FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA New Haven & Los Angeles

+7
kimmie
mehor
Wimpie
Grandslamer
dieterk
Dark Tiger
HawkEye
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 Empty Re: FWTA New Haven & Los Angeles

Bericht  dieterk 16.08.07 20:42

Komaan Kim, probeer nog één wedstrijd te winnen! Meer als halve finale lijkt er niet in te zitten mits Sania ook in zelfde tabelhelft zit Very Happy
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  HawkEye 17.08.07 17:52

New Haven | Qualifier vernedert nummer 1

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 A_Chakvetjuego_h

Kwartfinales
Chakvetadze [Q] d. Zvonareva [1] 6/2 6/1
Zakopalova d. Sharapova 3/6 7/5 7/6(1)
Krajicek d. Radwanska 7/6(6) 7/6(5)
Harkleroad d. Pennetta [2] 6/2 6/4

Harkleroad/Mirza d. Chakvetadze/Vaidisova [Q] 6/3 7/6(0)
Capriati/Radwanska d. Mandula/Wickmayer 7/6(1) 0/6 6/4
K Clijsters/Krajicek d. Golovin/Stevenson [4] 5/7 7/6(3) 7/6(1)
Petrova/Zakopalova d. Hantuchova/Pierce [2] 7/5 7/6(3)

Los Angeles | Reekshoofden domineren

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 20070127014300301

Kwartfinales
Golovin [1] d. Safina 3/6 6/4 7/5
Davenport [4] d. Capriati [WC] 6/0 0/6 7/5
K Clijsters [3] d. Petrova 6/3 1/6 6/3
Mirza [2] d. Pierce 6/2 7/5
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  lordfrans 17.08.07 18:04

Jammer Jenny Sad Dubbel gaat dan weer wel goed! Smile

lordfrans
Prince Member
Prince Member

Man Aantal berichten : 117
Leeftijd : 34
Registration date : 28-04-07

Bericht  kimmie 17.08.07 20:30

Bart schreef:Chakvetadze [Q] d. Zvonareva [1] 6/2 6/1

Davenport [4] d. Capriati [WC] 6/0 0/6 7/5
Proficiat Anna hoedje af

Lindsay banaan
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06

Bericht  mehor 17.08.07 20:47

Dank je Kimmie....

Jammer dat ze niet door is in de dubbel, maar ook daar heeft ze het boven verwachting gedaan. Hoop dat ze door kan gaan met haar sterke spel in het enkel.
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 Empty Chakvetadze op stoom

Bericht  mehor 17.08.07 22:34

Anna Chakvetadze baart opzien

De Russische Anna Chakvetadze baart opzien in New Haven. In het derde toernooi die de Russin speelt heeft ze de halve finales weten te bereiken. Om zover te komen moest ze al vijf wedstrijden winnen.

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 Fs_472591_1

Chakvetadze begon haar kwalificatietoernooi nog met een setverlies tegen Ana Ivanovic. Daarna werd echter geen set meer verloren door haar. "Ik speel dit toernooi met iets meer druk op de opslagen van mijn tegenstanders. Ik probeer de bal zo vroeg mogelijk te raken waardoor de return lastiger wordt om weer goed te retourneren. Dat lukt dit toernooi tot nu toe aardig", aldus de Russische.

Het lukte zelfs zo goed dat ze in de kwalificatie zowel de nummer 1 (Kuznetsova) alsook de nummer 2 (Maes) wist te verslaan. In het gewone toernooi werd Chanda Rubin in de eerste ronde verschalkt. In de kwartfinale wist Chakvetadze zeer verrassend te winnen van de nummer 1 Vera Zvonareva. "Ik was vrbaasd dat het zo gemakkelijk ging", verontschuldigt Chakvetadze zich. "Ik raakte de ballen vandaag wel heel erg lekker en wist de druk op Vera goed op te voeren, waardoor de fouten als vanzelf werden gemaakt door haar. Ik had niet verwacht deze partij zo eenvoudig te winnen, want Zvonareva is een hele goede speelster."

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 269917609_e50056409f_m
Anna Chakvetadze enorm blij met de winst.

Chakvetadze hoopt nu dat ze in haar eerste halve finale direct kan doorstoten tot in de finale. "Het zou prachtig zijn dit toernooi op mijn naam te schrijven, maar ik heb daarvoor nog steeds twee wedstrijden te gaan", weet ze. "En de vier dames die nu in de halve finales staan kunnen allemaal goed tennissen. Daarnaast zijn dit de meiden die in vorm zijn deze week, dus het wordt steeds lastiger om een partij te winnen", blikt ze vast vooruit.
mehor
mehor
God
God

Bericht  Gunter 18.08.07 20:03

Serena Williams zet (voorlopig) punt achter tenniscarrière

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 2004_01_serena

Serena Williams kapt ermee. De Amerikaanse is het tennis momenteel kotsbeu en haar hoofd staat op dit moment naar heel wat anders. Williams is namelijk een van de hoofdrolspeelsters in de nieuwe film van Quentin Tarantino, bekend van onderandere Pulp Fiction en Kill Bill.

SW: "Het was een kans die ik absoluut niet kon laten schieten. Het tennis zei me de laatste tijd niet veel meer en dus heb ik besloten om te stoppen. Ik sluit een eventuele terugkeer niet uit, maar voorlopig heb ik genoeg van."

Coach Gunter houdt het echter nog niet voor bekeken. Hij heeft al een nieuwe poulain onder zijn hoede genomen: namenlijk de Russische Maria Kirilenko, die haar kans gaat wagen op het FWTA-circuit.

Gunter: "Maria is enorm gedreven en ik zie in haar een potentiële Grand-Slam winnares. Maar we blijven realistisch, het zal moeilijk zijn om te concurreren met de routiniers op het FWTA-circuit."

Kirilenko zal vanaf maandag haar opwachting maken in Toronto...
Gunter
Gunter
Senior Member
Senior Member

Man Aantal berichten : 85
Leeftijd : 35
Registration date : 07-12-06

Bericht  Grandslamer 18.08.07 20:24

Tati Very Happy Artikel komt morgen
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Man Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06

Bericht  HawkEye 18.08.07 22:14

New Haven | Harkleroad en Chakvetadze zonder moeite

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 Ashley,0

Halve finales
Chakvetadze [Q] d. Zakopalova 6/2 6/2
Harkleroad d. Krajicek 6/2 6/4

Capriati/Radwanska d. Harkleroad/Mirza 0/6 7/6(4) 6/0
K Clijsters/Krajicek d. Petrova/Zakopalova 6/4 2/6 6/4

Los Angeles | Droomfinale is een feit

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 Al4_golovin_400

Halve finales
Golovin [1] d. Davenport [4] 2/6 6/4 6/4
Mirza [2] d. K Clijsters [3] 6/3 6/2
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  dries22 18.08.07 22:34

Afmaken chaky yes
dries22
dries22
God
God

Man Aantal berichten : 551
Leeftijd : 40

Bericht  mehor 18.08.07 22:38

We do our best.
mehor
mehor
God
God

Bericht  Nick 19.08.07 2:29

Krajicek halve finale gehaald in enkel en nu in dubbel finale.
Het gaat goed Twisted Evil
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833

Bericht  HawkEye 19.08.07 10:19

New Haven | Chakvetadze wint bij derde deelname
Clijsters en Krajicek eerste titel als duo

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 1168599088_0

Finales
Chakvetadze [Q] d. Harkleroad 7/6(3) 7/5
K Clijsters/Krajicek d. Capriati/Radwanska 6/3 0/6 6/3

In New Haven heeft Anna Chakvetadze verrassend de maat genomen van Ashley Harkleroad. Chakvetadze komt uit de kwalificaties en klopte al ex-nummer 1 Rubin en huidig nummer 1 Zvonareva. Ook tegen Harkleroad was ze niet te stoppen. De Russin speelde nog maar haar derde tornooi op de FWTA Tour, maar laat nu al haar talent zien. Chakvetadze stijgt van de 36ste naar de 32ste plaats op de FWTA Ranking.
In het dubbelspel was de zege voor Kim Clijsters en Michaella Krajicek. Die boekten hun eerste titel als duo. In de finale waren ze te sterk voor het verrassende duo Capriati/Radwanska. Clijsters pakt zo haar derde dubbeltitel na Antwerpen en Wimbledon vorig jaar. Voor Krajicek is het haar tweede titel. Dit jaar won ze nog de Australian Open.

Los Angeles | Mirza zonder moeite

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 Sania_6

Finales
Mirza [2] d. Golovin [1] 6/3 6/3

Sania Mirza heeft de één plaats hoger gerangschikte Tatiana Golovin verrassend simpel de deur gewezen in de finale van Los Angeles. Na drie kwartiers stond de 6/3 6/3 al op het scorebord. Mirza, winnares van de Australian Open, wint zo haar derde titel van het jaar en uit haar carrière.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  dieterk 19.08.07 12:37

Go Kim en Michaella!!! Eerste tornooiwinst sinds hun samenwerking, goed zo Very Happy
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36

Bericht  Nick 19.08.07 12:56

dieterk schreef:Go Kim en Michaella!!! Eerste tornooiwinst sinds hun samenwerking, goed zo Very Happy

Idd, Zo mogen er nog veel volgen Twisted Evil
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 Empty dolblij

Bericht  mehor 19.08.07 15:43

Chakvetadze dolblij met toernooiwinst

Met een brede glimlach nam Anna Chakvetadze de beker in Toronto in ontvangst. De Russische won de finale met 7-6(3) 7-5 van Ashley Harkleroad. "Dit is een droom die uitkomt", waren de eerste woorden van de dolgelukkige Chakvetadze.

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 S_070112_AnnaChakvetadze_Wint_META_a-20070112-141017
Een dolblije Chakvetadze als de laatste bal geslagen is.

Chakvetadze speelde pas haar derde toernooi in de FWTA tour maar baarde opzien door maar één set te verliezen in het gehele toernooi. Dit was de allereerste set die ze speelde in Toronto. "Ik moest er even inkomen", verontschuldigt ze zich tijdens de persconferentie, "maar vanaf dat moment ging het wel lekker."

Dat het zeker lekker ging blijkt wel uit het feit dat de Russische maar liefst 7 partijen achter elkaar wist te winnen. En niet van de minsten. In de kwalificaties werden beide geplaatste speelsters verslagen en in ronde 1 versloeg Anna direct de ex-nummer 1 Chanda Rubin. Een ronde later werd de huidige nummer 1 Vera Zvonareva naar huis geslagen. In de halve finale werd Klara Zakopaleva verslagen en in de finale won ze van Ashley Harkleroad. Stuk voor stuk speelsters die al hun voetsporen hebben verdient op de FWTA tour.

"Ik voelde me deze week enorm sterk en zat lekker in mijn vel", verklaart Chakvetadze haar winst. "De lange vakantie die ik heb gehad in Hawaii heeft me goed gedaan. Ik heb daar lekker kunnen trainen zonder dat er enige druk was en dat werpt nu hier zijn vruchten af." Daarnaast heeft de Russische haar spel enigszins aangepast. "Dat klopt, ik probeer nu de bal sneller te raken om daardoor meer druk uit te kunnen oefenen. In dit toernooi lukte dat wonderwel."

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 313555-1478907-317-238
Anna kust de eerste trofee die ze op de FWTA tour heeft gewonnen.

Op de vraag of ze nu meer toernooien gaat winnen blijft ze bescheiden. "Elk toernooi is weer anders. Je moet naast goed spelen ook een beetje geluk hebben. Ik had deze week soms ook dat kleine beetje geluk die me uiteindelijk de winst opleverde, maar ik verwacht niet dat ik elke week zoveel geluk zal hebben." Daarnaast gaf ze aan dat ze nog een lange weg had te gaan naar de top. "Een toernooi winnen is toch iets anders dan een heel seizoen goed spelen. Ik kan de nummer 1 verslaan, maar dat wil niet zeggen dat ik ook beter ben dan de nummer 1. Dat was in dit toernooi wel zo, maar de volgende keer kan het zomaar andersom zijn. In tennis speelt de vorm van de dag ook een belangrijke rol. Ik wil eerst proberen om de top 10 te bereiken en als ik daarbij een toernooi kan winnen is dat natuurlijk mooi meegenomen, maar ik sta pas aan het begin van mijn carriere en de weg is nog lang."

Met deze toernooiwinst is echter wel bewezen dat ze de mogelijkheden bezit om richting top 10 door te stoten. "Ik doe gewoon mijn best en zie dan wel hoe ver ik in een toernooi kom", geeft ze als laatste nog mee, "maar reken er maar op dat ik altijd zal proberen om het toernooi te winnen."
mehor
mehor
God
God

Bericht  Grandslamer 19.08.07 18:02

Golovin verliest finale!

FWTA New Haven & Los Angeles - Pagina 2 2007stanford3

Tatiana Golovin is er niet ingeslaagd de finale winnend af te sluiten van het TIER II toernooi in Los Angeles. De Francaise speelde een saaie wedstrijd tegen de Indiaase Sania Mirza. De Francaise kon geen vat krijgen op het spel van Sania en sloeg veel dubbele fouten met doel om daarmee de macht in de rally te krijgen. Sania had dit gauw door en stond ver achter de baseline om te proberen er een rally van te maken. Dit lukte en ze won met 6/3 6/3.

"Helaas! Ik wilde graag dominant spelen maar dat lukte totaal niet. Ik kreeg geen vat op haar returns en vooral haar opslagen waren sterk. Als ik eenmaal gebroken werd, had ik geen kans meer om terug te breken. Toch ben ik heel blij met het spel wat ik deze week heb gespeeld en hoop ik dat ik dit kan doorzetten tot de US Open. Dit zou wel moeilijk worden, maar wie weet lukt het!"
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Man Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud