FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA Miami

+5
Dark Tiger
boyke
kimmie
dieterk
HawkEye
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

FWTA Miami - Pagina 2 Empty Re: FWTA Miami

Bericht  Grandslamer 11.04.07 23:56

"Mijn overwinning is aan de tour te danken!"

FWTA Miami - Pagina 2 S8

Golovin [5] d. Pierce [WC] 7/6(2) 6/2

De fans van Tati Golovin hebben weer een reden om te jiuchen. De francaise won namelijk vandaag haar eerste partij van het seizoen. Golovin speelde aanvallend en zelfs bijna foutloos in de 2e set, iets wat we nog niet hadden gezien van de Francaise. Haar landgenote Mary Pierce was trouwens de pechvogel

"Deze overwinning is aan de tour te danken! Ik kreeg veel ondersteuning van de directeuren en zonder hun was ik nergens. Ik denk dat ik dan zelfs gewoon thuis zat, omdat ik geen resultaten zag waarmee ik blij ben. maar dit smaakt naar meer, ben altijd nog nummer 5 seeded dus wie weet kan ik de plaatsing waarmaken!"
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Man Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

FWTA Miami - Pagina 2 Empty Zakopalova heeft zeker wel talent!

Bericht  fluvia 12.04.07 15:13

Zakopalova heeft zeker wel talent!

In de eerste ronde van Miami heeft het zevende reekshoofd Flavia Pennetta debutante Klara Zakopalova verslaan met 5/7 7/6(0) 7/6(5). Na afloop had Flavia lieve woorden over voor haar tegenstandster.

Het was een erg moeilijke match. Ik had af en toe geluk op de belangrijke punten en dat gaf de doorslag.

Ik heb zelden zo'n indrukwekkende prestatie van een debutante gezien. Klara Zakopalova heeft zeker wel talent! Vroeger, buiten het FWTA-circuit, heb ik al een keer tegen haar gespeeld toen ze nog Klara Koukalova was. Ze is enorm verbeterd en ik denk wel dat ze echt kan doorbreken op dit FWTA-circuit. Ik wens haar alvast veel succes en ze mag me altijd om hulp of advies vragen.

FWTA Miami - Pagina 2 Miami071
Flavia Pennetta, momenteel actief in Miami.

Laatst aangepast door op 12.04.07 15:31; in totaal 2 keer bewerkt
fluvia
fluvia
Prince Member
Prince Member

Vrouw Aantal berichten : 106
Leeftijd : 39
Registration date : 08-12-06

Bericht  dieterk 12.04.07 15:14

I am perfect (haha)

Ondanks de grote paniek gisteren rond de enkel van Kim Clijsters heeft de Belgische zich toch weten te plaatsen voor de 2de ronde op de vijfde grandslam. Veel onzekere gezichten in de box van Clijsters toen deze het veld op kwam. Zou ze de wedstrijd winnend kunnen afsluiten of zou ze de wedstrijd wel kunnen uitspelen? Niemand die het antwoord wist. Al vanin het begin van de wedstrijd was duidelijk dat Kim niet op volle kracht speelde. Ze bewoog minder goed en ook bij haar opslag had ze problemen om af te stoten. Toch ging de set verrassend naar haar en niet naar Kirsten. In de tweede set leek Kim toch te veel last te krijgen van haar blessure en kreeg ze een droge 6-2 aangesmeerd. Maar in de derde set speelde Kim zeer efficient tennis, ze miste geen enkele bal en zo kreeg Kirsten de kans niet haar te doen lopen. Toen Kim het laatste punt won keek ze toch wel even verbaasd rond. "Hoe heb ik dat hier nog geflikt?" zagen we haar denken. Dat vragen wij ons ook af en nog een belangrijk detail: door het verlies van Stevenson is Kim Clijsters nog 2 wedstrijden verwijderd van de nummer 1.

Proficiat Kim! Dit had je waarschijnlijk zal niet verwacht!

"Amai nog niet! Kirsten is zo een ervaren speelsters, ik dacht die gaat mij van links naar rechts sturen en ja dan is het simpel ej. Na twee korte sets lig ik eruit! Maar in de eerste set was Kirsten zelf nog niet gerodeert en ja in de tweede set begon ze haar spel te spelen en begon ik het ergste te vrezen. In de derde set speelde ik echter mijn beste tennis waardoor ik niet al te veel moest bewegen, ik kreeg Kirsten aan het lopen en kon daardoor rustig het spel dicteren"

Maar hoe doe je dat? Met zo een ingetapte enkel?

"1,2,3,4 watch me work it, I am perfect( haha)! Ach nee tis gewoon een kwestie van pijn verbijten en er niet te veel aan denken. De dokters hadden mij nochtans afgeraden te spelen, ik kon beter rusten. Maar toen ik vroeg of ik de kwetsure erger kon maken zeiden ze dat dat niet het geval zou zijn. Toen stond mijn besluit vast ik zou die wedstrijd spelen. Ging het niet kon ik nog altijd opgeven!Maar ik ga zo i zo na dit tornooi naar Belgie om alles grondig te laten onderzoeken. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat ik op de Patty Schnyder Cup zal deelnemen. Misschien dat ik dan dat weekje rust neem"

Maar nu sta je toch maar mooi in de tweede ronde. Nu wacht Tamira Paszek.

"Normaal zou zij geen probleem mogen vormen voor mij. Ze heeft nog niet al te veel laten zien op de FWTA tour, maar met mijn enkel kan het nu wel een zware wedstrijd worden. Ik ga in alle geval mijn best doen!"

En nog belangrijker als je die wedstrijd wint sta je wel heel dicht bij de nummer 1!

"Ik ga vooral voor de tornooiwinst, aan die nummer 1 denk ik niet!"

Veel succes in alle geval Kim

"Dank je!"

FWTA Miami - Pagina 2 Large_299635

Hoe heb ik dat geflikt? I am perfect (haha)
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36

Bericht  Gast 12.04.07 16:13

Beloft Paszek wint

Paszek is aan een sterk begin van haar profcarriére bezig. Gisteravond heeft de belofte van de FWTA tour in twee spannende sets gewonnen van niemand minder dan Sharapova.

Ondanks de ervaring van Sharapova wist Paszek knap aan het langste eind te trekken in beide sets en won ze met 7/6(4) 7/6(0).

Korte reactie van Paszek: "Ongelooflijk, dat ik zo'n spannende en goede wedstrijd in mijn voordeel heb kunnen beslissen. Dit zal me zeker goed doen."
Aldus Paszek over haar overwinning op de Russische glamour girl Sharapova.

FWTA Miami - Pagina 2 Tamirapaszek2
In actie tegen Sharapova.

Nu wacht de Belgische 3e reekshoofd, Kim Clijsters in de tweede ronde. Het zal zeker geen makkelijke opgave worden, maar je weet het maar nooit met Paszek. Haar zelfvertrouwen groeit alleen maar.

Gast
Gast

Bericht  Dark Tiger 12.04.07 16:38

Niet echt verrassend, het loopt al een tijdje minder en het is altijd net niet. Het lijkt wel alsof we vervloekt zijn. Embarassed
Dark Tiger
Dark Tiger
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 293
Leeftijd : 46

http://www.liverpool-fc.be/

Bericht  HawkEye 12.04.07 19:27

Henin helpt Clijsters stapje vooruit

FWTA Miami - Pagina 2 Full_getty-tennis-wta-atp-aus-hingis_1_57_00_am
Een gefrustreerde Hingis

Tweede ronde
Davenport d. Kuznetsova 6/3 6/2
Myskina [WC] d. Golovin [5] 6/4 1/6 6/3
Mandula d. Petrova 7/5 7/6(4)
Kournikova [4] d. S Williams 1/6 7/6(0) 7/6(0)

K Clijsters [3] d. Paszek [WC] 3/6 7/6(0) 6/4
Pennetta [7] d. Hantuchova 6/3 3/6 7/6(0)
Dechy [8] d. Medina-Garrigues 0/6 6/2 6/4
Henin d. Hingis [2] 7/6(2) 6/7(0) 6/2

1 STEVENSON Alexandra 2353
2 CLIJSTERS Kim 2310 *
3 HINGIS Martina 2205
4 ZVONAREVA Vera 2127
* nog in de running

Kim Clijsters had vandaag een zware partij tegen Tamira Paszek. Enkele injury time-outs kwamen aan te pas maar Killing Kim mocht de armen toch de lucht insteken na ruim twee uur tennis. Wel verslagen is Martina Hingis. Het nummer drie ter wereld verloor in drie sets van Justine Henin, een speelster die de Zwitserse normaal wel ligt. Hingis speelde een erg belabberde partij met 12 dubbele fouten en 36 unforced errors. Henin profiteerde niet optimaal maar zette in de derde set wel orde op zaken. Clijsters moet nu van nummer 8, Flavia Pennetta, winnen om nummer 1 te worden. Doet ze dat niet, is Stevenson de nieuwe mondiale nummer 1.

Eerste kwalificatieronde
E Clijsters/King d. Jankovic/Radwanska [1] 2/6 6/2 7/6(0)
Petrova/Zakopalova [2] d. Henin/Maes 0/6 6/2 6/0

Laatste kwalificatieronde
Petrova/Zakopalova [2] d. E Clijsters/King 7/5 7/5

Eerste ronde
Pennetta/Sharapova [1] d. K Clijsters/Ivanovic 6/1 3/6 6/4
Dementieva/Dulko d. Krajicek/Mandula 0/6 6/2 6/4
Hantuchova/Pierce d. Golovin/Stevenson 0/6 7/6(3) 6/0
Harkleroad/Mirza [3] d. Davenport/Zvonareva 7/5 3/6 6/4

Mauresmo/Myskina d. Hingis/Kournikova [4] 6/0 5/7 6/4
Medina-Garrigues/Schnyder d. Flipkens/Wickmayer 6/3 0/6 6/0
Petrova/Zakopalova [Q] d. Paszek/S Williams 0/6 6/0 6/4
Dechy/Kuznetsova d. Rubin/Safina [2] 1/6 7/6(0) 6/2

Pennetta nam alvast het mentale voordeel door in het dubbelspel Clijsters te kloppen. De onderste tabelhelft is met de uitschakelingen van Hingis/Kournikova en Rubin/Safina onthoofd. Harkleroad en Mirza gingen wel door en treffen nu Indian Wells-winnaars Hantuchova en Pierce. Ook qualifiers Petrova en de debuterende Zakopalova mogen naar de kwartfinales.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  dieterk 12.04.07 20:25

Oh my gosh!!!

Kim Clijsters heeft zich vandaag weten te plaatsten voor de kwartfinale in Miami. Het ging een heel stuk moeilijker als gisteren. Killing Kim lijkt steeds meer last te krijgen van de enkel, vandaag moest ze 5 keer beroep doen op een medical time-out. In het midden van de tweede set leek het er zelfs op dat ze de handdoek in de ring zou gooien. Maar Kim is een vechter en knokte zich terug in de wedstrijd. Ze brak Paszek en kwam terug tot 6-6, de Oostenrijkse was duidelijk aangeslagen door de come back van Kim en wist in de tie-break geen enkel punt te maken. In de derde set domineerde Kim het spel en Paszek moest na een gevecht van meer dan twee uur toch het onderspit delven. Morgen wacht de Italiaanse nummer 8 van de wereld Flavia Penneta en wie weet zelfs die nummer 1 plaats...

Opgeven staat echt niet in jouw woordenboek ej Kim! Wat dacht je toen je je matchpunt verzilverde?

"Oh my gosh!! Dat was het eerste wat in me opkwam. Vandaag zag het er lang heel slecht uit, mijn enkel deed het eerste uur enorm veel pijn. Paszek zag dat en liet me lopen van links naar rechts, bovendien had ik angst om mijn voet nog een tweede keer om te slaan. Toen ik 5-3 achterkwam in de tweede set dacht ik op te geven, maar ik vroeg nog een keer een time-out. Wonder boven wonder begon ik stilaan minder last te krijgen van die enkel en toen zei ik tegen mezelf "volhouden Kim!" en ja dat deed ik!(lacht)"

Het publiek stond ook weer volop aan jouw kant, toch leuk dat je overal zo op handen word gedragen niet?

"Tuurlijk, overal waar ik kom zijn er wel fans van mij. Maar in Miami is er echt wel een Kim Mania hoor, meestal is het zo erg niet. Voor hen is het natuurlijk ook tof dat ik minstens nog één dag meega in het tornooi."

Morgen zou je je fans pas echt kunnen verwennen door je hier tot 's werelds nummer 1 te kronen!

"Jah dat ook nog eens! Zoals ik eerder deze week al zei is nummer 1 worden nooit een doel op zich geweest, maar moest ik het morgen worden ja dat zou fantastisch zijn! Geef toe, ik ben toch de perfecte ambassadrice voor deze FWTA tour? Overal waar ik kom laat ik van mij horen, een betere nummer 1 kan je je toch niet voorstellen? (lacht). Maar makelijk wordt het niet, Flavia lijkt terug op haar niveau van vroeger dat heb ik vandaag in het dubbelspel al mogen ondervinden. Bovendien heb ik een slecht voorgevoel dat morgen het geluk niet aan mijn kant gaat staan."

Hoe bedoel je?

"Ja het is morgen vrijdag de 13de! En je weet ik ben enorm bijgelovig! Om de een of andere rede denk ik dat die nummer 1 mij juist gaat ontglippen. Ach we zien wel! Ik hoop morgen die wedstrijd te winnen, gewoon om nog langer in het tornooi te blijven. Ik heb dit seizoen nog geen titel weten binnenhalen dus Miami zou niet mis staan op mijn palmares!(lacht)"

Gaat die enkel het uithouden denk je?

"Hij moet wel!!! Ik ga nu naar de dokter om mijn enkel te laten behandelen en dan leg ik er deze avond weer veel ijs op. Meer kan ik niet doen. Gewoon hopen dat hij morgen iets minder pijn doet dan vandaag..."

Wij hopen met je mee! Veel succes morgen Kim

"Dank je"

FWTA Miami - Pagina 2 KimNT_

Oh my gosh dacht Kim toen ze haar vandaag (ondanks een pijnlijke enkel) wist te plaatsen voor de kwartfinale van Miami. Morgen speelt ze voor een plaats in de halve finale èn voor de nummer 1 positie!
dieterk
dieterk
God
God

Bericht  Dark Tiger 13.04.07 1:32

Damned, we've been the virtual number one a few times, but it keeps going wrong. All we wanted was to be number one for just one week. This was our last chance as we've got a lot of points to defend next week. Embarassed
Dark Tiger
Dark Tiger
King Member
King Member

Bericht  HawkEye 13.04.07 11:10

Dark Tiger schreef:Damned, we've been the virtual number one a few times, but it keeps going wrong. All we wanted was to be number one for just one week. This was our last chance as we've got a lot of points to defend next week. Embarassed

Just nix ja Razz volgende week is er een gloednieuw tornooi (Patty Schnyder Cup) waar niemand punten te verdedigen heeft Wink
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  HawkEye 13.04.07 19:42

Clijsters geeft op, Stevenson nieuwe nummer 1

FWTA Miami - Pagina 2 21238749612clijsters

Kwartfinales
Myskina [WC] d. Davenport 6/3 1/6 6/3
Kournikova [4] d. Mandula 7/5 0/6 7/6(4)
Pennetta [7] d. K Clijsters [3] 7/6(6) 0/0 opgave
Dechy [8] d. Henin 0/6 6/1 6/4

Pennetta/Sharapova [1] d. Dementieva/Dulko 6/0 0/6 6/3
Hantuchova/Pierce d. Harkleroad/Mirza [3] 0/6 6/3 6/1
Medina-Garrigues/Schnyder d. Mauresmo/Myskina 0/6 6/1 6/4
Petrova/Zakopalova [Q] d. Dechy/Kuznetsova 7/5 6/4

Kim Clijsters viel in haar kwartfinale tegen Flavia Pennetta uit met een enkelblessure nadat ze set 1 in een tiebreak nipt verloor. Clijsters ging in het eerste spel van de tweede set door haar enkel toen ze haar spreidstand uit de kast haalde. Het publiek werd er stil van. Clijsters liet de kiné op de baan komen maar verder spelen was onmogelijk. De Limburgse had nog één overwinning nodig om nummer 1 te worden maar ziet nu Alexandra Stevenson die positie heroveren. Stevenson is het allereerste nummer 1 want bij de start van de tour won ze meteen het eerste tornooi, nl. dat van Sydney. Pennetta ontmoet nu een tweede reekshoofd op rij, nl. Nathalie Dechy die ex-dubbelpartner Justine Henin de deur wees. In de bovenste tabelhelft volgt een battle of the Russians Kournikova en Myskina.

Palmares Alexandra Stevenson

FWTA Miami - Pagina 2 Stevenson_alexandra

Singles Titles
*1* Sydney
*5* Wimbledon, US Open
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  dieterk 14.04.07 11:35

Fairytale gone bad

Drama gisteren in Miami. Na een enorm spannende eerste set sloeg Kim Clijsters haar enkel om bij het begin van de tweede. Onmiddellijk was duidelijk dat verder spelen onmogelijk was, de Breese mankte naar de bank waar ze nog verzorging vroeg maar dat bracht geen soulaas. Kim hinkte naar het net om Flavia een hand te geven, weg die halve finale plaats, weg die nummer 1. The Fairytale has gone bad...

Ja Kim wat kan je hier van zeggen?

"Klote eh! Meer niet... Ik voelde mij nochtans beter als gisteren, maar de vroobije dagen en dan die eerste set hadden zoveel energie gekost. Ik lette dan even niet goed bij het begin van de tweede en ik ging weer door die enkel. Een pijnlijke zaak"

Weet je al iets over de ernst van de blessure?

"Nee, ik vlieg vandaag nog naar Belgie om alles te laten onderzoeken. Maar zoals het er nu naar uitziet zie ik mij niet op het veld staan volgende week. Ik kan niet eens steunen op mijn rechtervoet!"

In alle kranten stond vandaag Fairytale gone bad. Daar leek het wel op de voorbije dagen een sprookje.

"Ja inderdaad, in het begin van de de week dacht ik zelfs niet te kunnen spelen. Maar op één of andere manier raakte ik in die kwartfinale en was ik bijna 's werelds nummer 1. Het enige wak ik nu heb is een fel gezwollen rechtervoet... Daar maak ik me nog het meeste zorgen over, hoe die blessure gaat evolueren. Binnen een maand mag ik mijn titel in Roland Garros gaan verdedigen, tegen dan zou ik er graag terug staan."

Wij hopen dat alles terug goed komt Kim!

"Dank je"

FWTA Miami - Pagina 2 _41258272_clijsters_injured

Kim Clijsters verbijt de pijn

dieterk
dieterk
God
God

Bericht  HawkEye 14.04.07 19:42

Kournikova en Dechy vechten het uit in Miami

FWTA Miami - Pagina 2 240406_pennetta_dechy
Dechy wint de topper van Pennetta

Halve finales
Kournikova [4] d. Myskina [WC] 0/6 7/6(3) 6/4
Dechy [8] d. Pennetta [7] 3/6 6/4 7/6(3)

Pennetta/Sharapova [1] d. Hantuchova/Pierce 6/3 1/6 6/4
Petrova/Zakopalova [Q] d. Medina-Garrigues/Schnyder 2/6 6/4 7/5

Anna Kournikova en Nathalie Dechy spelen zondag de finale van het FWTA-tornooi van Miami. Vierde reekshoofd Kournikova begon erg zwak tegen landgenote Anastasia Myskina maar vocht en overwon. Dechy, achtste reekshoofd, had een zware partij tegen de één plaats hoger gerangschikte Flavia Pennetta. Dechy won in drie sets. Kournikova kan morgen haar derde FWTA-titel binnenhalen. Voor Dechy is er een vijfde titel op komst.

In het dubbelspel wist Pennetta zich wel te plaatsen voor de finale. Samen met Sharapova klopten ze Indian Wells-winnaressen Hantuchova en Pierce. De nummers 1 treffen in de finale qualifiers Nadia Petrova en de debuterende Klara Zakopalova. Pennetta en Sharapova kunnen hun zesde dubbeltitel winnen, Petrova en Zakopalova hun allereerste.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  Dark Tiger 15.04.07 1:33

Alexandra Stevenson is heel blij dat ze eindelijk de eerste plaats op de ranking heeft veroverd. De prestaties de laatste maanden waren niet super, maar de wisselvallige Amerikaanse zal haar best doen om te tonen de ze die eerste plaats waardig is. Het is een droom om als eerste reekshoofd deel te nemen aan de US Open. Samen met Wimbledon blijft dit het hoofddoel van Stevenson. Als ze dit seizoen een tornooi kan winnen, liefst één van de bovenstaande, dan is het seizoen geslaagd.

FWTA Miami - Pagina 2 Alexandra%20Stevenson-1
Dark Tiger
Dark Tiger
King Member
King Member

Bericht  HawkEye 15.04.07 9:56

Nathalie Dechy wint vijfde FWTA-titel
Pennetta en Sharapova al aan zes dubbeltitels

FWTA Miami - Pagina 2 Capt_scmc10804121859_family_circle_cup_tennis_scmc108

Finales
Dechy [8] d. Kournikova [4] 4/6 6/3 6/4
Pennetta/Sharapova [1] d. Petrova/Zakopalova [Q] 6/2 1/6 7/5

Nathalie Dechy versloeg Anna Kournikova in drie sets en wint zo haar vijfde FWTA-titel, haar eerste dit seizoen. Eerder was Dechy al de winnares op de tornooien van Los Angeles *2*, Indian Wells, Birmingham *4* en 's-Hertogenbosch *5*. In het dubbelspel ging de zege naar topreekshoofden Flavia Pennetta en Maria Sharapova. Zij hadden veel moeite met qualifiers Nadia Petrova en Klara Zakopalova. Het is hun zesde dubbeltitel na winst in Toronto *4*, Dubai, Rome, Roland Garros en op de US Open *5*.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Bericht  kwartel83 15.04.07 10:07

Nathalie Dechy laat weten dat ze zeer tevreden is met haar niveau gedurende het tornooi. Tevens wil ze Kournikova bedanken voor haar finaleplaats en haar goede tornooi Smile

kwartel83
God
God

Man Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40
Registration date : 11-12-06

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2