Het Forumfestival - Berlin, Germany |1|
+18
snowball3
Kitty
fluvia
Chris
Koalaflesje
David
Jan
Wimpie
kmorel
kwartel83
Nick
Geoffry
dieterk
Grandslamer
dries22
raf
Fre7***
HawkEye
22 plaatsers
Pagina 10 van 16
Pagina 10 van 16 • 1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16
Re: Het Forumfestival - Berlin, Germany |1|
dan moest je belgie of nederland maar nemen die waren allebei nog vrij toen je je land koosNick schreef:nootsen schreef:Zou wel leuk zijn moesten de liedjes van een bepaald land ook uit dat bepaalde land komen. Monaco met lief klein konijntje, kweet het zo toch niet.
Het moest ook niet van het land zelf komen hé.
Anders waren al de grote landen ook direct gekozen.
Tis ook wel leuker als er nederlandse liedjes tussen zitten dan altijd maar engels
en anders zijn er nog afrikaanse landen waar ze ook nederlandse vormen gebruiken
monaco heeft toch van die typische dingetjes van de monegasken en zo...
Fre7***- God
- Aantal berichten : 893
Leeftijd : 39
Registration date : 09-12-06
Fre7*** schreef:dan moest je belgie of nederland maar nemen die waren allebei nog vrij toen je je land koosNick schreef:nootsen schreef:Zou wel leuk zijn moesten de liedjes van een bepaald land ook uit dat bepaalde land komen. Monaco met lief klein konijntje, kweet het zo toch niet.
Tis ook wel leuker als er nederlandse liedjes tussen zitten dan altijd maar engels
en anders zijn er nog afrikaanse landen waar ze ook nederlandse vormen gebruiken
In de regels stond er dat je niet iets van je eigen land moest inzenden dusja...
Er wonen toch ook Belgen in Monaco
Nick- God
- Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34
Registration date : 07-12-06
Er wonen ook Nederlanders in SpanjeNick schreef:Fre7*** schreef:dan moest je belgie of nederland maar nemen die waren allebei nog vrij toen je je land koosNick schreef:nootsen schreef:Zou wel leuk zijn moesten de liedjes van een bepaald land ook uit dat bepaalde land komen. Monaco met lief klein konijntje, kweet het zo toch niet.
In de regels stond er dat je niet iets van je eigen land moest inzenden dusja...
Er wonen toch ook Belgen in Monaco
Grandslamer- God
- Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Registration date : 10-12-06
Finland is inderdaad power metal. Maar nen halven ballad, hé.raf schreef:heavy metal = Finland (al is dat eerder power metal dat samen met death metal behoort tot heavy metal).
Maar death metal is toch totaal iets anders, hoor. Er zijn wel vijftig subgenres in de metal en daarvan liggen power en death metal zowat het verst uit mekaar.
Gast- Gast
't Is misschien niet geweten, maar Sonata Arctica is een Finse band, hé. Hint-hint.Fre7*** schreef:*artiest uit het land dat je wil vertegenwoordigen vind ik belangrijk
Gast- Gast
Ik wil gerust lange tijd voor Finland uitkomen. Heb daarvan een nogal vrij onuitputtelijke bron at home.Bart schreef:Het idee om landen te behouden, vind ik persoonlijk niet echt ok want dan is er te weinig variatie. Het is net leuk om eens te switchen van landen.
Maar af en toe zou 'k er ook wel eens iets Amerikaans willen tussen gooien.
Gast- Gast
Father Vic schreef:Ik wil gerust lange tijd voor Finland uitkomen. Heb daarvan een nogal vrij onuitputtelijke bron at home.Bart schreef:Het idee om landen te behouden, vind ik persoonlijk niet echt ok want dan is er te weinig variatie. Het is net leuk om eens te switchen van landen.
Maar af en toe zou 'k er ook wel eens iets Amerikaans willen tussen gooien.
Dan moet je snel je liedje en land insturen als de volgende inschrijfdatum bekend wordt gemaakt
HawkEye- HawkEye
- Aantal berichten : 2231
Registration date : 29-10-06
Stan & Roel
Zaterdag werd de Belgische inzending voor het eerste Forumfestival bekend. Het zijn geen zangers, maar wel acteurs die afzakken naar Berlijn om het forumwereldje te bekoren. Roel Vanderstukken en Stan Van Samang spelen al jaren in een soap op de Vlaamse commerciële zender, maar bewezen in de nationale preselecties van het songfestival dat ze ook een stukje kunnen zingen. Net voor hun vertrek naar de Duitse hoofdstad konden we hen nog snel interviewen.
Stan & Roel, hadden jullie verwacht dat je zou gekozen worden uit de duizenden inzendingen?
Stan: Maar nee joh, wij dachten dat iedereen voor die tennissers zou kiezen. Geef toe, een Kim die 'Heb je even voor mij' staat te kwelen of Justine die met Samson meezingt. Het zouden hits kunnen zijn!
Roel: (fluistert) Stan heeft nog altijd niet door dat dat maar promofilmpkes waren. De echte concurrentie was bikkelhard.
Stan: En dan hadden we nog geluk dat Geert Hoste overliep naar Monaco. Ne mens met geld is iets vies hé.
Roel Vanderstukken
Wie dachten jullie dat het zou halen?
Roel: De act van Koen Wauters, Natalia en Bart Peeters was onze favoriet. Wat dat trio in elkaar gestoken had, was echt pure klasse & entertainement. We waren er echt van overtuigd dat we tegen hen geen kans maakten.
Stan: Ook Sarah Bettens en Gunter hadden een wondermooi nummer. Hun stemmen passen dan ook geweldig goed bij elkaar. Tegenover hen zijn wij maar stomme acteurekes.
Stan Van Samang
Waarom heeft het publiek dan toch gekozen voor twee acteurs?
Stan & Roel: (in koor) voor onze lekkere kontjes!
(Schaterlach)
Roel: Ik denk dat de mensen zich vooral aangesproken voelen door de tekst van het nummer. You're a friend of mine gaat -uiteraard- over vriendschap. Een goeie vriend is zowat het mooiste dat je in je leven kunt tegenkomen. Iemand die altijd naast je staat, of je nu gelukkig bent of in een diepe put zit. Iemand die je er altijd bovenop helpt en die er niets voor in de plaats hoeft. Iemand bij wie je je thuis voelt. Daarover gaat het nummer en Stan en ik proberen dat gevoel van vriendschap over te brengen. Het helpt natuurlijk wel als je het nummer kunt zingen met je beste vriend.
Stan: Ela gij, ni melig beginnen doen hé!
Wie moet er van jullie winnen?
Stan: Geen domme vragen stellen hé, wij natuurlijk!
En wie maakt het meeste kans?
Roel: Ik zal maar rap antwoorden voordat iedereen denkt dat de Belgen dikke nekken zijn. Het nummer van Spanje vind ik persoonlijk heel mooi. En dat meisje van Mexico, die kan wel een stukske zingen seg!
Stan: Volgens mij maken de humoristische nummers ook wel kans. Will & Grace, Geert Hoste, Buffy... Iedere keer als ik ze zie, lig ik plat van het lachen.
Een laatste vraag: geef drie redenen waarom het internationale publiek voor België moet kiezen
Stan: Eén: Roel zijn schoon kontje
Roel: Twee: Stan zijn schoon kontje
Stan: Drie: de kontjes van die achtergrondzangerskes!
Zaterdag werd de Belgische inzending voor het eerste Forumfestival bekend. Het zijn geen zangers, maar wel acteurs die afzakken naar Berlijn om het forumwereldje te bekoren. Roel Vanderstukken en Stan Van Samang spelen al jaren in een soap op de Vlaamse commerciële zender, maar bewezen in de nationale preselecties van het songfestival dat ze ook een stukje kunnen zingen. Net voor hun vertrek naar de Duitse hoofdstad konden we hen nog snel interviewen.
Stan & Roel, hadden jullie verwacht dat je zou gekozen worden uit de duizenden inzendingen?
Stan: Maar nee joh, wij dachten dat iedereen voor die tennissers zou kiezen. Geef toe, een Kim die 'Heb je even voor mij' staat te kwelen of Justine die met Samson meezingt. Het zouden hits kunnen zijn!
Roel: (fluistert) Stan heeft nog altijd niet door dat dat maar promofilmpkes waren. De echte concurrentie was bikkelhard.
Stan: En dan hadden we nog geluk dat Geert Hoste overliep naar Monaco. Ne mens met geld is iets vies hé.
Roel Vanderstukken
Wie dachten jullie dat het zou halen?
Roel: De act van Koen Wauters, Natalia en Bart Peeters was onze favoriet. Wat dat trio in elkaar gestoken had, was echt pure klasse & entertainement. We waren er echt van overtuigd dat we tegen hen geen kans maakten.
Stan: Ook Sarah Bettens en Gunter hadden een wondermooi nummer. Hun stemmen passen dan ook geweldig goed bij elkaar. Tegenover hen zijn wij maar stomme acteurekes.
Stan Van Samang
Waarom heeft het publiek dan toch gekozen voor twee acteurs?
Stan & Roel: (in koor) voor onze lekkere kontjes!
(Schaterlach)
Roel: Ik denk dat de mensen zich vooral aangesproken voelen door de tekst van het nummer. You're a friend of mine gaat -uiteraard- over vriendschap. Een goeie vriend is zowat het mooiste dat je in je leven kunt tegenkomen. Iemand die altijd naast je staat, of je nu gelukkig bent of in een diepe put zit. Iemand die je er altijd bovenop helpt en die er niets voor in de plaats hoeft. Iemand bij wie je je thuis voelt. Daarover gaat het nummer en Stan en ik proberen dat gevoel van vriendschap over te brengen. Het helpt natuurlijk wel als je het nummer kunt zingen met je beste vriend.
Stan: Ela gij, ni melig beginnen doen hé!
Wie moet er van jullie winnen?
Stan: Geen domme vragen stellen hé, wij natuurlijk!
En wie maakt het meeste kans?
Roel: Ik zal maar rap antwoorden voordat iedereen denkt dat de Belgen dikke nekken zijn. Het nummer van Spanje vind ik persoonlijk heel mooi. En dat meisje van Mexico, die kan wel een stukske zingen seg!
Stan: Volgens mij maken de humoristische nummers ook wel kans. Will & Grace, Geert Hoste, Buffy... Iedere keer als ik ze zie, lig ik plat van het lachen.
Een laatste vraag: geef drie redenen waarom het internationale publiek voor België moet kiezen
Stan: Eén: Roel zijn schoon kontje
Roel: Twee: Stan zijn schoon kontje
Stan: Drie: de kontjes van die achtergrondzangerskes!
Wimpie- FATP Tour Director
- Aantal berichten : 3044
Leeftijd : 43
moeten we hier nog iets doen voorlopig?
David- Prince Member
- Aantal berichten : 130
Leeftijd : 47
luisteren en punten geven en dan eigenlijk tot eind de week afwachten op de resultaten...David schreef:moeten we hier nog iets doen voorlopig?
Fre7***- God
idd, vanaf vanavond 17u mag je je 12,10,8,7,6,5,4,3,2 en 1 punten doorpm'enFre7*** schreef:luisteren en punten geven en dan eigenlijk tot eind de week afwachten op de resultaten...David schreef:moeten we hier nog iets doen voorlopig?
HawkEye- HawkEye
okido. Zal ik morgen proberen te doenBart schreef:idd, vanaf vanavond 17u mag je je 12,10,8,7,6,5,4,3,2 en 1 punten doorpm'enFre7*** schreef:luisteren en punten geven en dan eigenlijk tot eind de week afwachten op de resultaten...David schreef:moeten we hier nog iets doen voorlopig?
David- Prince Member
- Aantal berichten : 130
Leeftijd : 47
archer schreef:frankrijk !!
edit, 'k zie da'k te laat ben
nee, tot vanavond 17u
HawkEye- HawkEye
Letland werd toegevoegd
HawkEye- HawkEye
frankrijk nog geen lied ?
Fre7***- God
Fre7*** schreef:frankrijk nog geen lied ?
nee, weet niet hoe het komt dat ie dacht dat hij te laat was...
Nog 40 minuten de tijd mensen
HawkEye- HawkEye
Zo, het insturen van liedjes zit erop. Alle entries die nu nog binnenkomen, hebben pech.
Tijd om te voten. Jullie hebben tot zaterdag 19u de tijd om je stemmen uit te brengen.
Principe van de punten: 12,10,8,7,6,5,4,3,2 en 1 punten. Het is niet toegelaten om op jezelf te stemmen.
Wie niet stemt voor zaterdag 19u krijgt maar de helft van zijn/haar punten.
Tijd om te voten. Jullie hebben tot zaterdag 19u de tijd om je stemmen uit te brengen.
Principe van de punten: 12,10,8,7,6,5,4,3,2 en 1 punten. Het is niet toegelaten om op jezelf te stemmen.
Wie niet stemt voor zaterdag 19u krijgt maar de helft van zijn/haar punten.
HawkEye- HawkEye
Het artikel van Wimpie is wel goed!
Nick- God
- Aantal berichten : 833
Leeftijd : 34
Hongarije heeft de punten van de televoting bekendgemaakt aan de organisatie.
Dat de beste moge winnen!!
Dat de beste moge winnen!!
Chris- King Member
- Aantal berichten : 222
Leeftijd : 41
Spanje heeft gestemd!
Grandslamer- God
- Aantal berichten : 760
Leeftijd : 32
Ierland zit met grote druk door de examenperiode van de jongeren... Donderdag middag hebben alle jongeren vrij en dus wordt de televoting in 2 keer georganiseerd. Donderdag of vrijdag worden de Ierse punten dan bekend gemaakt.
Fre7***- God
Jamaica heeft gestemd
en vraagt iedereen die nog moet luisteren enzo om heel het nummer van Jamaica zeker te beluisteren te bekijken. Het zit vol verrassende tunes en de eerste 52 seconden zijn eigenlijk intro, dan pas begint het nummer
Dank bij voorbaat
en vraagt iedereen die nog moet luisteren enzo om heel het nummer van Jamaica zeker te beluisteren te bekijken. Het zit vol verrassende tunes en de eerste 52 seconden zijn eigenlijk intro, dan pas begint het nummer
Dank bij voorbaat
Koalaflesje- King Member
- Aantal berichten : 215
Leeftijd : 40
Registration date : 12-12-06
aangezien je toch al gestemd heb mag ik slijmen hé maar ik luister zeker je nr wel uit hoorKoalaflesje schreef:Jamaica heeft gestemd
Dank bij voorbaat
daarom stel ik het uit tot donderdag dan kan ik al mijn favorieten na elkaar luisteren en ze in top 10 plaatsen
Fre7***- God
India heeft gestemd!
nu wachten op het resultaat!
nu wachten op het resultaat!
snowball3- Prince Member
- Aantal berichten : 111