Editie 1: weerwolven winnen
+4
Nick
Koalaflesje
Grandslamer
Wimpie
8 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Editie 1: weerwolven winnen
Het spel is begonnen. Iedereen heeft zijn PM ontvangen. Wie nog vragen heeft, kan ze best stellen via PM. In dit topic zal het spel effectief gespeeld worden. De rode teksten moet je zeker lezen, daarin staan de concrete aanwijzingen. Wat in het zwart staat is 'aankleding', maar kan mogelijk wel tips bevatten!
Veel succes!
De deelnemers:
1. dieterk
2. Nick
3. Gunter
4. kken
5. willem
6. Grandslamer
7. Koalaflesje
8. kwartel83
9. kimmie
De rollen:
Weerwolf
Weerwolf
Weerwolf
Ziener
Heks
Cupido
Jager
Burger
Burger
Burger
Dief
Doordat de dief mag kiezen uit 2 rollen, zijn er meer rollen dan deelnemers
Veel succes!
De deelnemers:
2. Nick
3. Gunter
5. willem
6. Grandslamer
7. Koalaflesje
8. kwartel83
9. kimmie
De rollen:
Weerwolf
Weerwolf
Heks
Cupido
Jager
Burger
Burger
Burger
Dief
Doordat de dief mag kiezen uit 2 rollen, zijn er meer rollen dan deelnemers
Laatst aangepast door op 21.06.07 14:40; in totaal 7 keer bewerkt
Wimpie- FATP Tour Director
- Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06
Re: Editie 1: weerwolven winnen
De nacht daalt over Wakkerdam. Jarenlang al gaat het leven er zijn gangetje. Iedereen leeft in vrede met iedereen. Er zijn geen dorpstwisten of burenruzies. Een gemeentebestuur is er in jaren niet meer, omdat er toch geen problemen zijn om op te lossen. Ook om te feesten hebben de Wakkerdammers geen hulp nodig. Zij weten als de beste hoe ze plezier kunnen maken. Net zoals vanavond, het dorp werd gevuld met muziek en dans en iedereen vermaakte zich. Hier en daar was er iemand die te diep in het glas gekeken had, maar dat zorgde alleen maar voor meer leut. Na het feestje ging ieder weer naar zijn eigen huisje. De dorpsbewoners kropen gelukkig en tevreden in hun bedje. Niet wetend dat Wakkerdam vannacht een akelig lot te wachten staat. Een lot dat hen weken in de ban zal houden en iedereen tegen iedereen zal opzetten. Angst zal het dorpje regeren en niemand zal zich nog veilig voelen. Vannacht is het volle maan, vannacht zal het gebeuren.
Het is nacht. Ik verwacht een PM van de weerwolven, de dief, de ziener en cupido voor woensdag 22u30.
Het is nacht. Ik verwacht een PM van de weerwolven, de dief, de ziener en cupido voor woensdag 22u30.
Wat een geweldig feest was dat..
Iets te diep in het glaasje gekeken.. wie?? ik???
Iets te diep in het glaasje gekeken.. wie?? ik???
Grandslamer- God
- Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06
De ochtend is aangebroken. Na het uitbundige feest van gisteravond worden de inwoners van Wakkerdam langzaamaan wakker. De deuren van de huisjes gaan open, behalve ééntje. Eén huisje blijft afgesloten, hoewel de bewoner normaal al vroeg uit de veren is. Koalaflesje en kwartel83 gaan de zaak van dichterbij bekijken en ontdekken dat de deur geforceerd is. Iemand heeft hier ingebroken! De twee gaan voorzichtig naar binnen terwijl de rest van het dorp buiten staat te wachten. Plots horen ze een akelige gil, Koalaflesje komt naar buiten gerend en even later verschijnt ook kwartel83 in de deuropening. Hij draagt echter een lijk. Het lijk van kken. Kken is dood. Dieterk en willem gingen het huisje verder doorzoeken en vonden een boog en twee vleugeltjes. Kken was immers cupido, maar had vannacht zijn pijlen al afgeschoten. Op zijn lichaam werden tientallen beten gevonden. De beten waren herkenbaar, ze kwamen van mensen of beter gezegd van weerwolven. Eeuwen geleden was het stadje al eens geplaagd door deze donkere wezens. Er werd niet over gepraat, maar iedereen die geboren werd in Wakkerdam leerde van jongs af aan hoe zulke beten eruit zien. De geschiedenis leek zich nu te herhalen. De inwoners kregen schrik, maar waren vastberaden om net zoals toen deze plaag te overwinnen. Wakkerdam gaat nu op zoek naar een burgemeester want de beschuldigingen zijn al aan de gang. Iedereen kan het geweest zijn. Vanavond al zal de eerste verdachte opgehangen worden.
Tijdens de eerste dag moet er een burgemeester gekozen worden. Hij/zij heeft de beslissende stem bij een gelijkstand. Een stem voor de burgemeester staat schuingedrukt. Je kan niet op jezelf stemmen. Wie de meeste stemmen heeft, wordt burgemeester. Daarnaast moet ook iemand beschuldigd worden. Dit doe je door de verdachte in het vet te vermelden en een (onzinnige) uitleg te geven waarom je hem/haar verdenkt. Wie de meeste stemmen heeft, wordt opgehangen. Stemmen doe je in dit topic en kan tot vrijdag 12u!
Vb:
Wimpie
Bart, want hij organiseert de FWTA
Tijdens de eerste dag moet er een burgemeester gekozen worden. Hij/zij heeft de beslissende stem bij een gelijkstand. Een stem voor de burgemeester staat schuingedrukt. Je kan niet op jezelf stemmen. Wie de meeste stemmen heeft, wordt burgemeester. Daarnaast moet ook iemand beschuldigd worden. Dit doe je door de verdachte in het vet te vermelden en een (onzinnige) uitleg te geven waarom je hem/haar verdenkt. Wie de meeste stemmen heeft, wordt opgehangen. Stemmen doe je in dit topic en kan tot vrijdag 12u!
Vb:
Wimpie
Bart, want hij organiseert de FWTA
kwartel 83
kimmie want ze is een vrouw
Koalaflesje- King Member
- Aantal berichten : 215
Leeftijd : 40
Registration date : 12-12-06
Dieterk
Grandslamer want hij is jong
Nick- God
- Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34
Nick
Koalaflesje poste als eerste
Koalaflesje poste als eerste
dieterk- God
- Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06
Kimmie
Koalaflesje want iemand moet op voorsprong worden gezet
Koalaflesje want iemand moet op voorsprong worden gezet
Grandslamer- God
Grand-slamer for president!!
De inwoners van wakkerdam hebben het niet makkelijk. Nadat ze eerst het voorbeeld van het land waren, zijn ze nu afgedaalt tot een van de achterbuurten van het land. Oftewel 'probleemwijk'. En nee, dit keer is het niet de schuld van losgeslagen pubers of hangouderen. Het is het asiel wat de schuld krijgt, want daar zouden enkele weerwolven zijn ontsnapt. De weerwolven schijnen zo negatief geweest te zijn over hun verblijf in het asiel, dat ze op hol zijn geslagen. Ze moorden en moorden! In zo'n duistere tijd heeft de stad een leider nodig, grand-slamer bied zich in ieder gevaal aan.
Grand-slamer: "Ik heb gezien wat er hier gebeurt. Ik was diep geschokt na het verlies van Kken, nooit verwacht dat hij het eerste slachtoffer zou zijn. Ik snap ook niet waarom?! Daarom wil ik de stad leiden, op zoek naar de wolven. Ik heb nog geen stemmen binnen en daar wil ik verandering aan brengen. Want een vrouw aan het roer.. dat gaat nooit goed. En wat dacht u van een weerwolf... dat moeten we helemaal niet hebben. Daarom moet u op mij stemmen, ik ben het betrouwbaarst!"
De inwoners van wakkerdam hebben het niet makkelijk. Nadat ze eerst het voorbeeld van het land waren, zijn ze nu afgedaalt tot een van de achterbuurten van het land. Oftewel 'probleemwijk'. En nee, dit keer is het niet de schuld van losgeslagen pubers of hangouderen. Het is het asiel wat de schuld krijgt, want daar zouden enkele weerwolven zijn ontsnapt. De weerwolven schijnen zo negatief geweest te zijn over hun verblijf in het asiel, dat ze op hol zijn geslagen. Ze moorden en moorden! In zo'n duistere tijd heeft de stad een leider nodig, grand-slamer bied zich in ieder gevaal aan.
Grand-slamer: "Ik heb gezien wat er hier gebeurt. Ik was diep geschokt na het verlies van Kken, nooit verwacht dat hij het eerste slachtoffer zou zijn. Ik snap ook niet waarom?! Daarom wil ik de stad leiden, op zoek naar de wolven. Ik heb nog geen stemmen binnen en daar wil ik verandering aan brengen. Want een vrouw aan het roer.. dat gaat nooit goed. En wat dacht u van een weerwolf... dat moeten we helemaal niet hebben. Daarom moet u op mij stemmen, ik ben het betrouwbaarst!"
Grandslamer- God
Koalaflesje
Grandslamer, omdat hij zich al wilt verdedigen alvorens iemand hem deftig heeft aangevallen.
Grandslamer, omdat hij zich al wilt verdedigen alvorens iemand hem deftig heeft aangevallen.
kwartel83- God
- Aantal berichten : 515
Registration date : 11-12-06
Gunter, willem & kimmie
kwartel83
koalaflesje is te zelfzeker van zijn eigen
koalaflesje is te zelfzeker van zijn eigen
kimmie- God
- Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Koalaflesje schreef:kwartel 83
kwartel83
grandslamer want ik wil nog even blijven in het spel (ik pas mijn stem dus aan)
Koalaflesje- King Member
Nick schreef:Dieterk
Ik verander met stem in
Koalaflesje want ik wil meedoen met de rest
Nick- God
Nick schreef:Nick schreef:Dieterk
Ik verander met stem in
Koalaflesje want ik wil meedoen met de rest
pfff, meeloper
Koalaflesje- King Member
De bewoners van Wakkerdam stonden vandaag voor een moeilijke keuze. Hun eerste opdracht was een burgemeester aanduiden, die de orde in het dorp moest herstellen. Hier werd meteen de vriendjespolitiek duidelijk. Koalaflesje en kwartel83 gaven elkaar een stem en ook Nick en dieterk gaven elkaar ook het vertrouwen. Grandslamer dacht stemmen te ronselen door kimmie te nomineren, maar zij deed niet mee en gaf kwartel83 een tweede stem. De genummerde fazant kreeg de burgemeestersjerp omgedaan en staat nu voor de aartsmoeilijke opdracht zijn burgers te verenigen tegen het weerwolvengespuis. Enig probleem: wie is burger en wie is weerwolf? Met andere woorden, wie is er te vertrouwen en wie niet?
Toen de lynchstemmen binnenkwamen werd meteen met modder gegooid. Kimmie, Koalaflesje en grandslamer waren de drie verdachten. De eerste werd al gauw vergeten, waardoor de andere twee in een nek-aan-nekrace terecht kwamen. Om zijn hachje te redden veranderde koalaflesje nog zijn stem, maar Nick deed hetzelfde en bezegelde het lot van de jongeman. Burgemeester kwartel83 gaf met tegenzin, koalaflesje was immers verre familie, de opdracht om de beschuldigde naar het schavot te leiden. Grandslamer was de beul van dienst en hakte het koord door om zijn rivaal uit de wereld te helpen, overtuigd een weerwolf gestrikt te hebben. Niets bleek minder waar. Met Koalaflesje sterft een gewone burger. De Wakkerdammers keerden aangeslagen weer naar hun huisje, waar ze een bange nacht tegemoet gaan.
