FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA San Diego

+6
kimmie
Grandslamer
mehor
jochemver
Dark Tiger
HawkEye
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

FWTA San Diego - Pagina 2 Empty Re: FWTA San Diego

Bericht  HawkEye 31.08.07 13:38

Medina-Garrigues en Sharapova sterk in enkel en dubbel

FWTA San Diego - Pagina 2 B71285c3-e681-4d59-9c0d-e706d4417c0a

Kwartfinales
Medina-Garrigues d. Mandula 7/5 3/6 6/1
Sharapova d. Vaidisova 6/2 0/6 6/2
Radwanska d. Safina 2/6 7/5 6/4
Zakopalova d. Hantuchova 6/3 2/6 7/5

Pennetta/Sharapova [1] d. K Clijsters/Krajicek 6/2 1/6 6/1
Medina-Garrigues/Schnyder d. Petrova/Zakopalova 1/6 7/5 6/2
Chakvetadze/Vaidisova d. Harkleroad/Mirza [3] 2/6 7/5 6/3
Maes/V Williams d. Hantuchova/Pierce [2] 7/5 2/6 6/3

Anabel Medina-Garrigues en Maria Sharapova tonen in San Diego dat ze klaar zijn voor de US Open. Beiden plaatsten zich voor de halve finales van zowel het enkel- als het dubbelspel. Medina-Garrigues klopte in het enkelspel ex-nummer 1 Petra Mandula terwijl Nicole Vaidisova eraan ging tegen Sharapova. Dinara Safina verloor in drie sets van de jonge Poolse Agnieszka Radwanska. Zij ontmoet nu Klara Zakopalova, één van de revelaties van dit seizoen. Zakopalova klopte Hantuchova.

In het dubbelspel staan de nummers 1 bij de laatste vier. Pennetta en Sharapova ontmoeten nu Medina-Garrigues en Schnyder. De tweede en derde reekshoofden gingen eruit tegen respectievelijk Maes/V Williams en Chakvetadze/Vaidisova. Die laatsten mogen we al outsiders voor de titel in NYC noemen.

FWTA Tour Director: "Dames hebben niet te klagen"

FWTA San Diego - Pagina 2 M
FWTA Tour Director over Golovin: "Ze is wisselvallig, en lui"

"FWTA-speelsters mogen zich in de pers niet negatief uitlaten over tornooien, tornooiorganisaties, sponsors,...", zo begint FWTA Tour Director Bart aan het wekelijkse vragenrondje. De FWTA-directie staat erop om elke week een persconferentie te geven om de pers in te lichten over de gang van zaken en de toekomstplannen van de tour. Dit keer kwamen de uitlatingen van Chakvetadze, maar vooral Golovin. Die vonden dat sommige tornooien slecht georganiseerd worden. "Zij hebben het recht niet om dat in de pers te zeggen. De speelsters weten dat als ze problemen ondervinden, ze dat mogen komen zeggen tegen officials. Daar wordt vaak rekening mee gehouden. Zo werd een tornooi al een keer afgeschaft door veelvuldig geklaag van speelsters. Dat is toen ook niet in de pers verschenen uit respect voor de organisatoren en hun sponsors. Het is zo dat de speelsters tijdens de Summer Games konden genieten van een ongelooflijke setting tussen palmbomen, villa's en strandbars waar de cocktails rijkelijk vloeiden. Maar dat was een exhibitietornooi. Die manier van werken kan niet, want op deze tour halen enkel speelsters die professioneel met hun sport bezig zijn, de top. De dames hebben niet te klagen. We staan er wel op dat de speelsters ook activiteiten kunnen doen buiten het tennis om hun niet op te branden. Zo laten we hen kennismaken met de cultuur van elk land en organiseren we elke week een players party. Voor de rest is er veel te veel geld mee gemoeid om er een braspartij van te maken." En wat met Golovin? "Tatiana kan nummer 1 worden, she's talented! Maar ze is ook wisselvallig, en lui. Ik zie haar niet jaren meedraaien aan de top, dat kan ze mentaal niet aan."

