US Open, New York-USA
+9
dries22
Geoffry
HawkEye
kimmie
Dark Tiger
Nick
boyke
dieterk
Wimpie
13 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
US Open, New York-USA
US Open
Punten sturen tot MAANDAG 5 februari 2007 17u
200 (of 225) punten verdeeld over 5 sets
25 Extra punten op 1 set in 1 wedstrijd in enkel én dubbel
5 - 11 feb//New York (USA)//Grand Slam//Hardcourt Outdoors
*6* André Agassi & Gustavo Kuerten/Kristof Vliegen
*5* Hicham Arazi & Ivan Ljubicic/James Blake
*4* Raemon Sluiter & Lleyton Hewitt/Dominik Hrbaty
*3* Nicolas Lapentti & Bob Bryan/Cosmin Cotet
*2* Jan-Michael Gambill & André Agassi/Filippo Volandri
Marcos Baghdatis - Nikolay Davydenko
Tomas Berdych [WC] - Tim Henman [8/WC]
Joachim Johansson [7] - Kristof Vliegen
QUALIFIER - Novak Djokovic
Rafael Nadal - Tommy Haas
Roger Federer - Marat Safin [3]
Gustavo Kuerten [4] - Lleyton Hewitt [WC]
Fabrice Santoro [WC] - Christophe Rochus
Steve Darcis - Dmitry Tursunov
Juan Martin Del Potro [WC] - Stanislas Wawrinka [6]
Niels Desein [5] - Leander Paes
QUALIFIER - Olivier Rochus
Ivan Ljubicic [WC] - Andy Roddick
Lukasz Kubot [WC] - Rainer Schuettler [2]
Doubles Main Draw
Kristof Vliegen/Gustavo Kuerten [1] - Fabrice Santoro/Tim Henman
André Agassi/Tommy Robredo [WC] - Marat Safin/Nikolay Davydenko
Ivan Ljubicic/James Blake - Tomas Berdych/Fernando Verdasco [WC]
Lukasz Kubot/Mario Ancic - Novak Djokovic/Niels Desein [3]
Leander Paes/Andy Roddick [4] - Christophe Rochus/Olivier Rochus
QUALIFIER - Steve Darcis/Stanislas Wawrinka
Xavier Malisse/Rafael Nadal - Cosmin Cotet/Joachim Johansson [WC]
QUALIFIER - Rainer Schuettler/Roger Federer [2]
Singles Qualifying Draw
Andy Murray [1] - BYE
BYE - Juan-Carlos Ferrero
Cosmin Cotet [2] - BYE
Fernando Verdasco - Tommy Robredo
Mario Ancic [3] - BYE
BYE - Fernando Gonzalez
Doubles Qualifying Draw
Marcos Baghdatis/Tommy Haas [1] - Juan Martin Del Potro/Lleyton Hewitt
Dmitry Tursunov/Juan-Carlos Ferrero [2] - Fernando Gonzalez/Andy Murray
Punten sturen tot MAANDAG 5 februari 2007 17u
200 (of 225) punten verdeeld over 5 sets
25 Extra punten op 1 set in 1 wedstrijd in enkel én dubbel
5 - 11 feb//New York (USA)//Grand Slam//Hardcourt Outdoors
*6* André Agassi & Gustavo Kuerten/Kristof Vliegen
*5* Hicham Arazi & Ivan Ljubicic/James Blake
*4* Raemon Sluiter & Lleyton Hewitt/Dominik Hrbaty
*3* Nicolas Lapentti & Bob Bryan/Cosmin Cotet
*2* Jan-Michael Gambill & André Agassi/Filippo Volandri
Marcos Baghdatis - Nikolay Davydenko
Tomas Berdych [WC] - Tim Henman [8/WC]
Joachim Johansson [7] - Kristof Vliegen
QUALIFIER - Novak Djokovic
Rafael Nadal - Tommy Haas
Roger Federer - Marat Safin [3]
Gustavo Kuerten [4] - Lleyton Hewitt [WC]
Fabrice Santoro [WC] - Christophe Rochus
Steve Darcis - Dmitry Tursunov
Juan Martin Del Potro [WC] - Stanislas Wawrinka [6]
Niels Desein [5] - Leander Paes
QUALIFIER - Olivier Rochus
Ivan Ljubicic [WC] - Andy Roddick
Lukasz Kubot [WC] - Rainer Schuettler [2]
Doubles Main Draw
Kristof Vliegen/Gustavo Kuerten [1] - Fabrice Santoro/Tim Henman
André Agassi/Tommy Robredo [WC] - Marat Safin/Nikolay Davydenko
Ivan Ljubicic/James Blake - Tomas Berdych/Fernando Verdasco [WC]
Lukasz Kubot/Mario Ancic - Novak Djokovic/Niels Desein [3]
Leander Paes/Andy Roddick [4] - Christophe Rochus/Olivier Rochus
QUALIFIER - Steve Darcis/Stanislas Wawrinka
Xavier Malisse/Rafael Nadal - Cosmin Cotet/Joachim Johansson [WC]
QUALIFIER - Rainer Schuettler/Roger Federer [2]
Singles Qualifying Draw
Andy Murray [1] - BYE
BYE - Juan-Carlos Ferrero
Cosmin Cotet [2] - BYE
Fernando Verdasco - Tommy Robredo
Mario Ancic [3] - BYE
BYE - Fernando Gonzalez
Doubles Qualifying Draw
Marcos Baghdatis/Tommy Haas [1] - Juan Martin Del Potro/Lleyton Hewitt
Dmitry Tursunov/Juan-Carlos Ferrero [2] - Fernando Gonzalez/Andy Murray
Laatst aangepast door op 12.02.07 0:41; in totaal 3 keer bewerkt
Wimpie- FATP Tour Director
- Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
Registration date : 07-12-06
Re: US Open, New York-USA
Entry List Singles
1. André Agassi
2. Rainer Schuettler
3. Marat Safin
4. Gustavo Kuerten
5. Niels Desein
6. Joachim Johansson
7. Stanislas Wawrinka
8. Novak Djokovic
9. Kristof Vliegen
10. James Blake
11. Nikolay Davydenko
12. Christophe Rochus
13. Tim Henman [WC]
14. Xavier Malisse [WC]
15. Olivier Rochus
16. Leander Paes
17. Steve Darcis
18. Marcos Baghdatis
19. Dmitry Tursunov
20. Roger Federer
21. Rafael Nadal
22. Andy Roddick
23. Tommy Haas
24. Fabrice Santoro [WC]
25. Lukasz Kubot [WC]
26. Lleyton Hewitt [WC]
27. Tomas Berdych [WC]
28. Juan Martin Del Potro [WC]
29. WC
30. Q
31. Q
32. Q
Qualifiers
Mario Ancic
Ivan Ljubicic
Juan-Carlos Ferrero
Andy Murray
Cosmin Cotet
Fernando Gonzalez
Fernando Verdasco
Tommy Robredo
Entry List Doubles
1. Kristof Vliegen/Gustavo Kuerten
2. Rainer Schuettler/Roger Federer
3. Steve Darcis/Stanislas Wawrinka
4. Marat Safin/Nikolay Davydenko
5. Fabrice Santoro/Tim Henman
6. Ivan Ljubicic/James Blake
7. Lukasz Kubot/Mario Ancic
8. Xavier Malisse/Rafael Nadal
9. Novak Djokovic/Niels Desein
10. Leander Paes/Andy Roddick
11. Christophe Rochus/Olivier Rochus
12. André Agassi/Tommy Robredo [WC]
13. Tomas Berdych/Fernando Verdasco [WC]
14. WC
15. Q
16. Q
Qualifiers
Marcos Baghdatis/Tommy Haas
Dmitry Tursunov/Juan-Carlos Ferrero
Cosmin Cotet/Joachim Johansson
Fernando Gonzalez/Andy Murray
Juan Martin Del Potro/Lleyton Hewitt
1. André Agassi
2. Rainer Schuettler
3. Marat Safin
4. Gustavo Kuerten
5. Niels Desein
6. Joachim Johansson
7. Stanislas Wawrinka
8. Novak Djokovic
9. Kristof Vliegen
10. James Blake
11. Nikolay Davydenko
12. Christophe Rochus
13. Tim Henman [WC]
14. Xavier Malisse [WC]
15. Olivier Rochus
16. Leander Paes
17. Steve Darcis
18. Marcos Baghdatis
19. Dmitry Tursunov
20. Roger Federer
21. Rafael Nadal
22. Andy Roddick
23. Tommy Haas
24. Fabrice Santoro [WC]
25. Lukasz Kubot [WC]
26. Lleyton Hewitt [WC]
27. Tomas Berdych [WC]
28. Juan Martin Del Potro [WC]
29. WC
30. Q
31. Q
32. Q
Qualifiers
Mario Ancic
Ivan Ljubicic
Juan-Carlos Ferrero
Andy Murray
Cosmin Cotet
Fernando Gonzalez
Fernando Verdasco
Tommy Robredo
Entry List Doubles
1. Kristof Vliegen/Gustavo Kuerten
2. Rainer Schuettler/Roger Federer
3. Steve Darcis/Stanislas Wawrinka
4. Marat Safin/Nikolay Davydenko
5. Fabrice Santoro/Tim Henman
6. Ivan Ljubicic/James Blake
7. Lukasz Kubot/Mario Ancic
8. Xavier Malisse/Rafael Nadal
9. Novak Djokovic/Niels Desein
10. Leander Paes/Andy Roddick
11. Christophe Rochus/Olivier Rochus
12. André Agassi/Tommy Robredo [WC]
13. Tomas Berdych/Fernando Verdasco [WC]
14. WC
15. Q
16. Q
Qualifiers
Marcos Baghdatis/Tommy Haas
Dmitry Tursunov/Juan-Carlos Ferrero
Cosmin Cotet/Joachim Johansson
Fernando Gonzalez/Andy Murray
Juan Martin Del Potro/Lleyton Hewitt
Laatst aangepast door op 31.01.07 20:25; in totaal 1 keer bewerkt
Jubileumpunten
Je stuurt dus zoals altijd je punten (200, 225 indien bonus, andere indien US Open Series top 3). Daarnaast geef je ook aan in welke set en in welke wedstrijd je extra punten wilt gebruiken, dit zowel voor enkel- als dubbelspel.
Vb:
Punten 25-73-5-2-95
Enkel: set 2, kwartfinale
Dubbel: set 4, laatste kwalificatieronde
Je stuurt dus zoals altijd je punten (200, 225 indien bonus, andere indien US Open Series top 3). Daarnaast geef je ook aan in welke set en in welke wedstrijd je extra punten wilt gebruiken, dit zowel voor enkel- als dubbelspel.
Vb:
Punten 25-73-5-2-95
Wimpie schreef:Jubileumpunten
Vb:
Punten 25-73-5-2-95
Deze extra bonuspunten die iedere speler mag inzetten als die deelneemt aan de US Open tellen niet mee met de gebruikelijke bonuspunten van drie maal per jaar toch?
Gast- Gast
babyboy schreef:Wimpie schreef:Jubileumpunten
Vb:
Punten 25-73-5-2-95
Deze extra bonuspunten die iedere speler mag inzetten als die deelneemt aan de US Open tellen niet mee met de gebruikelijke bonuspunten van drie maal per jaar toch?
Nee, dees punten moogde ook maar voor één set gebruiken en dan nog maar tijdens één match, die gelden dus ni voor het hele tornooi
dieterk- God
- Aantal berichten : 960
Leeftijd : 36
Registration date : 08-12-06
dieterk schreef:babyboy schreef:Wimpie schreef:Jubileumpunten
Vb:
Punten 25-73-5-2-95
Nee, dees punten moogde ook maar voor één set gebruiken en dan nog maar tijdens één match, die gelden dus ni voor het hele tornooi
Perfect antwoord
Niemand een Wild Card nodig?
Henman vraagt wild card aan.
Henman is momenteel het nummer 20 van de wereld. Deze plaats is echter al vrij hoog, want de Britse nummer 1 schreef zich pas na de Australian Open in. Hij haalde al enkele mooie resultaten waarbij een dubbeltitel in 's Hertogenbosch samen met zijn vaste dubbelpartner Santoro. In het dubbel staat Henman dan ook al nummer 22. In de Champions Race staat het duo Henman/Santoro zelf op plaats 7, wat recht geeft op een plaats in de Masters.
In het enkel haalde hij al meteen kwartfinales bij zijn 1e deelname aan een grand slam. Hij verloor er in de kwartfinales van Andreev (FATP-6). In zijn thuishaven Wimbledon ging hij er uit in de 2e ronde waar hij het onderspit moest delven tegen Safin (FATP-3). Zijn mooiste resultaat tot vorige week behaalde hij in Queens met een halve finale waarin hij de zege, vredelievend als Henman is, aan zijn dubbelpartner liet.
Maar de voornaamste reden om een wildcard aan te vragen, is de finaleplaats in Cincinnatti (een toernooi uit de Masters-series). In Cincinnatti schakelde de Britse hoop volgende spelers uit:
- Santoro (FATP-24): "Voor mij was dit emotioneel gezien de moeilijkste overwinning. Wij kennen elkaar door en door. Onze coaches laten mij en Fabrice steeds met elkaar trainen. Ook na de trainingen kunnen we het goed met elkaar vinden. Ik heb vele leuke momenten met Fabrice, vooral het Franse accent van hem is grappig wanneer hij Engels (probeert) te spreken. Als we samen op stap gaan, is hij het die altijd het meeste succes heeft bij de meisjes. Ik vind mezelf nochtans veel knapper, maar gelieve dit niet te publiceren (nvdr: zulke quotes kunnen we moeilijk in de papiermand gooien, dus toch maar mooi gepubliceerd). Over de match zelf: de 1e en de 3e set waren spannend, in de 2e set voelde ik me alsof op training, waar ik eveneens meermaals Santoro tennisles geef. Sorry Fabrice, maar we hebben nadien nog veel plezier gekend in het dubbel."
- Safin (FATP-3): "Mijn 2e wedstrijd was meteen tegen een topper waar ik enorm veel respect voor heb. His name is Marat. Toen ik een tijdje voor de ATP-tour speelde, was ik echt fan van Marat. Ik mocht er al op Wimbledon tegen spelen, maar toen liet mijn serve-and-volley me wat in de steek. Dus de laatste weken heb ik wat op mijn opslag geoefend, wat duidelijk nu resultaat begint op te leveren. Enkel in de 3e set verloor ik 1 keer mijn opslag bij 4-3. Na deze overwinning was het precies alsof ik een grandslam had gewonnen. Het drong pas de volgende dag tot me door: ik had Marat verslagen en dit met geweldige slagen."
- Malisse (FATP-25): "Voor mij een redelijk onbekende speler, dus ik heb gewoon mijn spel proberen te spelen. Het ging gelijk op, want in heel de wedstrijd werd er geen enkele break genoteerd. Maar Malisse miste net dat tikkeltje ervaring (nvdr: en misschien ook wel wat geluk) op de belangrijke momenten. Ik won dan ook de 3 tie-breaks met 7-3, 7-0 en 7-3. Nog even een woordje over Malisse: je gaat volgens mij een grote toekomst tegemoet, maar je zal altijd net achter me blijven hangen."
- Schuettler (FATP-2): "Toen ik vanmorgen opstond, had ik precies wat last van mijn maag. Waren het nu de zenuwen? Want ik moest het dus opnemen tegen Schuettler, jaja, de Schuettler!! Nummer 2 van de wereld in het enkel, nummer 4 in het dubbel. In het enkel stond hij al 6 weken op nummer 1 waaronder dit seizoen 3 weken. Dan zijn titels: 5 in het enkel (waaronder 4 grandslamtitels) en 8 in het dubbel (waaronder 4 grandslamtitels). Hij is Mister Australian Open. Uit goede bronnen vernam ik al dat de Rod Laver Arena volgend jaar misschien wel eens de Rainer Schuettler Court zou genoemd worden. En tegen die speler moest ik het vandaag opnemen, een mens zou van minder last krijgen aan zijn maag. Maar wat deed ik? Ik won gewoon!! En dan nog in 4 sets. Ok, in de 3e set kreeg ik wel een bagle aangesmeerd, maar who cares? Ik won!! Ik kan het nog niet geloven."
Morgen neemt Henman het op tegen James Blake (FATP-11). Henman gaf na zijn gewonnen wedstrijd tegen Schuettler nog een korte persconferentie.
Henman: "Mijn coach zei me vanmorgen dat organisator Wimpie officieel had meegedeeld dat er nog wildcards beschikbaar zijn voor de US Open. In onderling overleg met mijn coach heb ik dus beslist om officieel een wild card aanvragen. Maar gezien mijn plaats op de rankings, ben ik automatisch geplaatst voor de hoofdtabel. Ik vraag dan ook een speciale wildcard aan, namelijk 1 die mij recht geeft op een reekshoofdenstatus. Mijn motivatie is als volgt: de toppers laten het wat afweten op de US Open Series. Een korte bespreking van de huidege top 8:
- André Agassi: kwartfinale in Washington (verloor er van een nobele onbekende Tursunov), na een bye eruit in de 2e ronde in Montreal en Cincinnati.
- Rainer Schuettler: kwartfinale in Washington (verloor er van nieuwkomer Haas) en Montreal, halve finales in Cincinnati.
- Marat Safin: na een bye eruit in de 2e ronde in Washington, Montreal en Cincinnati.
- Gustavo Kuerten: 2e ronde in Washington, finale Montreal, na een bye verloren in de 2e ronde in Cincinnati.
- Niels Desein: kwartfinale in Washington, Montreal en Cincinnati.
- Igor Andreev: vond het niet nodig om in Washington, Montreal mee te doen.
- Joachim Johansson: 1e ronde Washington, 1e ronde Montreal, kwartfinales Cincinnati.
- Stanislas Wawrinka: 1e ronde Washington, winst Montreal, halve finales Cincinnati.
Genoeg bewijzen dus dat de toppers maar matig presteerden op de voorbereidingstoernooien."
Coach: " Even samenvatten dus: Henman wil reekshoofd zijn op de US Open en vraagt dus een wild card aan."
Henman is momenteel het nummer 20 van de wereld. Deze plaats is echter al vrij hoog, want de Britse nummer 1 schreef zich pas na de Australian Open in. Hij haalde al enkele mooie resultaten waarbij een dubbeltitel in 's Hertogenbosch samen met zijn vaste dubbelpartner Santoro. In het dubbel staat Henman dan ook al nummer 22. In de Champions Race staat het duo Henman/Santoro zelf op plaats 7, wat recht geeft op een plaats in de Masters.
In het enkel haalde hij al meteen kwartfinales bij zijn 1e deelname aan een grand slam. Hij verloor er in de kwartfinales van Andreev (FATP-6). In zijn thuishaven Wimbledon ging hij er uit in de 2e ronde waar hij het onderspit moest delven tegen Safin (FATP-3). Zijn mooiste resultaat tot vorige week behaalde hij in Queens met een halve finale waarin hij de zege, vredelievend als Henman is, aan zijn dubbelpartner liet.
Maar de voornaamste reden om een wildcard aan te vragen, is de finaleplaats in Cincinnatti (een toernooi uit de Masters-series). In Cincinnatti schakelde de Britse hoop volgende spelers uit:
- Santoro (FATP-24): "Voor mij was dit emotioneel gezien de moeilijkste overwinning. Wij kennen elkaar door en door. Onze coaches laten mij en Fabrice steeds met elkaar trainen. Ook na de trainingen kunnen we het goed met elkaar vinden. Ik heb vele leuke momenten met Fabrice, vooral het Franse accent van hem is grappig wanneer hij Engels (probeert) te spreken. Als we samen op stap gaan, is hij het die altijd het meeste succes heeft bij de meisjes. Ik vind mezelf nochtans veel knapper, maar gelieve dit niet te publiceren (nvdr: zulke quotes kunnen we moeilijk in de papiermand gooien, dus toch maar mooi gepubliceerd). Over de match zelf: de 1e en de 3e set waren spannend, in de 2e set voelde ik me alsof op training, waar ik eveneens meermaals Santoro tennisles geef. Sorry Fabrice, maar we hebben nadien nog veel plezier gekend in het dubbel."
- Safin (FATP-3): "Mijn 2e wedstrijd was meteen tegen een topper waar ik enorm veel respect voor heb. His name is Marat. Toen ik een tijdje voor de ATP-tour speelde, was ik echt fan van Marat. Ik mocht er al op Wimbledon tegen spelen, maar toen liet mijn serve-and-volley me wat in de steek. Dus de laatste weken heb ik wat op mijn opslag geoefend, wat duidelijk nu resultaat begint op te leveren. Enkel in de 3e set verloor ik 1 keer mijn opslag bij 4-3. Na deze overwinning was het precies alsof ik een grandslam had gewonnen. Het drong pas de volgende dag tot me door: ik had Marat verslagen en dit met geweldige slagen."
- Malisse (FATP-25): "Voor mij een redelijk onbekende speler, dus ik heb gewoon mijn spel proberen te spelen. Het ging gelijk op, want in heel de wedstrijd werd er geen enkele break genoteerd. Maar Malisse miste net dat tikkeltje ervaring (nvdr: en misschien ook wel wat geluk) op de belangrijke momenten. Ik won dan ook de 3 tie-breaks met 7-3, 7-0 en 7-3. Nog even een woordje over Malisse: je gaat volgens mij een grote toekomst tegemoet, maar je zal altijd net achter me blijven hangen."
- Schuettler (FATP-2): "Toen ik vanmorgen opstond, had ik precies wat last van mijn maag. Waren het nu de zenuwen? Want ik moest het dus opnemen tegen Schuettler, jaja, de Schuettler!! Nummer 2 van de wereld in het enkel, nummer 4 in het dubbel. In het enkel stond hij al 6 weken op nummer 1 waaronder dit seizoen 3 weken. Dan zijn titels: 5 in het enkel (waaronder 4 grandslamtitels) en 8 in het dubbel (waaronder 4 grandslamtitels). Hij is Mister Australian Open. Uit goede bronnen vernam ik al dat de Rod Laver Arena volgend jaar misschien wel eens de Rainer Schuettler Court zou genoemd worden. En tegen die speler moest ik het vandaag opnemen, een mens zou van minder last krijgen aan zijn maag. Maar wat deed ik? Ik won gewoon!! En dan nog in 4 sets. Ok, in de 3e set kreeg ik wel een bagle aangesmeerd, maar who cares? Ik won!! Ik kan het nog niet geloven."
Morgen neemt Henman het op tegen James Blake (FATP-11). Henman gaf na zijn gewonnen wedstrijd tegen Schuettler nog een korte persconferentie.
Henman: "Mijn coach zei me vanmorgen dat organisator Wimpie officieel had meegedeeld dat er nog wildcards beschikbaar zijn voor de US Open. In onderling overleg met mijn coach heb ik dus beslist om officieel een wild card aanvragen. Maar gezien mijn plaats op de rankings, ben ik automatisch geplaatst voor de hoofdtabel. Ik vraag dan ook een speciale wildcard aan, namelijk 1 die mij recht geeft op een reekshoofdenstatus. Mijn motivatie is als volgt: de toppers laten het wat afweten op de US Open Series. Een korte bespreking van de huidege top 8:
- André Agassi: kwartfinale in Washington (verloor er van een nobele onbekende Tursunov), na een bye eruit in de 2e ronde in Montreal en Cincinnati.
- Rainer Schuettler: kwartfinale in Washington (verloor er van nieuwkomer Haas) en Montreal, halve finales in Cincinnati.
- Marat Safin: na een bye eruit in de 2e ronde in Washington, Montreal en Cincinnati.
- Gustavo Kuerten: 2e ronde in Washington, finale Montreal, na een bye verloren in de 2e ronde in Cincinnati.
- Niels Desein: kwartfinale in Washington, Montreal en Cincinnati.
- Igor Andreev: vond het niet nodig om in Washington, Montreal mee te doen.
- Joachim Johansson: 1e ronde Washington, 1e ronde Montreal, kwartfinales Cincinnati.
- Stanislas Wawrinka: 1e ronde Washington, winst Montreal, halve finales Cincinnati.
Genoeg bewijzen dus dat de toppers maar matig presteerden op de voorbereidingstoernooien."
Coach: " Even samenvatten dus: Henman wil reekshoofd zijn op de US Open en vraagt dus een wild card aan."
Laatst aangepast door op 03.02.07 22:00; in totaal 1 keer bewerkt
boyke- King Member
- Aantal berichten : 334
Registration date : 10-12-06
boyke schreef:
Henman gaf na zijn gewonnen wedstrijd tegen Blake nog een korte persconferentie.
Is Henman al zo zeker? Al zal hij wss wel winnen
dieterk- God
dieterk schreef:boyke schreef:
Henman gaf na zijn gewonnen wedstrijd tegen Blake nog een korte persconferentie.
ja na hoogmoed komt ....
Nick- God
- Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34
mistypt, tmoest schuettler zijndieterk schreef:boyke schreef:
boyke- King Member
Draws gepost
Wild Cards
Stuur alle punten in 1 PM!!!
Gelieve het aantal PM's te beperken door de punten voor de FATP, Mixed Doubles en de Legends Cup in dezelfde PM te zetten. Kwestie van mijn PM-box niet te overbelasten.
Vergeet niet om de sets voor jubileumpunten aan te duiden!
Voor het enkel- en het dubbelspel duidt je één set aan en één ronde waarin je 25 punten extra krijgt. Niet vermelden = niet krijgen!!!
Vb: Enkel: set 1, finale
Dubbel: set 4, kwartfinale
Wild Cards
- Tim Henman kreeg na zijn aanvraag het status van 8ste reekshoofd
- Ex-finalist Ivan Ljubicic kreeg de extra Wild Card in het enkelspel
- Ex-winnaar Cosmin Cotet kreeg met zijn huidige dubbelpartner Joachim Johansson de Wild Card in het dubbelspel
Stuur alle punten in 1 PM!!!
Gelieve het aantal PM's te beperken door de punten voor de FATP, Mixed Doubles en de Legends Cup in dezelfde PM te zetten. Kwestie van mijn PM-box niet te overbelasten.
Vergeet niet om de sets voor jubileumpunten aan te duiden!
Voor het enkel- en het dubbelspel duidt je één set aan en één ronde waarin je 25 punten extra krijgt. Niet vermelden = niet krijgen!!!
Vb: Enkel: set 1, finale
Dubbel: set 4, kwartfinale
Wimpie schreef:Update!
André Agassi blijft voorlopig op 1, maar moet wel een titel verdedigen in New York. Rainer Schuettler is de grootste rivaal, maar ook Gustavo Kuerten maakt kans.
De organisatie gaat er blijkbaar van uit dat Agassi zijn eerste plaats op de ranking zal verliezen.
We gaan er in ieder geval keihard voor vechten, ook al lijkt de kans dat we het halen erg klein.
Henman dankt de organisatie.
boyke- King Member
Pffft, Agassi moet minstens de halve finale halen en hopen dat Safin niet verder geraakt en Schuettler zelfs niet in de kwartfinale komt en dan zit het er in. Zware opdracht, maar wie weet, met de goden aan onze kant.
Blake op Kids day
Blake was gisteren op New York te vinden op de Kids Day. De Amerikaan is het laatste jaar veel populairder geworden in zijn thuisland. Dit komt natuurlijk door zijn overwinning in Miami en zijn finale plaats vorige week. Achteraf werd er aan de kids gevraagd wie ze het liefst zouden zien winnen en volgens hen bestaat daar geen twijfel over: James moet zijn eerste slam hier behalen! We zullen zien of de waarheid altijd uit de kindermond komt!
Blake was gisteren op New York te vinden op de Kids Day. De Amerikaan is het laatste jaar veel populairder geworden in zijn thuisland. Dit komt natuurlijk door zijn overwinning in Miami en zijn finale plaats vorige week. Achteraf werd er aan de kids gevraagd wie ze het liefst zouden zien winnen en volgens hen bestaat daar geen twijfel over: James moet zijn eerste slam hier behalen! We zullen zien of de waarheid altijd uit de kindermond komt!
dieterk- God
Bonuspunten
Geen punten ontvangen van
- Joachim Johansson
- Novak Djokovic
- Kristof Vliegen
- Fabrice Santoro
- Ivan Ljubicic
- Lleyton Hewitt
- Juan Martin Del Potro
- Tommy Robredo
Geen punten ontvangen van
- Fernando Gonzalez: forfait
- Fernando Verdasco: kan nog Late Entry aanvragen
Ferrero maakt indruk in kwalificaties
De Spanjaard verslaat Andy Murray in straight sets
Eerste Kwalificatieronde Singles
Tommy Robredo def. Fernando Verdasco 6/3 6/0 5/7 2/6 6/3
Tweede Kwalificatieronde Singles
Juan-Carlos Ferrero def. Andy Murray [1] 7/6/(6) 6/3 7/5
Tommy Robredo def. Cosmin Cotet [2] 6/1 6/1 0/6 1/6 6/2
Mario Ancic [3] def. Fernando Gonzalez w/o
Kwalificatie Doubles
Juan Martin Del Potro/Lleyton Hewitt def. Marcos Baghdatis/Tommy Haas [1] 6/3 3/6 6/3 6/0
Dmitry Tursunov/Juan-Carlos Ferrero [2] def. Fernando Gonzalez/Andy Murray w/o
Match-ups
James Blake - Tommy Robredo [Q]
Mario Ancic [Q] - Novak Djokovic
Juan-Carlos Ferrero [Q] - Olivier Rochus
Juan Martin Del Potro/Lleyton Hewitt [Q] - Steve Darcis/Stanislas Wawrinka
Dmitry Tursunov/Juan-Carlos Ferrero [Q] - Rainer Schuettler/Roger Federer [2]
De Spanjaard verslaat Andy Murray in straight sets
Eerste Kwalificatieronde Singles
Tommy Robredo def. Fernando Verdasco 6/3 6/0 5/7 2/6 6/3
Tweede Kwalificatieronde Singles
Juan-Carlos Ferrero def. Andy Murray [1] 7/6/(6) 6/3 7/5
Tommy Robredo def. Cosmin Cotet [2] 6/1 6/1 0/6 1/6 6/2
Mario Ancic [3] def. Fernando Gonzalez w/o
Kwalificatie Doubles
Juan Martin Del Potro/Lleyton Hewitt def. Marcos Baghdatis/Tommy Haas [1] 6/3 3/6 6/3 6/0
Dmitry Tursunov/Juan-Carlos Ferrero [2] def. Fernando Gonzalez/Andy Murray w/o
Match-ups
James Blake - Tommy Robredo [Q]
Mario Ancic [Q] - Novak Djokovic
Juan-Carlos Ferrero [Q] - Olivier Rochus
Juan Martin Del Potro/Lleyton Hewitt [Q] - Steve Darcis/Stanislas Wawrinka
Dmitry Tursunov/Juan-Carlos Ferrero [Q] - Rainer Schuettler/Roger Federer [2]
Het gaat de verkeerde kant op met Andy Murray en dan komt er nog eens het forfait bij van Fernando Gonzalez
als het zo blijft voortgaan, gaat Andy direct op zoek naar een andere dubbelpartner...solliciteren mag je alvast al beginnen doen
als het zo blijft voortgaan, gaat Andy direct op zoek naar een andere dubbelpartner...solliciteren mag je alvast al beginnen doen
kimmie- God
- Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06
Drama op Arthur Ashe, vuil spel op Armstrong
Vorig jaar was Arthur Ashe stadium nog het decor waar André Agassi zijn eerste Grand Slamtitel binnenhaalde en de nummer 1 voor zijn naam zette. Toen de Amerikaan, die overigens nog steeds bovenaan de ranking staat, vanmiddag de aftrap voor de US Open mocht geven tegen Xavier Malisse had hij waarschijnlijk wel een andere afloop verwacht. De Belg, die een Wild Card kreeg voor het tornooi, had echter niets te verliezen en ging van start als een wervelwind. In een mum van tijd stond de titelverdediger twee sets achter. Agassi keerde het tij nog wel in de derde set, maar daarna was Malisse opnieuw de betere. Agassi verliest zo opnieuw in de eerste ronde van een Grand Slam en de eerste plaats op de wereldranglijst.
Een beschaamde Agassi
Op het tweede court van de USTA Billy Jean King National Tennis Center werd dan weer zeer vuil spel gespeeld (lees: jubileumpunten gebruikt). Stanislas Wawrinka moest het op Armstrong Court opnemen tegen Juan-Martin Del Potro. De winnaar van Roland Garros en de US Open Team Series was torenhoog favoriet, maar keek al vlug tegen twee sets achterstand aan. De opkomende Argentijn kwam echter in de problemen toen Wawrinka eindelijk zijn ritme vond. De Zwitser haalde de derde set binnen en mocht bij 6-5 serveren voor een vijfde, beslissende set. Del Potro stapte echter naar één van de lijnrechters, maakte een praatje en gaf hem een stevige handdruk. Wawrinka, die zijn geheime wapen had opgespaard tot de kwartfinale, verloor zijn opslagspel na 5 (!) voetfouten en kon ook in de tie-break geen punt meer scoren. Het zesde reekshoofd was uitgeschakeld en Del Potro staat in de tweede ronde.
Del Potro wint zijn allereerste Grand Slamwedstrijd
Ook bij de wedstrijd tussen oud-Wimbledonkampioenen Kristof Vliegen en Joachim Johansson kunnen bedenkingen gemaakt worden. Johansson kreeg in de eerste set setpunten dankzij het erbarmelijke spel van Vliegen. Die kwam echter op de proppen met een windmachine op afstandsbediening. De ballen van Johansson vielen onbegrijpelijk uit, waardoor Vliegen de eerste set kon binnenhalen. De Belg vergat echter reservebatterijen waardoor zijn windmachine onbruikbaar werd en het publiek eindelijk deftig tennis te zien kreeg. De volgende sets brachten adembenemde fore-hands en wondermooie back-hands. Een ware strijd tussen twee talenten van de FATP-tour speelde zich af. Uiteindelijk moest een vijfde set de beslissing brengen. Daarin viel het spel van Johansson door elkaar en mocht Vliegen bij 5-3 serveren voor de wedstrijd. Maar toen de ex-nummer 1 een snaar brak, bleek hij tot zijn eigen grote verbazing geen rackets meer ter beschikking te hebben. Johansson had een geniepige glimlach op zijn gezicht en Vliegen moest verderspelen met een gebroken snaar. Pas tijdens de tie-break hadden de ballenjongens nieuwe rackets gevonden. Vliegen speelde nog 5 schitterende punten en de buit was binnen. De Belg staat nu op vier wedstrijden van een unieke carreer Grand Slam.
Pim-Pim verliest zware vijfsetter
Eerste Ronde Singles
Xavier Malisse [WC] def. André Agassi [1] 6/2 6/2 3/6 6/3
James Blake def. Tommy Robredo [Q] 1/6 0/6 6/1 6/2 7/6(3)
Marcos Baghdatis def. Nikolay Davydenko 6/2 6/1 3/6 2/6 7/6(3)
Tim Henman [8/WC] def. Tomas Berdych [WC] 6/1 7/6(2) 2/6 7/6(2)
Kristof Vliegen def. Joachim Johansson [7] 7/6(0) 6/7(5) 4/6 7/6(4) 7/6(3)
Novak Djokovic def. Mario Ancic [Q] 7/6(3) 6/7(5) 7/6(3) 3/6 6/3
Rafael Nadal def. Tommy Haas 6/0 7/5 2/6 6/3
Roger Federer def. Marat Safin [3] 7/6(7) 6/0 0/6 3/6 7/6(1)
Gustavo Kuerten [4] def. Lleyton Hewitt [WC] 6/3 1/6 1/6 7/6(2) 6/1
Fabrice Santoro [WC] def. Christophe Rochus 6/0 1/6 1/6 6/4 6/0
Steve Darcis def. Dmitry Tursunov 2/6 6/4 5/7 6/3 7/6(3)
Juan Martin Del Potro [WC] def. Stanislas Wawrinka [6] 6/2 7/5 3/6 7/6(0)
Niels Desein [5] def. Leander Paes 7/6(1) 1/6 4/6 7/6(5) 6/1
Olivier Rochus def. Juan-Carlos Ferrero [Q] 2/6 6/3 6/3 6/1
Andy Roddick def. Ivan Ljubicic [WC] 6/2 6/0 7/6(1)
Rainer Schuettler [2] def. Lukasz Kubot [WC] 5/7 7/5 7/6(1) 2/6 6/2
Vorig jaar was Arthur Ashe stadium nog het decor waar André Agassi zijn eerste Grand Slamtitel binnenhaalde en de nummer 1 voor zijn naam zette. Toen de Amerikaan, die overigens nog steeds bovenaan de ranking staat, vanmiddag de aftrap voor de US Open mocht geven tegen Xavier Malisse had hij waarschijnlijk wel een andere afloop verwacht. De Belg, die een Wild Card kreeg voor het tornooi, had echter niets te verliezen en ging van start als een wervelwind. In een mum van tijd stond de titelverdediger twee sets achter. Agassi keerde het tij nog wel in de derde set, maar daarna was Malisse opnieuw de betere. Agassi verliest zo opnieuw in de eerste ronde van een Grand Slam en de eerste plaats op de wereldranglijst.
Een beschaamde Agassi
Op het tweede court van de USTA Billy Jean King National Tennis Center werd dan weer zeer vuil spel gespeeld (lees: jubileumpunten gebruikt). Stanislas Wawrinka moest het op Armstrong Court opnemen tegen Juan-Martin Del Potro. De winnaar van Roland Garros en de US Open Team Series was torenhoog favoriet, maar keek al vlug tegen twee sets achterstand aan. De opkomende Argentijn kwam echter in de problemen toen Wawrinka eindelijk zijn ritme vond. De Zwitser haalde de derde set binnen en mocht bij 6-5 serveren voor een vijfde, beslissende set. Del Potro stapte echter naar één van de lijnrechters, maakte een praatje en gaf hem een stevige handdruk. Wawrinka, die zijn geheime wapen had opgespaard tot de kwartfinale, verloor zijn opslagspel na 5 (!) voetfouten en kon ook in de tie-break geen punt meer scoren. Het zesde reekshoofd was uitgeschakeld en Del Potro staat in de tweede ronde.
Del Potro wint zijn allereerste Grand Slamwedstrijd
Ook bij de wedstrijd tussen oud-Wimbledonkampioenen Kristof Vliegen en Joachim Johansson kunnen bedenkingen gemaakt worden. Johansson kreeg in de eerste set setpunten dankzij het erbarmelijke spel van Vliegen. Die kwam echter op de proppen met een windmachine op afstandsbediening. De ballen van Johansson vielen onbegrijpelijk uit, waardoor Vliegen de eerste set kon binnenhalen. De Belg vergat echter reservebatterijen waardoor zijn windmachine onbruikbaar werd en het publiek eindelijk deftig tennis te zien kreeg. De volgende sets brachten adembenemde fore-hands en wondermooie back-hands. Een ware strijd tussen twee talenten van de FATP-tour speelde zich af. Uiteindelijk moest een vijfde set de beslissing brengen. Daarin viel het spel van Johansson door elkaar en mocht Vliegen bij 5-3 serveren voor de wedstrijd. Maar toen de ex-nummer 1 een snaar brak, bleek hij tot zijn eigen grote verbazing geen rackets meer ter beschikking te hebben. Johansson had een geniepige glimlach op zijn gezicht en Vliegen moest verderspelen met een gebroken snaar. Pas tijdens de tie-break hadden de ballenjongens nieuwe rackets gevonden. Vliegen speelde nog 5 schitterende punten en de buit was binnen. De Belg staat nu op vier wedstrijden van een unieke carreer Grand Slam.
Pim-Pim verliest zware vijfsetter
Eerste Ronde Singles
Xavier Malisse [WC] def. André Agassi [1] 6/2 6/2 3/6 6/3
James Blake def. Tommy Robredo [Q] 1/6 0/6 6/1 6/2 7/6(3)
Marcos Baghdatis def. Nikolay Davydenko 6/2 6/1 3/6 2/6 7/6(3)
Tim Henman [8/WC] def. Tomas Berdych [WC] 6/1 7/6(2) 2/6 7/6(2)
Kristof Vliegen def. Joachim Johansson [7] 7/6(0) 6/7(5) 4/6 7/6(4) 7/6(3)
Novak Djokovic def. Mario Ancic [Q] 7/6(3) 6/7(5) 7/6(3) 3/6 6/3
Rafael Nadal def. Tommy Haas 6/0 7/5 2/6 6/3
Roger Federer def. Marat Safin [3] 7/6(7) 6/0 0/6 3/6 7/6(1)
Gustavo Kuerten [4] def. Lleyton Hewitt [WC] 6/3 1/6 1/6 7/6(2) 6/1
Fabrice Santoro [WC] def. Christophe Rochus 6/0 1/6 1/6 6/4 6/0
Steve Darcis def. Dmitry Tursunov 2/6 6/4 5/7 6/3 7/6(3)
Juan Martin Del Potro [WC] def. Stanislas Wawrinka [6] 6/2 7/5 3/6 7/6(0)
Niels Desein [5] def. Leander Paes 7/6(1) 1/6 4/6 7/6(5) 6/1
Olivier Rochus def. Juan-Carlos Ferrero [Q] 2/6 6/3 6/3 6/1
Andy Roddick def. Ivan Ljubicic [WC] 6/2 6/0 7/6(1)
Rainer Schuettler [2] def. Lukasz Kubot [WC] 5/7 7/5 7/6(1) 2/6 6/2
Blake is nu Amerikas hoop in bange dagen! Hij hoopt dat de J block weer volop aanwezig zal zijn!
dieterk- God
Amai voor Niels was het spannend en zo te zien voor hem niet alleen want zoveel zware setters amai en André er nu al uit
Dat beloofd voor de rest
Dat beloofd voor de rest
Nick- God
- Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34
Mooie overwinning van Henman. Baghdatis gaat eraan!!!
boyke- King Member
Davydenko
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
Dmitry
Juan Carlos