Het is nacht, weerwolven doe uw ding, ziener laat iets horen en heks wacht op mijn sein! Slaapwel tot zaterdag 18u!
Toen de lynchstemmen binnenkwamen werd meteen met modder gegooid. Kimmie, Koalaflesje en grandslamer waren de drie verdachten. De eerste werd al gauw vergeten, waardoor de andere twee in een nek-aan-nekrace terecht kwamen. Om zijn hachje te redden veranderde koalaflesje nog zijn stem, maar Nick deed hetzelfde en bezegelde het lot van de jongeman. Burgemeester kwartel83 gaf met tegenzin, koalaflesje was immers verre familie, de opdracht om de beschuldigde naar het schavot te leiden. Grandslamer was de beul van dienst en hakte het koord door om zijn rivaal uit de wereld te helpen, overtuigd een weerwolf gestrikt te hebben. Niets bleek minder waar. Met Koalaflesje sterft een gewone burger. De Wakkerdammers keerden aangeslagen weer naar hun huisje, waar ze een bange nacht tegemoet gaan.
Het is nacht, weerwolven doe uw ding, ziener laat iets horen en heks wacht op mijn sein! Slaapwel tot zaterdag 18u!
Wimpie schreef: Met Koalaflesje sterft een gewone burger
't is maar dat je het weet en het nog maar eens beseft hé
Koalaflesje- King Member
Toch knap dat iemand na een moord alsnog iets kan zeggenKoalaflesje schreef:Wimpie schreef: Met Koalaflesje sterft een gewone burger
Grandslamer- God
*legt bloemen op zijn graf*Koalaflesje schreef:Wimpie schreef: Met Koalaflesje sterft een gewone burger
kimmie- God
- Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Bij deze betreur ik de dood van koalaflesje.
Wegens een fout vermoeden ben ik zeer beschaamd
Mijn oprechte excuses.
Hulde aan koalaflesje
Wegens een fout vermoeden ben ik zeer beschaamd
Mijn oprechte excuses.
Hulde aan koalaflesje
Nick- God
een stem uit het graf :
Merci voor de bloemen en de spijtbetuigingen... Vertrouw vanaf nu niemand en bemin enkel jezelf...
Merci voor de bloemen en de spijtbetuigingen... Vertrouw vanaf nu niemand en bemin enkel jezelf...
Koalaflesje- King Member
De tweede nacht is bijzonder rustig verlopen. Alle 7 overgebleven dorpswbewoners kwamen levend uit hun huisje. En toch was er iets niet pluis. Een leegstaande woning was helemaal vernield. Het huisje waar Bart woonde was vannacht getroffen door een aantal vandalen. Bij nader onderzoek bleken er beten in de meubels te vinden zijn. Beten die sterk leken op die van kken de vorige dag. De weerwolven hadden zich blijkbaar vergist. Bart was immers enkele weken geleden vertrokken om in alle rust en vrede examens voor te bereiden. Geen dode dus vannacht. Burgemeester kwartel83 ziet wel dat angst heerst over Wakkerdam. Hij gaat dan ook door met de weerwolvenvervolging. Vanavond zal er dus een verdachte worden opgeknoopt.
Stemmen voor de lynch mag tot maandag 17u
Stemmen voor de lynch mag tot maandag 17u
De burgemeester is blij dat we allen nog leven
kwartel83- God
kwartel83 schreef:De burgemeester is blij dat we allen nog leven
Alleen ben ik wel ongerust omdat jullie precies niet meer aanwezig zijn in het dorp
kwartel83- God
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» De eerste editie
» Tweede editie
» Editie 2: 2 burgers overleven
» Schrijf hier in voor de tweede editie (start 2/7)
» Tweede editie
» Editie 2: 2 burgers overleven
» Schrijf hier in voor de tweede editie (start 2/7)
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: