FWTA & FATP - Fantasy Tennis
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

FWTA Stanford & Los Angeles

+12
dieterk
Geoffry
olivier
Dark Tiger
krullie
kimmie
boyke
Kitty
Grandslamer
Fre7***
dries22
HawkEye
16 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

FWTA Stanford & Los Angeles - Pagina 3 Empty Re: FWTA Stanford & Los Angeles

Bericht  Geoffry 19.01.07 21:30

Humiliated By Vania,
Resembling Ana,
Paying Maria:
It's A Hard Knock Life For Martina

FWTA Stanford & Los Angeles - Pagina 3 F_06
Hingis lacht groen aan het net na haar match tegen Vania King

Los Angeles, VS - Het was een groen lachje dat Martina Hingis bovenhaalde aan het net. Enkele seconden ervoor had de Zwiterse lijdzaam moeten toezien hoe haar kans op titelverdediging als een luchtbel uiteenspatte. Aan de overkant van het net juichte een meisje maar al te fel met haar allereerste(!) FWTA overwinning ooit. David versloeg Goliath en Goliath was allesbehalve blij...

Het leek een nochtans een formaliteit te zijn. In aanloop naar de match had de Swiss Miss zich nogal honend uitgelaten over haar tegenstandster. Vania King was een groentje dat snel zou kennismaken met de slagen van tante Martina. Een uitspraak die ze ook daadwerkelijk in daden omzette, toen ze op magistrale wijze in amper veertien minuten de eerste set binnenhaalde met 6-0.

Hingis: "Dat meisje wist niet waar ze had. (lacht) Ze had waarschijnlijk al haar hele leven met mama of papa gespeeld en dan kwam ze tante Martina tegen. Tegen haar ouders mocht ze wel succesvol geweest zijn, in de echte wereld kwam ze er gewoon niet aan te pas. Om het cliché te zeggen: ze stond erbij en keer ernaar."

Alleen: aan alle mooie liedjes komt een einde. De Amerikaanse wildcard bleek echter over een dieselmotor te beschikken. Haar slappe spel uit de eerste set maakte plaats voor scherpe slagen. Een break in het derde spel verzekerde haar de winst in set twee en in set drie gaf ze haar Zwitserse opponente amper twee spelletjes. Een verrassing van formaat die Hingis allesbehalve beviel.

Hingis: "Verslagen door een wildcard? Hoe is het mogelijk?! Ik kan mij al inbeelden wat ze nu over me gaan schrijven... Misschien gaan ze me nu wel met Ana Ivanovic vergelijken?! (lijkt geshockeerd) Ik mag er niet aan denken. Ik had hier een titel te verdedigen en ik vlieg er dan in de eerste ronde uit. Ik kan mij al niet meer herinneren wanneer de laatste keer was dat dat gebeurde. Volgens mij was deze Vania dan nog niet eens geboren..."

Hingis' lijdensweg nabij Hollywood en Beverly Hills was echter nog niet ten einde. Een dag na de pijnlijke nederlaag liet Vania King een pers communiqué verschijnen waarin ze zich verontschuldigde voor het feit dat ze Martina had verslagen.

Hingis: "Heb je al ooit van je leven zoiets gehoord? Wou ze het er nog ietsje dieper inwrijven misschien? Wie veronderschuldigt er zich nu voor zoiets? Alleen een iemand met bijbedoelingen doet iets dergerlijks. Let op mijn woorden; de tenniswereld is nog niet klaar met deze King. Ik hou m'n kil en onderkoeld hart al vast."

Op de baan mag het dan eens niet lukken voor de Zwiterse fraülein, naast de baan daarentegen: momenteel gestationeerd op de tweede plaats in de rankings, staat La Hingis voor de zoveelste keer in de schaduw van één andere speelster, Kirsten Flipkens deze keer. Op dinsdag kreeg de voormalige Australian Open winnares morele steun van Maria Sharapova. De Russische maakte publiekelijk haar beklag over de houding van Flipkens tegenover de media en het circuit, een houding die, dixit Sharapova, de sport kapot maakt. De Russiche glamourgirl liet zich dan ook ontvallen dat Hingis op nummer één een meer dan beter alternatief was.

