Bart Golivin bewust laat verliezen hoor, grandslamer. Trouwens je kritiek op de zogenaamde FWTA-organisatie is toch ook maar gespeeld of ben ik daar verkeerd in. Ik denk dat Bart zich daardoor niet laat leiden anders stop je daar niet zoveel werk in hoor.
Ik vind wel dat je gelijk hebt over die bonuspunten. Het is verwerpelijk dat een speelster 50 punten tesamen inzet. Is nog al eens gebeurd op een GS dit seizoen dacht ik. Dit ondermijnt het spelgegeven van deze FWTA en de resultaten worden voorspelbaar wat het allemaal natuurlijk veel minder leuk maakt. Misschien volgend seizoen een regel dat er bv maximaal 15 bonuspunten mogen ingezet worden per tornooi?
Het gaat mij er alleen over dat het heel toevallig is, dit was trouwens niet de eerste keer. Toen ik met Myskina speelde en Myskina kritiek had, (erg origineel was dat van Golovin dus niet ), verloor ze ook alles totdat ze zogenaamd sorry had gezegt..
Grandslamer- God
Venus Williams spreekt
Ik vind persoonlijk ook dat de 50 bonuspunten afgeschaft moet worden in het volgende seizoen. Er zou iets in de plaats moeten komen zoals op de fatptour. Zelf stel ik voor dat we drie keer per jaar 15 punten extra mogen inzetten. ( max 1 GS). Want nu zetten veel speelsters 50 punten in een keer in. Zo hebben de andere speelsters in het tornooi geen schijn van kans meer. Met mijn voorstel heeft de speelster die geen bonuspunten gebruikt evengoed nog een redelijke kans om te winnen. Ik vind dat de speelsters de hoofden bijelkaar moeten steken. Zo kunnen we immers nieuwe regels doorvoeren.
Tevens vind ik ook dat we nieuwe speelsters moeten gaan zoeken. Want de laatste tijd heef de fwta en fatp veel spelers verloren.
Ik wil ook nog zeggen dat bart en wimpie er alles aan doen om de tour zo goed mogelijk te laten draaien. Ze staan immers week na week klaar om tornooien te organiseren. Zelf heb ik deze zomer the flanders open gedaan. Er kruipt meer tijd in dan je denkt. Hierbij roep ik op om de scheldpartijen tussen speelsters te stoppen.
Iedereen nog veel geluk op de us open
venus
Ik vind persoonlijk ook dat de 50 bonuspunten afgeschaft moet worden in het volgende seizoen. Er zou iets in de plaats moeten komen zoals op de fatptour. Zelf stel ik voor dat we drie keer per jaar 15 punten extra mogen inzetten. ( max 1 GS). Want nu zetten veel speelsters 50 punten in een keer in. Zo hebben de andere speelsters in het tornooi geen schijn van kans meer. Met mijn voorstel heeft de speelster die geen bonuspunten gebruikt evengoed nog een redelijke kans om te winnen. Ik vind dat de speelsters de hoofden bijelkaar moeten steken. Zo kunnen we immers nieuwe regels doorvoeren.
Tevens vind ik ook dat we nieuwe speelsters moeten gaan zoeken. Want de laatste tijd heef de fwta en fatp veel spelers verloren.
Ik wil ook nog zeggen dat bart en wimpie er alles aan doen om de tour zo goed mogelijk te laten draaien. Ze staan immers week na week klaar om tornooien te organiseren. Zelf heb ik deze zomer the flanders open gedaan. Er kruipt meer tijd in dan je denkt. Hierbij roep ik op om de scheldpartijen tussen speelsters te stoppen.
Iedereen nog veel geluk op de us open
venus
kken- King Member
- Aantal berichten : 235
Leeftijd : 35
Registration date : 16-04-07
Op die oneerlijkheid ga ik zelfs niet op in gaan . Ik weet dat ik recht in mijn schoenen sta en wat win ik er mee? Golovin staat trouwens top 5 en won ook al GS-titels.
Over bonuspunten is al lang hiervoor nagedacht geweest. Dat verandert volgend seizoen. No panic.
Over bonuspunten is al lang hiervoor nagedacht geweest. Dat verandert volgend seizoen. No panic.
HawkEye- HawkEye
Ik heb niets gezegt over de 'successen' die Golovin heeft gehad, alleen wanneer er een paar dingen gebeuren wat betekent dat iemand fictief of niet fictief kritiek uit op de fwta, de resultaten opeens naar achteren gaan en niets winnen.Bart schreef:Op die oneerlijkheid ga ik zelfs niet op in gaan . Ik weet dat ik recht in mijn schoenen sta en wat win ik er mee? Golovin staat trouwens top 5 en won ook al GS-titels.
Het enige wat Golovin wilde is dat mensen weer een beetje plezier kregen in het spel...
ik wil trouwens nogmaals benadrukken dat ik geen kritiek uit omdat Golovin verliest dat is namelijk wel heel triest.. in het begin van het jaar won ze ook niks en toen vond ik het ook niet erg.. ik vond het alleen heel 'toevallig'
Grandslamer- God
Als ex-organisator weet ik maar al te goed dat je als organisator er geen baat bij hebt dat die speler wint. En aangezien de loting meestal gebeurt voor je van iedereen punten krijgt, kan je niet foefelen met de draw. En aangezien je zoiezo al veel tijd in dit spel steekt, zou het zot zijn om na te gaan wie van wie kan winnen enzo.
Dit is nog altijd maar een spel é mensen.
Dit is nog altijd maar een spel é mensen.
boyke- King Member
- Aantal berichten : 334
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 2 van 7
Permissies van dit forum: