FWTA Australian Open
+13
Kitty
Nick
snowball3
Wimpie
Geoffry
Fre7***
dries22
Grandslamer
olivier
dieterk
Chris
Dark Tiger
HawkEye
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: FWTA Australian Open
allez, hopelijk meer geluk dan mijKitty schreef:what the frickin' frak
gelukkig is er nog de mixed
David- Prince Member
- Aantal berichten : 130
Leeftijd : 47
Registration date : 07-12-06
Typisch, weer zo'n zwak tornooi spelen als we nummer één konden worden. Hopelijk lukt het de komende weken toch ergens.
Nu een beetje tegen het laatste reekshoofd supporteren. En alles op het dubbel.
Nu een beetje tegen het laatste reekshoofd supporteren. En alles op het dubbel.
3de ronde op een grand slam Dat is al laaaaaaaaang geleden!!
olivier- King Member
- Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42
Registration date : 11-12-06
Amai nog ver geraakt in enkel en in dubbel reekshoofd geklopt
Nick- God
- Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34
Sania Mirza blijft tenniswereld verbazen
Serena ambitieus na zege op Rubin
Serena Williams klopt ex-winnares Rubin
Kwartfinales
Pennetta d. Sharapova 2/6 6/3 7/6(0)
S Williams d. Rubin 7/6(4) 6/7(4) 6/3
Davenport d. Kuznetsova [Q] 0/6 7/6(12) 7/5
Mirza d. K Clijsters [6] 7/6(0) 6/0
Paszek/S Williams d. Dechy/Henin 7/6(1) 0/6 6/0
Rubin/Safina [3] d. Mauresmo/Myskina 6/2 0/6 6/0
Golovin/Stevenson d. Dementieva/Dulko 6/0 0/6 6/4
Krajicek/Mandula d. Flipkens/Wickmayer 0/6 6/1 7/6(3)
Sania Mirza is in bloedvorm. Vorige week won de Indische sensatie het tornooi van Sydney. Deze week speelt ze de pannen van het dak in Melbourne. Datzelfde dak moest vandaag dicht door de hitte. Clijsters, nochtans sterk indoor, kwam nooit in haar spel tegen Mirza. Het nummer 6 ter wereld wist nog wel een tiebreak uit de brand te slepen in set 1 maar daarin werd ze geen enkel puntje gegund. In de tweede set kreeg de Belgische zowaar een bagle om de oren. Mirza ontmoet nu Lindsay Davenport. De Amerikaanse kreeg ook eerst een bagle tegen haar maar vocht toen sterk terug tegen Svetlana Kuznetsova.
In de andere tabelhelft staat een ander Amerikaantje in de halve finales. Serena Williams speelde een erg hoogstaande partij tegen ex-nummer 1 Chanda Rubin en won in drie spannende sets. Serena toonde zich erg verbeten en wil niks liever dan een eerste Grand Slam te winnen. Voor een finaleplaats staat enkel nog Flavia Pennetta in de weg. De Italiaanse versloeg haar dubbelpartner Maria Sharapova in drie sets.
In het dubbelspel zijn de enige overgebleven reekshoofden na de eerste ronde, Rubin en Safina, nog in de running. Nu wachten Tamira Paszek en Serena Williams, een tandem die vorige week ontstond in Sydney. Ook Golovin/Stevenson en Krajicek/Mandula gaan naar de laatste vier.
Serena ambitieus na zege op Rubin
Serena Williams klopt ex-winnares Rubin
Kwartfinales
Pennetta d. Sharapova 2/6 6/3 7/6(0)
S Williams d. Rubin 7/6(4) 6/7(4) 6/3
Davenport d. Kuznetsova [Q] 0/6 7/6(12) 7/5
Mirza d. K Clijsters [6] 7/6(0) 6/0
Paszek/S Williams d. Dechy/Henin 7/6(1) 0/6 6/0
Rubin/Safina [3] d. Mauresmo/Myskina 6/2 0/6 6/0
Golovin/Stevenson d. Dementieva/Dulko 6/0 0/6 6/4
Krajicek/Mandula d. Flipkens/Wickmayer 0/6 6/1 7/6(3)
Sania Mirza is in bloedvorm. Vorige week won de Indische sensatie het tornooi van Sydney. Deze week speelt ze de pannen van het dak in Melbourne. Datzelfde dak moest vandaag dicht door de hitte. Clijsters, nochtans sterk indoor, kwam nooit in haar spel tegen Mirza. Het nummer 6 ter wereld wist nog wel een tiebreak uit de brand te slepen in set 1 maar daarin werd ze geen enkel puntje gegund. In de tweede set kreeg de Belgische zowaar een bagle om de oren. Mirza ontmoet nu Lindsay Davenport. De Amerikaanse kreeg ook eerst een bagle tegen haar maar vocht toen sterk terug tegen Svetlana Kuznetsova.
In de andere tabelhelft staat een ander Amerikaantje in de halve finales. Serena Williams speelde een erg hoogstaande partij tegen ex-nummer 1 Chanda Rubin en won in drie spannende sets. Serena toonde zich erg verbeten en wil niks liever dan een eerste Grand Slam te winnen. Voor een finaleplaats staat enkel nog Flavia Pennetta in de weg. De Italiaanse versloeg haar dubbelpartner Maria Sharapova in drie sets.
In het dubbelspel zijn de enige overgebleven reekshoofden na de eerste ronde, Rubin en Safina, nog in de running. Nu wachten Tamira Paszek en Serena Williams, een tandem die vorige week ontstond in Sydney. Ook Golovin/Stevenson en Krajicek/Mandula gaan naar de laatste vier.
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
Amai al zo ver gekomen
Kan het bijna niet geloven
Swel super
Go Mandula/Krajicek
Kan het bijna niet geloven
Swel super
Go Mandula/Krajicek
Nick- God
Rubin/Safina in de halve finale
Wordt wel moeilijk, want Serena heeft Chanda al verslagen in het enkel
Wordt wel moeilijk, want Serena heeft Chanda al verslagen in het enkel
Wimpie- FATP Tour Director
- Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Dechy twijfelt over haar toekomst in het dubbelspel
Ex-nummer 1 in het dubbelspel, Nathalie Dechy, is na verlies in de kwartfinales op de Australian Open aan het twijfelen geslagen. Door een minder seizoen vorig jaar verloor ze haar eerste plaats en bekleedt ze momenteel een plaats juist binnen de top 20.
Door deze terugval trekt Dechy haar combinatie met Justine Henin in twijfel.
Dechy:,, Het wil de laatste tornooien echt niet meer lukken. We haalden zelfs de Masters niet meer in het dubbelspel en op het tornooi van Luxemburg verloren we toen al onmiddellijk onze eerste wedstrijd. Dus we zijn aan een mindere periode bezig en daarom trek ik onze combinatie dan ook in twijfel."
Dechy:,, Samen met Justine beleefde ik mooie momenten zowel op als naast de baan. Een van onze hoogtepunten blijft natuurlijk de overwinning op de US OPEN (seizoen 4) en het behalen van de eerste plaats"
Dechy:,, Ondanks onze vriendschap lijkt het wel beter om uiteen te gaan en alsnog proberen een laatste keer te pieken, en de carrière dan zo toch mooi af te sluiten"
Nathalie Dechy, bedankt dan ook Justine Henin voor de goede samenwerking die ze samengekend hebben en wenst haar nog veel succes toe in haar verdere dubbelcarrière.
Maar daarnaast is Nathalie Dechy wel op zoek naar een nieuwe dubbelpartner voor de komende tornooien. Kandidaten kunnen steeds conatct opnemen via een PM naar haar coach.
kwartel83- God
- Aantal berichten : 515
Leeftijd : 40
Zwarte tijgerin bereikt laatste 4
Serena Williams heeft zich zowel in het enkel -als in het dubbelspel weten te plaatsen voor de halve finales. In het enkel won ze van Chanda Rubin met 7/6(4) 6/7(4) 6/3. De kwartfinale in het dubbel tegen Dechy en Henin draaide eveneens uit op een driesetter. Williams en Paszek haalde het uiteindelijk met 7/6(1) 0/6 6/0.
Williams, die ook in Sydney al de kwartfinales haalde, is door een slecht najaar teruggezakt naar de 11e plaats op de wereldranglijst. Maar in Melbourne bewijst de Amerikaanse dat ze het spelletje nog altijd niet verleerd is.
SW: "Ik voel me zeer gelukkig met deze plaats in de halve finales. Ik heb goed getraind in de winter en ik heb er goed aan gedaan een nieuwe dubbelpartner te zoeken. Met Tamira (Paszek nvdr.) schiet ik erg goed op en haar naïeve, jonge karakter staat me wel aan. Met Venus lukte het niet meer, we kibbelden meer de court dan iets anders, en dan is het geen goed idee samen te blijven spelen. Venus heeft zich voorlopig trouwens teruggetrokken uit het tennis."
Toch had Williams het tegen Chanda Rubin niet onder de markt. Haar landgenote bood goed weerwerk en moest nipt het onderspit delven.
SW: "Ik moet inderdaad toegeven dat Chanda een goeie partij speelde. Ze blijft vechten voor ieder punt, maar Chanda is dan net als mij een echte zwarte tijgerin, die kunnen net wat meer. Maar toen ik in de derde set mijn niveau opnieuw verhoogde kwam ze toch tekort."
In de halve finale speelt de Amerikaanse tegen Flavia Pennetta. De Italiaanse haalde het in drie sets van Maria Sharapova.
SW: "Ik ken Flavia eigenlijk niet zo goed. Ik weet dat ze, als Italiaanse is dat vanzelfsprekend, heel temperamentvol is maar daar hou ik wel van. Het zal in ieder geval een boeiend duel worden. Dat ze van Sharapova won verrast me niet, want meer dan wat met haar boezem pronken doet ze niet. Maar wat iedereen eens moet onthouden is dat ik de mooiste borsten heb, dat is toch duidelijk..."
Serena Williams heeft zich zowel in het enkel -als in het dubbelspel weten te plaatsen voor de halve finales. In het enkel won ze van Chanda Rubin met 7/6(4) 6/7(4) 6/3. De kwartfinale in het dubbel tegen Dechy en Henin draaide eveneens uit op een driesetter. Williams en Paszek haalde het uiteindelijk met 7/6(1) 0/6 6/0.
Williams, die ook in Sydney al de kwartfinales haalde, is door een slecht najaar teruggezakt naar de 11e plaats op de wereldranglijst. Maar in Melbourne bewijst de Amerikaanse dat ze het spelletje nog altijd niet verleerd is.
SW: "Ik voel me zeer gelukkig met deze plaats in de halve finales. Ik heb goed getraind in de winter en ik heb er goed aan gedaan een nieuwe dubbelpartner te zoeken. Met Tamira (Paszek nvdr.) schiet ik erg goed op en haar naïeve, jonge karakter staat me wel aan. Met Venus lukte het niet meer, we kibbelden meer de court dan iets anders, en dan is het geen goed idee samen te blijven spelen. Venus heeft zich voorlopig trouwens teruggetrokken uit het tennis."
Toch had Williams het tegen Chanda Rubin niet onder de markt. Haar landgenote bood goed weerwerk en moest nipt het onderspit delven.
SW: "Ik moet inderdaad toegeven dat Chanda een goeie partij speelde. Ze blijft vechten voor ieder punt, maar Chanda is dan net als mij een echte zwarte tijgerin, die kunnen net wat meer. Maar toen ik in de derde set mijn niveau opnieuw verhoogde kwam ze toch tekort."
In de halve finale speelt de Amerikaanse tegen Flavia Pennetta. De Italiaanse haalde het in drie sets van Maria Sharapova.
SW: "Ik ken Flavia eigenlijk niet zo goed. Ik weet dat ze, als Italiaanse is dat vanzelfsprekend, heel temperamentvol is maar daar hou ik wel van. Het zal in ieder geval een boeiend duel worden. Dat ze van Sharapova won verrast me niet, want meer dan wat met haar boezem pronken doet ze niet. Maar wat iedereen eens moet onthouden is dat ik de mooiste borsten heb, dat is toch duidelijk..."
Gunter- Senior Member
- Aantal berichten : 85
Leeftijd : 35
proficiat serena
lets go safina lets go
lets go safina lets go
dries22- God
- Aantal berichten : 551
Leeftijd : 40
Registration date : 08-12-06
Geen Amerikaanse finale in Melbourne
Halve finales
Pennetta d. S Williams 1/6 7/5 7/5
Mirza d. Davenport 6/0 7/5
Paszek/S Williams d. Rubin/Safina [3] 7/6(0) 7/6(0)
Krajicek/Mandula d. Golovin/Stevenson 3/6 6/3 7/5
Flavia Pennetta en Sania Mirza strijden zondag voor hun eerste Grand Slamtitel. Pennetta versloeg de Amerikaanse Serena Williams in drie sets. In set 1 was Williams nog de beste maar daarna liet ze het in de eindfases wat afweten. Mirza was in set 1 dan weer ijzersterk tegen Davenport en maakte daarna een 0/4-achterstand ongedaan. Mirza verloor op dit tornooi nog geen enkele set. De Indische is dit jaar nog steeds ongeslagen want vorige week won ze ook al in Sydney.
In het dubbelspel gaan Rubin en Safina verrassend niet naar de finale. Hierdoor zullen ze niet op nummer 1 komen. Wel stijgen ze van 5 naar 3 op de wereldranglijst. Tamira Paszek en Serena Williams houden Pennetta en Sharapova dus nog een tijdje op 1. De wedstrijd verliep in twee tiebreaks waarin Rubin en Safina geen enkel punt konden winnen. In de finale wachten Krajicek en Mandula die Stevenson en Golovin naar huis speelden en zo revanche voor vorige week namen.
Halve finales
Pennetta d. S Williams 1/6 7/5 7/5
Mirza d. Davenport 6/0 7/5
Paszek/S Williams d. Rubin/Safina [3] 7/6(0) 7/6(0)
Krajicek/Mandula d. Golovin/Stevenson 3/6 6/3 7/5
Flavia Pennetta en Sania Mirza strijden zondag voor hun eerste Grand Slamtitel. Pennetta versloeg de Amerikaanse Serena Williams in drie sets. In set 1 was Williams nog de beste maar daarna liet ze het in de eindfases wat afweten. Mirza was in set 1 dan weer ijzersterk tegen Davenport en maakte daarna een 0/4-achterstand ongedaan. Mirza verloor op dit tornooi nog geen enkele set. De Indische is dit jaar nog steeds ongeslagen want vorige week won ze ook al in Sydney.
In het dubbelspel gaan Rubin en Safina verrassend niet naar de finale. Hierdoor zullen ze niet op nummer 1 komen. Wel stijgen ze van 5 naar 3 op de wereldranglijst. Tamira Paszek en Serena Williams houden Pennetta en Sharapova dus nog een tijdje op 1. De wedstrijd verliep in twee tiebreaks waarin Rubin en Safina geen enkel punt konden winnen. In de finale wachten Krajicek en Mandula die Stevenson en Golovin naar huis speelden en zo revanche voor vorige week namen.
Preview finales
Singles
Flavia Pennetta (ITA/18) vs Sania Mirza (IND/19)
Pennetta won in haar carrière twee titels: Stuttgart in seizoen 4 en Sydney vorig seizoen. Mirza won vorige week haar eerste titel in Sydney en volgde dus Pennetta op. Beiden kunnen dus hun eerste Grand Slam binnenhalen. In het dubbelspel waren beide speelsters ook al succesvol. Zo won Pennetta al vijf dubbeltitels, Mirza vier. Vorige week stonden Pennetta en Mirza al eens tegenover elkaar in de eerste ronde van Sydney. Toen won Mirza vlotjes met twee keer 6-3. De winnares zal haar opwachting mogen maken voor een plaatsje in de top 10.
Doubles
Tamira Paszek & Serena Williams (OOS-VS/29) vs Michaella Krajicek & Petra Mandula (NED-HON/23)
Paszek en Williams spelen nog maar het tweede tornooi samen en speelden vorige week nog de kwartfinales in Sydney. Paszek won nog geen titels, Serena twee dubbeltitels, waaronder Roland Garros in seizoen 4. Krajicek en Mandula spelen al een tijdje samen maar wonnen nooit samen een titel. Toch is Mandula een gewezen nummer 1 in het dubbelspel. Zo won ze al negen dubbeltitels, waaronder de Australian Open in seizoen 4. Krajicek won nog geen enkele dubbeltitel.
Singles
Flavia Pennetta (ITA/18) vs Sania Mirza (IND/19)
Pennetta won in haar carrière twee titels: Stuttgart in seizoen 4 en Sydney vorig seizoen. Mirza won vorige week haar eerste titel in Sydney en volgde dus Pennetta op. Beiden kunnen dus hun eerste Grand Slam binnenhalen. In het dubbelspel waren beide speelsters ook al succesvol. Zo won Pennetta al vijf dubbeltitels, Mirza vier. Vorige week stonden Pennetta en Mirza al eens tegenover elkaar in de eerste ronde van Sydney. Toen won Mirza vlotjes met twee keer 6-3. De winnares zal haar opwachting mogen maken voor een plaatsje in de top 10.
Doubles
Tamira Paszek & Serena Williams (OOS-VS/29) vs Michaella Krajicek & Petra Mandula (NED-HON/23)
Paszek en Williams spelen nog maar het tweede tornooi samen en speelden vorige week nog de kwartfinales in Sydney. Paszek won nog geen titels, Serena twee dubbeltitels, waaronder Roland Garros in seizoen 4. Krajicek en Mandula spelen al een tijdje samen maar wonnen nooit samen een titel. Toch is Mandula een gewezen nummer 1 in het dubbelspel. Zo won ze al negen dubbeltitels, waaronder de Australian Open in seizoen 4. Krajicek won nog geen enkele dubbeltitel.
HawkEye- HawkEye
Zoals verwacht, niet naar de finale
proficiat Serena en Tamira
Wimpie- FATP Tour Director
- Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Lindsay mooie halve finale
kimmie- God
- Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Kom dat tegen
Je staat keer in finale en dan direct in een grandslam
We gaan ervoor hé
Komaan
Je staat keer in finale en dan direct in een grandslam
We gaan ervoor hé
Komaan
Nick- God
Wimpie schreef:Zoals verwacht, niet naar de finale
bedankt, zo gelijk al in je tweede toernooi in de finale en dan nog wel van een grand slam. Het kan bijna niet beter.
Goed serena en paszek!
Gast- Gast
Hola Mirza nog altijd ongeslagen!
I like Australia!
I like Australia!
snowball3- Prince Member
- Aantal berichten : 111
Leeftijd : 39
Registration date : 10-12-06
Proficiat mirza!
Toch halve finale gehaald op een GS ... wie had dat gedacht
Toch halve finale gehaald op een GS ... wie had dat gedacht
olivier- King Member
- Aantal berichten : 440
Leeftijd : 42
Mirza wint eerste Grand Slam op dooie gemakje
Krajicek en Mandula bekronen samenwerking met dubbeltitel
Sania Mirza toen ze het matchpunt won. Haar "India"-outfit beklemtoont haar respect voor haar thuisland.
Finales
Mirza d. Pennetta 6/1 6/1
Krajicek/Mandula d. Paszek/S Williams 0/6 6/1 7/6(3)
Sania Mirza volgt Maria Kirilenko op in Melbourne. Mirza klopte in de finale de Italiaanse Flavia Pennetta. De finale zat er al op na een halfuurtje. Pennetta kreeg maar twee games op het scorebord. Mirza wint zo haar tweede titel op rij nadat ze vorige week in Sydney zegevierde. De Indische stijgt op de rankings van 19 naar 7, Pennetta stijgt van 18 naar 11.
In het dubbelspel ging de zege naar Michaella Krajicek en Petra Mandula. Het Nederlands-Hongaarse duo wint haar eerste titel als koppel. In de finale waren ze na een sloom begin uiteindelijk te sterk voor de revelatie van het tornooi, Tamira Paszek en Serena Williams. Voor Krajicek is het haar eerste dubbeltitel, voor Mandula al haar tiende. De Hongaarse won won twee seizoenen geleden al de Australian Open met Golovin. Ze moest bijna twee jaar wachten op een nieuwe titel. Het duo komt de top-16 binnengestormd.
Krajicek en Mandula bekronen samenwerking met dubbeltitel
Sania Mirza toen ze het matchpunt won. Haar "India"-outfit beklemtoont haar respect voor haar thuisland.
Finales
Mirza d. Pennetta 6/1 6/1
Krajicek/Mandula d. Paszek/S Williams 0/6 6/1 7/6(3)
Sania Mirza volgt Maria Kirilenko op in Melbourne. Mirza klopte in de finale de Italiaanse Flavia Pennetta. De finale zat er al op na een halfuurtje. Pennetta kreeg maar twee games op het scorebord. Mirza wint zo haar tweede titel op rij nadat ze vorige week in Sydney zegevierde. De Indische stijgt op de rankings van 19 naar 7, Pennetta stijgt van 18 naar 11.
In het dubbelspel ging de zege naar Michaella Krajicek en Petra Mandula. Het Nederlands-Hongaarse duo wint haar eerste titel als koppel. In de finale waren ze na een sloom begin uiteindelijk te sterk voor de revelatie van het tornooi, Tamira Paszek en Serena Williams. Voor Krajicek is het haar eerste dubbeltitel, voor Mandula al haar tiende. De Hongaarse won won twee seizoenen geleden al de Australian Open met Golovin. Ze moest bijna twee jaar wachten op een nieuwe titel. Het duo komt de top-16 binnengestormd.
HawkEye- HawkEye
Amai onze eerste titel en dan nog wel de Australian Open
Kan je dat geloven
Kan je dat geloven
Nick- God
Ongelooflijk!!!
Sania wint opeens 2 tornooien op een rij en dan nog wel een grand slam!!
Sania bedankt iedereen die haar geholpen heeft met de zege, haar coach Snowball en haar hartsvriendin Harkleroad.
Ook een dikke proficiat aan Pennetta met haar finaleplaats, hopelijk spelen we nog vele finales tegen elkaar!!
Sania!!
Sania wint opeens 2 tornooien op een rij en dan nog wel een grand slam!!
Sania bedankt iedereen die haar geholpen heeft met de zege, haar coach Snowball en haar hartsvriendin Harkleroad.
Ook een dikke proficiat aan Pennetta met haar finaleplaats, hopelijk spelen we nog vele finales tegen elkaar!!
Sania!!
snowball3- Prince Member
- Aantal berichten : 111
Leeftijd : 39
Welkom in de Grand Slam-club, Sania!
Proficiat Michaella en Petra!
Proficiat Michaella en Petra!
Geoffry- Prince Member
- Aantal berichten : 166
Leeftijd : 36
Goed hé, Michaella!!!
Bedankt Geoffry/Hingis
Bedankt Geoffry/Hingis
Chris- King Member
- Aantal berichten : 222
Leeftijd : 41
Chris schreef:Goed hé, Michaella!!!
Bedankt Geoffry/Hingis
Ja dacht dat een gewone titel al onmogelijk was maar vanaf nu zijn we een gevreesd duo
Nick- God
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» FWTA Australian Open
» FWTA Australian Open
» FWTA Australian Open
» FWTA Australian Open
» Australian Open
» FWTA Australian Open