Hingis: "Wat geld niet allemaal kan doen, hé! (lacht) Ik vond dat het tijd was dat de waarheid eens gezegd werd, maar als ik het weer ging zeggen, zou het toch in dovemansoren vallen. Daarom zocht ik een van de mindere, doch mediageile meisjes die hier rondlopen om eens mijn mening te verkondigen. De kleine vergoeding trok meteen Maria aan. She's golddigger, I tell you. Maar ja, met het aantal matchen dat zij wint, zal ze het geld wel nodig hebben."

FWTA Stanford & Los Angeles - Pagina 3 F_26
Hingis had een serieuze geldsom ter beschikking voor het Russische reclamebord dat Sharapova heet
Geoffry
Geoffry
Prince Member
Prince Member

Man Aantal berichten : 166
Leeftijd : 36
Registration date : 07-12-06

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  raf 19.01.07 22:02

"King? .... absoluut geen meerwaarde voor onze sport!"

In de kwartfinale van het tornooi in LA trof Maria Sharapova nieuwkomer Vania King. De debutante had in de eerste ronde Martina Hingis kunnen verslaan. Maria toonde haar echter het echte tennis en stuurde King huiswaarts met 6/1 0/6 7/6(3).

"Ja, ik was totaal verbaasd dat zo'n non-talent van Martina Hingis had kunnen winnen. Martina zal wel een slechte dag gehad hebben. Nee Vania (wat is dat trouwens voor een belachelijke voornaam) King is absoluut geen meerwaarde voor onze sport!"

"Ze doet aan afbraaktennis. Ze legt het spel lam met haar hoge ballen. Meer doet ze eigenlijk niet. Bovedien zijn Vania's commerciele kwaliteiten ook niet echt geweldig hé. Ze is niet bepaald de mooiste uit het hele pak. Ach laat dat kind maar wat proberen. Binnen een paar weken stopt ze vanzelf wel."

"Ik vind niet dat ik hard ben voor Vania. Ze heeft het zelf gezocht door een grote mond op te zetten tijdens haar eerste persconferentie. Ze riep van de daken "Hopelijk kan ik bevestigen en is binnenkort iedereen benauwd als ze moeten spelen tegen Vania King". Wie denkt ze wel dat ze is. De koningin? Nee, ik zal er alles aan doen om haar hier weg te pesten. En ik denk dat Marina mij daar ook wel bij zal helpen. En nee, hiervoor heb ik echt geen geld nodig"

FWTA Stanford & Los Angeles - Pagina 3 SWTC05-3823D
(Maria tijdens haar persconferentie na winst tegen Vania King)
raf
raf
Senior Member
Senior Member

Man Aantal berichten : 79
Leeftijd : 40
Registration date : 09-12-06

Bericht  Fre7*** 19.01.07 22:04

hahaha goe artikelke Smile
ik kan me wel vinden in je mening over geen commerciële aanwinst... Very Happy

Fre7***
God
God

Man Aantal berichten : 893
Leeftijd : 39

Bericht  Grandslamer 19.01.07 23:11

Hantuchova d. Harkleroad 6/7(4) 7/6(7) 7/6(4)
Sprem [4] d. Davenport 6/3 2/6 7/5

Jeuj Very Happy Very Happy Hierna Daniela! lachen
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Man Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06

Bericht  boyke 20.01.07 0:16

Mauresmo schittert dan toch nog na 2 weekjes rust. Well done!!
boyke
boyke
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 334

Bericht  dieterk 20.01.07 11:45

Kim is klaar voor haar derde halve finale van het seizoen!!
dieterk
dieterk
God
God