Met de aftocht van Hingis lijkt het FWTA Tennis wat ter plaatse te trappelen. "Het is zo dat met Hingis één van de grootste FWTA sterren is verdwenen. Maar er zijn nog genoeg kleurrijke figuren om dat gat op te vullen. De directie is nog lang niet van plan te stoppen, nooit. Daar hebben we nog geen seconde aan gedacht. Feit is trouwens dat het tennis populair blijft, getuige zijn de kijkcijfers, de bezoekersaantallen en het aantal speelsters op de tour. Dat laatste blijft op een aanvaardbaar aantal. Volgende week komt er in New York misschien wel een nieuwe ster opduiken. Geen paniek, jongens!
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  jochemver 31.08.07 16:40

Vaidisova Sad Vaidisova/Hantuchova Exclamation Very Happy
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 31
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Bericht  Kitty 31.08.07 19:46

sweet..punten sturen helpt blijkbaar wel Suspect
Kitty
Kitty
Prince Member
Prince Member

Vrouw Aantal berichten : 142
Leeftijd : 43
Registration date : 08-12-06

Bericht  mehor 31.08.07 19:57

Chakvetadze verbaasd

Anna Chakvetadze is zeer verbaasd over de aantijgingen die FWTA directeur Bart in haar richting uit. "Ik snap niet waar hij gelezen of gehoord heeft dat ik niet tevreden ben over de toernooien. Ik heb het er wel over gehad en gelukkig heb ik dat gesprek op tape opgenomen dus ik zal het gedeelte waar ik over toernooien spreek nogmaals laten horen.

Tape start:
"Hawaii was een verhaal apart. Dat was enorm luxueus en daar werden we enorm in de watten gelegd. Vergeleken bij dat toernooi is elk toernooi slecht geregeld, maar eerlijk gezegd mag je die vergelijking niet trekken. Ik heb tot nu toe geen klagen. Er zijn voldoende banen om te trainen en de andere faciliteiten zijn ook in orde. Het schema is goed ingedeeld zodat je niet te kort op elkaar je wedstrijden speelt, dus dat zit ook goed. Ik kan niet zo snel iets bedenken dat slecht te noemen is."

"De toernooidirectie mag mij komen uitleggen wat hier negatief aan is. Ik geef volgens mij complimenten over de hoeveelheid banen en andere faciliteiten en noem het schema zelfs goed. De laatste zin lijkt me dan ook voor zichzelf te spreken."

Chakvetadze gaf dan ook aan dat ze excuses verwacht van de FWTA directeur. "Dat lijkt me wel het minste. Ik vraag me dan ook af wat meneer Bart opeens tegen mij heeft. Ik sta de pers altijd keurig te woord en dat kan niet van alle speelsters op deze tour gezegd worden. Probeer van bepaalde speelsters maar een interview te vinden. Ik verzeker u dat dit lastig is. Ikzelf vind dat we het aan de pers en FWTA verplicht zijn om ons ook buiten de baan keurig op te stellen en dus aan persconferenties en andere evenmenten en dergelijke deel te nemen. Maar schijnbaar wordt dat niet echt op prijs gesteld."

Chakvetadze is dan ook zeer teleurgesteld in de FWTA. "Ik ben nog maar nauwelijks tot deze bond toegetreden, maar ik begin er al aan te denken om te vertrekken als dit zo doorgaat. Speelsters die zich niet al te sportief gedragen. Aantijgingen van de directie zonder goede redenen. Het moet niet veel gekker worden." Om erachteraan te zeggen: "Gelukkig heb ik een hele goede relatie met mijn dubbelpartner Vaidisova. We moedigen elkaar altijd aan als we enkel spelen en trainen ook veel met elkaar. Misschien heeft dit te maken met het feit dat we allebei nog maar net meedoen hier en anderen ons nog niet willen erkenen."

Laatst aangepast door op 31.08.07 20:00; in totaal 1 keer bewerkt
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

Bericht  mehor 31.08.07 19:59

Dus
mehor
mehor
God
God

Bericht  Grandslamer 31.08.07 20:57

mehor schreef:Dus
Question
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Man Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06

Bericht  mehor 31.08.07 22:23

Had per ongeluk dubbel gepost en dat leek me teveel van het goed. Aangezien je een post niet kan removen (weet althans niet hoe dat moet) moest ik iets in mijn tweede post plaatsen. Dat werd een heel kort 'dus'.
mehor
mehor
God
God

Bericht  HawkEye 01.09.07 19:20

Sharapova en Zakopalova na thrillers in finale

FWTA San Diego - Pagina 2 212318022004koukalova

Halve finales
Sharapova d. Medina-Garrigues 6/7(2) 7/6(6) 7/6(3)
Zakopalova d. Radwanska 7/6(3) 6/7(1) 7/6(5)

Pennetta/Sharapova [1] d. Medina-Garrigues/Schnyder 6/4 2/6 6/4
Chakvetadze/Vaidisova d. Maes/V Williams 7/5 6/1

In San Diego spelen Maria Sharapova en Klara Zakopalova de finale. Sharapova klopte de Spaanse Anabel-Medina-Garrigues na drie tiebreaks. Ook Zakopalova deed het op die manier, maar dan wel met een zege op de jonge Poolse Agnieszka Radwanska. Zakopalova komt zo voor het eerste de top 10 binnen. Als ze wint, wordt ze 7de. Doet ze dat niet, is ze 8ste. Ook Sharapova behoort maandag tot de beste 10. Als ze verliest, springt ze van 14 naar 10. Als ze het haalt, wordt ze 7de. Sharapova won nog nooit een enkeltitel. Het is al van Los Angeles vorig jaar geleden dat ze nog eens een finale haalde. Zakopalova won er al twee, allebei dit seizoen.

In het dubbelspel staat Sharapova ook in de finale. Samen met Flavia Pennetta haalde ze het van Anabel Medina-Garrigues en Patty Schnyder. Nu wachten Anna Chakvetadze en Nicole Vaidisova. Zij hadden weinig problemen met Caroline Maes en Venus Williams. Voor Chakvetadze en Golovin is het de tweede dubbelfinale op rij. Vorige week verloren ze in Toronto van Harkleroad/Mirza. Ze kunnen nu hun eerste dubbeltitel pakken. Als de nummers 1 het halen, is het al hun negende dubbeltitel. Het record staat op naam van Hingis, Kournikova en Schnyder met elk twaalf dubbeltitels. Ook Hantuchova, Mandula en Safina wonnen al meer dubbeltitels.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  jochemver 01.09.07 20:01

Go Chakvetadze/Vaidisova Exclamation
jochemver
jochemver
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 496
Leeftijd : 31
Registration date : 26-06-07

http://www.anaivanovic.com

Bericht  mehor 01.09.07 20:47

Mooie finaleplaats voor Chakvetadze en Vaidisova. Hopelijk nu wel met winst.
mehor
mehor
God
God

Bericht  HawkEye 02.09.07 12:26

Zakopalova wint derde titel van het jaar

FWTA San Diego - Pagina 2 12003-ausopen156

Finales
Zakopalova d. Sharapova 3/6 7/5 7/6(1)
Pennetta/Sharapova [1] d. Chakvetadze/Vaidisova 7/6(3) 0/6 6/0

Proficiat gefeliciteerd !!!

Klara Zakopalova heeft het FWTA-tornooi van San Diego op haar naam geschreven. De Tsjechische speelde nog maar haar twaalfde tornooi op de tour, maar speelt nu al de pannen van het dak. Na de titels in Charleston en Istanboel Pre-Masters heeft ze opnieuw een Tier I-tornooi op haar naam staan. In de finale was het zeker niet makkelijk tegen Maria Sharapova. De Russin speelde hoogstaand tennis, maar het mocht niet baten. Zakopalova stijgt van de 12de naar de 7de plaats en wordt nog één van de outsiders om misschien wel de koppositie aan het eind van het jaar over te nemen. Sharapova stijgt van 14 naar 10. Zakopalova eindigt nu ook vierde in de US Open Series (ze mag 6 punten extra inzetten), Sharapova eindigt vijfde (ze mag 4 punten inzetten).

In het dubbelspel viel er meer succes te rapen voor Maria Sharapova. Samen met Flavia Pennetta won ze nu al haar negende dubbeltitel, de vierde dit seizoen. In de finale waren ze te sterk voor Anna Chakvetadze en Nicole Vaidisova. Die verloren nu al voor de tweede week op rij de finale. Volgende week verdedigen Pennetta en Sharapova hun titel in New York. Chakvetadze eindigt wel knap tweede in de US Open Series (ze mag 10 punten extra inzetten), Vaidisova valt net buiten de prijzen met een zesde plaats.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  gentlepain 03.09.07 13:05

Zakopalova zal het alleszinds moeilijk hebben volgend jaar om de vele finaleplaatsen te evenaren.

Maar momenteel is het genieten van de derde titel.
Hopelijk op naar de vierde!

gentlepain
Senior Member
Senior Member

Man Aantal berichten : 75
Leeftijd : 45
Registration date : 20-02-07

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud