FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jarkko Nieminen

Ga naar beneden

Jarkko Nieminen Empty Jarkko Nieminen

Bericht  mehor 27.06.07 0:50

born 23 july 1981
185 cm
79 kg
left-handed / two-handed backhand

Jarkko Nieminen 4
mehor
mehor
God
God

Man Aantal berichten : 1082
Leeftijd : 58
Registration date : 21-06-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Jarkko Nieminen Empty Winst op Hawaii

Bericht  mehor 22.07.07 14:22

Het eerste toernooi waaraan Jarkko Nieminen deel heeft genomen heeft geleid tot een ongekend succes. Werd de Fin in het enkelspel nog in de eerste ronde uitgeschakeld in het mixed dubbel speelde Nieminen een ongekend sterk toernooi. Samen met Agniezska Radwanska werd niet alleen de finale gehaald maar werd deze ook gewonnen. Daarmee werd een ijzersterk toernooi, waarbij de nummers 1 en 2 van de plaatsingslijst werden verslagen, op een prachtige wijze afgesloten.

Jarkko Nieminen Nieminen4

Nieminen was na de finale enorm blij met het behaalde resultaat. "Het was al prachtig om bij de final 8 te komen, maar dit overtreft alles. Mijn verlies in de eerste ronde in het enkel is allang vergeten." Nieminen wilde ook zeker zijn dubbelpartner Agniezska Radwanska bedanken: "Het was toch een gok voor haar om met een nieuweling als ik te gaan spelen. Ze wist natuurlijk wel dat ik een aardig balletje kon slaan, maar spelen in de FATP is toch iets anders. En zo'n prestigieus toernooi als hier in Hawaii heeft daarin een zeer bijzondere status dus je snapt hoe blij wij zijn"."

Jarkko Nieminen 718271263

Nieminen en Radwanska mogen zich nu op gaan maken voor de laatste week waar alleen de beste koppels aan deel mogen nemen. "Te gek toch! Ik had de hoop om een of twee partijtjes te kunnen winnen. Er is dan ook nooit gedacht aan de final week. Om eerlijk te zijn dacht ik er niet klaar voor te zijn, maar het ging enorm goed. De samenwerking met Agniezska loopt voorbeeldig en dat heeft tot dit succes geleid. Gewoonweg super."
Een dag later glunderde Jarkko dan ook nog steeds van oor tot oor.

Jarkko Nieminen Anu-husband-400
mehor
mehor
God
God

Jarkko Nieminen Empty Hoera

Bericht  mehor 29.07.07 1:14

De droom van Jarkko Nieminen op Hawaii blijft maar doorgaan. De Fin en zijn Poolse partner Agniezska Radwanska wonnen het mixed dubbel toernooi en staan nu in de finale van het prestigieuze eindtoernooi tegen Henman en Safina. Nieminen kijkt uit naar deze finale: "We spelen hier dit toernooi zo lekker dat ik enorm uitzie naar de finale morgen. We hopen op een goed resultaat, maar dit toernooi kan voor mij sowieso niet meer stuk", aldus een dolblije Nieminen.

De Fin vocht in de halve finale een spannend enkelspelduel uit met Tommy Robredo. "Het ging lekker ja, al dacht ik na 4 sets al gewonnen te hebben. Toen dat niet zo bleek heb ik nog eens alles uit de kast gehaald om de wedstrijd te winnen om Agniezska met een goed gevoel de baan op te sturen. Dat lukte wonderwel, maar ik denk nog steeds dat ik na vier sets met 3-1 gewonnen had. Maar ik ben wel blij dat ik met winst ons op voorsprong kon zetten.

Jarkko Nieminen 11

Nadat Radwanska haar partij ook had gewonnen konden Nieminen en Radwanska zeer ontspannen de dubbel spelen. "Dat was wel fijn. Nu genoten we gewoon van het tennis en konden we alvast een paar dingen oefenen voor de finale", geeft Nieminen aan.

De finale zal een lastige wedstrijd worden waarin de nummers 1 en 2 van de Golden group elkaar weer treffen. "Dat is wel aardig ja, dat we beiden in dezelfde groep hebben gespeeld. Helaas hebben we toen verloren, maar nu willen we dat natuurlijk rechtzetten. Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat Henman en Safina de favorieten zijn."

Jarkko Nieminen 1174846065
In de eerste wedstrijd tegen Safina had Radwanska het heel lastig.
mehor
mehor
God
God

Jarkko Nieminen Empty Re: Jarkko Nieminen

Bericht  mehor 07.09.07 20:11

Nieminen slaat opeens toe

De Fin Jarkko Nieminen slaat tijdens het US Open opeens toe. De Fin stond vooral bekend als dubbelspeler na zijn winst in het mixed dubbel in Hawaii, maar laat nu zien ook in het enkel een goede partij te kunnen spelen. Daarom nu een interview met de sympathieke Fin:

Jarkko Nieminen 7850184nieminen

Het gaat lekker deze week.

Ik mag inderdaad niet klagen. Ik weet inderdaad de ballen goed te raken en speel daardoor met meer zelfvertrouwen. Wellicht heeft dat ertoe bijgedragen dat ik zo ver ben gekomen. Maar in de eerste ronde had ik ook een beetje geluk tegen Tommy (Haas red.)

In de tweede ronde versloeg je de als tweede geplaatste Tim Henman

Dat was voor mij ook een verrassing. Ik vind Tim een hele goede speler die in de eerste ronde vrij gemakkelijk had gewonnen. Het was een lastige partij, maar gelukkig won ik weer de tiebreak in set 5.

Dat lijkt je geheim want ook in ronde 3 werd het een vijfsetter

Dat is inderdaad wel lastig ja. Ik heb tot nu toe alleen maar 5 setters gespeeld. Ik kan dan ook merken dat ik vermoeid begin te raken. Maar als ik steeds de vijfde set in de tiebreak win ben ik zeker niet ontevreden.

Dus Agassi wordt in de vijfde set in de tiebreak verslagen

Ik hoop eigenlijk dat het sneller gaat. Maar als het in een tiebreak in de vijfde set moet gebeuren is het ook prima. Zolang ik maar de winnaar ben. (lacht)

Waar eindigt je opmars

Ik hoop dat ie helemaal niet eindigt. In eerste instantie dacht ik tegen Henman al geen kans te hebben, maar na die overwinning is het zelfvertrouwen behoorlijk toegenomen. Ik hoop dus mijn eerste finale te bereiken. Maar Agassi mag ik zekker niet onderschatten.

Succes dan nog verder

Dankje. Ik zal het nodig hebben.
mehor
mehor
God
God

Bericht  mehor 24.12.07 1:01

Nieminen zet alles op dubbel

Jarkko Nieminen zet dit seizoen alles op de dubbel. De Fin vind zichzelf niet goed genoeg om titels in het enkel te winnen, maar verwacht dit wel te kunnen in het dubbelspel.

"Als enkelspeler loopt het gewoon niet zo goed. Oke een halve finale op de US Open is niet verkeerd, maar verder heb ik nooit een halve finale gespeeld. In het dubbel heb ik al twee titels en stond in zes finales, waaronder de dubbels bij de heren en mixed dubbel in Wimbledon. Mij dunkt dat ik dus beter dubbel"

De statistieken wijzen inderdaad in die richting, maar je kan toch pas goed dubbelen als je een goede enkelspeler bent?

"Dat is niet helemaal waar, maar het is wel beter als je redelijk kunt singelen. Ik ben zelf een subtopper in het enkel en heb altijd goede partners gehad. Olivier (Rochus red.) had met zijn broer al veel bereikt toen ik in het circuit kwam. Ik heb veel van hem geleerd, maar was dit jaar aan iets nieuws toe. Met Niels (Desein red.) Klikte het gewoon goed en werd ook een titel gewonnen en haalde ik de finale op Wimbledon. Met Tommy (Haas red.) is het nog even aftasten. We hebben pas twee toernooien samengespeeld, maar waren op het tweede toernooi al geplaatst. Ik denk dat we dat in de toekomst zeker vaker zullen zijn. Maar al deze spelers konden ook goed enkel spelen. Ik denk zelfs dat Tommy het in zich heeft om de nummer 1 daar te worden. En als wij als koppel op elkaar ingespeeld raken zie ik ons ook die eerste plek in het dubbel halen."

Dus in het dubbel kan je wel voor de hoogste plek gaan en in het enkel niet?

"Dat denk ik inderdaad. Ik zou misschien top 10 in het enkel kunnen halen, maar dan moet ik iets geconcentreerder blijven in mijn spel. Tommy weet me echter scherp te houden en ik hem. We hebben een goede invloed op elkaar en dat moet toch zijn vruchten afwerpen."

Maar Tommy is met veel poeha het circuit binnengekomen.

"Is hij daardoor geen goede speler dan? Tommy is een sterke speler, die nog veel van zich laten zien. Ook aan mijn zijde. Ik ben misschien de rustige van ons twee, maar dat maakt ons juist zo'n goed koppel. We kunne elkaar goed aanvullen en als de wisselwerking op de baan nog beter gaat lopen, zal dat ook blijken. Ik hoop dat we dat op de US open kunnen laten zien als we de schaal omhoog mogen houden. In elk geval is dat een doel van ons."

En als Mixed double speler?

"Daar kan ik ook enorm ver komen. Het is ook een dubbel en dat spelletje beheers ik vrij goed. Mijn eerste mixed double toernooi in Hawaii won ik direkt en met Michaela (Krajicek) liep het erg lekker op Wimbledon. Dus met dames samen spelen gaat me vrij goed af. Ook daar hoop ik de schaal te winnen op de US Open."

We mogen dus nog veel van je verwachten?

"Zeker weten. Vooral als ik dubbel, maar ik wil ook nog wel eens van me af bijten in het enkelspel en zal dat ook nog wel een keer gaan doen."

We wensen je daar veel succes bij.

"Dank je en tot ziens"
mehor
mehor
God
God

Bericht  Gesponsorde inhoud