Man Aantal berichten : 960
Registration date : 08-12-06

Bericht  kimmie 20.01.07 15:06

boyke schreef:Mauresmo schittert dan toch nog na 2 weekjes rust. Well done!!
Proficiat zucht
kimmie
kimmie
God
God

Vrouw Aantal berichten : 640
Leeftijd : 47
Registration date : 11-12-06

Bericht  dieterk 20.01.07 20:37

Kim w8 vol ongeduld op de uitslag
dieterk
dieterk
God
God

Bericht  HawkEye 20.01.07 20:50

Stanford krijgt Franse finale

FWTA Stanford & Los Angeles - Pagina 3 A_MauresmoClijsters_v

Halve finales
Dechy [3] d. Ivanovic 7/5 2/6 6/4
Mauresmo [WC] d. Clijsters 6/4 2/6 6/4

Flipkens/Wickmayer d. Pennetta/Sharapova 6/3 6/0
Radwanska/Vaidisova d. Clijsters/Ivanovic 6/0 0/6 7/6(0)

In Stanford komt de Franse finale er. Derde reekshoofd Nathalie Dechy was in de halve finale te sterk voor de Servische Ana Ivanovic die Dechy toch een setje wist af te snoepen. Amélie Mauresmo wordt Dechy's tegenstandster in de finale en dat is toch wel een verrassing. Mauresmo kreeg van de Amerikaanse organisatoren een wild card en dit is haar manier van 'merci' te zeggen. Ze vloerde Kim Clijsters na drie sets. Mauresmo kan morgen haar eerste titel binnenhalen, Dechy haar vijfde.

Ook geen succes voor Clijsters en Ivanovic in het dubbelspel. Het duo Radwanska/Vaidisova was verrassend de sterkste tegen de Wimbledon kampioenen. In de finale wachten andere tieners, nl. de Belgische meisjes Flipkens en Wickmayer. Zij walsten over Roland Garros kampioenen Pennetta en Sharapova. Voor Flipkens zou het een vierde dubbeltitel betekenen. Voor de andere drie speelsters zou het hun eerste titel zijn.

Sprem en Sharapova vechten het uit in LA

FWTA Stanford & Los Angeles - Pagina 3 Wimnc8

Sprem [4] d. Hantuchova 6/3 3/6 7/6(0)
Sharapova d. Schnyder 6/2 0/6 6/4

In Los Angeles wordt alleen het enkelspel gespeeld. Daarin ging vierde reekshoofd Karolina Sprem naar de finale. Daniela Hantuchova deed aardig mee maar K-Lina klopte de Slovaakse in de tiebreak met indrukwekkende 7-0 cijfers. Nu wacht Maria Sharapova die Patty Schnyder terug naar La Suisse stuurde. Sprem kan morgen haar vijfde enkeltitel winnen, de tweede dit jaar. Voor Sharapova zou dit een eerste titel betekenen.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  dieterk 20.01.07 20:59

Doeme Kim verloren. Proficiat Amelie! Ook in het dubbel eruit...
dieterk
dieterk
God
God

Bericht  Fre7*** 20.01.07 21:37

pfff weeral niets
halve finale ok ma ga ik dan nooit winnen in't enkelspel
na 2 jaar nog nooit 1 zege Sad

Fre7***
God
God

Man Aantal berichten : 893
Leeftijd : 39

Bericht  Grandslamer 20.01.07 21:39

SPREM!! Very Happy Very Happy

Wat een Verrassing!! Surprised Very Happy Very Happy
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Bericht  dries22 20.01.07 22:41

c'mon maria!! Cool
dries22
dries22
God
God

Man Aantal berichten : 551
Leeftijd : 40

Bericht  HawkEye 21.01.07 10:24

Stanford // Mauresmo, Radwanska/Vaidisova winnen eerste titel

FWTA Stanford & Los Angeles - Pagina 3 O0000077028

Finales
Mauresmo [WC] d. Dechy [3] 7/6(6) 7/6(6)
Radwanska/Vaidisova d. Flipkens/Wickmayer 6/3 0/6 6/0

Amélie Mauresmo, die een wild card kreeg van de organisatie, begon verschroeiend aan de finale tegen landgenote Nathalie Dechy. Na een kwartier stond het al 4-0. Maar Dechy is het derde reekshoofd in Stanford en kwam sterk terug. In de tiebreak won Mauresmo met 8-6. In set 2 vielen er geen breaks te noteren. Opnieuw moet een tiebreak uitsluitsel geven en daarin gaat de zege opnieuw naar Mauresmo die haar eerste titel viert.

In het dubbelspel ging de zege naar Agnieszka Radwanska en Nicole Vaidisova. Die versloegen Kirsten Flipkens en Yanina Wickmayer uit België. Voor beide meisjes is het hun eerste titel op de FWTA Tour.

Los Angeles // Sprem wint vijfde titel uit carrière

FWTA Stanford & Los Angeles - Pagina 3 5

Finale
Sprem [4] d. Sharapova 3/6 6/3 7/6(4)

In Los Angeles mocht Karolina Sprem zegevieren. De Kroatische versloeg in de finale Maria Sharapova in drie sets. Sharapova won set 1, maar Sprem kwam erg sterk terug. In de derde set was Sprem net iets beter in de tiebreak. De Kroatische wint zo haar 2de titel van het jaar, haar vijfde uit haar carrière.
HawkEye
HawkEye
HawkEye

Man Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06

Bericht  dieterk 21.01.07 11:29

Mooi zo Amelie! Als je Killing Kim aankan op de Amerikaanse Hardcourt kan je iedereen aan Razz
dieterk
dieterk
God
God

Bericht  Grandslamer 21.01.07 21:00

Los Angeles gaat naar Sprem!

FWTA Stanford & Los Angeles - Pagina 3 FC_2096_gallery

K-lina Sprem uit Kroatie heeft de titel van Los Angeles op haar naam geschreven. Karolina won in een zinderende finale van Maria Sharapova. Het was de eerste ontmoeting tussen de 2 dames. In de eerste set sloeg Sharapova veel winners maar was ze op de belangrijke momenten toch de mindere. Ze won die set overigens wel met 6-3. In set 2 begon Sprem weer haar Berlijn-niveau van dit jaar te spelen. Ze won die dan ook met 6-4. De laatste set ging de tie-break zeer nipt naar de Kroaat. Gillend rende ze naar haar playersbox om haar coach te omhelsen..

"Zo geweldig! Ik had echt niet verwacht dat ik hier de titel ging pakken. Heel eerlijk, ik dacht dat ik de top 10 niet meer aankon. Maar toen ik zag dat Hingis boven mij stond, wist ik dat ik hier moest winnen. Zelfs Chanda Rubin staat in de top 10, dus dan is er zeker wel een plaatsje voor mij.."

"Het was een super wedstrijd van mij vandaag. Ik had 40 winners en 'maar' 16 foutjes. Terwijl Sharapova toch wel 25 fouten noteerde. Ik ben heel blij dat ik dit niveau heb kunnen halen. het is nog te vroeg om er iets over te zeggen bij de US open. Maar ik hoop natuurlijk wel dat ik een kans maak op de titel in Flushing Meadows!"
Grandslamer
Grandslamer
God
God

Bericht  boyke 22.01.07 21:53

dieterk schreef:Mooi zo Amelie! Als je Killing Kim aankan op de Amerikaanse Hardcourt kan je iedereen aan Razz
Jeps idd, mooie 1e titel voor Mauresmo. Mijn eerste FWTA-succes trouwens.
cheerleader cheerleader cheerleader cheerleader feest klappen bier win
boyke
boyke
King Member
King Member

Man Aantal berichten : 334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud