FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Season *8*

+4
Nick
Dark Tiger
dieterk
Wimpie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Season *8* Empty Season *8*

Bericht  Wimpie 28.02.07 14:58

Season *8*

Volgende week begint de FATP al aan zijn 8ste seizoen. Zoals steeds zijn er een aantal aanpassingen:

Arrow De kalender bestaat uit de 4 Grand Slams, 9 Masters Series, 5 International Gold Series en 1 Tennis Masters Cup
Het tornooi van Antwerpen werd opnieuw geschrapt, ten voordele van Hamburg, waar Agassi de enige twee vorige edities won. Volledig nieuw is het tornooi van Indianapolis tijdens de Amerikaanse zomer.

*8*

Arrow Davis Cup
Tijdens het jaar wordt een Davis Cup georganiseerd. Iedereen wordt verwacht mee te doen, er zullen prijzen te verdienen zijn. Tijdens die weken kunnen er ook exhibities georganiseerd worden. Meer details volgen.

*8*

Arrow Geen Wild Cards op Tennis Masters Cup
De seizoensafsluiter wordt opnieuw een exclusieve aangelegenheid voor de 7 beste spelers en 1 Grand Slamwinnaar.

*8*

Arrow Dice-Breaks
Als twee spelers dezelfde punten inzetten op dezelfde set, werd er vroeger met de dobbelsteen geworpen om de winnaar te bepalen. In de toekomst zou de speler die zich als eerste inschreef (punten stuurde) voor het tornooi de dice-break winnen. Dit voorstel moet echter nog de spelersraad passeren. (maw: wat denken jullie ervan?)

*8*

Arrow Round Robin
De ATP experimenteert met een Round Robin systeem. Moet dit ook getest worden op de FATP?

*8*

Arrow ???
Heb je zelf nog leuke ideeën die de FATP kunnen verbeteren?
Ieder voorstel is welkom!

Laatst aangepast door op 05.04.07 0:01; in totaal 1 keer bewerkt
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Man Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Season *8* Empty Re: Season *8*

Bericht  Wimpie 28.02.07 14:58

Season *8* FATP%20Tour%20Calendar

[01] Hopman Cup

[02] Sydney International (Sydney-AUS) Int. G - HC Out

[03] Australian Open (Melbourne-AUS) GS - HC Out

[04] ABN AMRO World Tennis Tournament (Rotterdam-NED) Int. G - HC In

[05] Pacific Life Open (Indian Wells-USA) MS - HC Out

[06] Sony Ericsson Open (Miami-USA) MS - HC Out

[07] Davis Cup Kwartfinale

[08] Masters Series Monte-Carlo (Monte-Carlo-MON) MS - Gravel

[09] Telecom Italia Masters Roma (Rome-ITA) MS - Gravel

[10]Masters Series Hamburg (Hamburg-GER) MS - Gravel

[11] Roland Garros (Parijs-FRA) GS - Gravel

[12] The Stella Artois Championships (Queen's Club-GBR) Int. G - Gras

[13] Wimbledon (London-GBR) GS - Gras

[14] Davis Cup halve finale

[15] RCA Championships(Indianapolis-USA) Int. G - HC Out

[16] Rogers Masters (Toronto-CAN) MS - HC Out

[17] Western & Southern Financial Group Masters (Cincinnati-USA) MS - HC Out

[18] US Open (Flushing Meadows-USA) GS - HC Out

[19]Mutua Madrileña Masters (Madrid-ESP) MS - HC In

[20] BNP Paribas Masters (Parijs-FRA) MS - Carpet

[21] Tennis Masters Cup Shangai (Shangai-CHI) TMC - Carpet
[21] Ethias Trophy (Mons-BEL) Int G. - Carpet

[22] Davis Cup Finale
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  dieterk 28.02.07 15:48

Waarom dan niet gewoon de 8 beste spelers volgens de race naar de masters sturen?Als de regels dan toch veranderen. Anders kan er weer discussie ontstaan dat de persoon die 8ste eindigde eigenlijk bij de beste 8 hoort en niet die grandslam winnaar die lager staat...
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06

Bericht  Dark Tiger 28.02.07 16:01

dieterk schreef:Waarom dan niet gewoon de 8 beste spelers volgens de race naar de masters sturen?Als de regels dan toch veranderen. Anders kan er weer discussie ontstaan dat de persoon die 8ste eindigde eigenlijk bij de beste 8 hoort en niet die grandslam winnaar die lager staat...
Het huidige systeem is goed, winnaars van grand slams verdienen een WC, maar de organisatie moet zelf beslissen en de beste selecteren. Zo'n uitzonderlijke situatie als dit seizoen zullen we waarschijnlijk ook niet snel terugzien.
Dark Tiger
Dark Tiger
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 293
Leeftijd : 46
Registration date : 10-12-06

http://www.liverpool-fc.be/

Bericht  Wimpie 28.02.07 16:42

Het grote probleem in het vorige systeem was de toekenning van die Wild Card. Die gebeurde door de persoonlijke keuze van enkele geselecteerden. In het nieuwe systeem zijn de regels duidelijk en strikt én het komt overeen met de echte ATP.

De nummer 8 kan hierbij inderdaad beginnen discussiëren, maar dat kan de Grand Slamwinnaar in het andere geval ook.
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  dieterk 28.02.07 16:52

Wimpie schreef:Het grote probleem in het vorige systeem was de toekenning van die Wild Card. Die gebeurde door de persoonlijke keuze van enkele geselecteerden. In het nieuwe systeem zijn de regels duidelijk en strikt én het komt overeen met de echte ATP.

De nummer 8 kan hierbij inderdaad beginnen discussiëren, maar dat kan de Grand Slamwinnaar in het andere geval ook.

Mij maakt het niet uit, hopenlijk zal met dit systeem niet opnieuw een probleem opduiken Very Happy Dat poule systeem vind ik wel tof, maar dan niet in alle tornooien. Dat neemt den ik ook voor jou nog meer tijd in beslag .
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Registration date : 08-12-06

Bericht  Dark Tiger 28.02.07 17:02

dieterk schreef:
Wimpie schreef:Het grote probleem in het vorige systeem was de toekenning van die Wild Card. Die gebeurde door de persoonlijke keuze van enkele geselecteerden. In het nieuwe systeem zijn de regels duidelijk en strikt én het komt overeen met de echte ATP.

Mij maakt het niet uit, hopenlijk zal met dit systeem niet opnieuw een probleem opduiken Very Happy Dat poule systeem vind ik wel tof, maar dan niet in alle tornooien. Dat neemt den ik ook voor jou nog meer tijd in beslag .
Ik vind het poulesysteem net enorm leuk, dan lig je er niet meteen uit na een nederlaag. En dat wordt slechts 1 (of 2) keer gebruikt per seizoen ...
Dark Tiger
Dark Tiger
King Member
King Member

Bericht  Nick 28.02.07 20:31

Poule systeem is iets speciaals dat moet worden behouden alleen op de Masters vind ik en voor de rest vind ik het nu goed ook met die regel van de Masters
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34

Bericht  Koalaflesje 28.02.07 20:55

poulesysteem neemt de verrassingen weg, zo kan nooit meer een iets mindere eens winnen door geluk in één match tegen iemand groots.

en in verband met de dice-breaks vind ik het oog geen goed idee, ok, jij krijgt wel je punten op tijd, maar zeer veel mensen wachten af om te zien tegen wie ze moeten spelen om mss zo hun punten enigzins aan te passen, ik vrees dat je nu gewoon al punten gaat krijgen voor 10 weken in één pm, en ja, die is dan wel eerst gedurende zeer lange tijd.
Er moet een betere manier bestaan voor die dice-breaks (eventueel kijken wie er de week ervoor zou gewonnen hebben van de 2 en die de dice-break laten winnen)

Koalaflesje
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 215
Leeftijd : 40
Registration date : 12-12-06

Bericht  Gast 28.02.07 21:26

Ik vind dat met die dice-break gebeuren, geen goede opzet. Soms heb je geen tijd om eerder op te sturen en dan kan je je wedstrijden verliezen omdat je wat later bent met punten opsturen. Het is al fijn als ik het op tijd gewoon opstuur.

Gast
Gast

Bericht  Dark Tiger 28.02.07 21:34

Nick schreef:Poule systeem is iets speciaals dat moet worden behouden alleen op de Masters vind ik en voor de rest vind ik het nu goed ook met die regel van de Masters
Maar niet iedereen mag meespelen op de Masters en dus proeven van dat poulesysteem. Crying or Very sad
Dark Tiger
Dark Tiger
King Member
King Member

Bericht  Grandslamer 28.02.07 23:16

Hebben ze nu ook niet de Poules systeem op sommige ATP toernooien? (niet dat het een echt succes is, maar toch..)
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Man Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32

Bericht  Grandslamer 28.02.07 23:18

Grandslamer schreef:Hebben ze nu ook niet de Poules systeem op sommige ATP toernooien? (niet dat het een echt succes is, maar toch..)
Dat stond er dus al Razz

Mijn mening: Op amateur toernooien zeker een aanrader, maar op de ATP tour (en omdat een soort ATP tour is, ook deze) Zeker geen aanwinst. Toppers gaan sneller door en de spanning voor het publiek is weg (want bijv.. een nieuweling wint van bijv. Hewitt, Hewitt wint van de andere en is alsnog door.. oftewel eigenlijk niet egt spanning. Of je hebt nog wedstrijden die er niet meer toe doen..)

Dus ook niet voor de FATP TOUR
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Bericht  boyke 01.03.07 1:04

Geen wildcards op Tennis Masters Cup:

Goede reglementswijziging. Het is nu tenminste een duidelijke regel waar geen discussie voor vatbaar is. De top 7 + de beste grandslamwinnaar die niet in de top 8 staat. De nummer 8 moet dan niet discuteren, want de regels schrijven voor dat hij in principe niet geplaatst is, tenzij alle grandslamwinnaars binnen de top 7 staan. Bij het vorige systeem kon bij wijze van spreke nummer 45 in de stand een mooi artikel schrijven (en mits wat vriendjespolitiek), zomaar meedoen aan de Masters.

Dice breaks:

Dit spel is gebaseerd op een gezonde portie geluk en de dice break zet dit nog eens extra in de verf. Ik was eigenlijk al tegen het toekennen van dice-breaks bij het oplossen van een quizvraag, want uiteindelijk waren het telkens degene die op dat moment op het forum waren, die de 'prijs' kregen. In principe kan ik nu al mijn punten sturen voor het hele seizoen en dan win ik dus alle sets waarin een dice break zou moeten beslissen. Dus ik ben voor het behoud van het huidige systeem. Laat de dobbelstenen maar rollen.

Round Robin:

Ik vind het een leuk gegeven binnen de ATP-tour, dus waarom niet hier proberen? Kzou het wel maar doen bij maximum 1 (misschien 2) Masters Series-toernooien en enkel kleinere toernooien (genre Sydney). Maar ja, wimpie, jij moet nog altijd zien wat voor jou het gemakkelijkst is, want kdenk da er in zo'n poulesysteem meer tijd kruipt dan een gewone draw. Tzou wel een leuke afwisseling zijn voor de soms wat saaie draw-toernooien waarin je soms al op dinsdag gedaan hebt met spelen.

Enkele voorstellen (opmerkingen):

- De titelverdediger van een toernooi een reekshoofdenstatuut automatisch aanbieden?

- Zeker opnieuw een Gravel Master en een US Open Series !!!

- Wat ik ook leuk vond, was dat je op de US Open in 1 enkelwedstrijd en in 1 dubbelwedstrijd op 1 set in 1 wedstrijd 25 punten extra mocht inzitten. Eventueel toepassen op meerdere toernooien of misschien alle toernooien?

Maar vooral verder doen zoals ge bezig zijt!!!
boyke
boyke
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 334

Bericht  Dark Tiger 04.03.07 19:52

Spijtig dat de wildcards afgeschaft zijn, Agassi verdiende die op basis van zijn loopbaan toch wel komend seizoen. Razz
Dark Tiger
Dark Tiger
King Member
King Member

Bericht  Gast 04.03.07 20:15

wat ga je nou doen Wimpie?

Gast
Gast

Bericht  Wimpie 05.03.07 0:59

Staat vast:

• De Wild Cards blijven nog wel op gewone tornooien hé Wink

• De dice-breaks blijven zoals ze zijn: beslist met de dobbelsteen. Mogelijk zouden er op de Davis Cup wel dice-breaks te winnen zijn. De spelers van een winnende ploeg zouden dan elk ééntje verdienen.

• De Gravel Master en de US Open Series worden zeker herhaald!

• Round Robin wordt getest in Rotterdam en als er geen problemen zijn op Queen's Club. Daarna krijgen de spelers -bij succes van het format- de kans om nog één tornooi (niet op Grand Slam) te kiezen waarop RR zou gebruikt worden.

Wat denken jullie van het volgende:
  • Titelverdediger wordt automatisch reekshoofd:
    Als ranking >8 => 5de reekshoofd
    Als ranking 5-8 => 3 de reekshoofd
    Als ranking 3-4 => 2de reekshoofd
    Als ranking 2 => 1ste reekshoofd

Vooral de nummer 4 kan hier wel eens pech hebben, hij krijgt immers geen Bye meer!

• Joker
    Iedereen mag 1 wedstrijd kiezen op 1 van de tornooien die hij sowieso wint. Deze wedstrijd moet doorgestuurd worden tijdens de eerste week van het seizoen (Sydney)

Over deze laatste twee voorstellen mag er nog gedebateerd worden! (over de eerste ook, maar die zullen niet meer veranderen Twisted Evil )
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  Grandslamer 05.03.07 19:34

Die Joker..

Miss slim om te zeggen dat je die NIET op grandslams mag gebruiken??
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Bericht  boyke 05.03.07 21:51

Grandslamer schreef:Die Joker..

Miss slim om te zeggen dat je die NIET op grandslams mag gebruiken??
Persoonlijk ben ik geen voorstander van deze nieuwe maatregel. Ge kunt dan bv op een bepaald toernooi bonuspunten inzetten, en dan in de 1e ronde tegen iemand moeten spelen dat die joker heeft ingezet. Afschaffen dus!!

In de plaats mss da systeem met 25 punten extra in 1 set in 1 wedstrijd per toernooi?
boyke
boyke
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 334

Bericht  Nick 05.03.07 22:18

Kvind die joker ook niet zo'n goed idee eerlijk gezegd

Dat is niet meer eerlijk

Je kan het tornooi met goede punten winnen en dan kom je eerste ronde tegen joker uit en dan lig je eruit

Dat is voor niemand leuk
Nick
Nick
God
God

Man Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34

Bericht  Wimpie 06.03.07 0:25

boyke schreef:
In de plaats mss da systeem met 25 punten extra in 1 set in 1 wedstrijd per toernooi?

Ieder tornooi lijkt me veel (zowel voor de spelers als voor mij Wink)
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  gentlepain 06.03.07 21:42

Die joker ben ik ook geen voorstander van... Ik denk dat er al genoeg bonussen zijn. Smile

Het reekshoofd zijn na winnen van de titel vorig jaar lijkt me wel een leuk gegeven.

gentlepain
Senior Member
Senior Member

Man Aantal berichten : 75
Leeftijd : 45
Registration date : 20-02-07

Bericht  Wimpie 08.03.07 0:32

Arrow Jokers zijn niet aanvaard.

Arrow Titelverdediger enkelspel wordt steeds 5de reekshoofd, tenzij ranking 1-4, dan wordt je eerste reekshoofd.
Wimpie
Wimpie
FATP Tour Director
FATP Tour Director

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud